Madridista.dk mener: Cristiano bør ikke have særstatus

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #13 af Brylle
Det er en spændende problemstilling. Hvad sker der i kampe uden Ronaldo, hvis vi vælger at putte noget mere kreativt ind? Kan Bale overtage rollen som bomber? Jeg kan sagtens se noget smart ved det, men det bør lige klart, at Ronaldo på ingen måde skal en tur på bænken. Alt for meget taler imod.

Udover det faktum, at Ronaldo er vores bedste målscorer, så er han altså også manden, der tager opmærksomheden fra 2-3 forsvarsspillere når han er på bolden. Der sker noget, når han får den. I går havde han lidt problemer med berøringerne tæt på mål og så ved vi, at han ikke skaber meget for de andre, men jeg mener stadig, at han deltager fint i spillet og gør det, han skal. Han udfordrer når han er retvendt og spiller simpelt og hurtigt, når pladsen ikke er der. Problemet opstår, hvis Bale bliver usynlig og ikke skaber nok. Så står vi med Benzema og James til at kombinere helt fremme og Modric-Kroos til at fordele. Det er bare ikke nok, hvis modstanderen står lavt og vi skal ind på de små rum. I går løste Bale problematikken ved at bevæge sig rigtigt og vandre rundt indtil han fandt gode positioner med plads. Det er det, vi skal have gang i for at skabe overtal og gode muligheder for resten af holdet. Ronaldo skal nok få gang i målene og skal nok vise sig som en vigtig spiller igen. Det kan der ikke være nogen tvivl om.

Det irriterer mig dog, at Ronaldo stadig sparker frispark. James smækkede igen bolden ind bag keeperen i går, Bale har et rigtig fint spark og så har vi ligeledes Kroos og Ramos, der begge har et godt højreben på disse frispark. Lad ham komme ind i feltet og fylde noget mere i stedet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #14 af raul7=kongen

MadridistaPorVida skrev: Madridista i er blinde hvis i ikke kan se, at der gemmer sig meget mere potentiale i Cristiano end det i så igår, så han havde nogle dårlige kampe, hvem har ikke haft det i Madrid. Men er i så tåbelige at glemme hvad den mand er i stand til at præstere. Jeg er sikker på han kommer stærkt tilbage. Det er bare så dumt at dømme en mand som ham så hurtigt og endda komme med så fræk en kommentar om at bænke ham. Så er du da en blind madridista. Jeg ved med sikkerhed at du kommer til at æde dine egne ord

Hæv lige tonen lidt i fremtiden - tak!

Hvis man læser mere end overskriften, så er pointen jo ikke at Cristiano skal smides ud med tidevandet og sælges til vinter. Tværtimod er pointen jo, at Cristiano ikke skal spille, såfremt der er bedre alternativer. Det er vel svært at være uenig i? Vi vil vel alle Real Madrids bedste frem for Cristianos bedste?

Personligt synes jeg det er hårdt at tage debatten efter et par kampe. Lad os nu lige se om ikke Cristiano snart kommer igang igen. Han er trods alt mand for 50 mål på en sæson, hvis han finder sit vanlige niveau. Jeg tror ikke vejen er at sætte ham permanent på bænken eller så tvivl om hans position. Tværtimod tror jeg at han genfinder sin topform ved en kombination af spilletid og pause på de rette tidspunkter af sæsonen. Sidstnævnte bliver en svær balance. Særligt fordi Cristiano sjældent selv ønsker pause, men også fordi det er svært at finde frem til, hvornår man bedst giver ham pauser.

Det er en problematik jeg glæder mig til at følge, men jeg ser det som sådan ikke som en hæmsko for Real Madrid. Værre spiller han trods alt ikke, og jeg har på fornemmelsen, at når han først får banket de første par kasser ind, så går det for alvor løs. Lige nu virker han som en spiller der prøver lidt for meget, i stedet for at lade det hele komme til ham. Det er vel en meget klassisk fejl, når det ikke lige helt kører for en angriber.

10 år 11 måneder siden #15 af Siempre Madrid
Hvis du ikke har fulgt Facebook-opfordringerne og har skudt dig selv, Oscar, så thumbs up til denne.

Ikke fordi jeg er enig i det du skriver, for jeg er tæt på at mene, at Cristiano Ronaldo skal have en form for særstatus, men fordi dit indlæg i den grad har skabt debat. Man kunne naturligvis have ønsket, at det var sket på et lidt højere niveau hos dem, som er mere uenige med dig end jeg er.

Cristiano Ronaldo er snart tilbage, til skade for de øvrige hold i La Liga! Grande Cristiano!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #16 af Tobiasillas
Slap af en dom at fælde over christiano efter to kampe selvom vi taler om en mand der gode for +40 mål pr sæson
Kan i huske guardiolas to første kampe som træner for barcelona?

10 år 11 måneder siden #17 af real89
Må sige at jeg er ret MEGET uenig i analysen af Ronaldo.

Bare tanken om at, man bør overveje at bænke ham efter 2 kampe, genere mig.
En verdens stjerne som gang på gang har bevist i Real Madrid hvad han er lavet af, som er en målmaskine, er verdens bedste fodbold spiller.
Nej nej nej. For hvis det skulle være tilfældet, så skulle Bale allerede være blevet solgt med de præstationer han leverede sidste sæson. Ja på en hel sæson og ikke på bare 2 kampe.
Men som med Bale, så tror jeg at, hvis man viser tillid til dem som spiller, og tid, i de øjeblikke tingene ikke køre så godt for dem, så vender de tilbage med fuld skrue.
Og det bør Madridista og fansne vise overfor Ronaldo. Han har satme ikke en lang snor hos rigtig mange. For alle har en ekstrem høj forventning til ham. Man bør faktisk bare være overdrevet glad og taknemlig for at vi har en verdensstjerne på vores hold, som gang på gang, sæson for sæson bliver ved med at imponere og forbedre sig. Og ligesom med andre verdensstjerne i fodbolden, så er det sku okay at man ikke score i hver kamp. Giv manden dog en chance før man begynder at klage.

I gårsdagens kamp, kom han til utrolig mange chancer, men målmanden havde også en rigtig god dag mod ham. Han havde nogle succesfulde driblinger og var fint med i pasning spillet, samt med i størstedelen af alle vores angreb. Altså det går da kun den rette vej. Han skulle bare have haft det sidste held med.

Bare min mening. Jeg stoler stadig på Ronaldo, han er for sej, og støtter ham i godt og tyndt ligesom jeg støtter holdet.
Ingen over holdet, enig. Men man skal værge om det man har og støtte om det, så meget som muligt, så de kan yde bedst muligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Frits

10 år 11 måneder siden #18 af M_linding
Laver I sjov? Selvfølgelig skal Ronaldo på bænken - om ikke nu, så meget snart.

Se denne video, med individuelle highlights fra kampen i går:

6-7 minutter hvor Cristiano står og piller sig selv i r****.

...han er ikke på bolden.
...han udfordrer ikke en mod med.
...han skaber ingen muligheder til sine medspillere.
...han kommer ikke frem til nogen chancer.
...han ser også alt for sur ud, igennem samtlige 90 minutter.
...Ja, han forsøger vel nærmest ikke engang, at gøre det godt.

Havde han været en malkeko, ville jeg have foreslået en aflivning. Men det må man ikke. Så Ronaldo har to muligheder:

Scor i næste kamp, og se mere glad ud. Eller sid på bænken i minimum ti kampe, så Jesé og Mayoral kan få chancen.

Bare fordi at man som angriber scorer 62 mål i 54 kampe - sidste sæson - så medfører det jo ikke særbehandling! Efter hans målløse kamp i Gijon undrede det mig egentlig, at han fik chancen igen i går (Det lugtede faktisk lidt af særbehandling)...
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #19 af zgtaf
Nu ved jeg godt dit indlæg oser af sarkasme, men lige præcis den video viser at (synes jeg i hvert fald) at Cristiano spillede en gennemsnitlig kamp, hvis man kigger på de sidste 5 år han har været her. Jeg mener hverken at han er værre eller bedre end han gennemsnitligt har været mens han har spillet her. Den eneste forskel er slutproduktet, hvorfor jeg ikke forstår at folk specifikt hiver fat i denne her kamp og siger at han ikke præsterede.

M_linding skrev: Laver I sjov? Selvfølgelig skal Ronaldo på bænken - om ikke nu, så meget snart.

Havde han været en malkeko, ville jeg have foreslået en aflivning. Men det må man ikke. Så Ronaldo har to muligheder:

Scor i næste kamp, og se mere glad ud. Eller sid på bænken i minimum ti kampe, så Jesé og Mayoral kan få chancen.

Bare fordi at man som angriber scorer 62 mål i 54 kampe - sidste sæson - så medfører det jo ikke særbehandling! Efter hans målløse kamp i Gijon undrede det mig egentlig, at han fik chancen igen i går (Det lugtede faktisk lidt af særbehandling)...

10 år 11 måneder siden #20 af M_linding

zgtaf skrev: Nu ved jeg godt dit indlæg oser af sarkasme, men lige præcis den video viser at (synes jeg i hvert fald) at Cristiano spillede en gennemsnitlig kamp, hvis man kigger på de sidste 5 år han har været her. Jeg mener hverken at han er værre eller bedre end han gennemsnitligt har været mens han har spillet her. Den eneste forskel er slutproduktet, hvorfor jeg ikke forstår at folk specifikt hiver fat i denne her kamp og siger at han ikke præsterede.

M_linding skrev: Laver I sjov? Selvfølgelig skal Ronaldo på bænken - om ikke nu, så meget snart.

Hehe nej Ronaldo var sgu ikke fantastisk igår. Det var James, Bale og Benzema sådan set heller ikke (James leverede dog nogle fantastiske slutprodukter). Det kan da kun være i Real Madrid, at en præstation som Ronaldos, kan afføde nævneværdig kritik. Han gjorde en masse ting rigtigt, ift. at skabe og komme frem til chancer - det er egentlig det der er hans arbejde. Målene kommer som regel indenfor kort tid.

Jeg finder det en blanding af komisk og absurd, at introducere udtrykket "særbehandling", på denne baggrund.

Der er vist en del brugere som burde trække luft ind, og affinde sig med, at der er en proces igang i Real Madrid. Det gælder både kollektivt, men også individuelt ift. Ronaldo, Benitez osv... Folk har voldsomt travlt med at lede efter fejl i spillet, hos træneren og hos spillerne, og skrige dem op til, at være noget særligt.

Det er åbenlyst (ja undskyld min tone), at man skal have gang i Ronaldo, og ikke gøre det omvendte.

Jeg ved ikke hvad der er særbehandling, og hvad der er sund fornuft. Men hvis der er nogen der skal have særbehandling, så virker det logisk og fornuftigt, at Cristiano Ronaldo er en af den slags spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Frits

10 år 11 måneder siden #21 af Roesen7
For at den her debat skal have nogen form for mening, så skal man jo lige være enige om, hvad det præcist er der debatteres.
Folk der bakker Ronaldo op, har argumentet, at Ronaldo scorer mange mål. Det ved alle han gør, hvorfor det er et "ligegyldigt" argument.
Den debat, som jeg formoder skribenten ligger op til, er om Real Madrid er et bedre hold med Ronaldo end uden? Ville Real Madrid vinde flere kampe? Score flere mål? Indkassere færre mål? Spille flottere fodbold? Være et hold i bedre balance? - Uden Cristiano Ronaldo?
Det er ingen hemmelighed, at blandt de 50-60 mål ligger også en stor del, som er "ligegyldige" mål, som tilfældet er, når man eksempelvis scorer 4 mod Granada i en 9-1 sejr. Jeg tror de fleste er enige om, at der ville være længere mellem kampene, som vindes med tenniscifre uden Ronaldo, da han har ærgerrigheden, som gør at han stadig jagter målet til 5-0, selvom det ikke har den store indflydelse. Spørgsmålet er om, at vi til gengæld ville stå stærkere i de store kampe?
Ronaldo er uden tvivl en af de mest komplette målscorer - måske nogensinde. Men han fylder meget - på godt og på ondt. Han kræver meget i forhold til, at der spilles op til ham og så længe han eksekverer, så er det glimrende. Men det betyder også, at rammer han ikke dagen i en CL-semifinale, så er vi færdige.
Det er i mine øjne det største problem ved Cristiano. Vi er simpelthen for afhængige i vores spil af ham og det burde ikke være tilfældet, da holdet har så meget kvalitet og andre kampafgørende spillere. Dette var jo en af de rigtigt positive ting fra gårsdagens kamp - at se Bale og James være de kampafgørende spillere.

Ronaldo skal bestemt ikke bænkes efter to kampe, men han skal være klar over, at der render andre ligeså dygtige spiller rundt på holdet, som ligeså vel kan score målene, som ham selv. Derfor kan det ligeså vel være ham, som det kan være Bale, James eller Benz, som bænkes/udskiftes hvis formen ikke er der. Derfor skal Cristiano IKKE have særstatus.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Dios, JimmyBroe, Rasmus75

10 år 11 måneder siden #22 af M_linding

Roesen7 skrev: Ronaldo skal bestemt ikke bænkes efter to kampe, men han skal være klar over, at der render andre ligeså dygtige spiller rundt på holdet, som ligeså vel kan score målene, som ham selv. Derfor kan det ligeså vel være ham, som det kan være Bale, James eller Benz, som bænkes/udskiftes hvis formen ikke er der. Derfor skal Cristiano IKKE have særstatus.

Jeg håber af hele mit hjerte, at du har ret - for så bør de tre titler være så godt som vores!:)

Men desværre frygter jeg, at du enten undervurderer Ronaldos topniveau, eller overvurderer Bale, Benzema og James evner som målscorere - uden Cristiano på banen.

Du siger han fylder meget. Det er korrekt. Det gør han også i hovederne på modstanderens forsvarsspillere. Læg derudover mærke til, hvor ofte han tager løb og dribleture for at iscenesætte en medspiller (og ikke for at score selv).

Denne debat kunne være rigtig god og spændende. Den kommer bare alt for tidligt IMO.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Frits

10 år 11 måneder siden #23 af SR4
Altså første kamp endte 0-0 så stortset hele offensiven skuffede. Så forskellen mellem Ronaldo og de andre, er en enkelt dårlig kamp. Tænk at ville bænke holdets bedste spiller de sidste 6 år pga en enkelt kamp hvor man skiller sig negativt ud. Dette er bare ikke sagligt på nogen som helst måde. Spændende debat hvis niveauet er sådan om 10 kampe. Indtil nu er det en joke, med mindre man selvfølgelig vil udgive sådan en artikel efter hver kamp om en eller anden random spiller der skiller sig negativt ud.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Gribben, Frits

10 år 11 måneder siden #24 af Sebberg

SR4 skrev: Altså første kamp endte 0-0 så stortset hele offensiven skuffede. Så forskellen mellem Ronaldo og de andre, er en enkelt dårlig kamp. Tænk at ville bænke holdets bedste spiller de sidste 6 år pga en enkelt kamp hvor man skiller sig negativt ud. Dette er bare ikke sagligt på nogen som helst måde. Spændende debat hvis niveauet er sådan om 10 kampe. Indtil nu er det en joke, med mindre man selvfølgelig vil udgive sådan en artikel efter hver kamp om en eller anden random spiller der skiller sig negativt ud.

First og all – så er jeg enig i, at han ikke skal bænkes. Når det så er sagt, så er det en fordrejning af sandheden at sige, at denne debat opstår efter kun to kampe. Javel, to kampe i denne sæson, men han var jo også spillemæssigt elendig i foråret sidste sæson. Han havde en lækker kamp mod Sevilla, og han gik amok i de sidste kampe i maj, men i alle de betydningsfulde kampe (Juventus, Barcelona, Valencia, Atletico) var han en rivende skandale – i samme omfang som nu.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, JimmyBroe, Sahinovic

Leveret af Kunena Forum