Optakt: Definitionen på Champions League
Hvordan definerer man en vaskeægte Champions League-perle? Jo, man putter det bedste fra engelsk og spansk fodbold ned i gryden, og tilsætter herefter nogle af verdens allerbedste fodboldspillere. Alle ingredienserne er klar; der er lagt op til godterier på Anfield Road, når værterne fra Liverpool byder Real Madrid indenfor. Dette er definitionen på Champions League: Cremen af Cremen møder hinanden.
Real Madrid mejede i weekenden Levante ned på sidstnævntes egen plæne med en knusende sikker sejr. Vanskeligere var Liverpools optakt til onsdagens Champions League-brag. Således havde Gerrard og co. stort besvær med at hale tre point i land mod QPR – et selvmål i overtiden afgjorde begivenhederne til Liverpools fordel.
En weekendkamp i den hjemlige liga er selvfølgelig en ting. En anden ting er historien, og denne taler absolut ikke til Real Madrid fordel. Senest de to hold mødte hinanden i Champions League-regi fejede Liverpool al modstand af banen og knuste Real Madrid sammenlagt 5-0 i ottendedelsfinalen i det forjættede land.
Men som Ronaldo ville sige: "Calma Calma". For Liverpools tilhængere har ganske ret, når de i kampens indledning skråler "you'll never walk alone" ud på grønsværen til kuldegysning for såvel seere som spillere. Real Madrid vandrer nemlig ikke alene. De er anført af Ronaldo, verdens pt. bedste fodboldspiller. Den portugisiske verdensstjerne er inde i en scoringsstime sjældent set lignende, og så spiller han tilmed god fodbold. Han har alene scoret flere mål i den spanske liga end hele Liverpools hold har tilsammen i den engelske ditto, og det faktum må nødvendigvis give Brendan Rogers lidt at tænke over til aftenskaffen.
Carlo Ancelotti hiver hele kavaleriet med til Liverpool, foruden spillerne på skadeslisten, hvor Gareth Bale også er at finde. Waliseren er desværre er ramt af en muskelskade, der holder ham ude af spillet. Dette kommer givetvis til at hæmme Real Madrids omstillingsspil en lille smule, men som kampen mod Levante tydeligt viste, så er Real Madrids spanske troldmand, Isco, ved at finde sig rigtig godt til rette ved siden af Kroos og Modric, hvorfor en sejr, selv i Bales fravær, er inden for rækkevidde.
Det bliver endvidere et gensyn for Arbeloa, når han træder ind på Anfield Road. Den spanske højreback spillede et par sæsoner i Liverpool inden han drog hjem til Real Madrid. Måske lurer der er en overraskelse i Real Madrids startopstilling, qua Arbeloas defensive kvaliteter.
Italienske Nicola Rizzoli er klar med fløjten præcis kl. 20:45 vanlig Champions League-tid, og kampen kan ses på 3+, hvor der i øvrigt er optakt fra kl. 20:00.
Real Madrids forventede startopstilling:
Casillas; Carvajal, Pepe, Varane, Marcelo; Kroos, Modric, Isco; James, Ronaldo, Benzema
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Daniel skrev: Kommer spillerne med en nogenlunde indstillig, er jeg ret overbevist om, at Real Madrid drager til Spanien med tre point i bagagen.
Så siger jeg, at det bliver til tre point!;)
Hvis spillerne ikke kan finde spilleglæden frem på Anfield, så finder de den aldrig...
Jeg er ret sikker på, at Ancelotti vil lade holdet vide, at de skal spille med samme indstilling, balance og koncentration, som i de sidste kampe! Det bør alt andet lige være rigeligt til at slå et Liverpool hold, som på nuværende tidspunkt slet ikke har fundet sig selv igen efter sommerferien.Daniel skrev: Kommer spillerne med en nogenlunde indstillig, er jeg ret overbevist om, at Real Madrid drager til Spanien med tre point i bagagen.
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Han må og skal ihvertfald være klar til el clasico! :)
- JJ-86
- Gæst
-
Jespersk skrev: Nogen der ved om Modric er klar til Liverpool kampen efter den flænge han pådrog sig i sin sidste kamp?
Ifølge skribenten forventes det, at Modric starter inde. Men nu må vi se tiden an :) jeg håber Modric starter inde.
Det vil være godt med en sejr i morgen på Anfield og skabe lidt ro i gruppespillet og dermed give de unge mere spilletid i de sidste gruppespils kampe.
By the way, det bliver også sjovt, hvis Grande Arbeloa starter inde mod sin gamle Club. Mon han bliver hyldet? :P
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Jespersk skrev: Nogen der ved om Modric er klar til Liverpool kampen efter den flænge han pådrog sig i sin sidste kamp?
Han er i hvert fald med i truppen og da vi ikke har hørt noget yderligere om den flænge, så går jeg da ud fra at han er fit :) Benz og Varane bliver også en del af truppen til kampen i morgen - virkelig vigtig at de er ved at komme sig! - hvorimod Ramos ikke er med. Så er Coentrao i øvrigt heller ikke med - nogle der har nyt om ham? (hvis han har været skadet så er det på en eller anden måde gået min næse forbi).
Den fulde trup kan findes på Reals officielle hjemmeside.
Ift. selve kampen så vil jeg selv passe på med at forvente en nem kamp, både fordi man aldrig bør undervurdere et Liverpool hold på Anfield som har kniven mod struben, og så fordi vi selv har en ekstremt vigtig kamp ganske få dage efter denne! Jeg tror ikke at spillerne vil have svært vil at finde spilleglæden frem i denne Champions League-perle men jeg tror ligeledes at El Clasico uundgåeligt vil sidde i baghovedet på nogle af disse og i særdeleshed trænerens.
Jeg tror i hvert fald ikke på storsejr; frygter måske endda lidt en uafgjort som dog på ingen måde vil være en katastrofe, alt taget i betragtning.
Altid Real Madrid.
- Inspektøren
- Gæst
-
Kampen i morgen kan enten blive en walk over eller det kan blive en kamp, hvor der skal arbejdes hårdt for sejren. Hvis scorer et tidligt mål, så kan sagtens tro, at Liverpool vil blive savet midt over allerede efter første halvleg. Vi parkerer bussen og kører på hurtigere omstillinger og udnytter Rodgers' naivitet. Den mand har jeg helt seriøst ikke den store fidus til som taktiker, hvilket, oftest er et must, hvis man skal slå Real Madrid i en vigtig og stor kamp. Vi husker alle 'slippy' Gerrard og deres kamp mod Chelsea, hvor Mourinho fuldstændig udryddet Rodgers fra et taktisk perspektiv. Så set fra denne side, kan det godt blive en god kamp for os, naturligvis :).
Et andet scenarie, som kunne finde sted i morgen, det er, at Liverpool kommer flyvende fra start og presser hårdt på, med et top tunet Anfield i ryggen, og vi bliver chokeret. Husk på, at hverken Ramos eller Bale er med, hvilket betyder højst sandsynligt betyder, at Jamés og Isco/Illara (forudsat, at Kroos og Modric starter) starter på banen, samtidig med, at Varane går ind i et midterforsvaret. Varane, Jamés og Isco kunne sagtens få store problemer i den kamp, hvis de undervurdere et sultent Liverpool mandskab på Anfield Road. Man har før set unge knægte komme i store problemer på Liverpools hjemmebane. Kampen kunne derfor sagtens komme til at lige den, vi tabte 4-0 i 2009, hvis de tre spillere ikke er klar mentalt.
Rodgers, hvis han overrasker mig, kunne dog også vælge at parkere bussen og køre på omstillinger, hvor der skal passes ekstra meget på Raheem Sterling. Til gengæld vil initiativet være overladt til os, hvor vi vil have bolden det meste tiden. Det kunne faktisk være interessant at se.
Spændende tror jeg det bliver i morgen og lad os lige vinde for helvede. Det ville være fantastisk at få en god optakt uden for meget pres til weekendens El Clasico.
HALA MADRID!
- Inspektøren
- Gæst
-
Ronaldo-Hernandez (bedre form end Benzema)-Jamés
Isco/Illaramendi-Kroos-Modric
Arbeloa-Pepe-Varane-Carvajal
Iker
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Inspektøren skrev: Et bud på startopstillingen kunne være:
Ronaldo-Hernandez (bedre form end Benzema)-Jamés
Isco/Illaramendi-Kroos-Modric
Arbeloa-Pepe-Varane-Carvajal
Iker
Og Arbeloa ska nu til at spille venstre back fordi han ik er god nok til højrebacken og selv om man har en af verdens bedste venstrebacks - er Marcelo blevet skadet eller?
- Inspektøren
- Gæst
-
Ronaldo-Benzema-Jamés
Isco-Kroos-Modric
Marcelo-Varane-Pepe-Arbeloa
Jeg håber fandme ikke det er på grund af El Clasico i weekenden, at Arbeloa starter i stedet for Carvajal. Held og lykke med løbe om kap med Sterling, Arbeloa!
I øvrigt, så ankom Liverpool spillerene for otte timer siden til Anfield. Hvorfor, ved jeg ikke.
Kampens resultat:
1-5.
Vi kommer tidligt foran og kører på hurtige omstillinger efterfølgende.
Liverpool får et mål til sidst i kampen pga. manglende fokus og udskiftninger med henblik på at få vigtige spillere klar til El Clasico.