Reus-handel kan være rykket et skridt nærmere

11 år 6 måneder siden #13 af Sahinovic

Pelle skrev:

Dios skrev:

Pelle skrev:

Dios skrev:

Pelle skrev: Men seriøst - hvorfor? Køb en ny HB, så er det perfekt. En Reus tilgang betyder, at enten Jesé eller Isco kommer helt ud i kulden.

Fordi Bale ikke har levet op til forventningerne :)

Ej, ro på. Bale er inde i en dårlig periode, men statistikken er jo stadig på hans side. Der er absolut ingen garanti for, at Reus ville gøre det bedre. Jeg synes virkelig man hyper ham i det uendelige.

En statistik er ligesom en bikini - den viser meget, men skjuler det væsentligste.

Muligvis. Men stod det til dig, skulle vi sælge både Ronaldo og Bale, og så skulle Reus og Jesé bare klare ærterne for os. Min helt personlige holdning er, at vi slet ikke er i nærheden af, at have set Bales fulde potentiale endnu, og at han stadig er et niveau - måske to - over Reus.

Nu har Bale spillet i klubben i 1,5 sæson, så hvor lang tid skal vi vente på at han viser sit fulde potentiale?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #14 af Pelle

Sahinovic skrev:

Pelle skrev:

Dios skrev:

Pelle skrev:

Dios skrev:

Pelle skrev: Men seriøst - hvorfor? Køb en ny HB, så er det perfekt. En Reus tilgang betyder, at enten Jesé eller Isco kommer helt ud i kulden.

Ej, ro på. Bale er inde i en dårlig periode, men statistikken er jo stadig på hans side. Der er absolut ingen garanti for, at Reus ville gøre det bedre. Jeg synes virkelig man hyper ham i det uendelige.

En statistik er ligesom en bikini - den viser meget, men skjuler det væsentligste.

Muligvis. Men stod det til dig, skulle vi sælge både Ronaldo og Bale, og så skulle Reus og Jesé bare klare ærterne for os. Min helt personlige holdning er, at vi slet ikke er i nærheden af, at have set Bales fulde potentiale endnu, og at han stadig er et niveau - måske to - over Reus.

Nu har Bale spillet i klubben i 1,5 sæson, så hvor lang tid skal vi vente på at han viser sit fulde potentiale?

Det skal vi naturligvis ikke meget længere. Vi ser det momentvis, men vi har brug for, at der kommer noget stabilitet, og at han bliver bedre til at indgå i spillet. Men hvor længe gik der ikke, før vi for alvor fik øjnene op for Modric?

Bale scorede et yderst vigtigt mål i CL-finalen (spillede generelt et rigtig flot CL) og afgjorde egenhændigt CdR-finalen mod Barca. I min bog giver det lidt ekstra line.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 6 måneder siden #15 af Sebberg

Dios skrev:

Daniel skrev:

Dios skrev:

Nu er jeg nysgerrig: Hvilke forventninger..... dine?

Jeg tror i øvrigt ikke, at Real Madrid lander Reus. Til det er Jesés potentiale simpelthen for stort.

Spillemæssige forventninger. Jeg fulgte Tottenham dengang som jeg fulgte Real Madrid på grund af Modric, og den Bale der var i Tottenham var IMO 3-4 niveauer over den Bale vi ser i Real Madrid idag. Tottenham kunne ikke have et angreb uden det var med Bale som oplægger, afslutter eller ihvertfald meget fremtræden i angrebet. Idag kan Real Madrid angribe i 89 min. uden Bale på noget tidspunkt er involveret i nogle af angrebene.

Alt er sat på spidsen, så forstå mig ret :) Bale er uden tvivl verdensklasse, men hold nu fast, hvor er jeg ikke imponeret over hans alibi-spil og manglende evne til at udnytte sine kompetencer på den højrekant. Sætter man alt i perspektiv, så er det klart Bale ikke er nær så vigtig for Real Madrid som i Tottenham, for på modsatte fløj har vi verdens bedste fodboldspiller, som stjæler meget af opmærksomheden, og som er Bale overlegen.
Bale er nok bare min nye Di María. For potentialet skinner klart igennem for begge, men det bliver bare aldrig rigtig godt, og slet ikke for mig. Ligeså meget som jeg fulgte Modric i Tottenham ligeså meget har jeg fulgt Reus i Dortmund, så det er ikke fordi jeg er fuldstændig blændet af Reus kampe imod os. Der ligger mange flere timers observationer bag :) Det er også derfor jeg er så stor fortaler for Reus, for i mine øjne findes der simpelthen ikke et større offensivt "talent" end ham.

EDIT: Alt hvad der skulle til var egentlig bare at læse dit indlæg ordentligt haha. Nu fik du dog den helt store dybdegående beskrivelse, selvom jeg nok bare burde have svaret: Ja mine forventninger :) Håber du overlever.
Og hvad angår ankomsten af Reus, så ser jeg det heller ikke som særligt sandsynligt. Det skulle da lige være, hvis man spillede skuespil for pengene, og man vitterligt ville lytte til bud på Bale, hvis det er i den størrelseordning som der er tale om. Jeg kan ihvertfald ikke se Ronaldo, Bale, Benzema, Reus og Jesé i truppen på samme tid. For det er vel tydeligt, at James er tiltænkt en plads på midtbanen, hvor han kæmper hårdt med Isco om pladsen.

Jeg er tildels enig i ovenstående, men jeg må også indrømme, at jeg synes, du har nogle lidt utopiske forventninger til Bale. Det er jo helt naturligt, at han ikke er ligeså spillemæssigt betydelig i Real Madrid, som han var i Tottenham. Prøv at sammenlign de to hold. Han spiller på et langt bedre hold nu, og det har selvfølgelig den konsekvens, at der er flere om buddet. Derudover synes jeg, at du overdriver, når du omtaler hans spillemæssige historie i Real Madrid. Han har haltet lidt i denne sæson, men generelt set synes jeg, at han er en konstant trussel på den højre kant.

Når det så er sagt, så anfægter jeg mere den tendens der er til at se bort fra alt andet end det spillemæssige. Der er statistikken, de vigtige mål og resultaterne. Statistisk set var han fremragende sidste år. Endvidere afgjorde han på EGEN hånd CdR finalen og scorede tilmed det afgørende mål i ChL finalen. Slutteligt er der resultaterne, der i sidste sæson udartede sig i et CHL trofæ og den bedste sæson i mange år. Den ære skal Ancelotti naturligvis primært have, men det er nu ikke nogen tilfældighed, at det sker, når Bale tiltræder holdet.

Alt i alt kan jeg tildels være enig i, at det spillemæssige har haltet i år. Kigger vi på sidste sæson, synes jeg dog det er decideret ubegavet at sige, at Bale ikke har indfriet forventningerne. Bale var min kandidat til sæsonens spiller sidste år. Nogle gange skal man ikke kun kigge isoleret på det spillemæssige, men også statistikker, præstationer i de vigtige kampe samt den generelle indflydelse på holdet.

Bale har en plads på Reals hold.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kasillas, Pelle

11 år 6 måneder siden #16 af Dios
Sebberg skrev:

Jeg er tildels enig i ovenstående, men jeg må også indrømme, at jeg synes, du har nogle lidt utopiske forventninger til Bale. Det er jo helt naturligt, at han ikke er ligeså spillemæssigt betydelig i Real Madrid, som han var i Tottenham. Prøv at sammenlign de to hold. Han spiller på et langt bedre hold nu, og det har selvfølgelig den konsekvens, at der er flere om buddet. Derudover synes jeg, at du overdriver, når du omtaler hans spillemæssige historie i Real Madrid. Han har haltet lidt i denne sæson, men generelt set synes jeg, at han er en konstant trussel på den højre kant.

Når det så er sagt, så anfægter jeg mere den tendens der er til at se bort fra alt andet end det spillemæssige. Der er statistikken, de vigtige mål og resultaterne. Statistisk set var han fremragende sidste år. Endvidere afgjorde han på EGEN hånd CdR finalen og scorede tilmed det afgørende mål i ChL finalen. Slutteligt er der resultaterne, der i sidste sæson udartede sig i et CHL trofæ og den bedste sæson i mange år. Den ære skal Ancelotti naturligvis primært have, men det er nu ikke nogen tilfældighed, at det sker, når Bale tiltræder holdet.

Alt i alt kan jeg tildels være enig i, at det spillemæssige har haltet i år. Kigger vi på sidste sæson, synes jeg dog det er decideret ubegavet at sige, at Bale ikke har indfriet forventningerne. Bale var min kandidat til sæsonens spiller sidste år. Nogle gange skal man ikke kun kigge isoleret på det spillemæssige, men også statistikker, præstationer i de vigtige kampe samt den generelle indflydelse på holdet.

Bale har en plads på Reals hold.

Åh nej. Jeg vidste der ville være nogle som (u)bevidst ville fremhæve mit postulat om Bale's rolle i Tottenham og Real Madrid. Jeg citere lige mig selv engang:

Sætter man alt i perspektiv, så er det klart Bale ikke er nær så vigtig for Real Madrid som i Tottenham, for på modsatte fløj har vi verdens bedste fodboldspiller, som stjæler meget af opmærksomheden, og som er Bale overlegen.

Jeg troede dette var nok, men tydeligvis ikke! Nej jeg har ikke utopiske forventninger til Bale. Jeg forventer blot, at han lægger sit alibi-spil til siden, kan tæmme en bold flere gange i træk uden at miste den, eller tage et træk til baglinjen uden at drible den udover sidelinjen/målstregen eller sågar sparke den ud til målspark. Noget som alt for ofte sker, hvis ikke vi fanger modstanderen på det forkerte ben, og omstiller til en kontra.
Vi er tilgengæld helt og aldeles uenige angående hans spil på banen sidste sæson. Spillemæssigt har han ikke ændret sig spor, hvis du spørger mig. Hverken dårligere eller bedre!.

Nu svarede jeg Daniel, at det var på det spillemæssige jeg mente han ikke havde bevist sit værd endnu. Så det er vel naturligt nok, at hans statistikker så ikke bliver nævnt, eller hvordan? :) Og ja hans statistikker er fremragende, men det er hans spil på banen ikke IMO. Noget jeg ikke kan leve med, eller ihvertfald aldrig kan stille mig tilfreds med.
Bale var den dårligste af de 3 oppe foran sidste år, og det er han igen denne sæson, hvis du spørger mig. Det siger ikke alt, for han er trods alt oppe imod de bedste i verden, men derfor mener jeg helt klart at Reus vil være en direkte forbedring i stedet for Bale.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Dios.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #17 af Storken
Hvorfor stiller ingen spørgsmålstegn ved, at Reus og Ronaldo spiller samme plads? Hvordan vil man få det bedste ud af sine spillere, hvis de alle sammen spiller bedst på venstrekanten?

Bale spillede venstrekant og centralt inden han kom til Real Madrid. Det har ikke været en succes at omskole ham til højrekanten. Hvorfor tror man, at det vil være anderledes med Reus?

Reus er en rigtig god fodboldspiller, men jeg har svært ved at se, hvordan Real Madrid skal gøre plads til ham.

11 år 6 måneder siden #18 af Kassow-Rossing
Som vi så i kampene mod Barcelona og Atlético Madrid, var det netop en succes at omskole Bale til højre kanten. Han spiller nogle gange fastlåst derude og sprinter op og ned langs flankerne. Andre gange indgår han frit i spillet hvor ham og Ronaldo skifter side hvert andet angreb.

Der kan ikke være nogen tvivl om at der er mere potentiale i Bale end vi har set indtil videre, men de fleste er tilfredse med ham. Ikke kun pga potentialet men også fordi han har slået til i de vigtige kampe.

I Real Madrid har man, historisk set, næsten altid set højt på om spilleren kom fra en anden position på banen. Hvis han er blandt de bedste i verden, skal han til klubben. Vi så det med James, der har skiftet position siden skiftet. Vi så det med Kroos, der er rykket længere tilbage på banen. Vi så det med Gravesen, der blev rykket længere tilbage. Vi har set det med Bale, med Marcelo, med Ramos osv. osv.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Kasillas, Daniel

11 år 6 måneder siden #19 af Kasillas
^ ..dertil skal man huske at selveste Ronaldo også spillede højresiden men som sidenhen er omskolet til venstre med kæmpe succes, så man skal umanerlig være snæversynede hvis en går med den tro at Reus absolut kun kan spille på venstre side.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

11 år 6 måneder siden #20 af Dios

Storken skrev: Hvorfor stiller ingen spørgsmålstegn ved, at Reus og Ronaldo spiller samme plads? Hvordan vil man få det bedste ud af sine spillere, hvis de alle sammen spiller bedst på venstrekanten?

Bale spillede venstrekant og centralt inden han kom til Real Madrid. Det har ikke været en succes at omskole ham til højrekanten. Hvorfor tror man, at det vil være anderledes med Reus?

Reus er en rigtig god fodboldspiller, men jeg har svært ved at se, hvordan Real Madrid skal gøre plads til ham.

Nu har Reus den fordel, at han rent faktisk også spiller på højrekanten og centralt i Dortmund! Grosskreutz er alt mulig manden i Dortmund, men det er faktisk ham som oftest ligger på venstrekanten, hvis der altså ikke er skader på back positionen. Hans mange kampe denne sæson skyldes selvfølgelig, at Reus har været en del skadet, men at sige Reus ikke ville kunne fungere på højrekanten passer altså ikke helt. Reus har præcis samme rolle som Ronaldo. De har godt nok begge udgangspunkt i venstre side, men oftest er de alle andre steder på banen end der. Faktisk så spillede Reus nok sin bedste kamp i de mange kampe imod Real Madrid inde centralt i banen, hvor de vandt 2-0 i kvartfinalen sidste sæson på hjemmebane, og hvis jeg ikke tager helt fejl, så spillede han rent faktisk på højrekanten i det omvendte opgør? Ikke at Reus vil blive husket for den kamp overhovedet, men man kan ikke rigtig definere Reus position på holdet udover, at han har den frie rolle og bevæger sig hen hvor han har lyst.

Reus er en helt anden spiller end Bale. Bale har brug for plads for at udfolde sit talent, hvor Reus er langt bedre i de små rum. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Reus vil være en forstærkning i stedet for Bale. Eneste minus er hans småskader den seneste tid.

Og alt det er jo en forudsætning for, at man ikke beholder Bale. For som jeg skrev i mit første indlæg, så kan jeg heller ikke selv få plads til Ronaldo, Bale, Benzema, Reus og Jesé.

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 6 måneder siden #21 af Kasillas

Dios skrev: (...)Og alt det er jo en forudsætning for, at man ikke beholder Bale. For som jeg skrev i mit første indlæg, så kan jeg heller ikke selv få plads til Ronaldo, Bale, Benzema, Reus og Jesé.

Hvad konkret er det der får dig til at tro at der ikke er plads til Reus?

Med Ancelottis hybrid formation af 442 og 433, ser jeg aldeles plads til Reus:

de 11-startende forreste:
Ronaldo Benzema Bale
Isco Kroos Modric

Reservebænk hvor James og Reus er de mest markante der vil blive benyttet:

Reus Jese
James Illara Khedira(eller en anden)

I min hovedberegning er der fint plads!! :-)

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Kasillas.

11 år 6 måneder siden #22 af Pelle

Kasillas skrev:

Dios skrev: (...)Og alt det er jo en forudsætning for, at man ikke beholder Bale. For som jeg skrev i mit første indlæg, så kan jeg heller ikke selv få plads til Ronaldo, Bale, Benzema, Reus og Jesé.

Med Ancelottis hybrid formation af 442 og 433, ser jeg aldeles plads til Reus:

de 11-startende forreste:
Ronaldo Benzema Bale
Isco Kroos Modric

Reservebænk hvor James og Reus er de mest markante der vil blive benyttet:

Reus Jese
James Illara Khedira(eller en anden)

I min hovedberegning er der fint plads!! :-)

Seriøst, der går så meget manager i den for jer, drenge. Det der er jo fedt på papiret, men vil aldrig fungere i praksis. Ronaldo vil spille alle kampe og lader sig sjældent udskifte. Det giver absolut minimum af spilletid til Reus.
Jamen så kan han bare komme ind istedet for Bale? Det er muligt, men det er heller ikke på højrekanten, vi oftest ser udskiftningen. Derudover udelukker det fuldstændig Jesé, som slet ikke vil komme i spil, og så vil han - helt naturligt - søge nye græsgange.

James er købt ind til start 11'eren, det kan der vist ikke længere være tvivl om, hvis man har set kampene.

Slutteligt virker det ikke til, at det er i BBC-gruppen, der oftest bliver skiftet ud. Jeg synes mest Ancelotti skifter på den defensive midt eller på en back. Jovist går Benzema ud nogle gange, når der er 10 min. tilbage, så kan Ronaldo rykke frem og Reus/Jesé komme ind på venstrekanten. Men tror i helt alvorligt, at de vil være tjent med det?

To megastjerner på hver position ser fedt ud på papiret og fungerer måske i Manager-spil. Men i praksis får vi jo aldrig en harmonisk trup med det scenarie.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Raul7-2880

11 år 6 måneder siden #23 af Daniel
Det fungerer heller ikke i FM15...... så manager er ikke helt urealistisk ;-)

Det eneste vi med sikkerhed ved er, at Perez skal have sit sommer-fix i form af en giga-transfer. Nuvel, Reus kan erhverves relativt billigt, men tyskeren må alligevel karakteriseres som et Galactico-køb, hvis han hentes.

Men lad os nu se. Det kan også være, at sommerens store transfer skal findes på en anden position......
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

11 år 6 måneder siden #24 af Dios
Kasillas skrev:

Vi har set det før, og det endte ikke godt. Helt konkret så handler det om, at spillere med respekt for sig selv ønsker at spille fast. Det skulle da kun lige være en type som Kaká, som bare ville tjene kassen imens hans karriere rådnede op på bænken. Ronaldo bliver utilfreds, hvis han bliver skiftet ud i en kamp, hvordan vil det ikke se ud, hvis han så skulle starte på bænken? Benzema har aldrig været bedre, men da Higuain og ham delte om spille tiden, så var begge meget middelmådige, at Higuain stadig er det kunne jeg godt have fortalt, og endda i en ligeså middelmådig klub. Oh no he didn't :D. Bale vil selvfølgelig også spille hvergang han er fit, og det er han også god nok til at gøre.
Reus er i samme klasse, og ingen længe, så er Jesé det også. Jeg tror der er større chance for, at jeg bliver genfødt som en toiletbørste end, at man kan holde alle 5 tilfredse over flere år!

Pelle skrev:

Seriøst, der går så meget manager i den for jer, drenge.

Er den ikke lidt tarvelig, når jeg i flere omgange nu har prøvet og argumentere for det modsatte? :) Ental tak, så bliver jeg lidt glad igen hehe :D

Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

Leveret af Kunena Forum