AS: Sergio Ramos vil væk nu

11 år 1 måned siden #25 af Dios
Besvaret af Dios på emne AS: Sergio Ramos vil væk nu
Når det sker gentagende gange, så er det ikke længere en tilfældighed. Nuvel, så havde jeg da også håbet at Rene Ramos havde holdt sin kæft og Ramos selv kom på banen, men kan det vitterligt være rigtigt, at vi er den eneste klub som ikke kan værdsætte vores bedste spillere samt legender? Det er jo heller ikke en tilfældighed hvis Ramos får en afsked som denne. Ser man tilbage, så er der jo flere legender som er smuttet, fordi de er kommet på tværs af ledelsen, eller rent faktisk kun Perez!

Det er jo efterhånden helt til grin. Vi vil jo ikke have ro i klubben. Vi vil jo ikke vinde titler. Det er blevet rent business, og makker man ikke ret, så er det ud.

Jeg er seriøst i chok, hvis det er sandt. Jeg har vitterligt fået nok af denne her behandling af vores spillere. Man kan sagtens mene, at Di María og Özil ikke var "gode" nok, og de måske skulle holde deres kæft. Omvendt har jeg også bare altid kunne forstå deres utilfredshed. Det samme er ved at ske nu, og jeg startede med, at skrive at hvis det her kun handlede om penge, så skulle vi sælge Ramos. Det handler bare på ingen måder om penge, men at man simpelthen ikke bliver værdsat i Real Madrid.

Jeg er ikke fan af, at man presser klubben via pressen, men omvendt, så er det også spillerens eneste måde at forhandle sin løn op på. Perez sagde nej til de 10 mil. og så er den jo ikke længere. Skal spillerne i Real Madrid så bare affinde sig med det nej? Nu elsker folk at sammenligne fodboldspilleres situation med vores egen situation. Hvis man ikke får den lønforhøjelse som man har bedt om uden en ordentlig forklaring, så bliver der truet med man kan få den løn andre steder.

Jeg håber seriøst hele korthuset falder sammen nu. Ronaldo virker som den eneste mand i Real Madrid, som rent faktisk kan overvinde Perez. Jeg håber rygterne om hans utilfredshed er korrekt, og han dermed går ind og blander sig, og i værste tilfælde kræver han bliver solgt, hvis Ramos nu også bliver smidt på porten. Om det så skal koste en masse titler er jeg rent faktisk ligeglad med. Det var ikke derfor jeg blev Real Madrid fan, og jeg vil sagtens kunne klare 10 år uden titler, hvis det så betød Perez trak sig tilbage. Alt er sat på spidsen, men hold nu op hvor kan Perez bare fucke vores klub op!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, baggins, JimmyBroe, Pelle, Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #26 af MMM
Besvaret af MMM på emne AS: Sergio Ramos vil væk nu

Dios skrev: Jeg er ikke fan af, at man presser klubben via pressen, men omvendt, så er det også spillerens eneste måde at forhandle sin løn op på. Perez sagde nej til de 10 mil. og så er den jo ikke længere. Skal spillerne i Real Madrid så bare affinde sig med det nej? Nu elsker folk at sammenligne fodboldspilleres situation med vores egen situation. Hvis man ikke får den lønforhøjelse som man har bedt om uden en ordentlig forklaring, så bliver der truet med man kan få den løn andre steder.

Klubben og særligt Perez selv bruger jo i stor stil pressen og fans til at lægge pres på spillere under forhandlinger. Langt det meste, der er skrevet om Ramos kontraktsforhandlinger i de seneste måneder er kommet fra journalister og medier med meget nære relationer til Perez, Pedrerol har brugt sin tid på endnu en af hans usle kampagner osv. Men det er åbenbart i orden, det er kun når det er spillerne, der gør brug af de få redskaber de har, det bliver et problem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, Jaken

11 år 1 måned siden #27 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne AS: Sergio Ramos vil væk nu
Her er 4 udsagn, som man må gå ud fra passer:
1) Perez har været Madridista hele sit liv, og han kender klubben som få andre.
2) Perez vil kun klubben det bedste.
3) Perez forsøger at være en så god præsident som muligt.
4) Perez er ikke mentalt retarderet.

Hvis vi går ud fra, at disse udsagn passer, hvad tror i så, set med Perez's briller, der får Perez til at sende klubbens største spanske ikon på porten for at spare nogle få millioner (ud over argumentet med at han er bange for at skabe løninflation, som vel trods alt ikke kan skabes af bare en enkelt spiller)?

11 år 1 måned siden #28 af SR4
Besvaret af SR4 på emne AS: Sergio Ramos vil væk nu

Gribben skrev: Her er 4 udsagn, som man må gå ud fra passer:

Hvis vi går ud fra, at disse udsagn passer, hvad tror i så, set med Perez's briller, der får Perez til at sende klubbens største spanske ikon på porten for at spare nogle få millioner (ud over argumentet med at han er bange for at skabe løninflation, som vel trods alt ikke kan skabes af bare en enkelt spiller)?

Fordi
5) Perez er ligeglad med din status i klubben og fansenes øjne.

11 år 1 måned siden #29 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne AS: Sergio Ramos vil væk nu

Siempre Madrid skrev: Jeg håber fortsat, at man når til enighed med Sergio Ramos, men jeg har det efterhånden sådan, at det er ham, som skal nærme sig Real Madrid og ikke omvendt.

Først og fremmest, ser jeg ikke det her som en Ramos v. Real Madrid, men som en Ramos v. Florentino Perez.

For det andet er det en forhandling, og i en forhandling skal begge parter nærme sig hinanden. Hvis den ene par stædigt kræver 10 mio. euro og den anden nægter alt over 5,5/6,5, er det vanskeligt at fremhæve en synder.

Siempre Madrid skrev: Jeg er i hvert fald dybt forundret over Sergio Ramos´ opførsel i de seneste par måneder, hvor han ikke har vist stort lederskab og jeg er på ingen måde overbevist om hans forankring af Madridismoen i sjælen.

Hvor var den eksempelvis, da han offentligt kritiserede Real Madrid (og Florentino Pérez) for at fyre Ancelotti. Man kan være enig eller uenig i den fyring, men som vice-anfører bør man fare meget mere med lempe, inden man er for åbenmundet i pressen.

Er det madridismo at sidde stilletiende tilbage og acceptere en hvilken som helst beslutning? Det mener jeg ikke. På flere måder minder det mig om debatten efter muldvarpesagen. Jeg mener at man skal sige fra hvis man føler sig forurettet og beslutningerne går uden om én. Jeg ser intet i vejen med at man giver udtryk for sine bekymringer/ønsker for klubben fremtid. At man så, ideelt set, ikke skal gå til pressen og i stedet holdet det internt, er vel en selvfølge, men i trængselstider kan det være den eneste udvej.

Siempre Madrid skrev: Sjovt nok er Sergio Ramos´ åbenmundethed helt væk i disse dage, hvor René Ramos har travlt med at afhænde ham til det halve Europa. Kunne det være på sin plads, at han selv kom på banen og udtalte sig? Det tror jeg nok!

Det er en lidt mere kompliceret situation. Nogle mener at det er klubben (Perez) der har lækket de informationer til pressen for at få pressen og tilhængerne imod Ramos og dermed enten presse ham til at sænke sine krav eller få en undskyldning/udvej for at afhænde ham. Andre mener så at det er Ramos-lejren der står bag de reporter for at presse en lønforhøjelse igennem.

Det er svært at sige hvad der er det rigtige, formentlig en kombination af de to, men det er en forhandlingssituation og derfor ville det være fuldstændig tåbeligt for Ramos selv, hvis han går ud og maner rygterne (og dermed også mulighederne for en lønforhøjelse) til jorden. Så vinder Perez.

Derudover finder jeg det også dybt beskæmmende at Ramos skal blive udsat for at få sin loyalitet og kærlighed til klubben betvivlet. Det kan jeg skam sagtens forstå, at han ikke finder sig i. Den tone der har været rettet mod hans person har været mildest talt urimelig.

Siempre Madrid skrev: Jeg må indrømme, at var jeg Florentino Pérez, så stod jeg heller ikke klar med en guldrandet kontrakt til en spiller, som ikke altid har optrådt fint over for sin ledelse og leget alvorligt med illoyaliteten i bestræbelserne på at hytte eget skind.

Her mener jeg så igen at Ramos har vist mere end rigelig loyalitet til klubben, men ganske rigtigt ikke over for Perez – og dét lovpriser jeg. Enhver der ikke finder sig i at blive trampet på og underlagt må man have en eller anden form for respekt for.

Fondo_Sur skrev: Èn ting er dog sikkert. Hvis Ramos bliver - er han ikke ligeså populær på Bernabeu i den kommende sæson. Hans ønske om at spille i England synes større end hans kærlighed til Real Madrid, hvilket dele af mig selv gør, at jeg ser ham smutte, hvis vi får et (meget) godt bud efter ham.

Ønske om at spille i England? Hvad bygger du det på?

Siempre Madrid skrev: Sjovt, at du frabeder dig meningsløse sammenligninger og så drager Cristiano Ronaldo ind i dette. Jeg tror, at jeg sagde at man skulle gå langt for at nå til enighed med Cristiano Ronaldo og det mener jeg også, at man skal gøre med Sergio Ramos, men så skal han dæleme også stoppe med at lade sit bagland sælge ham til samtlige klubber i Europa. Hvis han begynder at skabe sig som Di María og Özil, så er det ud af vagten (og det gælder også for Cristiano Ronaldo).

Bob, bob, bob, jeg mindes da en hel del rygter om alt fra United og City til PSG. ”Jeg er trist” må man da også sige er en udtalelse der sætter noget direkte pres på klubben – noget Ramos ikke har været ude i.

Generelt synes jeg at den her debat er gennemsyret af en fuldkommen naiv og underdanig underlæggelse af klubben og de beslutninger dens ledelse træffer. At man skal acceptere og finde sig i alt hvad klubben gør og under ingen omstændigheder må stille krav/udtrykke sine ønsker, hvad enten det så angår transferstrategi (de mange trænere der tilsyneladende er blevet pålagt enkelt spillere), holdopstillinger (se sidste parentes), trænerudskiftninger (Ramos, Cristiano og alle de der udtrykte støtte for Ancelotti) eller lønforhandlinger (Ramos, Cristiano, etc.).

Som MMM er inde på, så er det forbavsende hvor let klubben (eller måske rettere, Perez…) kan løbe uden om at lække informationer og bruge pressen, hvor spillerne med det samme skal revses og forfølges for at gøre det samme.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, JimmyBroe, SR4, MMM, Cristiano Ronaldo

11 år 1 måned siden #30 af baggins
Besvaret af baggins på emne AS: Sergio Ramos vil væk nu

jeg vil mene at den eneste, der skaber løninflation i klubben er Perez. Hans mål er at få en helt bestemt type spillere til klubben - hvor mange af dem kraver en meget høj løn. jeg mener f.eks. ikke det giver nogle som helst mening at give Bale og James den samme eller højere løn end Ramos - eller for den sags skyld give en 16-årig Ødegaard 2 mio. om ugen.
Perez er med stor sandsynlighed Madridista, men han har dog større respekt for spillere som han selv køber end klubbens egne - bare se hvordan Zidane er blevet behandlet ift. nu Ramos, Casillas, Raul, Guti mf.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

11 år 1 måned siden #31 af MMM
@Jaken Fremragende indlæg.

Jaken skrev: Generelt synes jeg at den her debat er gennemsyret af en fuldkommen naiv og underdanig underlæggelse af klubben og de beslutninger dens ledelse træffer. At man skal acceptere og finde sig i alt hvad klubben gør og under ingen omstændigheder må stille krav/udtrykke sine ønsker, hvad enten det så angår transferstrategi (de mange trænere der tilsyneladende er blevet pålagt enkelt spillere), holdopstillinger (se sidste parentes), trænerudskiftninger (Ramos, Cristiano og alle de der udtrykte støtte for Ancelotti) eller lønforhandlinger (Ramos, Cristiano, etc.).

Hertil kan også tilføjes spørgsmålet om klubbens sundhedsvæsen. Spillertruppen har ingen tillid til Dr. Olmo, der også bliver set som Perez mand (han blev bragt tilbage til klubben på anbefaling af Perez kardiolog, der tilfældigvis sidder i klubbens bestyrelse. Og som er i familie med den kære doktor Olmo), hvorimod de physios spillerne stolede på en efter en er blevet fyret hen over det seneste år. Hvorfor det skulle være urimeligt, at spillerne ønsker indflydelse på hvem der skal være ansvarlige for deres vigtigste redskab, deres kroppe, det kan jeg ikke se.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Jaken

11 år 1 måned siden #32 af MMM

Jeg er ikke sikker på at man kan tage de præmisser for troende, men Perez har alle dage set skævt til stærke spillere med stor indflydelse og særligt til stærke kaptajner. Enten skaffer han sig af med dem eller også gør han sit bedste for at underminere dem, både i og udenfor klubben. Den nuværende situation er egentlig klassisk Perez - underskriver Ramos en ny kontrakt vil han stadig stå svagere end hidtil efter sommerens rygteshow og en større del af fanskaren vil have vendt sig imod ham (og der var allerede en del loyale mourinhistas, der bebrejdede ham for Mous exit - canelita, vice-topor etc) eller også smutter han og omklædningsrummet står svækket tilbage.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

11 år 1 måned siden #33 af Dios
Besvaret af Dios på emne AS: Sergio Ramos vil væk nu

Vurderet udfra de kolde stats, så er han en uhyggelig elendig præsident. Paco Pavón kan man jo sige det samme om, men det er jo ikke ens betydende med, at han er en god midterforsvarer. Det er jo helt grotesk, at Real Madrid kun! har vundet 3 La Liga trofæer på 12 år! Derudover har vi kun! været de bedste i Europa 2 gange på 12 år! Det er jo ekstrem elendigt. Jeg får helt ondt inden i når jeg skriver det her. Det kan jo ikke engang lade sig gøre i Football Manager!

Jeg tror slet ikke Perez har forstand på fodbold. Hans nærmeste rådgivere er jo ikke eksperter inde for området, men tilgengæld er de hans venner. Perez har alle muligheder for at føre Real Madrid til tops. Vi mangler jo ingenting. Nuvel, så er presset i Real Madrid stort, men come on.
Vi har de bedste træningsfaciliteter, mange af de bedste spillere på hver position i verden. Vi mangler på ingen måder penge, og vi lider ikke under at vi ikke kan lokke de bedste spillere til klubben ligesom visse andre klubber med penge. Alligevel sker der intet. Det er det rene diktatur oppe fra, og det mest skræmmende er, at fansene verden over hopper i med begge ben gang på gang. De står med kæmpe jern på, og råber til Perez hvilke spillere de ønsker. Jeg har selv været sådan, men så blev jeg 15 år :D

Uanset hvor meget Perez elsker Real Madrid, så gør han det forkert. Det kan der jo ikke være 2 delte meninger om.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, baggins, Macon, JimmyBroe, ElMadrid, Rasmus75, Cristiano Ronaldo

11 år 1 måned siden #34 af baggins
Besvaret af baggins på emne AS: Sergio Ramos vil væk nu
Ift. Perez, som jeg gerne ser ud af klubben så hurtig som muligt er der nogle der kender reglerne for afskedelse af præsidenten, ift. klubbens reglement og vedtægter? er det bestyrelsen der skal ind og sætte foden ned eller hvad?

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

11 år 1 måned siden #35 af SR4
Besvaret af SR4 på emne AS: Sergio Ramos vil væk nu

baggins skrev:

jeg vil mene at den eneste, der skaber løninflation i klubben er Perez. Hans mål er at få en helt bestemt type spillere til klubben - hvor mange af dem kraver en meget høj løn. jeg mener f.eks. ikke det giver nogle som helst mening at give Bale og James den samme eller højere løn end Ramos - eller for den sags skyld give en 16-årig Ødegaard 2 mio. om ugen.
Perez er med stor sandsynlighed Madridista, men han har dog større respekt for spillere som han selv køber end klubbens egne - bare se hvordan Zidane er blevet behandlet ift. nu Ramos, Casillas, Raul, Guti mf.

Nemlig hvis mener Ramos' krav på 10 mio euro er meget skulle man aldrig have givet Bale den løn. Perez har selv valgt at lønningerne var så høje, ikke Ramos. Når han tilmed kan få langt mere andre klubber, er det sgu meget venligt af Ramos at "nøjes" med 10.

11 år 1 måned siden #36 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne AS: Sergio Ramos vil væk nu
Synes godt nok folk tuder lidt rigeligt herinde, i bund og grund ved vi absolut ingenting om kontrakt eller forhandlingerne. Det er rygter og journalister.

Hvis manden vil prøve noget nyt så lad da manden, kom ikke og sig det er perez skyld hver gang. Er sku trættende at høre på. Hvis det drejer sig om 3-4 mil euro har madrid jo råd, der ligger noget helt andet bag som vi nok for at vide ved et evt skifte.

Vi overlevede ozil, di maria osv osv. Ramos er ingen undtagelse og de folk som tuder er de samme folk som igen og igen brokkede sig over ramos i sidste sæson med frispark, gule kort og tåbelige stunts på banen og tit fejlplaceret.

Kom nu videre..
Følgende bruger(e) sagde tak: Rasmus75

Leveret af Kunena Forum