Referat: En stille Champions League-dag på kontoret
- Don J
- Gæst
-
Storken skrev: I mine øjne er Messi den rigtige straffesparksskytte. Det er muligt, at han ikke er den bedste til disciplinen på holdet, men han er den spiller, jeg bedst kan acceptere brænder et straffespark. Det er vigtigt, at man kan tilgive et brændt straffespark i et afgørende øjeblik. Det ville jeg have længt sværere ved, hvis det var Neymar der brændte.
Genialt at vælge straffesparksskytte ud fra, hvem man bedst kan acceptere, brænder.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
Don J skrev:
Storken skrev: I mine øjne er Messi den rigtige straffesparksskytte. Det er muligt, at han ikke er den bedste til disciplinen på holdet, men han er den spiller, jeg bedst kan acceptere brænder et straffespark. Det er vigtigt, at man kan tilgive et brændt straffespark i et afgørende øjeblik. Det ville jeg have længt sværere ved, hvis det var Neymar der brændte.
Genialt at vælge straffesparksskytte ud fra, hvem man bedst kan acceptere, brænder.
Der er en grund til, at man ikke siger "Fodbold er rationalitet"...
:)
- Don J
- Gæst
-
Storken skrev:
Der er en grund til, at man ikke siger "Fodbold er rationalitet"...
:)
Jo, lige der er det faktisk :-)
Såfremt at det er spillere, som til dagligt spiller på samme niveau ift. liga og pres, så er lige straffespark vel noget nær det nemmeste at sammenligne lige over.
Bale sparker frisparkene til højre for målet.
Det så vi også i går, så man kan vel sige at det "næsten" er 50/50 alt afhængig af hvor frisparkene bliver begået.
No worries!!!!!!
Hvis nogen skulle være i tvivl om, hvad dette skift af sparketeknik drejer sig om, så se her den gamle teknik:
www.dailymotion.com/video/xi8ioq_cristia...arseille-hd-mp_sport
Det her var teknikken som gjorde Ronaldos frispark legendarisk. Tilløbet i sparkeretningen, de koncentrerede vejrtrækninger - bolden stødes med en næsten lodret vrist, hvorefter ben og mave trækkes ind mod hinanden.
De seneste par år har det set helt anderledes ud. Tilløbbet er helt normalt, og hurtigt overstået. Han bruges ikke mavemusklerne på samme måde, når han sparker. Og bolden rammes med en Bale-lignende vrist/inderside, som slet ikke giver den samme power.
Jeg forstår ikke idéen;-)
- sramos47
- Gæst
-
Kan man klandre drengene at de falder lidt af på den i anden halveg? Hvad Liverpool leverede var pinligt. Jeg har intet i mod at hold parkerer bussen; jeg synes tværtimod det har sin charme. Men det fordrer altså at man kan noget fremad banen når bolden så tilfalder midtbanen. Kontraspillet skal sidde der, som vi selv har gjort det mod Barca årene under Mou. Hvad Liverpool leverede var uambitiøst og fattigt. Jeg kan ikke se hvordan de skal kunne komme videre som 2'er i øvrigt.
Hvad angår frisparkene er jeg helt enig med ovenstående. Han sparker på en anden måde end han gjorde før hen, og det virker ikke. Kroos og Ramos må efterhånden stå på spring til at sparke i hvert fald dem der er tæt på mål.
Arbeloa var i øvrigt katastrofalt dårlig. Klart en af de dårligste kampe jeg nogensinde har set ham spille. Han kunne jo knap nok tæmme en bold. Godt det skete mod så harmløs en modstander for jeg synes sædvanligvis at han holder et relativt højt bundniveau. Hans topniveau er dog så heller ikke iøjnefaldende, men stabilitet plejer at være en garanti fra ham. Lad os håbe vores lille turbo snart er sin forstrækning kvit.
Jeg er ganske tilfreds med kampen: vi vandt uden at bruge en tons energi, og førstepladsen er næsten idiotsikker vores når de 6 kampe er rundet. Jævnfør det kan vi tillade os at slappe i de næste 2 runder, lidt lissom' et bleg dansk proletariat med en kæmpe mavse fuldt af LSD-kolesterol med en slatne pilsner i hånden på Gran Canaria. - Vores 2 rivaler i La Liga kan nemlig ikke rigtigt tillade sig at skrue ned hvis de skal gøre sig forhåbninger om førstepladsen i deres respektive gruppe.
Hil du store Madridismo..
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂