Vi drømmer om Laudrup

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #13 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Vi drømmer om Laudrup

RealMadrid_Eksperten skrev: Jeg er enig i at Mourinho ikke gør det særlig godt, faktisk pisse elendig, men jeg synes nu også man glemmer for hurtig hvad han gjorde sidste sæson.

1. Mestere i LIGA BBVA.
2. VInder af cuppen Copa Del Rey.
3. Meget tæt på en finale plads i champions league, uheldigt/arveligt det skulle afgøres i en straffesparkkonkurrence.

Men kan godt følge jer alle, der siger han skal fyres.

Fordi når man er træner for en klub som Real Madrid CF, skal man præstere hver sæson, så jeg synes den er svær.

Hvordan kan den overhovedet være svær? Det er jo ikke udelukkende resultaterne, som folk kigger når de tager stilling til Mourinho. Alt det lort og de interne problemer, som han har skabt er jo det største problem i øjeblikket.

Nu vandt han ikke CdR sidste sæson og et enkelt mesterskb på 3 sæsoner er intet at råbe hurra for.
I min verden er det ikke svært at se hvad der skal gøres senest til sommer. Eneste spørgsmål er hvad man gør ved truppen og hvem, der skal være ny træner.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #14 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Vi drømmer om Laudrup
@ Storken

Godt du hentede det frem med hans personlighed.

Som jeg ser det, er Laudrup en person der er meget tro mod sig selv. Meget forfængelig og ja nærmest en kunstner.
Det har man også set i tidligere træner-roller, hvor han bakker ud hvis han ikke får ordentlige arbejdsvilkår. Det samme kan man sige om hans afbud til EM i 1992, hvor han ikke kunne stå inde for den måde Richardo ville spille bold.

Ift. Cruyff, så er der to sider af den sag. Godt nok fandt mange af spillerne sig hans metoder, som gav store resultater. Den specielle hollænder har altid været noget for sig selv og mon ikke han er gået over stregen en gang eller to, så man kan fristes til at sige, at det er flot af Laudrup at have holdt manden ud så længe:)

Laudrup er modnet meget siden dengang, er blevet en habil træner og har stadig den samme store personlighed og karakter, som alle spaniere elskede tilbage i 90'erne. I mine øjne er han klart det bedste bud.
Og som Siempre nævner, er det vigtigt med en modsætning til Mou - der skal ikke en ind der prøver at kopiere de metoder vi vidne til nu.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Elkrimi.

13 år 6 måneder siden #15 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Vi drømmer om Laudrup
Jeg har alle dage været ret vild med Laudrup, hans manglende resultater i ligaen ser jeg ikke helt så alarmerende. Med de hold Laudrup har haft, har man aldrig kunnet forvente det helt vilde, hvorfor cup-turneringerne logisk nok får en ekstra skalle. I Madrid vil det være en anden sag, men kvaliteten i truppen vil også være en anden. Selvfølgelig er det et minus, at Laudrup ikke er testet med en trup af denne kvalitet over en sæson, men det er ikke et rødt flag.

Laudrups kendskab til klubben er derimod væsentligt. Han vil vide hvad han går ind til, modsat Mourinho kender og forstår han den spanske presse - og de kender og elsker ham(!) - mens Laudrup også selv har oplevet livet som udlænding i Madrid på godt og ondt, hvilket i min optik også trækker op, når man ser på den nuværende spillertrup.

Det springende punkt omkring Laudrup, er for mig, at finde en sportsdirektør, som kan forstå og samarbejde med danskeren både omkring indkøb, men så sandelig også, hvordan klubben skal drives. Her kunne en Fernando Hierro måske være interessant, alt efter om Perez kunne ansætte jernmanden igen. en anden ide kunne være Luis Milla, som har haft pæn succes manager-mæssigt hos spanske ungdomslandshold.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

13 år 6 måneder siden #16 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Vi drømmer om Laudrup
Hierro kan alle samarbejde med. Han ville være en person der kunne fører os tilbage til vores storhed.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 6 måneder siden #17 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Vi drømmer om Laudrup
Laudrup skal være mere end velkommen. Bare han lader Faxe blive hjemme.

Mht til sportsdirektør ja så kan jeg ikke lade vær med at tænke på Jorge Valdano. Manden kender Laudrup fra deres fælles tid i Madrid (Michael som spiller, Jorge som træner) Han har været i jobbet som sportsdirektør før, og fyringen af ham skete kun på baggrund af Mou. Spørgsmålet er self hvor god han nu engang er for Madrid?

For Laudrup er det i hver fald vigtigt at få en mand ind som kender klubben, som den er i dag og ikke som den engang var.

13 år 6 måneder siden #18 af NDR
Besvaret af NDR på emne Vi drømmer om Laudrup
Og hvis så Laudrup blev træner, og han fandt ud af at der var spillere der rendte med sladder til pressen ( unknown indtil andet er bevist )....spillere der bliver fornærmet fordi at en af deres bedste holdkammerater skal sidde på bænken fordi han pt. spiller ad helvede til, eller er umotiveret pga. evt. noget personligt, og derfor vælger at tage hans trøje indenunder til kamp. ( Ramos nr. 8 )....eller spillere der bliver kede af det, og derfor næsten går i sort, og ikke gider spille( Ronaldo )....måske pga. at man har fået at vide at kampen om rekorderne ikke er målet i ny sæson. Så er der dem der udebliver fra træning, og dem der skaber sig som små børn, hvis de ikke kan få lov at bestemme hvem de skal på banen med. Kom ikke og fortæl mig at det roderi, der har været på det sidste kun skyldes træneren. Muligvis har han dummet sig et par gange, som f.eks den gang han påstod at Adan var bedre end Casillas, men iøvrigt stod Casillas ikke specielt godt i en lille periode før jul, og der er heller ingen der kan vide hvordan det er gået til træningen...måske stod Adan ok til træning.
Det er amatør agtigt hvis man lader sine holdninger styre efter hvad aviserne skriver. jeg har idag allerede set en skrivelse fra en bruger som er helt afklaret med sig selv om, at der har været ballade imellem Mourinho og Ronaldo efter i Tirsdags, Har du set det, eller hørt det personligt???....men for at komme tilbage til Laudrup, hvis der er nogle uartige drenge der opføre sig sindsygt, eller tror de skal bestemme hvem der skal på banen, eller tror de er selvskrevet til samtlige kampe, så tror de fejl, og Laudrup havde fanme heller ikke fundet sig i sådan noget ballade....så derfor - hvis Laudrup blev træner, og ikke kunne vinde La Liga fordi at Barcelona også kan spille fodbold, ville i så være med til at pifte Laudrup ud af banen, hvis han på et halvt år tabte 4 kampe i La Liga ? Mourinho vandt alt sidste sæson, og har ikke haft held med spillerene pga. mange skader....selvfølgelig skal han have en sæson mere, han er dygtig, men pisser man på ham, så råber han højt, og det er nok også nødvendigt hvis man skal kunne styre sådan en flok drenge der er vandt til at køre Ferrari. Men hvis man vælger ikke at bakke op og istedet for sviner manden til hver eneste dag, så kan man godt regne med at intet vil ændre sig, for det kan folk ikke holde til mentalt, og det kan Laudrup heller ikke!!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

13 år 6 måneder siden #19 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Vi drømmer om Laudrup
NRD

Du rammer sgu PLET!!!
Følgende bruger(e) sagde tak: NDR

• Kheldar
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #20 af Kheldar
Besvaret af Kheldar på emne Vi drømmer om Laudrup
NDR

Det er muligt der gemmer sig en god pointe i dit indlæg, men mine øjne orker ikke at læse sådan en sammengnidret blok af tekst uden afsnit, og med overdreven brug af punktummer.

On topic

Jeg så også hellere end gerne at Mourinho blev efterfulgt af Laudrup, og jeg er enig i rigtigt mange af de pointer der er blevet fremført. For mig vægter hans personlighed og hans populære status i Spanien relativt højt. Synes vi har brug for en træner, der ikke fører en konstant krig mod pressen, og som i forvejen kender klubben, og er opmærksom på det pres der følger med stillingen.

Som andre også har skrevet, så tror jeg heller ikke på, at Laudrup ville få den samme magt, som Mourinho har fået. Det har de brændt nallerne godt og grundigt på, og det vil de nok ikke prøve igen, selvom jeg faktisk er tilhænger af manager-rollen, og ville foretrække at Laudrup fik de muligheder i Madrid.

Mht. Mourinho, så har han gravet sin egen grav. Ja, han var manden bag den geniale sæson sidste år, men i år har han fuldstændigt fejlet. Nuvel, der har været mange skader på holdet, men det ændrer altså ikke på de håbløse udtalelser han kommer med i tide og utide, og at han nægter at se indad, og dermed erkende sine egne fejl. Han bruger mange af spillerne på positioner, hvor de slet ikke fungerer, og derudover har han åbenlyst ikke meget fokus på disciplin, når man kigger på de tåbelige gule/røde kort der er blevet skrabet sammen i denne sæson. På mig virker det ærligt talt som om, at han er ude på at få en fyreseddel, så han kan få et gyldent håndtryk før han smutter.

13 år 6 måneder siden #21 af Vildfaren
Besvaret af Vildfaren på emne Vi drømmer om Laudrup
@NDR og Raul-2880
Personligt syntes jeg i har misforstået næsten hele humlen bag utilfredsheden ved Mourinho.

NDR du kommer med en masse eksempler som er sket under Mourinho og de vil også ske under næste træner.
Det der er forskellen er, hvordan man vælger at behandle disse situationer. Mourinho har for vane at behandle alle situationer som om de var hans sidste på denne jord og intet er helligt. Det var derfor pressen hadede ham i Portugal, England, Italien og nu i Spanien. Han smadrer simpelthen rundt uden nogen form for pli. Michael derimod har jeg på fornemmelsen at han vil være respektfuld i sin offentlige fremtræden, noget som Real virkelig mangler, hvis de vil ha deres gamle omdømme tilbage.
Jeg kan simpelthen ikke begribe at nogen kalder Mourinho karismatisk, han er alt andet.
Han er arogant, hoverende og nedværdiger andre.
Se bare situationen i Spanien. Han er uvenner med pressen, fansne, spillerne og ledelsen. Han har skabt et fjendebillede i Barce og specielt i Guardiola. Det værste der kunne ske for ham var, at Guardiola smuttede for hvem skulle nu være fjenden?
Og endnu værre var det, at Vilanova fik kræft igen, for nu kan han ikke være efter ham. Så nu har han ingen "fjende" som han elsker at ha.
Når det så kommer til sidste sæson, som var så fantastisk, der står jeg ganske uimponeret tilbage. Ja vi vandt ligaen og stort endda, men det var vel mere fordi Barca var smart nok til at spare deres spillere op til en sommerferie med indlagt slutrunde. De vidste jo godt, at hvis de blev ved med køre på, ville størstedelen af holdet være drænet for kræfter til sæsonstart. Den del vidste Mou sikkerhed også, han var bare ligeglad, for nu kan han komme og sige, at han satte rekord. Jeg er alt andet end imponeret.
Desuden stiller han stort set med de samme spillere hver gang, så hvis vi skal beholde ham, kan vi vel regne med samme formdyk hver andet år efter slutrunderne. Jeg er ikke imponeret.
Og Copa del Rey er hvad den er, vinder vi den er det fint og slår vi selv FCB ud er det bedre. I CHL har han heller ikke imponeret.
Sammenlagt er den sæson ikke godkendt i mine øjne, det er faktisk ingen af dem der er, når man ser på det uendelige spillerpotentiale vores trup besidder.

Når det kommer til spillerindkøb er jeg til gengæld imponeret. Jeg syntes de sidder lige i skabet. Modric, Sahin, Canales, Özil osv osv. Til gengæld er jeg lige så imponeret over hvor lidt han har fået ud af dem. Mou har købt fornuftig ind og alle har de været spillere med høj boldsikkerhed. Men hvad kan man bruge det til, når han ikke vil spille fodbold.
Med Michael ved jeg til gengæld at alle disse spillere vil være blevet til noget i Real Madrid.
Jeg drømmer om Laudrup i Real.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Vildfaren.

13 år 6 måneder siden #22 af Dios
Besvaret af Dios på emne Vi drømmer om Laudrup
Jeg har altid været skeptisk overfor Laudrup, men en halv time var hvad der skulle til, for at overbevise mig. Det er helt vanvittigt hvor godt Swansea spiller. Det er præcis den stil jeg har savnet så længe, og det er så utroligt, at Laudrup kan få så dårlige spillere i Swansea til og udstille så gode Chelsea spillere.

Jeg er utrolig skeptisk overfor Laudrup's personlighed, og hans mange kontroverser både som spiller, men også som træner. Men den stil han allerede nu har indført i Swansea er ganske enkelt imponerende.
Swansea er foran 2-0, men alligevel har de fuldstændig teten, og er total dominerende.

Laudrup vil på 1 år gøre langt større gavn end Mourinho på sine 3 år i klubben. Fodboldfilosofien kan der bygges videre på, hvis Laudrup skulle gå af tidligere end forventet.

Jeg er simpelthen målløs. Men nu kender jeg intet til Swansea, men har bare set han har gjort det rigtig godt resultatsmæssigt, og han højst sandsynligt fører dem til finalen for første gang i deres historie.
Måske fanger jeg ikke hele billedet, men imponerende første halvleg ihvertfald :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 6 måneder siden #23 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Vi drømmer om Laudrup

Dios skrev: Jeg har altid været skeptisk overfor Laudrup, men en halv time var hvad der skulle til, for at overbevise mig. Det er helt vanvittigt hvor godt Swansea spiller. Det er præcis den stil jeg har savnet så længe, og det er så utroligt, at Laudrup kan få så dårlige spillere i Swansea til og udstille så gode Chelsea spillere.

Jeg er utrolig skeptisk overfor Laudrup's personlighed, og hans mange kontroverser både som spiller, men også som træner. Men den stil han allerede nu har indført i Swansea er ganske enkelt imponerende.
Swansea er foran 2-0, men alligevel har de fuldstændig teten, og er total dominerende.

Laudrup vil på 1 år gøre langt større gavn end Mourinho på sine 3 år i klubben. Fodboldfilosofien kan der bygges videre på, hvis Laudrup skulle gå af tidligere end forventet.

Jeg er simpelthen målløs. Men nu kender jeg intet til Swansea, men har bare set han har gjort det rigtig godt resultatsmæssigt, og han højst sandsynligt fører dem til finalen for første gang i deres historie.
Måske fanger jeg ikke hele billedet, men imponerende første halvleg ihvertfald :)

Du har fanget den meget godt, Dios..:)

Jeg må lige sige, at Laurdrup ikke var en krukke i Mallorca, men havde god grund til at køre træt på ferieøen. Det var som at danse samba med en dinosaur...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

13 år 6 måneder siden #24 af BBB
Besvaret af BBB på emne Vi drømmer om Laudrup

Dios skrev: Jeg har altid været skeptisk overfor Laudrup, men en halv time var hvad der skulle til, for at overbevise mig. Det er helt vanvittigt hvor godt Swansea spiller. Det er præcis den stil jeg har savnet så længe, og det er så utroligt, at Laudrup kan få så dårlige spillere i Swansea til og udstille så gode Chelsea spillere.

1) Fodboldfilosofien havde Swansea i forvejen.
2) Så vidt jeg husker har du været kritisk over at Mou forsvarer en føring - hvordan er det anderledes når Swansea bruger den første halvleg på at spille omstillinger?
3) Fodboldfilosofien havde Swansea i forvejen.

Leveret af Kunena Forum