Neuer og Messi er de to andre

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #13 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Neuer og Messi er de to andre

Salix7 skrev:

Kassow-Rossing skrev: Jeg håber satme ikke ALLE stemmer på ham, fordi så slår han da ny rekord.

Ronaldo fortjener selvfølgelig titlen, men hans stats er ikke så meget bedre end Messis. I skal huske på at man ikke ser på målgennemsnit men samlet antal mål. Det er lidt plat at Neuer er blandt de 3 bedste spillere i verden, men en eller anden form for hæder fortjener han da. Jeg føler, helt ærligt, at Neymar burde fortjene den 3. plads og hverken Suarez, Robben eller Neuer.

Jeg forstår ikke helt, hvordan du kan være uenig med at Neuer er på listen - fodbold er trods alt mere end bare mål og assists. Jeg er godt klar over at både Ronaldo og Messi er i en liga for sig, men det niveau Neuer holder er sindssygt. Derfor synes jeg, at han er fuldt berettet til at være på årets liste, dog mener jeg kun, at han bør blive nr. 2 langt efter Ronaldo og et godt stykke foran Messi. Da jeg ikke mener, at Messi bør være på listen, fordi Robben, Suarez og til dels Costa har været bedre det sidste år, hvis vi ser på deres præstationer og hvilket hold/medspillere de har.
Men som SR4 skrev så er det desværre blevet til en ”popularitets konkurrence”, hvor den lille politisk korrekte dreng har fået alt for mange tilhængere, som blindt og ukritisk stemmer på ham.

Messi har 52 mål i 2014. Jeg forstår ikke hvordan du kan mene at en Costa, som scorede færre mål i ligaen selvom han spillede på et bedre hold, fortjener det mere end Messi. Suarez kan jeg godt gå med til, men pga. sit bid kan han aldrig blive nomineret. Robben var, ligesom Messi, usynlig i de afgørede VM-kampe, og har langt dårligere stats end Messi, selvom han spiller på et hold, der fuldstændig dominerer ligaen og nærmest aldrig taber. Det gælder ikke om stats vil du måske sige, men hvordan vil du ellers sammenligne 2 offensive spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 7 måneder siden #14 af nono
Besvaret af nono på emne Neuer og Messi er de to andre
Ronaldo vinder. Den er Robinho-sikker.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen

11 år 7 måneder siden #15 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Neuer og Messi er de to andre
Kan den i virkeligheden ikke bare koges ned til det her. Drop nu stats for en periode. Ronaldos er alligevel bedre i den periode hvor prisen skal uddeles for.

Messi vandt intet

Ronaldo vandt MEGET ;)

Så kan man så diskutere om en angriber fortjener det mere end en målmand. For Neuer vandt også rigtig MEGET.

Både Ronaldo og Neuer har begge været afgørende for hold og landshold. Mit synspunkt er at Tyskland og Bayern kunne have vundet det samme med anden målmand, det kunne Madrid ikke uden Ronaldo. Min holdning.

At Messi er med i den her slutning er en joke. Robben burde have været nummer 3, bare spørg Frimann og Werge ;D

11 år 7 måneder siden #16 af Salix7
Besvaret af Salix7 på emne Neuer og Messi er de to andre

zgtaf skrev:

Salix7 skrev:

Kassow-Rossing skrev: Jeg håber satme ikke ALLE stemmer på ham, fordi så slår han da ny rekord.

Ronaldo fortjener selvfølgelig titlen, men hans stats er ikke så meget bedre end Messis. I skal huske på at man ikke ser på målgennemsnit men samlet antal mål. Det er lidt plat at Neuer er blandt de 3 bedste spillere i verden, men en eller anden form for hæder fortjener han da. Jeg føler, helt ærligt, at Neymar burde fortjene den 3. plads og hverken Suarez, Robben eller Neuer.

Jeg forstår ikke helt, hvordan du kan være uenig med at Neuer er på listen - fodbold er trods alt mere end bare mål og assists. Jeg er godt klar over at både Ronaldo og Messi er i en liga for sig, men det niveau Neuer holder er sindssygt. Derfor synes jeg, at han er fuldt berettet til at være på årets liste, dog mener jeg kun, at han bør blive nr. 2 langt efter Ronaldo og et godt stykke foran Messi. Da jeg ikke mener, at Messi bør være på listen, fordi Robben, Suarez og til dels Costa har været bedre det sidste år, hvis vi ser på deres præstationer og hvilket hold/medspillere de har.
Men som SR4 skrev så er det desværre blevet til en ”popularitets konkurrence”, hvor den lille politisk korrekte dreng har fået alt for mange tilhængere, som blindt og ukritisk stemmer på ham.

Messi har 52 mål i 2014. Jeg forstår ikke hvordan du kan mene at en Costa, som scorede færre mål i ligaen selvom han spillede på et bedre hold, fortjener det mere end Messi. Suarez kan jeg godt gå med til, men pga. sit bid kan han aldrig blive nomineret. Robben var, ligesom Messi, usynlig i de afgørede VM-kampe, og har langt dårligere stats end Messi, selvom han spiller på et hold, der fuldstændig dominerer ligaen og nærmest aldrig taber. Det gælder ikke om stats vil du måske sige, men hvordan vil du ellers sammenligne 2 offensive spillere.

Hvis det "bare" handlede om stats, så var der ingen grund til at diskutere det - så ville Ronaldo vinde og de kunne bare offentliggøre det nu :)
Ja, jeg ved godt at Messi har scoret 52 mål indtil videre, og Costa har scoret mindre, men Alt. Madrid er på ingen måde bare halvt så offensive som Barca er, derved er det kun naturligt at Messi scorer flere mål end han gør. Derudover kom Costa længere med Alt. Madrid i CL, hvor han også gjorde det ganske godt. Messi kan så drage fordel af at det Argentinske landshold er væsentligt bedre kørende end det spanske, hvilket gav Costa en svær slutrunde. Men efter hans ankomst til Chelsea har han ikke set sig tilbage - og uden at fornærme nogen, så har Messi ikke være specielt god siden WM, hvis du ser bort fra de to kampe, hvor han fik sine rekorder. Derfor mener jeg, at Costa til dels har været bedre og burde være i top 3 frem for Messi - men havde nok hellere set Robben på 3. pladsen :)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

11 år 7 måneder siden #17 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Neuer og Messi er de to andre
indkast.dk/index.php?nyhed=124353

"Jeg kan ikke lide dem. Derfor fortjener de ikke at vinde" kunne han ligeså godt have sagt.

11 år 7 måneder siden #18 af Siempre Madrid

SR4 skrev: indkast.dk/index.php?nyhed=124353

"Jeg kan ikke lide dem. Derfor fortjener de ikke at vinde" kunne han ligeså godt have sagt.

Han spiller for lillesøster og det er grunden til at han svarer som han gør.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 7 måneder siden #19 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Neuer og Messi er de to andre

Siempre Madrid skrev:

Han spiller for lillesøster og det er grunden til at han svarer som han gør.

Det er jeg godt klar over. Det er bare mere et problem at stemmeberettigede også tænker sådan. Ronaldo er altså langt fra sikker vinder.

Og tror I egentlig at hvis man i 2010 havde kørt samme kampagne om at Iker skulle vinde ballon d'or, hvor han blandt andet vandt VM og stort set hver kamp faktisk var afgørende blandt andet i finalen med 2 sindsyge redninger?

11 år 7 måneder siden #20 af Vinícius
Rygterne lyder, at Di Maria, og ikke Messi, er blevet kåret til Argentinas bedste spiller i år.. Sikke et hak i tuden på Messis allerede svundne Ballon-drømme ;)

www.mirror.co.uk/sport/football/news/ang...ed-argentina-4829799

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #21 af Storken
Besvaret af Storken på emne Neuer og Messi er de to andre

Kratmus skrev: Rygterne lyder, at Di Maria, og ikke Messi, er blevet kåret til Argentinas bedste spiller i år.. Sikke et hak i tuden på Messis allerede svundne Ballon-drømme ;)

www.mirror.co.uk/sport/football/news/ang...ed-argentina-4829799

Man kan ikke sige, at Argentina og Portugal er i ekstase over henholdsvis Messi og Ronaldo.

Messi har vundet prisen som årets sportsmand i Argentina (Olimpia de Oro) én gang, hvilket var tilbage i 2011. Ronaldo har aldrig vundet prisen som årets sportsmand i Portugal.

11 år 7 måneder siden #22 af Sahinovic

Jeg har aldrig forstået disse type udtalelser, holdninger, meninger eller hvad det nu er. At Neuer overhovedet er kandidat som en af verdens bedste er også tragikomisk(er der nogen der har hørt om en målmand der går ved navnet Courtois?), og når man så går ud og siger at Neuer skal vinde den fremfor Ronaldo, ja så bliver det hele bare en smule sørgeligt.

- Jeg husker stadig den lille frisparks perle af Ronaldo som sendte bolden under muren og lige forbi Neuer.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

11 år 7 måneder siden #23 af Mathiaska

Sahinovic skrev:

Jeg har aldrig forstået disse type udtalelser, holdninger, meninger eller hvad det nu er. At Neuer overhovedet er kandidat som en af verdens bedste er også tragikomisk(er der nogen der har hørt om en målmand der går ved navnet Courtois?), og når man så går ud og siger at Neuer skal vinde den fremfor Ronaldo, ja så bliver det hele bare en smule sørgeligt.

- Jeg husker stadig den lille frisparks perle af Ronaldo som sendte bolden under muren og lige forbi Neuer.

Mener du med ramme alvor, at Courtois er bedre end Neuer?
Indiskutabelt to af de bedste målmænd overhovedet. Personligt mener jeg dog at Neuer overstråler enhver anden keeper by far.
- og nej, hans evner i marken er ikke taget i betragtning, de er blot en bonus.

Denne perle fra CR7 var nok også løbet forbi både Courtois, Casillas og hvad de ellers hedder. De Gea's evner langs jorden er fantastiske - måske havde han nuppet den. Hvem ved :)
Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden ved Mathiaska.

11 år 7 måneder siden #24 af M_linding
Alt den målmandssnak, altså.... "Ham her er den bedste i verden! Han lavede en vild redning i går! Alle der påstår noget andet, er idiotiske..."

Der er mange gode målmænd. Og ligesom det er med angribere, så afhænger målmandens niveau også af selvtillid og holdkammeraterne. Jeg kunne personligt selv godt se De Gea som Real Madrid-målmand.

Men egentlig er jeg mere end tilfreds med Casillas - så længe han holder sit nuværende niveau.

Leveret af Kunena Forum