Real Madrid overmatchet på Calderon
- Inspektøren
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Jeg har lovet mig selv, at 2015 er året, hvor jeg opfører mig ordentligt på diverse fora og ikke kommer med indlæg, som ikke går hånd i hånd med god opførsel.
Jeg kan mærke, at jeg allerede nu bliver ekstremt udfordret, når jeg skal læse, at man skal sælge Sergio Ramos!!
Sergio Ramos bidrager med så meget, at vi må og skal se gennem fingre med, at han ind i mellem også begår sine dumheder.
Det er udtryk for skræmmende mangel på overblik, hvis man skriger SÆLG hver eneste gang en spiller træffer en forkert beslutning.
Siempre, du må da give mig ret i følgende:
"Det her er grunden til, at mange fans bare skal holde sig til rollen som fan (tilskuer) period. Seriously!? Han scorede og reddet os på målet. MEN! Hvad er en midterforsvars opgave? At score mål eller kunne sine defensive pligter i midterforsvaret og i det opbyggende spil. Hans opgave er ikke at score mål. Det har vi Ronaldo, Benzema, Jamés, Hernandez, Jesé, Isco til.
Mange fans har en tydelig tendens til at lade sig forblænde af Ramos's vigtige mål, især mod Bayern og Atletico i CHL, når de bedømmer ham som midterforsvar og hvorfor han ikke skal sælges, hvilket jeg mener er forkert, da det ikke er det rigtige grundlag at bedømme en midterforsvar udfra."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Især når en af hans opgaver går ud på at gå med frem ved dødbolde.
Sergio Ramos startede nedturen i går - ingen tvivl - men han har generelt set spillet rigtig godt over hele sæsonen og i de senere år, så at korsfæste ham på gårsdagens kamp, er at gå for vidt.
Jeg ser personligt frem til, at man får forlænget med Sergio Ramos, for klubbens sportslige styrke ligger i høj grad i, at man har en gruppe af spillere på lange kontrakter, som man regner med.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre, du må da give mig ret i følgende:
"Det her er grunden til, at mange fans bare skal holde sig til rollen som fan (tilskuer) period. Seriously!? Han scorede og reddet os på målet. MEN! Hvad er en midterforsvars OPGAVE? At score mål eller kunne sine defensive pligter i midterforsvaret og i det opbyggende spil. Hans opgave er IKKE at score mål. Det har vi Ronaldo, Benzema, Jamés, Hernandez, Jesé, Isco til.
Mange fans har en tydelig tendens til at lade sig forblænde af Ramos's vigtige mål, især mod Bayern og Atletico i CHL, når de bedømmer ham som midterforsvar og hvorfor han ikke skal sælges, hvilket jeg mener er forkert, da det ikke er det rigtige grundlag at bedømme en midterforsvar udfra."
Altså lad os vende den om og sige, at hvis nu Benzema reddede 10 bolde på stregen for os, der sikrede os Champions League-titlen og sejre i vigtige kampe generelt, så ville jeg godt kunne se gennem fingre med, at han brænder et par direktører af og til.
Jeg mener på ingen måde, at Ramos skal sælges, men han har ikke spillet op til sit bedste på det sidste, og han får for mange gule kort/laver for mange frispark til min smag - derfor synes jeg at det ville være passende, at give ham et par kampe på bænken og lade Varane få lidt spille tid - jeg mener, at han må og skal være vores kommende styrmand i forsvaret, og rygterne om at vi er villige til at sælge ham, slår mig langsomt og smertefuldt ihjel!!
Set over en længere periode mener jeg, at vi har store udfordringer når det kommer til vores backs - ingen tvivl om at Marcelo og Carvajal er klart førstevalg, men når de ikke spiller op til deres bedste - er vores back-ups bare ikke gode nok til at kunne tage over. Jeg har aldrig været og bliver aldrig fan af "Grande Abeloa", jeg kan slet ikke se, hvordan han er berettet til at spille på et hold som vores,
Ser vi på midtbanen bliver det mere og mere tydeligt at Kroos, Isco og Modric må og skal være vores førstevalg, hvem den sidste spiller på midtbanen skal være kommer an på, hvilken formation AC vælger at spille med - men jeg så gerne, at han afprøvede et system med en offensiv midtbanespiller (som vi havde med Özil), hvor James skal udfylde den rolle. Så kan Ronaldo og Benzema passende skydes helt frem på banen. (Sidder du nu og tænker: "Hvor er Bale" - så skal han i min verden bare sælges hurtigst muligt. Ikke fordi han er en dårlig fodboldspiller, tværtimod, men jeg synes slet ikke, at han passer til spansk fodbold - og kan stadig være lidt irriteret over, at Perez ikke købte Neymar i stedet for. Men jeg tror på, at Bale vil kunne erstattes af en spiller som Reus eller vores egen Jesé, selvom de spiller på en anden måde. Måske vil ingen af dem fremstå så afgørende som Bale - men jeg tror på, at de vil kunne få spillet til at glide bedre i den side af banen, hvilket bør give holdet en klar fordel i det lange løb.
Så min endelig konklussion må være, at jeg slet ikke synes at det står så skidt til, som mange prøve at få det til at fremstå - vi må trods alt ikke glemme at både Valencia og Atletico er to virkelig gode holde, som på ingen måde skal undervurderes! Hvis man ikke udnytter sine chancer mod de gode hold, så bider det tit én selv i røven - tænk blot på vores kamp mod Barca, hvor Messi kunne have "lukket" kampen, men som de endte med at tabe 3-1 (skønt!).
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Jeg kan godt forstå at spillerne er trætte af den dårlige bane, og Atleticos måde at gå til grænsen (og lige over) i samtlige af spillets facetter. Men når jeg hører Ramos og Marcelo brokke sig over, at Atletico spiller "med lange bolde", så er det sgu for meget af det gode....
Specielt punktet omkring Bale. Han er er en rigtig god fodboldspiller, men jeg syntes heller ikke han passer til spansk fodbold. Han skal have meget plads at udfolde sig på, hvilket ikke sker særlig tit i spansk fodbold hvor de fleste hold pakker sig. Han er simpelthen ikke god nok til at spille i de små rum, som det kræves især mod et fuldstændig pakket hold som atletico.
Derudover må vi ikke glemme, at vi spillede noget at de bedste fodbold jeg længe har set mod barcelona, hvor han var erstatet af james (ved godt modric var med der, men alligevel), det er ligesom om at spillet bare er meget mere flydende når han ikke er med. Hans førsteberøringer og håbløse drible aktioner er virkelig slet ikke gode nok. En spiller som hazard, Reus eller vores eget kæmpe talent jese ville jeg foretrække mere på den kant.
Den bedste opstilling vi kan stille med pt er efter min mening:
Ronaldo-Benzema-James
Isco - Kroos - Modric
Marcelo- Ramos - Pepe - Carvarjal
Cassilias
Jeg så gerne man skilte sig af med ubrugelige spillere som Arbeloa og illaramendi, kan virkelig ikke se hvordan spillere med deres niveau skal kunne klare sig på et så godt hold som Real Madrid. Real burde snarest muligt, anskaffe sig en ny højre back, kan ikke passe der ikke findes bedre alternativer end arbeloa. Illaramendi burde lejes ud eller sælges hvor en erstatning skal findes. Khedira syntes jeg gerne må blive, han har god erfaring og er en fin breddespiller. Hvad angår bale, vil jeg lige give ham sæsonen ud for at vudere det helt tydeligt. Han havde trods alt en afgørende sæson for os sidste sæson.
Lad os håbe vi slår Atletico i returen med 3-0!!