Bedømmelse af truppen mod Almería

11 år 7 måneder siden #13 af M_linding

madrid2000 skrev:

JimmyBroe skrev:

SR4 skrev: Og også lidt sjovt af dig Storken at komme med statistikker om at Messi skulle være bedre end Ronaldo pga at Messi er "mere involveret" i spillet, fordi han har flere afleveringer. Kunne det ikke også tænkes de forskellige spillestile og det intet har at gøre med at Messi er mere involveret? Tror mange spillere har flere afleveringer end Ronaldo, men ja det er vel kun i et Barca forum man mener, at man måler de bedste spillere pga antallet af afleveringer :D

Hold da op du skyder med spredehagl her.

Der er jo ingen som siger, at det ikke er verdensklasse at Ronaldo scorer 2 mål. Men alt hvad han ellers foretog sig i kampen, endte ud i ingenting. Om end han ikke fik meget hjælp af sine medspillere heller. Ronaldo spillede ikke til en karakter på 3,6. Det kan der slet ikke herske nogen tvivl om. Jeg kan gå med til at folk giver et lille tre tal. Men alt over det er blasfemi.

Ronaldo fortjener 5/5 i dag.

Han laver 2 kasser og lukker kampen. Fodbold handler om at vinde og scorer mål. At han havde fejl afleveringer og var annonym betyder ikke en skid, når man ender med at vinde 1-4.

Forstil dig, hvis Ronaldo ikke havde lavet 2 mål sidste 10 minutter og istedet Almeria udlignet til 2-2, så havde piben fået en helt anden lyd.

Synes folk generalt bliver mere og mere utaknemlige. Tænk på alle de fantastiske løb han tager gennem hele kampen. Spurter for at komme i position, så medspillerne kan sætte ham i scene. Mange gange bliver det ikke til noget, men han bliver ved.

Iøvrigt kom hans første mål efter udemærket sammenspil mellem Benz og Bale, så helt tap ind var det ikke, da han havde en fod i den opbyggende spil. Andet mål var flot og kynisk sparket ind.

Hvor mange gange koster det ikke hold, at de ikke formår at udbygge føringen?

Hvor mange gange koster det ikke, at man ikke kan sætte de nemme mål ind?

Kan stadig huske Higuain f.eks. som ikke kunne ramme et tomt mål og vi endnu engang blev ekspaderet ud af CHL første knockout runde mod Lyon

Du får især et "tak" for at være en af de få, som forstår hvor Ronaldos vigtigste arbejde ligger: Arbejdet uden bolden!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, ZizouMo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• rene
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #14 af rene
Besvaret af rene på emne Bedømmelse af truppen mod Almería
Tror Ronaldo ender på 52 la liga mål i år og dermed slår Messi, tror han tager rekorden i denne sæson

11 år 7 måneder siden #15 af SR4

JimmyBroe skrev:

SR4 skrev: Og også lidt sjovt af dig Storken at komme med statistikker om at Messi skulle være bedre end Ronaldo pga at Messi er "mere involveret" i spillet, fordi han har flere afleveringer. Kunne det ikke også tænkes de forskellige spillestile og det intet har at gøre med at Messi er mere involveret? Tror mange spillere har flere afleveringer end Ronaldo, men ja det er vel kun i et Barca forum man mener, at man måler de bedste spillere pga antallet af afleveringer :D

Hold da op du skyder med spredehagl her.

Der er jo ingen som siger, at det ikke er verdensklasse at Ronaldo scorer 2 mål. Men alt hvad han ellers foretog sig i kampen, endte ud i ingenting. Om end han ikke fik meget hjælp af sine medspillere heller. Ronaldo spillede ikke til en karakter på 3,6. Det kan der slet ikke herske nogen tvivl om. Jeg kan gå med til at folk giver et lille tre tal. Men alt over det er blasfemi.

Det har intet med det at gøre OVERHOVED.. det har noget at gøre med at man i den lejr gang på gang negligere Ronaldo's mål med undskyldninger som straffespark, tap-ins, dårlig målmand osv.
Og det synes jeg faktisk er sjovt - intet andet i det

11 år 7 måneder siden #16 af Siempre Madrid
Jeg synes faktisk at Cristiano Ronaldo foretager mange rigtig gode løb gennem kampen og vilje til at sætte andre op til mål.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 7 måneder siden #17 af Siempre Madrid
Angående Bale, så er jeg enig i titlen som kampens badebold. En absurd dårlig aflevering, som kostede et mål og et helt unødvendigt gult kort trækker gevaldigt ned.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 7 måneder siden #18 af JesperA
Jeg synes faktisk Illarra har spillet ganske stabilt de sidste 3 kampe hvor han har fået fuld tid, det er opløftende. Jeg har kørt en mindre hetz mod ham, og har derfor altid et ekstra øje på ham når Real spiller, og han har faktisk haft særdeles mange vigtige erobringer og fine aktioner de sidste 270 minutter. Modstanden har ikke været prangende, men det er trods alt alligevel rart at se.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 7 måneder siden #19 af Dios
Mit problem med Ronaldo i sådan en her kamp er faktisk hans attitude, og specielt da holdet havde noget modgang. Jeg har det helt fint med, at man råber og skriger lidt efter hinanden inden på banen, hvis Bale f.eks. ikke kan lægge en simpel tværaflevering til Benzema, så han bare kan prikke den ind, men Ronaldo er jo netop den værste af alle når det kommer til sådan nogle afleveringer. Det er bare så trættende, når han gang på gang dribler sig ud i noget rod, og så laver en mærkværdig aflevering, som ingen Real Madrid spillere er i nærheden af, men at han så ser opgivende på sine holdkammerater, ryster på hovedet og brokker sig i 2-3 min. så går min grænse. Jeg syntes han mangler og tage det sidste ansvar som hedder motivation, for det er han på ingen måder for holdet.

At Ronaldo tager nogle gode løb kommer ikke bag på nogle, for det gjorde Bale og Benzema også, men derfor kan man godt spille elendigt, og det var lige hvad Ronaldo gjorde.

Ronaldo har en fantastisk evne til at dukke op på dårlige dage, men ret skal også være ret. Det er ihvertfald på ingen måder acceptabelt, at miste så mange bolde, og tabe så mange dueller som han gjorde igår. Og så er jeg ret så ligeglad med om han scorer 2 eller 10 mål i slutminutterne, for det ændre ikke på mine kriterier.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Sahinovic

11 år 7 måneder siden #20 af Pelle
Det her er ment på den bedst tænkelige måde. Vi skal passe på ikke at ende som inde på rivalernes forum, hvor der hersker 0% objektivitet eller nuancering af spillerne. For dem er Messi bare altid den bedste - det kan der ikke røres ved.

For mig har styrken i det her forum altid været på de saglige debatter og en enorm indsigt og objektivitet omkring den enkelte spiller. Det er vi ved at miste omkring Ronaldo. Ronaldo ER vores vigtigste spiller. Ronaldo ER verdens bedste fodboldspiller i øjeblikket. Men Ronaldo spillede en helt igennem elendig kamp i går, og så skal det altså også nævnes. At nogle vælger at give manden karakteren 5, tolker jeg derfor som fejltastning fremfor elendig fodbold-faglig viden.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Sahinovic

• smølf
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #21 af smølf
Besvaret af smølf på emne Bedømmelse af truppen mod Almería

Pelle skrev: Det her er ment på den bedst tænkelige måde. Vi skal passe på ikke at ende som inde på rivalernes forum, hvor der hersker 0% objektivitet eller nuancering af spillerne. For dem er Messi bare altid den bedste - det kan der ikke røres ved.

For mig har styrken i det her forum altid været på de saglige debatter og en enorm indsigt og objektivitet omkring den enkelte spiller. Det er vi ved at miste omkring Ronaldo. Ronaldo ER vores vigtigste spiller. Ronaldo ER verdens bedste fodboldspiller i øjeblikket. Men Ronaldo spillede en helt igennem elendig kamp i går, og så skal det altså også nævnes. At nogle vælger at give manden karakteren 5, tolker jeg derfor som fejltastning fremfor elendig fodbold-faglig viden.

Objektiviteten og sagligheden i dette forum, røg fløjten dengang man jagtede Facebook likes, og forummet som resultat blev oversvømmet af skriftligt udfordrede pubertetsdrenge, hvis taktiske fodboldforståelse stammer fra de sidste 5-6 versioner af FIFA på PlayStation.

11 år 7 måneder siden #22 af JimmyBroe

smølf skrev:

Pelle skrev: Det her er ment på den bedst tænkelige måde. Vi skal passe på ikke at ende som inde på rivalernes forum, hvor der hersker 0% objektivitet eller nuancering af spillerne. For dem er Messi bare altid den bedste - det kan der ikke røres ved.

Objektiviteten og sagligheden i dette forum, røg fløjten dengang man jagtede Facebook likes, og forummet som resultat blev oversvømmet af skriftligt udfordrede pubertetsdrenge, hvis taktiske fodboldforståelse stammer fra de sidste 5-6 versioner af FIFA på PlayStation.

"Arbejder han mon om lørdagen?" Og "Hader han sit job?" Er de første tanker der kommer frem, når jeg ser sådan et indlæg, efter en debat på et fint niveau.

Du kunne jo spørge dig selv om du selv bidrager med meget? Hvad har du skrevet? Knap 30 indlæg. Så vidt jeg ved så er vi en stor gruppe som gør meget for at holde tosserne ude af forummet. Jeg vil mene at der bliver slået ned på de usaglige debattører.
At man ind imellem kan have det sjovt på forummet, bidrager jo kun til den gode stemning og kammeratlige tone, som findes mellem enkelte brugere.

Jeg synes generelt at sagliheden er høj. Hvis "man" mener andet, kan "man" jo starte med, at give udtryk for det, lige så snart "man" synes debatten tager en useriøs drejning, hvor det er uacceptabel. Hvis ikke man gør det der, så taber man mere eller mindre retten til at brokke sig og tude over det senere, imo.

Jeg er her stadig XOXO

11 år 7 måneder siden #23 af M_linding

Diskussionen var tabt da du indledte med "Men Ronaldo spillede en helt igennem elendig kamp i går" og "intet lykkedes for Ronaldo". Det er to så voldsomt forkerte postulater, som på ingen måder åbner op for en saglig debat, når Ronaldo faktisk gjorde mange gode ting i kampen.

11 år 7 måneder siden #24 af Pelle

M_linding skrev:

Diskussionen var tabt da du indledte med "Men Ronaldo spillede en helt igennem elendig kamp i går" og "intet lykkedes for Ronaldo". Det er to så voldsomt forkerte postulater, som på ingen måder åbner op for en saglig debat, når Ronaldo faktisk gjorde mange gode ting i kampen.

Forklar mig lige, hvor Ronaldo shinede i går? Ud over de to mål? Fordi han tog mange forgæves løb. Bale tager også mange forgæves løb i løbet af en kamp - men han bliver savet fuldstændig over herinde. Det kan åbenbart ikke ske, når man hedder Ronaldo, og det er derfor jeg anfægter sagligheden og objektiviteten.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Leveret af Kunena Forum