Madridista.dk mener: For mange kokke fordærver maden
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
SR4 skrev: Altså jeg er selv personligt bekymret for Ramos. Han spillede et elendigt VM. Og et elendigt foreår. Ja han spillede godt den sidste halvdel af sæsonen, men tror bare stadig hans storehedstid er over.. samme logik
Modsiger du ikke lidt dig selv?
Indrømmet: Min hukommelse er til tider ret selektiv, men spillede Ramos ikke et rigtig godt forår? :o
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Og du skruer lige ned for blusset og for caps locken.Bindslev skrev: er du VOLDSOM hvor er jeg ligeglad med hvad din mening er :D
jeg ytrer min mening uden at fornærme nogen. så hvad med at du fik skiftet dit folkeskole billede ud og kommer med noget konstruktivt :)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Optas sammenligning af Iker og Lopez i seneste sæson:
Jeg kan ikke gennemskue antallet af redninger fra López, det er langt under hvad de fleste andre har ham noteret for omend %'erne er de samme.
Fra Squawka, en sammenligning af målmændende i CL:
Iker: 13 kampe, 9 mål, 38 redninger og 1 mål fra hjørnespark - en redningsprocent på 81%
Courtois: 12 kampe, 10 mål, 22 redninger og 1 mål fra hjørnespark - en redningsprocent på 69%
Neuer: 12 kampe, 13 mål, 20 redninger og 2 mål fra hjørnespark, 1 mål fra direkte frispark - en redningsprocent på 61%
Cech: 10 kampe, 7 mål, 13 redninger og 2 mål fra hjørnespark - en redningsprocent på 65%
Til sammenligning ser López tal fra ligaen således ud (også fra Squawka): 36 kampe, 36 mål, 76 redninger, 3 mål fra hjørne, 1 mål fra direkte frispark, 3 mål udefra feltet (ligarekord) - en redningsprocent på 68%.
López tal fra ligaen i sæsonen forinden, fra den periode hvor han efter sigende var fremragende på trods af, at der blev lukket mål ind med en hastighed klubben ikke havde set i et årti: 16 kampe, 20 mål, 45 redninger, 5 mål fra hjørnespark - en redningsprocent på 69%
Ligesom Kongens grafik fra whoscored antyder, så er idéen om López overlegenhed i luften ikke noget, der på nogen måde slår igennem nogetsteds i tallene. Ligesom hans overlegenhed i noget andet aspekt af spillet sjovt nok heller ikke gør det.
Hvad angår Ikers fejl i CL finalen, så kunne jeg virkelig godt lide at høre en forklaring på hvordan den er væsensforskelling fra det andet mål i CdR finalen? Eller mod López ligende fejl mod Levante, Rayo, Valencio etc. etc. etc. For dem der ikke kan huske CdR finalen, så kan det genses her, fire minutter inde i videoen:
Efter et hjørne fejlbedømmer López et højt indlæg ind i feltet og det resulterer i et mål, men jeg kan sjovt nok ikke huske så mange, der holdt ham eneansvarlig for den fadæse af en kamp.
Og endelig lidt tal fra mig, fordi jeg synes de er imponerende konsistente:
Forskellen i mål/kamp siden López begyndte at få fast spilletid i Villarreal - 2009/10: 0,51 2010/11: 0,48 2011/12: 0,52 2012/13: 0,29 2013/14: 0,5 Også de talviser Ikers formdyk i begyndelsen af 12/13 uden at han dog kom i nærheden af at lukke mål ind med samme hastighed som López, men ellers er der en meget konsistent trend - for hver to kampe spillet lukker Iker et mål mindre ind end López og har gjort det over fem år. Hvis det var en angriber med lignende tal ville vi sgu ikke være i tvivl om hvem, der var på vej ud af døren.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jimmy og Bindslev, jeg har slettet jeres seneste indlæg, så tag den internt, hvis I har mere.
raul7=kongen skrev: MMM: Sagen med Whoscoreds stats er at de kun sammenligner ligastats, men i forskellige sæsoner, derfor skiller de sig lidt ud. Som jeg kan se stemmer Lopez' stats ellers meget godt overens med de andre.
Jep, den er jeg helt med på - jeg mente López 47 redninger i grafikken fra OPTA. De fleste andre sider har ham noteret for en del mere end 47 i løbet af en hel sæson. 47 redninger og 37 mål ville også give en redningsprocent på 56% og ikke de 71% de skriver.
Det ville selvfølgelig være mere optimalt med et sikkert førstevalg, i form af en rigtig topkeeper. Desværre er det nok heller ikke hverken muligt eller videre realistisk, at hente en af de to, der sådan for alvor skiller sig ud. Courtois og Neuer.
For fremtiden må de holde godt øje med Odisseas Vlachodimos fra Stuttgart. Og hvad der ellers bevæger sig rundt omkring. Fra egne rækker er Álex Craninx (Juvenil A) og Alfonso Herrero (Real Madrid C) vel de næste store håb. Havde selv store forhåbninger til Fernando Pacheco, men det lader ikke umiddelbart til, at talentet rækker helt.
BBB skrev:
SR4 skrev: Altså jeg er selv personligt bekymret for Ramos. Han spillede et elendigt VM. Og et elendigt foreår. Ja han spillede godt den sidste halvdel af sæsonen, men tror bare stadig hans storehedstid er over.. samme logik
Modsiger du ikke lidt dig selv?
Indrømmet: Min hukommelse er til tider ret selektiv, men spillede Ramos ikke et rigtig godt forår? :o
Hehe jo mente efterår. Men princippet..
raul7=kongen skrev:
Lige et lille indspark til debatten.
Tak for det.
Men den Rating du har til sidst er ret misvisende, da den er baseret på Casillas 1,5 kampe i la liga.
Her har jeg den Rating han fik ud fra de 13 kampe i Chl:
Iker Casillas Real Madrid GK 13 kampe - - - - - 6.96
Og så havde jeg Slf ikk lagt mærke til at dine tal er for sæsonen 12/13, så jeg undskylder :)
Fortsat god dag
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Real Madrid mangler så meget sportsligt format her, og det er pinagtigt, at man nærmest har tørret hele misæren af på Diego López, og gjort ham til syndebukken for problemet - blot fordi han ikke vil rejse og dermed 'normalisere' tingene i klubben.
Men dette er ene og alene den sportslige ledelse, der har fejlet og som nu har bragt sig selv i en enorm kattepine - for uanset hvad udfaldet bliver, så taber man ansigt. Jeg havde personligt håbet på, at man havde udlejet Keylor Navas for et år, og dermed ladet Casillas kontrakt udløbe - hvorved man faktisk var sluppet let og elegant ud af problemerne. Jeg ved ikke, om en sådan model stadig er realistisk, men det vil i hvert fald give rigtigt god mening.
Alternativet må være at udleje Lopéz og så hente ham retur, når Casillas er væk næste sommer, men vil klubben dette? Og endnu vigtigere vil López?
Florentino skal til at handle, hurtigt, for der er ikke mange klubber, der mangler målmænd længere ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
DarioGomez skrev: Problemet er i denne her debat er jo velsagtens, at det er blevet en decideret taber-sag.
Real Madrid mangler så meget sportsligt format her, og det er pinagtigt, at man nærmest har tørret hele misæren af på Diego López, og gjort ham til syndebukken for problemet - blot fordi han ikke vil rejse og dermed 'normalisere' tingene i klubben.
Men dette er ene og alene den sportslige ledelse, der har fejlet og som nu har bragt sig selv i en enorm kattepine - for uanset hvad udfaldet bliver, så taber man ansigt. Jeg havde personligt håbet på, at man havde udlejet Keylor Navas for et år, og dermed ladet Casillas kontrakt udløbe - hvorved man faktisk var sluppet let og elegant ud af problemerne. Jeg ved ikke, om en sådan model stadig er realistisk, men det vil i hvert fald give rigtigt god mening.
Alternativet må være at udleje Lopéz og så hente ham retur, når Casillas er væk næste sommer, men vil klubben dette? Og endnu vigtigere vil López?
Florentino skal til at handle, hurtigt, for der er ikke mange klubber, der mangler målmænd længere ...
Iker har først kontrakt-udløb i 2017, så man kan ikke vente på at kontrakten udløber.
Men du har ret i, at det har udviklet sig til en grotesk taber-sag, fordi den sportslige ledelse har nogle kommercielle hensyn at tage og fordi det er billigere at smide Diego López på porten end det er at smide Casillas på porten.
Jeg tror dog, at man har taget hul på en "Plan Renove" på målmandsposten, hvor man i år skiller sig af med Diego López og måske allerede næste år skiller sig af med Iker Casillas. Jeg tror i hvert fald ikke, at Iker bliver og fuldfører sin kontrakt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)