Med valg følger ansvar
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Javier Hernandéz blev sommerens sidste indkøb for Carlo Ancelotti og resten af Real Madrid.
Ny Madridsta.dk mener
Mangt en madridista sad, som jeg selv, formentlig limet til de sociale medier mandag aften – de fleste endda med fingeren febrilsk tastende på F5 i håbet om den store nyhed.
Den, der i sidste ende endte med at udeblive.
Navnene – og drømmene – var ellers mange; alt fra Reus over Vidal via Falcao til Pogba blev flittigt nævnt; oftest i et udslag af desperation – for reelt set har ingen af ovennævnte været bare tæt på at sætte sig i en flyver med destination Barajas.
Derfor endte transfervinduet som et klimaksløst samleje, hvor eneste oprejsning kom i form af Manchester United-reserve Chicharito. Groft sagt kan han i hvert fald kun overraske!
Undervejs i vinduet har Real Madrid udskiftet Xabi Alonso, Diego López, Ángel Dí María, Morata og Casemiro med Toni Kroos, Keylor Navas, James Rodríguez og Javier Hernandez. Bortset fra den manglende erstatning for udlejede Casemiro, så har jeg svært ved at se, hvordan vi på nogen måde er dårligere stillet.
Læg dertil, at man i vinterpausen reelt set har muligheden for at hente enten Casemiro eller José Rodríguez hjem fra lejeaftalerne i Porto og Deportivo La Coruña, hvis det bliver nødvendigt. Det er altså to solide muligheder at have i baghånden. Og så er der Jesé; der mod slutningen af indeværende sæson også kan vise sig at blive den joker, klubben netop står og mangler.
Naturligvis kan man argumentere for, at bredden var udslagsgivende for den hjemlige deroute i sidste sæson, men det aspekt har Ancelotti enten overset eller valgt at nedprioritere.
Jeg tror, at Ancelotti har fået det præcist, som han ønskede det. En smal trup med kvalitet på samtlige pladser – naturligvis kunne en enkelt midtbanespiller eller fløjaktør have pyntet; men nu kom de ikke, og det behøver ikke at være nogen katastrofe.
For en gangs skyld, så har en træner i Madrid fået lov til at sammensætte den trup; han vil, men den frihed forpligter også – for fejler det hele; og står vi titelløse, når året er forbi, så er der også kun en mand at rette skytset mod: Manden i trænersædet.
Sådan er det nu en gang – og det ved italieneren godt. Det er en risiko, der hører med til jobbet i almindelig – og i Madrid i særdeleshed.
Men Ancelotti har med disse beslutninger også vist, at han spiller højt spil. For spilletiden til særligt Illaramendi og Isco må ventes at blive betragtelig – endnu har de to at bevise, at de har formatet til at spille for Real Madrid. Dette bliver deres chancer; og fejler de, tager de Ancelotti med i faldet.
Meget skal falde i hak; og alt er i øjeblikket gennemsyret af uvished; for hvad nu hvis...
Jeg troede på en stor sæson, inden transfervinduet lukkede, det gør jeg bestemt stadig.
Madridista.dk er udtryk for skribents egen vurderinger og subjektive meninger.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- JohnJohn
- Gæst
-
Der hvor mit største problem med vinduet ligger, er i den mangelfulde timing på salg og indkøb. Havde truppen nu ligget fast inden august måned gik i gang, så havde jeg i den grad være tilfreds.
I stedet har preseason gået med at forberede sig til en sæson hvor to af essentielle spillere ikke var at finde i truppen 1. september.
Men spillermaterialet og truppen kan jeg ikke klage over.
Ønskede Carlo at skifte førstemålmanden, spansk, egen avl, integreret og velspillende ud? Hvad med James, som han ifølge James selv først snakkede med, da James mødte op til sin første træning?
Synes det lugter langt mere af, at det er ledelsens vindue og ikke Carletti's, men en uddybelse fra skribenten kunne være super interessant.
Mathiaska skrev: Interessant skribenten mener det er Carlo der har fået det som ønsket, mens størstedelen mener det er Perez der har fået det som ønsket.
Ønskede Carlo at skifte førstemålmanden, spansk, egen avl, integreret og velspillende ud? Hvad med James, som han ifølge James selv først snakkede med, da James mødte op til sin første træning?
Synes det lugter langt mere af, at det er ledelsens vindue og ikke Carletti's, men en uddybelse fra skribenten kunne være super interessant.
For mig at se, er det en blanding...
Ancelotti ønskede en smal trup med høj kvalitet - det er det han har sagt. Men han ville gerne have beholdt di Maria (det var i øvrigt ikke kun Perez beslutning, at lade di Maria rejse).
Omkring målmandssituationen, så jeg at alle er glade for, at der skete et eller andet! At det så var politik der talte til Ikers fordel, er en anden sag.
Det tydeligste bevis på, at det ikke er ledelsen som har sammensat truppen - uden at Ancelotti har haft stor indflydelse - er at der stadig er 140 mio. euro tilbage af transferbudgettet! Nogle af de penge var blevet brugt på en stor signing, hvis Perez kun lyttede til sig selv; det er jeg ganske sikker på;)
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Men ellers ser det totalt super ud. Man ka sagtens ha ret i at nogle af os sikkert er overmåde bekymrede, men at skrive sådan en "alt gik præcis som det skulle"-klumme lugter for mig af en stor lyst til at skrive en artikel der giver udtryk for en holdning der er interessant fordi den er hævet over flertallet/pøblens simple "male-fanden-på-væggen"-holdning. Man ka pakke det ind i nok så mange "vi henter bare Casemiro eller Jose Rodriguez hjem til vinter og redder sæsonen"-floskler, men det ændrer ik på det kaotiske og skuffende transfervindue klubben lige har leveret. (tror forresten ikke på at det er muligt at hente nogen af de 2 hjem, da man normalt udlejer dem for en sæson og jeg tror bestemt at de "lejende" klubber er beskyttet imod at Real pludselig hiverspillerne tilbage. I så fald vil det kæve kompensation og så er det jo ik stort anderledes end at købe en spiller af lignende kvalitet).
Og lige til sidst - er det holdningen at det er med Carlos og ledelsens velsignelse at Khedira stadig er i truppen, selv om han virker som en mand der tydeligvis har bestemt sig for at forlade klubben gratis om et år og dermed formentlig har både tanker og ambitioner et andet sted. Og det her med at Falcao ikke har været i nærheden af Madrid er vel blot et postulat totalt uden at det behøver holde nogen som helst form for vand.
- Raúl 7
- Gæst
-
Og det her med at Falcao ikke har været i nærheden af Madrid er vel blot et postulat totalt uden at det behøver holde nogen som helst form for vand.
Giv mig bare 1 grund til, at det ikke skulle være anderledes?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- icomeinpeace
- Senior bruger
-
Jeg er heller ikke sikker på han slår igennem, det kender jeg ham ikke godt nok til. Men jeg tror på det og har da også set takter fra sidste sæson der kunne tyde på det. Selvom der selvfølgelig også har været takter på det modsatte, men det lader til nogen kun fokuserer på det.
Okay sorry, det var lidt galde. Jeg er lidt skuffet over den smalle trup, synes ikke der er meget at byde ind med hvis man først har et par skader(som vi har nu). Men glæder mig allerede til at se holdet i aktion igen og tror og håber på vi kan vende det efter katastrofen imod Sociedad.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Dios skrev: Siempre fiel skrev:
Og det her med at Falcao ikke har været i nærheden af Madrid er vel blot et postulat totalt uden at det behøver holde nogen som helst form for vand.
Giv mig bare 1 grund til, at det ikke skulle være anderledes?
Altså, hvornår ka man nogensinde vide sådan noget, endsige bevise det med mindre en handel rent faktisk blir til noget. Jeg aner overhovedet ik om han var tæt på Real eller om man var rigtigt interesseret i ham - hvilket jeg heller ingenlunde skriver (og derfor ik aner hvorfor du afkræver mig bevis eller grundlag for dette) - men skribenten skriver det som om det er fakta og han åbenbart ved noget vi andre almindeligt dødelige ikke ved - det er såmænd bare det jeg opponerer imod.
Ved ik lige hvorfor du vil ha mig til at bevise noget jeg ikke engang skriver jeg tror på - jeg skriver blot at det er sådan lidt arrogant at skrive det modsatte som et faktum når nu pressen (som dog må formodes at være en smule mere velinformeret end skribenten) har kørt historien rimelig seriøst det meste af sommeren.