Referat: En stille Champions League-dag på kontoret

11 år 8 måneder siden #1 af Daniel

Liverpools træner Brendan Rodgers indikerede allerede inden kampen, at han havde valgt at kaste håndklædet i ringen; b-kæden blev sat på banen for at sætte en stopper for Real Madrids skræmmende målmaskine. Dette er selvsagt et enormt selvmål ingen Liverpool-fans kan være tilfredse med, selvom der venter klubben et vigtigt opgør i Premier League på lørdag mog Chelsea.

Men trods denne taktiske manøvre fra Rodgers, så spillede Liverpool en hæderlig kamp, hvor Real Madrid indledningsvis lignede et hold, der var en smule fortvivlet over englændernes taktiske oplæg. Madrilienerne havde massevis af chancer, men de formåede ikke at putte bolden ind bag en velspillende Mignolet, der flere gange afværgede Cristiano Ronaldo og co. 

Men Benzema stemplede ind.

Efter en lille halvtime udformede der sig en lille spillemæssig genialitet på Santiago Bernabéu; Isco spiller et-to med Ronaldo, hvorefter spanieren smider læderet videre ud til en fremadstormende Marcelo, der med stor teknisk overlegenhed finder Benzema mellem venner og fjender inde i det kriminelle felt, hvor franskmanden med lethed kunne sparke bolden det sidste stykke ind over stregen. Smukt mål. 

Ja, store dele af kampen bød på spil til et mål. Liverpool ville godt, men kunne ikke. Til det var Real Madrid simpelthen for stærke. Defensivt havde Varane og Ramos styr på Liverpools mulige omstillinger, ligesom den altid stærke midterakse personificeret i Modric og Kroos dirigerede offensiven på eminent vis. Stærk holdindsats. 

Kampens sidste halvdel manglede i den grad tempo fra begge parter, og overordnet set blev aftenens Champions League-kamp lidt af en fuser, specielt fordi forventninger til Real Madrid var større end blot en smal sejr. 

Selvom Real Madrid i enkelte tilfæde inviterede Liverpool indenfor, bød kampen generelt på en stille og rolig dag på kontoret for Real Madrid, der fik finpudset flere ting; pasninger, skudtræning mm. Denne kamp var ikke andet end en tempofyldt træningsøvelse. 

Resultat (1-0) 1-0: Benzema (27')

Dommer: Viktor Kassai

Gule kort: Skrtel (47'), James (53'), Ramos (60'), Marcelo (76'), Moreno (85')

Real Madrid: Casillas; Arbeloa (Nacho, 83'), Varane, Ramos, Marcelo; Isco, Kroos, Modric; James (Bale, 62'), Benzema, Cristiano Ronaldo 

Liverpool: Mignolet; Manquillo, Toure, Skrtel, Moreno; Can (Coutinho,75'), Allen, Lucas Levia (Gerrard, 69'); Markovic (Sterling, 69'), Lallana, Borini

Kampens spiller: Marcelo. Han er i fremragnede form, og når han er det, så er der bare ingen bedre på venstrebacken. Sikken nydelse.

Kampens badebold: Brendan Rodgers. Katastrofe ikke at ære Liverpool i verdens største klubturnering. 

Kampens detalje: Marcelos gentagende geniale indlæg. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #2 af FigoJensen
Hold kæft for en røvsyg kamp. Det var godt nok skuffende af Real Madrid og den mentale indsats mange af spillerne lagde for dagen. Ronaldo var da helt uduelig!

11 år 8 måneder siden #3 af M_linding

FigoJensen skrev: Hold kæft for en røvsyg kamp. Det var godt nok skuffende af Real Madrid og den mentale indsats mange af spillerne lagde for dagen. Ronaldo var da helt uduelig!

Rettelse: 1. Halvleg var vel helt okay? De burde have scoret 3-4 mål...

Der var nok mange, som tabte penge på denne kamp;)

11 år 8 måneder siden #4 af HugoSanchez

FigoJensen skrev: Hold kæft for en røvsyg kamp. Det var godt nok skuffende af Real Madrid og den mentale indsats mange af spillerne lagde for dagen. Ronaldo var da helt uduelig!

Rolig nu. Real Madrid er midt i et travlt program og fik den sejr der var nødvendig. Kampen blev spillet i et reletivt lavt tempo, og der blev ikke brugt unødige kræfter mod et europæisk sekundahold. Ganske udmærket. Så gemmer de bare storspillet til en anden god gang. Det var i øvrigt opmuntrende at se Gareth Bale tilbage med fart og initiativ!

Hugo Sanchez
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Real HWL, JimmyBroe, andreashn

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #5 af FigoJensen

M_linding skrev:

Rettelse: 1. Halvleg var vel helt okay? De burde have scoret 3-4 mål...

Der var nok mange, som tabte penge på denne kamp;)

Jeg synes ikke den var okay, nej. Godkendt helt sikkert, men stadig skuffende. Dog meget bedre end anden halvleg.
Jeg sad netop og tænkte, at Ancelotti måtte give dem en lille peptalk i pausen, så de kom mere motiverede ud til anden halvleg end første og lukkede kampen, men det var så ikke tilfældet...

11 år 8 måneder siden #6 af Sahinovic

Jeg synes nu mere det var skuffende af Liverpool, havde de overhovedet en chance? Kan godt forstå at den gik på autopilot idag.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Sahinovic.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #7 af FigoJensen

HugoSanchez skrev:

Rolig nu. Real Madrid er midt i et travlt program og fik den sejr der var nødvendig. Kampen blev spillet i et reletivt lavt tempo, og der blev ikke brugt unødige kræfter mod et europæisk sekundahold. Ganske udmærket. Så gemmer de bare storspillet til en anden god gang. Det var i øvrigt opmuntrende at se Gareth Bale tilbage med fart og initiativ!

Hugo Sanchez

Det er ligegyldigt, hvor travlt deres program er. På hjemmebane mod et storhold som Liverpool (ja storhold vil Liverpool altid være, ligemeget hvor skidt det går dem i ligaen osv...) og så i Champions League.. Der skylder man sgu sit publikum at spille op til sit bedste, hvis du spørger mig. Ydermere da det drejer sig om videre kvalifikation fra gruppespillet, som betyder vi kan spare spillere i de kommende runder. Så få det dog afgjort. En 1-0 er aldrig sikker. Specielt ikke for Real Madrid som ofte lukker fjollede mål ind. Så kan de sgu slappe af/spare spillere mod Granada, Eibar osv.. i ligaen :-)
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved FigoJensen.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #8 af FigoJensen

Sahinovic skrev:

Jeg synes nu mere det var skuffende af Liverpool, havde de overhovedet en chance? Kan godt forstå at den gik på autopilot idag.

Tjaa. Er Madridista, så har absolut ingen forventninger til Liverpool. De kan stille op lige som de vil. Kunne ikke være mere ligeglad :-) Jeg tillader mig bare at forlange lidt engagement for Real spillerne til lige netop sådan en stor kamp. Jeg synes ikke, det burde være svært at sætte sig selv op til en kamp mod Liverpool foran eget publikum, som også er et af de mest vindende hold (dog ikke i nyere tid) og så samtidig har man videre kvalifikation at spille for, som alle spillere vel må være interesserede i.

11 år 8 måneder siden #9 af FranciscoISCO

Overstående må være et pragtfuldt eksempel på hvorfor man aldrig skal forkæle sine børn.

Fint resultat, man kan ikke forvente vi vinder med en 4/5 stykker hver gang - på trods af at første halvleg i mine øjne godt kunne have tegningen til det. Anden halvleg bliver cruise control, føringen kommer aldrig rigtig i fare og vi får ikke brugt for mange kræfter på endnu en midtuge kamp. Videre.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, DarioGomez, nono, Real HWL, andreashn, Sebberg

11 år 8 måneder siden #10 af Kassow-Rossing
Jeg kan ikke være den eneste... Jeg er ovenud tilfreds med aftenens kamp.

1. Jeg synes indstillingen i første halvleg var fantastisk. Der blev seriøst knoklet for hver en bold. Uafbrudt pres på boldholder. Den forreste halvdel af Real Madrid spillerne opførte sig som en flok hyæner klar til at angribe byttet (hæhæ TV3) hver gang Pool forsøgte sig med det mindste.
2. Alle spillere så ud til at have en nem dag, hvor spillet bare flød gennem hele kampen og kræfterne blev sparret.
3. To af mine yndlingsspillere (Varane og Disco) fortsatte deres udvikling og ligner stadig fremtidens spillere. Jeg nyder at se dem lige så meget som jeg nød Jesé.
4. Jeg vandt en helveds masse penge på kampen, men det siger selvfølgelig ikke så meget, fordi jeg better aldrig forkert ;)

Det eneste minus er vel at der bliver trukket nogle gule kort, Ronaldos målstime bliver brudt og effektiviteten ser ud til at være faldet en smule.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #11 af Don J
På trods af at første halvleg nemt kunne have resulteret i en tomålsføring, så er det heller ikke nemt at holde målfest mod en falleret storklub, blottet for ambitioner offensivt, der kommer med udgangspunktet at spille possession på egen banehalvdel.

I anden halvleg går vi for meget ned i tempo, men sejren bliver egentlig ikke mindre overlegen af den grund.

Rodgers begynder i øvrigt at ligne Mourinho kedeligt meget ift. virkelighedsfjerne udtalelser efter kampene..

11 år 8 måneder siden #12 af madrid2000
Jeg synes Arbeloa ødelæggede en hel del idag. Han var meget langsom og utrolig ringe i det offensive. Fik slet ikke noget ud af det. En Carvajal havde gjord en kæmpe forskel idag. Liverpool kunne nemmer forsvarer fordi man ikke rigtig skulle bekymre sig om højre siden.

Jeg håber han bliver skudt afsted næste sæson og en rigtig konkurrent bliver enten rykket op eller købt.

Leveret af Kunena Forum