Neuer og Messi er de to andre

11 år 7 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Det bliver Manuel Neuer og Lionel Messi, som kommer med på podiet, når Cristiano Ronaldo formentlig får sin 3. Guldbold den 12. januar 2015 i Zürich.

FIFA har i dag offentliggjort navnene på de tre finalister, hvor vinderen skal kåres for sine individuelle præstationer i 2014 og her har Cristiano Ronaldo været enestående med sine mange afgørende mål, både i foråret 2014 og her i efteråret, hvor hans to mål i den europæiske Super Cup gav Real Madrid sejren over Sevilla. Herudover lavede han 8 CL-mål i foråret og i denne sæson har han fulgt op med imponerende mange mål i eksempelvis La Liga, hvor det er blevet til 20 mål i 13 kampe.

Lionel Messi blev til manges forbavselse kåret til VMs bedste spiller, mens Manuel Neuer blev kåret til VMs bedste målmand.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 7 måneder siden #2 af Salix7
Besvaret af Salix7 på emne Neuer og Messi er de to andre
Hahaha, jeg må le!!! Hvordan kan den dværg være nomineret frem for fx Robben? FIFA din gamle hund, kom nu ind i kampen eller vis mig dine Barca underbukser!!
Endnu en gang viser FIFA hele verden, at de har valgt side - hvis man ikke fangede den første gang da VM's bedste spiller blev kåret, så skulle selv de langsomme kunne se det nu ;)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #3 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Neuer og Messi er de to andre

Salix7 skrev: Hahaha, jeg må le!!! Hvordan kan den dværg være nomineret frem for fx Robben? FIFA din gamle hund, kom nu ind i kampen eller vis mig dine Barca underbukser!!
Endnu en gang viser FIFA hele verden, at de har valgt side - hvis man ikke fangede den første gang da VM's bedste spiller blev kåret, så skulle selv de langsomme kunne se det nu ;)

Tænk inden du skriver. Bare et godt råd.
Det er ikke FIFA der bestemmer, hvem der skal op på podiet. Derimod er det udvalgte journalister, anfører- og trænere for landshold der afgør det.

Men ja. Messi fortjener ikke at være blandt de sidste tre. Med mindre man kigger på hans statistik for 2014, men ellers ikke.

11 år 7 måneder siden #4 af BBB
Besvaret af BBB på emne Neuer og Messi er de to andre
Hvem skulle den tredje ellers være? Robben? De tre passer fint ind.

11 år 7 måneder siden #5 af Salix7

Inspektøren skrev:

Salix7 skrev: Hahaha, jeg må le!!! Hvordan kan den dværg være nomineret frem for fx Robben? FIFA din gamle hund, kom nu ind i kampen eller vis mig dine Barca underbukser!!

Det er ikke FIFA der bestemmer, hvem der skal op på podiet. Derimod er det udvalgte journalister, anfører- og trænere for landshold der afgør det.

Men ja. Messi fortjener ikke at være blandt de sidste tre. Med mindre man kigger på hans statistik for 2014, men ellers ikke.

Jeg er skam udemærket klar over, at det er udvalgte personer rundt om i verden, som får lov til at stemme, men hvis du selv tror at alt går rigtigt til hos FIFA, så vil jeg ikke ødelægge dit lille glansbillede, men lade dig blive en den "gode" og naive tro ;-)

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

11 år 7 måneder siden #6 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Neuer og Messi er de to andre

Salix7 skrev:

Inspektøren skrev:

Jeg er skam udemærket klar over, at det er udvalgte personer rundt om i verden, som får lov til at stemme, men hvis du selv tror at alt går rigtigt til hos FIFA, så vil jeg ikke ødelægge dit lille glansbillede, men lade dig blive en den "gode" og naive tro ;-)

Stemmerne er offentlige?

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #7 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Neuer og Messi er de to andre
Jeg har personligt også svært ved at se, hvorfor Messi er nomineret i år. Han har ikke spillet prangende og har intet vundet (titlen som VM's bedste?.. Det var en joke jo), hvilket altid opreklameres som værende et must ellers synes jeg. Men åbenbart ikke når man hedder Messi. Det virker på mig som om, at han er blevet nomineret på baggrund af præstationer i tidligere sæsoner, hvilket naturligvis er sørgeligt, hvis det er tilfældet, da det jo ikke er meningen.

Robben kunne da være et okay bud på en i stedet for Messi. Han har stor betydning for Bayern. Måske kanibalen (her tænker jeg på Luis Suarez og ikke hollænderen) eller Diego Costa også kunne overvejes, da de havde ekseptionelle sæsoner og stadig har det (i hvert fald Costa)... Jeg ved ikke om det er helt afsporet, men Di María kunne vel også have haft en plads hovedsageligt på baggrund af hans sæson i Real Madrid, hvor han var manden bag vores store succes i min optik.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #8 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Neuer og Messi er de to andre

SR4 skrev:

Salix7 skrev:

Inspektøren skrev:

Stemmerne er offentlige?

Det forhindrede nu ikke nogle i at klage over deres stemmer var blevet "ændret" i forbindelse med sidste års afstemning alligevel. Hvis de vil snyde, så kan de sikkert også sagtens det. Lad os håbe, det ikke er tilfældet.

11 år 7 måneder siden #9 af SR4

FigoJensen skrev:

SR4 skrev:

Salix7 skrev:

Inspektøren skrev:

Stemmerne er offentlige?

Det forhindrede nu ikke nogle i at klage over deres stemmer var blevet "ændret" i forbindelse med sidste års afstemning alligevel. Hvis de vil snyde, så kan de sikkert også sagtens det. Lad os håbe, det ikke er tilfældet.

Ja men det er klart begrænset hvor meget stemmerne kan piftes. Tror ikke der er tale om et betydeligt nok antal stemmer.

Messi blev nomineret sidste år for et dårligere kalenderår så selvfølgelig er han nomineret i år. Det er en popularitetskonkurrence og Messi er bare populær blandt "fodboldeksperterne" og det gør at alle stemmer på ham uagtet om han fortjener det.

11 år 7 måneder siden #10 af Kassow-Rossing
Jeg håber satme ikke ALLE stemmer på ham, fordi så slår han da ny rekord.

Ronaldo fortjener selvfølgelig titlen, men hans stats er ikke så meget bedre end Messis. I skal huske på at man ikke ser på målgennemsnit men samlet antal mål. Det er lidt plat at Neuer er blandt de 3 bedste spillere i verden, men en eller anden form for hæder fortjener han da. Jeg føler, helt ærligt, at Neymar burde fortjene den 3. plads og hverken Suarez, Robben eller Neuer.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 7 måneder siden #11 af SR4

Kassow-Rossing skrev: Jeg håber satme ikke ALLE stemmer på ham, fordi så slår han da ny rekord.

Ronaldo fortjener selvfølgelig titlen, men hans stats er ikke så meget bedre end Messis. I skal huske på at man ikke ser på målgennemsnit men samlet antal mål. Det er lidt plat at Neuer er blandt de 3 bedste spillere i verden, men en eller anden form for hæder fortjener han da. Jeg føler, helt ærligt, at Neymar burde fortjene den 3. plads og hverken Suarez, Robben eller Neuer.

Det handler om samlede præstationer. Og Ronaldo har i færre kampe præsteret langt mere. Messi har haft så mange kampe hvor han er faldet helt ud senest mod Valencia.
Ja Ronaldo har også haft sine dårlige kampe, men selv i hans dårlige kampe, er han ikke faldet helt ud (på nær CL-finalen). Fx så vi mod Barca hvordan Messi var usynlig, mens Ronaldo i en dårlig kamp, stadig skabte noget (blandt andet Benz' mål, hvor hans aflevering ar vigtig, på trods af James (tror jeg) afleverede den dårligt til ham. Og i denne sæson har han kun forladt banen uden at score 4 gange! Og den ene gang fik han ikke engang fuld spilletid.

11 år 7 måneder siden #12 af Salix7

Kassow-Rossing skrev: Jeg håber satme ikke ALLE stemmer på ham, fordi så slår han da ny rekord.

Jeg forstår ikke helt, hvordan du kan være uenig med at Neuer er på listen - fodbold er trods alt mere end bare mål og assists. Jeg er godt klar over at både Ronaldo og Messi er i en liga for sig, men det niveau Neuer holder er sindssygt. Derfor synes jeg, at han er fuldt berettet til at være på årets liste, dog mener jeg kun, at han bør blive nr. 2 langt efter Ronaldo og et godt stykke foran Messi. Da jeg ikke mener, at Messi bør være på listen, fordi Robben, Suarez og til dels Costa har været bedre det sidste år, hvis vi ser på deres præstationer og hvilket hold/medspillere de har.
Men som SR4 skrev så er det desværre blevet til en ”popularitets konkurrence”, hvor den lille politisk korrekte dreng har fået alt for mange tilhængere, som blindt og ukritisk stemmer på ham.

Leveret af Kunena Forum