Real Madrid overmatchet på Calderon
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Real Madrid har en maraton-rejse foran sig, hvis de vil gøre sig nogen forhåbning om at genvinde Copa del Rey-titel; for hvad der på papiret lignede en svær opgave blev nærmest umuliggjort efter et fortjent 0-2-nederlag til Atlético Madrid.
Lad os bare være ærlige. Dagens kamp vil ikke blive husket for fodboldmæssige spidsfindigheder. Hertil var begge holds sammenregnede indsats simpelthen for ringe; måske bedst illustreret ved at duellens to mest profilerede spillere, en fra hver lejr, enten var hamrende uduelig eller sat på bænken fra startet.
I et opgør, der for hovedparten var uskøn som det københavnske metrobyggeri, og den slags grimme opgør passer Diego Simeones mandskaber gevaldigt godt. For de kan om muligt komplicere en i forvejen svær udekamp med hårdt spil og en nærmest unedbrydeligt defensivt murværk.
Og i den fjendtlige atmosfære magtede Real Madrid i kampens første time ikke at skabe meget, og de få optræk, der var til chancer blev aldrig for alvor til noget. Derfor var det helt tydeligt, at der skulle ske og et andet, hvis kampens skulle trækkes ud af sit dødvande, og det gjorde der så:
Sergio Ramos tog fejl af fodbold og 1990'ernes tv-udsendelser med Asbjørn Riis og leverede et bodyslam af de pænere på Raúl Garcia. Straffespark. Helt korrekt. Og selvom Keylor Navas gik den rigtige vej, så kunne han ikke forhindre selvsamme Garcia i at bringe hjemmeholdet foran 1-0. Og da selvsamme Ramos og resten af de defensive holdkammerater glemte at dække op ved et hjørnespark små tyve minutter senere, så gik opgøret fra ondt til værre.
Mest bekymrende var dog ikke de to indkasserede scoringer, men langt mere at Real Madrid ingenlunde magtede at skabe et regulært pres mod hjemmeholdet. For selvom man havde bolden meget, så blev det aldrig for alvor farligt, og det er reelt set kun Marcelo, Toni Kroos og så ganske livlige Isco, der kan være deres indsats bekendt på denne kolde januaraften i Madrid.
For resten af truppens vedkommende bør den stå på kollektiv afstraffelse og et par 100-siders læsning omring at vise vilje og dedikation, når man kommer bagud. For indsatsen denne aften og med Valencia-kampen i baghovedet er det helt tydeligt, at Spaniens dyreste fodboldhold mangler noget vilje, når modstanderne viser tænder og tillader sig at løbe ekstra meter for at vinde en tabt bold.
Med nederlaget har Real Madrid en uge til at genfinde Copa del Rey-formen og finde en måde at score minimum tre gange på, hvis man vil videre i den spanske pokalturnering.
Kampfakta
Atlético Madrid – Real Madrid 2-0 (0-0)
1-0 Raúl Garcia (58. min., str.), 2-0 Giménez (76. min.)
Gule kort:
Gaméz, Griezmann, Gabi, Raúl Garcia, Godín (Atlético Madrid)
Marcelo, Khedira, Ramos, Carvajal (Real Madrid)
Røde kort: Ingen
Dommer: Clós Gomez
Atlético Madrid: Oblak – Lucas H, Godín, Giménez, Gámez – Raúl García, Suárez, Gabi, Saúl (67., min., Arda Turan) – Griezmann (74. min., Mandzukic), Fernando Torres (59. min., Koke)
Real Madrid: Keylor Navas – Marcelo, Ramos, Varane, Arbeloa (83. min., Carvajal) – Isco, Kroos, Khedira, James (63. min., Cristiano Ronaldo) – Benzema (74. min., Jesé), Bale
Kampens spiller: Isco
Kampens badebold: Sergio Ramos
Kampens detalje: Iscos hælaflevering til Cristiano Ronaldo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Inspektøren
- Gæst
-
- Elendig dommer der oversete et rødt kort til Raul Garcia, efter han gav Khedira en skalle. Derudover skulle Ramos, igen igen, fristes man til at sige, have været udvist efter hånd på bold, hvor han i forvejen havde et gult kort.
- Varane og Pepé skal fra nu af starte sammen i midterforsvaret. Så I episoden med Griezmann i første halvleg, hvor han retter op på sin fejl, ved at lave en fantastisk takling!?
- Carlo Ancelotti har stadig ikke knækket koden mod El Cholos tropper. Samme taktiske fejl, gang på gang. Hvad var det nu en vis mand sagde?
Insanity: “Doing the same thing over and over again but expecting different results” (Albert Einstein).
Jeg har skrevet mange gange, hvilke fejl som Ancelotti begår mod Diego Simeone, der simpelthen bare ikke virker, taktisk.
- Marcelo og Arbeloa er for dårlige til at spille på back-pladserne for Real Madrid CF. Flere dumme boldtab og en placeringsevne der fejler meget.
- Gareth Bale. I’m lost for words. Han er simpelthen bare dårlig. Der er INTET, som han kan finde ud af, overhovedet. Hold k#ft, hvor er han bare dårlig! Den største omgang skrald.
- 22 sejr stimen, sagde vist mere om vores modstandere end vores spil, hvilket jeg også hele tiden har haft en idé om.
- Til sidst, kan man seriøst andet end at elske Diego Simeone, aka. El Cholo. Ikke nok med, at han har udrettet mirakler med få ressorucer, så forstår han fandme også at lave jubelscener. Ja, jeg hentyder til den scene, hvor han jubler sammen med søn, efter de har scoret, både til 1 –og 2-0.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Det er slet ikke tosset :0)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Han er alt alt for farlig og urutineret til Real. Væk med ham, selvom det nok aldrig bliver realiseret. Min tålmodighed er opbrugt,
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Og please, skru nu ned for panikken. Vi har før vundet både trofæer og mesterskaber i sæsoner, hvor vi har tabt langt flere kamp, end vi har på nuværende tidspunkt.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
...at hjemrejsen ikke er lang.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Raul7-2880 skrev: Jeg er mener helt klart at hvis man kan få en stor pose penge ved at sælge Ramos, så skal han sælges. Han laver masser af dumme fejl som fører til mål og så får han alt for mange gule/røde kort.
Han er alt alt for farlig og urutineret til Real. Væk med ham, selvom det nok aldrig bliver realiseret. Min tålmodighed er opbrugt,
Det er skræmmende jeg siger det her. Men jeg tænker den samme tanke. Han dummer sig konstant og modstanderne ved det. Pepe og varane er klart vores bedste midterforsvar.
Ramos er altid i risiko for rødt kort. Han er en tikkende bombe, snak med pepe eller få et barn. Så falder han nok til ro. Kæmpe fjols
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Raul7-2880 skrev: Jeg er mener helt klart at hvis man kan få en stor pose penge ved at sælge Ramos, så skal han sælges. Han laver masser af dumme fejl som fører til mål og så får han alt for mange gule/røde kort.
92.48.
Ramos var ikke god i dag og han har bestemt haft dårlige perioder i Madrid. Han viser dog langt mere hjerte for klubben, end ovenstående indslag på nogen måde gør.
Der er mange ting som kunne have været gjort anderledes, men større var forskellen på de to hold heller ikke. I mine øjne er det mest kritisable stadigvæk, at man hev truppen til Dubai midt i sæsonen. Dét bør kritiseres. Fuldt forståeligt spillerne yder to middelmådige indsatser imod stærke hold, når man ikke får den nødvendige hvile.
- FigoJensen
- Gæst
-
Inspektøren skrev: Resumé og hvad vi lærte fra kampen:
- Elendig dommer der oversete et rødt kort til Raul Garcia, efter han gav Khedira en skalle. Derudover skulle Ramos, igen igen, fristes man til at sige, have været udvist efter hånd på bold, hvor han i forvejen havde et gult kort.
- Varane og Pepé skal fra nu af starte sammen i midterforsvaret. Så I episoden med Griezmann i første halvleg, hvor han retter op på sin fejl, ved at lave en fantastisk takling!?
- Carlo Ancelotti har stadig ikke knækket koden mod El Cholos tropper. Samme taktiske fejl, gang på gang. Hvad var det nu en vis mand sagde?
Insanity: “Doing the same thing over and over again but expecting different results” (Albert Einstein).
Jeg har skrevet mange gange, hvilke fejl som Ancelotti begår mod Diego Simeone, der simpelthen bare ikke virker, taktisk.
- Marcelo og Arbeloa er for dårlige til at spille på back-pladserne for Real Madrid CF. Flere dumme boldtab og en placeringsevne der fejler meget.
- Gareth Bale. I’m lost for words. Han er simpelthen bare dårlig. Der er INTET, som han kan finde ud af, overhovedet. Hold k#ft, hvor er han bare dårlig! Den største omgang skrald.
- 22 sejr stimen, sagde vist mere om vores modstandere end vores spil, hvilket jeg også hele tiden har haft en idé om.
- Til sidst, kan man seriøst andet end at elske Diego Simeone, aka. El Cholo. Ikke nok med, at han har udrettet mirakler med få ressorucer, så forstår han fandme også at lave jubelscener. Ja, jeg hentyder til den scene, hvor han jubler sammen med søn, efter de har scoret, både til 1 –og 2-0.
Dommeren overså vidst også et rødt kort og en 4-dages karantæne til Arbeloa for sin svinestreg. Intet med fodbold at gøre.
Man kan måske også argumentere for Khedira kunne være udvist for at give en skalle tilbage til Raul Garcia, da de var oppe at toppes. Men det kan man ikke fortænke manden i. Raul Garcia er et møgsvin ligesom de fleste spillere på Atleticos hold i øvrigt er det og ligesom Arbeloa er det.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
DarioGomez skrev: Meget kan du sige om Ramos, men at kalde ham urutineret er jo bare tåbeligt.
Og please, skru nu ned for panikken. Vi har før vundet både trofæer og mesterskaber i sæsoner, hvor vi har tabt langt flere kamp, end vi har på nuværende tidspunkt.
Hvad vil du ellers kalde hans tåbelige fejl og hans iver efter at slå sin modstander ned?
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Ærgeligt, ærgeligt og iøvrigt er Kroos træt. Han laver så mange fejl. Give ham noget hvile.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Raul7-2880 skrev:
DarioGomez skrev: Meget kan du sige om Ramos, men at kalde ham urutineret er jo bare tåbeligt.
Hvad vil du ellers kalde hans tåbelige fejl og hans iver efter at slå sin modstander ned?
Du skriver han er urutineret, hvilket simpelthen ikke er rigtigt. Hans mange kampe taget i betragtning, at du så mener, at han i nogle situationer AGERER urutineret er en hel anden snak. Det var bare ikke det, du skrev.
Og at sælge Ramos er tåbeligt, like it or not, men han spillede mig bekendt en ganske hæderlig sæson sidste år. Remember? Bayern away, CHL-finalen for nu at nævne et par stykker.