Real Madrid overmatchet på Calderon
Hvad lærte vi ellers?
- Jeg forstår simpelthen ikke Ancelottis taktiske dispositioner. Jeg føler næsten, at det er blasfemisk at sige, men jeg synes, at han er decideret taktisk ubegavet i dag. Den sene Carvajal indskiftning kan diskuteres, men jeg er simpelthen målløs over, at han skifter Benzema ud i stedet for Bale. En ting er at Bale spillede dårligt, men det er jo fuldstændigt tydeligt, at Bale slet ikke fungerer i en slutfase som i dag, hvor der skal småspilles igennem et kompakt forsvar. Der er Benzema _langt_ - og jeg mener LANGT - bedre. Han fylder mere i feltet, er bedre med ryggen til målet og er bedre teknisk i de små rum.
- Isco er for alvor ved at stemple sig ind. Man kan tydeligt se, at han spiller med selvtillid. Det er faktisk ham, der i store dele af kampen (især i slutfasen) tager ansvar for det opbyggende spil. Her er James fuldstændig anonym.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Inspektøren
- Gæst
-
DarioGomez skrev:
Raul7-2880 skrev:
DarioGomez skrev: Meget kan du sige om Ramos, men at kalde ham urutineret er jo bare tåbeligt.
Og please, skru nu ned for panikken. Vi har før vundet både trofæer og mesterskaber i sæsoner, hvor vi har tabt langt flere kamp, end vi har på nuværende tidspunkt.
Hvad vil du ellers kalde hans tåbelige fejl og hans iver efter at slå sin modstander ned?
Du skriver han er urutineret, hvilket simpelthen ikke er rigtigt. Hans mange kampe taget i betragtning, at du så mener, at han i nogle situationer AGERER urutineret er en hel anden snak. Det var bare ikke det, du skrev.
Og at sælge Ramos er tåbeligt, like it or not, men han spillede mig bekendt en ganske hæderlig sæson sidste år. Remember? Bayern away, CHL-finalen for nu at nævne et par stykker.
Det her er grunden til, at mange fans bare skal holde sig til rollen som fan (tilskuer) og så end of story. Seriously!? Han scorede og reddet os på målet. MEN! Hvad er en midterforsvars opgave? At score mål eller kunne sine defensive pligter i midterforsvaret og i det opbyggende spil. Hans opgave er ikke at score mål. Det har vi Ronaldo, Benzema, Jamés, Hernandez, Jesé, Isco til.
Mange fans har en tydelig tendens til at lade sig forblænde af Ramos's vigtige mål, især mod Bayern og Atletico i CHL, når de bedømmer ham som midterforsvar og hvorfor han ikke skal sælges, hvilket jeg mener er forkert, da det ikke er det rigtige grundlag at bedømme en midterforsvar udfra. .
- Storken
- Gæst
-
Inspektøren skrev: Hvad var det nu en vis mand sagde?
Insanity: “Doing the same thing over and over again but expecting different results” (Albert Einstein).
Citatet bliver fejlagtigt tilskrevet Einstein. Man ved det ikke med sikkerhed, men man regner med, at det stammer fra Narcotics Anonymous' grundbog.
Hvis vi kan tage lidt positivt med fra kampen, så må det være at Atletico tager til Cirkus Barca med en kæmpe selvtillid og tro på egne evner. Og så kan vi pille glansen af dem igen i næste uge :)
- Inspektøren
- Gæst
-
Los Rojiblancos er det bedste hold i Spanien, lige nu, og sådan er det bare, indtil Carlo endelig kan lære af sine fejl.
Dér mener jeg også, at José Mournho overgår Carlo. Mourinho dummede sig big time, da han ankom til Spanien og skulle stille sit hold op til El Clasico. Efter lige så mange kampe, som Carlo har stået over for Atlético, fandt han dog ud af, hvad han gjorde forkert, rettede op på sine fejl og vendte kampene mod Barca til sin og vores fordel: Han sluttede af med 1-3 i Copa del Rey og 2-1, hjemme i ligaen, inden han tog til Chelsea .
Også er min tålmodig med det tandløse 4-4-2 i udekampe også ved blive brugt op. Formationen virker i visse kampe, men kun når vi er suverænt overlegne i spillerkvalitet. Det er simpelthen for let at lukke ned.
Inspektøren skrev: Og kan vi ikke stoppe med at kalde Atletico for lillesøster. Det er ikke bare faktuelt forkert, hvis man kigger på de seneste kampe, hvilket man bør gøre, da præ-Carlo Ancelotti, intet har med i dag at gøre. I øvrigt er det også mangel på respekt., man udviser.
Los Rojiblancos er det bedste hold i Spanien, lige nu, og sådan er det bare, indtil Carlo endelig kan lære af sine fejl.
Dér mener jeg også, at José Mournho overgår Carlo. Mourinho dummede sig big time, da han ankom til Spanien og skulle stille sit hold op til El Clasico. Efter lige så mange kampe, som Carlo har stået over for Atlético, fandt han dog ud af, hvad han gjorde forkert, rettede op på sine fejl og vendte kampene mod Barca til sin og vores fordel: Han sluttede af med 1-3 i Copa del Rey og 2-1, hjemme i ligaen, inden han tog til Chelsea .
Forevigt enig. Det er tid for Ancelotti at erkende, at man ikke kan spille så løst mod Atletico. Det siger mest fordi vi mangler en meget vigtig kamp mod dem i ligaen, som ja - også spilles på Calderon.
Inspektøren skrev: Og kan vi ikke stoppe med at kalde Atletico for lillesøster. Det er ikke bare faktuelt forkert, hvis man kigger på de seneste kampe, hvilket man bør gøre, da præ-Carlo Ancelotti, intet har med i dag at gøre. I øvrigt er det også mangel på respekt., man udviser.
Nej det kan vi ikke stoppe med, Atletico er lillesøster om du vil det eller ej. Historiebøgerne lukker den debat...
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Forevigt UENIG. Du kan slet ikke sammenligne Mourinho og Ancelotti. De to sejre han - billigt - fik til sidst mod Barcelona, var slet ikke i samme omfang, som den Ancelotti fik os her i efteråret. Desuden var Mourinho-tiden skæmmet af ekstremt mange skandaløse opgør mod Barcelona, hvor vi spillede forfærdeligt og svinsk.
Hvad angår Atletico. Lad nu vær med jeres 'indtil han lærer af sine fejl'. Det er som om, at folk på den ene side anerkender Atletico og deres styrke, men på den anden side forventer, at vi tager til Calderon og udspiller holdet med en 4-0'er. Vores stil er meget boldbesiddende og skabende, hvilket Atleticos kompakte, aggresive stil står helt perfekt overfor. Sådan er det. Det er derfor, at det tit ser ugideligt ud, når Real, Chelsea eller Barcelona spiller mod Atletico.
Kampen i dag var godkendt. Vi har flere chancer, og jeg synes faktisk, at vi indtil straffesparket spiller bedre mod Atletico, end vi har gjort i mange kampe. Problemet kommer, når vi kommer bagud, for som jeg skrev i går, så er det _decideret_ umuligt at nedbryde et Atletico hold, når de er foran. Det så lidt ugideligt ud i går, og ja, med Modric havde chancen været større, men lad nu vær med at plant en 'lære-af-sine-fejl' på Ancelotti. Han spillede den kamp fint i går med undtagelse af et par sene indskiftninger.
Sergio Ramos spiller ingen god kamp i dag og dummer sig gevaldigt, men man glemmer meget hurtigt, hvad den mand har bidraget til. Vi skal ikke langt tid tilbage, hvor det var Pepe der skulle sælges, men nu er han tilsyneladende god nok igen.
Der findes ikke en eneste spiller på dette hold, hvor madridismoen skriger mere ud af end vore kære viceanfører, hvilket en stor del af truppen sagtens kunne lære noget af. Jeg kan godt leve med Ramos' enkle dumheder engang i mellem, så længe han er så afgørende en faktor i vores successer.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg kan mærke, at jeg allerede nu bliver ekstremt udfordret, når jeg skal læse, at man skal sælge Sergio Ramos!!
Sergio Ramos bidrager med så meget, at vi må og skal se gennem fingre med, at han ind i mellem også begår sine dumheder.
Det er udtryk for skræmmende mangel på overblik, hvis man skriger SÆLG hver eneste gang en spiller træffer en forkert beslutning.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.