Referat: En stille Champions League-dag på kontoret

11 år 8 måneder siden #13 af Sebberg
2 væsentlige pointer jeg tager med mig fra kampen:

1. Arbeloa har virkelig ikke niveau til Real Madrid. En ting er, at man ikke har hurtigheden, men det kan ikke være rigtigt, at han ikke kan tæmme en lang aflevering. Gang på gang fejler han.

2. Hvordan kan Ronaldo være så ringe til at sparke frispark? Det slog mig i går, at jeg ikke kan huske, hvornår han sidst har scoret et friskparksmål (semi mod Bayern måske)? Det er som om, at han ikke kan få nok luft under bolden mere, så han sparke næsten altid i muren eller også ryger den lige på målmanden, der dog ikke har problemer med de spark mere. Især det frispark på kanten af feltet i går. Hvad fuck er det? Enten prøver du at snige den over muren (i krydset) eller også giver du den fuld smadder. Det der latterlige spark, hvor man sætter sin lid til at bolden brækker, det virker tydeligvis ikke. Jeg ved det er ren utopi, at han skulle stoppe med at sparke frispark, men jeg synes altså, det er ærgerligt, at det der engang var hans varemærke, nu er en så rystende ringe evne, at man faktisk ikke engang har forhåbninger, når vi får et farligt frispark.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #14 af Storken
@Sebberg

Ronaldo har sparket dårlige frispark i rigtig lang tid. Bale er derimod verdens bedste til den disciplin. Alligevel sparker Ronaldo dem hver gang. Det er åbenbart ikke nemt at være den, der fortæller Ronaldo, at han ikke længere skal sparke frispark.

11 år 8 måneder siden #15 af Raul7-2880
Helt enig, det eneste han ikke kan, er frispark. Der er andre på holdet som burde være foran ham i køen:
- Bale
- Ramos
- Kroos
- James

@ Storken
Bale når ikke Pirlo til sokkeholderne hvad angår frispark. Francesco Lodi er også vild, ligeledes Messi og Suarez.
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Raul7-2880.

11 år 8 måneder siden #16 af nono
En lille kommentar til karakterafgivelserne: Har det udviklet sig til en popularitetskonkurrence?

Modric spillede en decideret hæslig første halvleg og var sammen med Arbeloa langt hen af vejen skyld i, at Real Madrids spil ikke rigtig kom igang fra start af.

Synes at hans fine karakter er en badebillet og mener faktisk også, at James var bedre end Isco som gang på gang var svigtede afleveringen eller sit first touch fejlede i de 1-2-situationer James igen og igen forsøgte at sætte op.

Kroos var sammen med Marcelo kampens spiller for mig. Kroos satte ikke ét ben forkert på jorden og der var situationer hvor jeg sad nærmest åndeløs over roen og sikkerheden i hans bold-distribution. Helt fantastisk. Det overrasker mig at han ikke har nået "de grønne tal", men tænker at Modric forplumrede spil på dagen kan have forvirret nogle..

11 år 8 måneder siden #17 af Siempre Madrid

Storken skrev: @Sebberg

Ronaldo har sparket dårlige frispark i rigtig lang tid. Bale er derimod verdens bedste til den disciplin. Alligevel sparker Ronaldo dem hver gang. Det er åbenbart ikke nemt at være den, der fortæller Ronaldo, at han ikke længere skal sparke frispark.

Mon ikke bare, at du og dine skulle koncentrere jer om at finde manden, der fortæller Messi at han ikke længere skal sparke straffespark ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #18 af Storken
Besvaret af Storken på emne Referat: En stille Champions League-dag .....

Siempre Madrid skrev:

Mon ikke bare, at du og dine skulle koncentrere jer om at finde manden, der fortæller Messi at han ikke længere skal sparke straffespark ;-)

I mine øjne er Messi den rigtige straffesparksskytte. Det er muligt, at han ikke er den bedste til disciplinen på holdet, men han er den spiller, jeg bedst kan acceptere brænder et straffespark. Det er vigtigt, at man kan tilgive et brændt straffespark i et afgørende øjeblik. Det ville jeg have længt sværere ved, hvis det var Neymar der brændte.

11 år 8 måneder siden #19 af Siempre Madrid

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev:

I mine øjne er Messi den rigtige straffesparksskytte. Det er muligt, at han ikke er den bedste til disciplinen på holdet, men han er den spiller, jeg bedst kan acceptere brænder et straffespark. Det er vigtigt, at man kan tilgive et brændt straffespark i et afgørende øjeblik. Det ville jeg have længt sværere ved, hvis det var Neymar der brændte.

Det er umuligt ikke at holde af dine (bort)forklaringer!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #20 af Storken

Siempre Madrid skrev:

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev:

Det er umuligt ikke at holde af dine (bort)forklaringer!

We begin by coveting what we see every day.

:-)

11 år 8 måneder siden #21 af raul7=kongen

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev:

Mon ikke du i øvrigt kommer frem til en del af årsagen til, at Cristiano sparker frispark i Madrid? Skød andre spillere dem, og brændte 15 kampe i træk, så skulle der nok være mishagsytringer. Nu er de der, men i begrænset omfang.

Selvfølgelig er det noget med hierarki, og Cristiano burde ikke være egenrådig i disciplinen. Ikke desto mindre har jeg også bemærket, at Bale tager sin del af sparkene, Ramos ligeledes har sparket i ny og næ, og Kroos slår langt flere ind i feltet på indlæg, end det tidligere var tilfældet.

I sidste ende handler det dog om hierarki. At sparke tilpas mange frispark forbi mål, det er noget man gør sig fortjent til ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Storken, rezamadridista, andreashn

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #22 af Storken

raul7=kongen skrev: At sparke tilpas mange frispark forbi mål, det er noget man gør sig fortjent til ;)

Det er sådan en sætning man ville ønske, at man selv havde fundet på :-) Jeg kunne forestille mig, at du havde et lille smil på læben, da den blev nedfældet :)

11 år 8 måneder siden #23 af Madridistao

Raul7-2880 skrev:
@ Storken
Bale når ikke Pirlo til sokkeholderne hvad angår frispark. Francesco Lodi er også vild, ligeledes Messi og Suarez.

Helt enig! Pirlo er vel den bedste i verden pt, efter at Juninho ikke spillere længere. Pirlo som i øvrigt har sagt at han har studeret og kopieret Juninhos sparketeknik.

Jeg synes også at vi glemmer Bundesligaens bedste sparker: Hakan Calhanoglu. En spiller som jeg sagtens kunne se i Real Madrid om 2-3 år. Hans formkurve er kun gået i én retning de sidste par sæsoner, og med det drøn han har i højreskøjten skal man slet ikke afskrive ham. Hvis jeg ikke tager helt fejl har han scoret minimum 10 på frispark pr. sæson de sidste par år.

11 år 8 måneder siden #24 af Chamartin
Man kan rolig sige "Stille dag på kontoret".
Madrid spillerne løb knap en 8 km kortere distance (106.583 km) i kampen end Liverpool og ca. 5 km kortere, end hvad de i gennemsnit har gjort i de hidtidige kampe (jf. UEFA officielle match statistik).
Så der blev sparet på kræfterne samtidig med at man havde bolden det meste af tiden og styrede kampen. Men specielt underholdende i 2. halvleg var det nok ikke.
Dog ærgerligt afslutningerne ikke bar frugt. Der var bestemt chancer til en håndfuld mål.

Leveret af Kunena Forum