Jugones: Sergio Ramos kræver 20 millioner € om året

11 år 1 måned siden #13 af Sahinovic
Jeg kunne godt forstå Di Maria's krav til en lønforhøjelse, men hvorfor skulle Ramos gøre krav på en lønforhøjelse? Nok bare endnu en hjerneblødning fra ham, dog uden for banen.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #14 af Fondo_Sur
Har det meget svært ved sådan nogle krav fra en spiller som må siges at være "en del af kernen". Ved ikke om det bare er mig, men jeg regner med flere madridista-tendenser fra en spiller med hans status i klubben. Disse slags krav indikerer en kæmpe forskel hvad angår tilhørsforhold og klubfølelse imellem Barca's og vores egne spillere. Hvornår har man hørt Puyol, Xavi eller Iniesta bede om sådan et krav? Jeg græmmes.

Superstjernerne fra NBA, og andre amerikanske sportsgrene, går tit ned i løn (og nogle gange meget ned i løn) for at man kan hente andre gode spillere grundet deres loft om hvormeget løn, man må fordele imellem spillerne.

11 år 1 måned siden #15 af raul7=kongen

Fondo_Sur skrev: Har det meget svært ved sådan nogle krav fra en spiller som må siges at være "en del af kernen". Ved ikke om det bare er mig, men jeg regner med flere madridista-tendenser fra en spiller med hans status i klubben. Disse slags krav indikerer en kæmpe forskel hvad angår tilhørsforhold og klubfølelse imellem Barca's og vores egne spillere. Hvornår har man hørt Puyol, Xavi eller Iniesta bede om sådan et krav? Jeg græmmes.

Superstjernerne fra NBA, og andre amerikanske sportsgrene, går tit ned i løn (og nogle gange meget ned i løn) for at man kan hente andre gode spillere grundet deres loft om hvormeget løn, man må fordele imellem spillerne.

Det er forkert, at NBA-stjerner tit går ned i løn - det gør de endog meget sjældent. Og ja, de få gange de gør skyldes det i højere grad det lønsystemet end noget som ligner klubfølelse. Så sammenligningen er helt ved siden af.

Jeg ved i øvrigt ikke hvorfor man skal græmmes. Der er vel tale om en forhandling, hvor Ramos har sat sine repræsentanter til bordet og er startet lidt kækt ud. Så må Perez jo komme med et modspil og man må tage den derfra. Han har jo ikke offentligt været ude og fortælle, at han vil forlade klubben, hvis han ikke får sin vilje.

Jeg fristes til at stille spørgsmålet. Er man illoyal fordi man forsøger at forhandle den bedst mulige løn hjem?

.... Og så er vi slet ikke gået ind i den del af kildekritikken, at det hele sikkert er lækket fra klubbens side for at presse Ramos.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, MMM

11 år 1 måned siden #16 af SR4

Sahinovic skrev: Jeg kunne godt forstå Di Maria's krav til en lønforhøjelse, men hvorfor skulle Ramos gøre krav på en lønforhøjelse? Nok bare endnu en hjerneblødning fra ham, dog uden for banen.

Du sammenligner Di Maria der på 3 sæsoner præsterede i en halv sæson med Ramos der i næsten 10 sæsoner har repræsenteret hvad Real står for? Jeg forstår udemærket hans lønkrav. Med hans status i klubben og med det udbud af midterforsvarer der er og hvordan Real elsker at give høje lønninger til spillere som James og Bale, er det kun forståeligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Pelle

11 år 1 måned siden #17 af Sahinovic

SR4 skrev:

Sahinovic skrev: Jeg kunne godt forstå Di Maria's krav til en lønforhøjelse, men hvorfor skulle Ramos gøre krav på en lønforhøjelse? Nok bare endnu en hjerneblødning fra ham, dog uden for banen.

Du sammenligner Di Maria der på 3 sæsoner præsterede i en halv sæson med Ramos der i næsten 10 sæsoner har repræsenteret hvad Real står for? Jeg forstår udemærket hans lønkrav. Med hans status i klubben og med det udbud af midterforsvarer der er og hvordan Real elsker at give høje lønninger til spillere som James og Bale, er det kun forståeligt.

På de ti sæsoner har Ramos sjældent præsteret noget ekstraordinært, eller holdt noget stabilt niveau, han har solgt os flere gange end han har reddet os (målet fra Champions League er også taget i betragtning). Så du har fuldstændig ret i at han på de ti sæsoner har repræsenteret hvad Real Madrid står for.

Vi kan snildt klare os uden Ramos, så jeg vil hellere have man sparker ham langt væk end at give ham €20 mio. om året, han har ikke fortjent det også er jeg bedøvende ligeglad med hans status i klubben. Havde han nu spillet en super god sæson, så havde jeg set lidt anderledes på tingene, men man kan ikke forvente at fordi man har spillet i klubben i længere tid at man af den grund skal have en højere løn, man skal gøre sig fortjent til den, og det gjorde Di Maria i den halve sæson.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.

11 år 1 måned siden #18 af Fondo_Sur
@raul7=kongen

Okay, så tager vi en slapper!

Eksemplet med sportsatleter som går ned i løn (eller undlader at kræve deres eventuelle fulde løn) fra USA er blot et eksempel på sportsudøvere, hvor pengene ikke er det vigtigiste, men andre parametre som det sportslige eller tilhørsforholdet til klubben. Jeg nævner dette i forlængelse af, at jeg havde forventet en anderledes indstilling fra Ramos, da han efterhånden må siges at være en madridista, som vi regne med. Jeg ved ikke om han i så hensende er illoyal, men det handler om signaler. Di Maria høje høje lønkrav skal til dels ses som et udtryk for hans ønske om at skifte, hvis ikke han ville få en meget høj løn. Den intention og metode fornemmer jeg også at Ramos bruger i denne situation og det er dét som skuffer mig.

Også kan mange herinde skrive hvad i vil om hans ret til kravet om en markant lønforhøjelse, som skal retfærdiggøres med andre spillere i klubben som også tjener høje lønninger osv. - men - hele denne retfærdiggørelse og penge som 1. prioritet ser jeg som en sygdom i vores klub siden Florentino første gang blev præsident. Hvis andre herinde vil retfærdiggøre denne form for kultur, hvor økonomi er det centrale belæg for vores spillere og fremtidige transfers, så gør i bare det.
- Jeg synes bare at det er ærgerligt, at vores klub ikke kommer i forreste række fra en af vores absolut bærende spillere, og for den sags skyld fra vores præsident ved gentagende trøjesalgs hype-transfers.

11 år 1 måned siden #19 af Dios
raul7=kongen skrev:

Jeg fristes til at stille spørgsmålet. Er man illoyal fordi man forsøger at forhandle den bedst mulige løn hjem?

Nej det er man selvfølgelig ikke. Man bliver det dog i mine øjne, hvis man søger nye græsgange grundet den tårnhøje løn.

Egentlig er det jo nok nærmere ledelsen den er gal med. For jeg mindes ikke man ser de vilde krav i andre klubbern? Her taler jeg om allerede etableret spillere og i dette tilfælde vores leder og kaptajn på holdet. Det kan jo skyldes, at nyindkøbte spillere med en høj transfersum kommer op på niveau med vores i forvejen godt betalte spillere.
Det var også det vi så med Di María. Han kunne ikke få den løn, men det kunne James. Om jeg er enig eller ej, så er det problematisk.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 1 måned siden #20 af Neye
Der forhandles løn og i den forbindelse er det de færreste der sætter sit lys under en skæppe. Det er der intet kritisabelt i. Skal der kritiseres, så er det forhandlingerne lander i medierne.

Ramos er så absolut en af de bedste centrale midtbanespillere i verden men der findes ganske vist andre på den øverste hylde. Jeg kan ret subjektivt pege på bl.a. 3 i Bayern, 1 i Dortmund, 1 i PSG, 1 Juventus, 1-2 Barcelona, 1 i City, 1 i At Madrid m.fl.

11 år 1 måned siden #21 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Jugones: Sergio Ramos kræver

Dios skrev: raul7=kongen skrev:

Nej det er man selvfølgelig ikke. Man bliver det dog i mine øjne, hvis man søger nye græsgange grundet den tårnhøje løn.

Egentlig er det jo nok nærmere ledelsen den er gal med. For jeg mindes ikke man ser de vilde krav i andre klubbern? Her taler jeg om allerede etableret spillere og i dette tilfælde vores leder og kaptajn på holdet. Det kan jo skyldes, at nyindkøbte spillere med en høj transfersum kommer op på niveau med vores i forvejen godt betalte spillere.
Det var også det vi så med Di María. Han kunne ikke få den løn, men det kunne James. Om jeg er enig eller ej, så er det problematisk.

Da jeg blev ansat i det firma, jeg arbejder for nu, blev jeg tilbudt en rigtig lav løn. Jeg takkede dog ja, for det virkede som et fantastisk firma at være i. Jeg arbejde mig op igennem årene. Besøgte kunderne i arbejdstiden og lavede tilbud om aftenen. Jeg arbejdede mere og hårdere end mange af mine kolleger. Det spredte sig i branchen og i netværket, og en dag blev jeg kontaktet af den nærmeste konkurrent, som tilbød mig samme stilling til en markant højere løn. Jeg ville gå 40% op i løn. Jeg var helt fyr og flamme, og jeg var allerede ansat i det her firma i mit mindset. Men da jeg fortalte det til det firma, jeg var ansat i, gik de ind og over-matchede det tilbud, jeg havde fået, så nu gik jeg pludselig 50% op i løn OG jeg kunne blive under de gode vilkår og med de gode kolleger, som jeg havde - og stadig har.
Jeg er ret sikker på, at min historie ligner rigtig mange andres. Så hvorfor skal Sergio Ramos være anderledes blot fordi ønsker en højere løn, hvis hans værdi for holdet og klubben tilsvarende er, som den er? INGEN i hele verden nærer så meget loyalitet, at de ikke ville skifte, hvis de fik et markant bedre tilbud fra en konkurrent. Så hvorfor skulle Ramos?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 1 måned siden #22 af raul7=kongen

Dios skrev: raul7=kongen skrev:

Vi er enige det meste af vejen. Pelle har svaret ganske fint. Det eneste jeg ville frem til er, at Ramos ikke har søgt andre græsgange, hvorfor jeg ikke kan se noget illoyalt :)

11 år 1 måned siden #23 af raul7=kongen

Fondo_Sur skrev: @raul7=kongen

Eksemplet med sportsatleter som går ned i løn (eller undlader at kræve deres eventuelle fulde løn) fra USA er blot et eksempel på sportsudøvere, hvor pengene ikke er det vigtigiste, men andre parametre som det sportslige eller tilhørsforholdet til klubben. Jeg nævner dette i forlængelse af, at jeg havde forventet en anderledes indstilling fra Ramos, da han efterhånden må siges at være en madridista, som vi regne med. Jeg ved ikke om han i så hensende er illoyal, men det handler om signaler. Di Maria høje høje lønkrav skal til dels ses som et udtryk for hans ønske om at skifte, hvis ikke han ville få en meget høj løn. Den intention og metode fornemmer jeg også at Ramos bruger i denne situation og det er dét som skuffer mig.

Også kan mange herinde skrive hvad i vil om hans ret til kravet om en markant lønforhøjelse, som skal retfærdiggøres med andre spillere i klubben som også tjener høje lønninger osv. - men - hele denne retfærdiggørelse og penge som 1. prioritet ser jeg som en sygdom i vores klub siden Florentino første gang blev præsident. Hvis andre herinde vil retfærdiggøre denne form for kultur, hvor økonomi er det centrale belæg for vores spillere og fremtidige transfers, så gør i bare det.
- Jeg synes bare at det er ærgerligt, at vores klub ikke kommer i forreste række fra en af vores absolut bærende spillere, og for den sags skyld fra vores præsident ved gentagende trøjesalgs hype-transfers.

Okay, så er vi ikke såååå langt fra hinanden. Min pointe er blot, at jeg tror alle sportsfolk i verden gerne vil have den højest mulige løn. Det handler om mange ting, men løn er nu engang den stærkeste signalværdi i forhold til om man er værdsat.

For det første kan jeg have min tvivl om korrektheden af tallene hos kilden. Det lugter af et tal som er lækket fra klubbens side i et håb om at presse medierne - så mon ikke Ramos' krav har været lavere - ydermere er der vel tale om en forhandling, så selvfølgelig starter han højere end sin værdi.

Selvfølgelig skal spillerne gerne ville være i klubben og helst have noget klubfølelse, men mit indtryk er nu også, at kan Ramos få €15 mio. hos PSG og €15 mio. i Madrid, så ville han blive i Madrid. I den sammenhæng synes jeg bare ikke man kan klandre Ramos for rent faktisk at gå efter et tilbud som svarer til det andre på markedet vil betale - hvorfor skal han lade sig værdsætte lavere, fordi han godt kan lide klubben?

11 år 1 måned siden #24 af Fondo_Sur

raul7=kongen skrev:

Fondo_Sur skrev: @raul7=kongen

Okay, så er vi ikke såååå langt fra hinanden. Min pointe er blot, at jeg tror alle sportsfolk i verden gerne vil have den højest mulige løn. Det handler om mange ting, men løn er nu engang den stærkeste signalværdi i forhold til om man er værdsat.

For det første kan jeg have min tvivl om korrektheden af tallene hos kilden. Det lugter af et tal som er lækket fra klubbens side i et håb om at presse medierne - så mon ikke Ramos' krav har været lavere - ydermere er der vel tale om en forhandling, så selvfølgelig starter han højere end sin værdi.

Selvfølgelig skal spillerne gerne ville være i klubben og helst have noget klubfølelse, men mit indtryk er nu også, at kan Ramos få €15 mio. hos PSG og €15 mio. i Madrid, så ville han blive i Madrid. I den sammenhæng synes jeg bare ikke man kan klandre Ramos for rent faktisk at gå efter et tilbud som svarer til det andre på markedet vil betale - hvorfor skal han lade sig værdsætte lavere, fordi han godt kan lide klubben?

Forstår dine argumenter og i så fald er hans krav fuld forståelige. Jeg forventer bare en forskel på en spiller som Ramos og Di Maria, men det er måske for meget at forlange i moderne fodbold. Det er ærgerligt - også med tanke på at jeg ikke synes, at han er berrettiget den løn, da hans udfald i kampene har kostet os i flere situationer.

Så vidt jeg husker har Sergio Ramos ved en lejlighed også udtalt, at han er træt af spansk fodbold, hvor dommerne ikke tillader "hårdere fodbold". Hans lønkrav er måske et utryk for, at han måske vil prøve noget andet på et tidspunkt. Det er egenligt også fair nok, men det håber personligt ikke sker, da jeg elsker den karisma han viser i vigtige kampe.

Leveret af Kunena Forum