Madridista.dk mener: Cristiano bør ikke have særstatus

• $r4
  • Gæst
  • Gæst
10 år 9 måneder siden #25 af $r4
Besvaret af $r4 på emne Cristiano bør ikke have særstatus
Det er jo en FULDSTÆNDIGT absurd diskussion at tage op på dette tidspunkt af sæsonen. Jeg mener, der er spillet 2 kampe, hvoraf den ene endte 0-0, hvor man med rette kan pege fingre af alle offensive spillere som var med - der var igen der havde en god kamp.
Det er klart at når RM vinder 5-0 uden en Ronaldo scoring - så vil det være noget man undres over qua hans fuldstændig vanvittige (og kontinuerlige) snit han har haft over de sidste mange sæsoner.

Facts er at Ronaldo har brug for at spille. Han er ikke en spiller som har gavn af at sidde udenfor. Han skal være med hvor det sker, søge alle de målchancer han kan, tage alle de løb der skaber rum for vores andre offensive spillere og være en del af holdet. Han er jo som type ærgerrig som INGEN andre - og det er for mig at se et spørgsmål om tid før han får hul på bylden.

Det er jo ikke første gang i hans tid hos os hvor han ikke scorer i et par kampe. Manden skal vide at holdet og træneren står bag ham og bakker ham op - løsningen er ikke at bænke ham - men at give ham den tid, opbakning og støtte som han har brug for. For vi har brug for Ronaldo hvis vi skal gøre os forhåbninger om pokaler i år.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 9 måneder siden #26 af ChrillRM14

Sebberg skrev:

SR4 skrev: Altså første kamp endte 0-0 så stortset hele offensiven skuffede. Så forskellen mellem Ronaldo og de andre, er en enkelt dårlig kamp. Tænk at ville bænke holdets bedste spiller de sidste 6 år pga en enkelt kamp hvor man skiller sig negativt ud. Dette er bare ikke sagligt på nogen som helst måde. Spændende debat hvis niveauet er sådan om 10 kampe. Indtil nu er det en joke, med mindre man selvfølgelig vil udgive sådan en artikel efter hver kamp om en eller anden random spiller der skiller sig negativt ud.

First og all – så er jeg enig i, at han ikke skal bænkes. Når det så er sagt, så er det en fordrejning af sandheden at sige, at denne debat opstår efter kun to kampe. Javel, to kampe i denne sæson, men han var jo også spillemæssigt elendig i foråret sidste sæson. Han havde en lækker kamp mod Sevilla, og han gik amok i de sidste kampe i maj, men i alle de betydningsfulde kampe (Juventus, Barcelona, Valencia, Atletico) var han en rivende skandale – i samme omfang som nu.

Det jo også en fordrejning af sandheden... Han var den eneste Real-spiller, der scorede mod Juventus, om det så var tap-ins eller straffespark er sgu ligegyldigt, resten af holdet var lige så elendigt. Mod Barcelona havde han en ret god første halvleg, hvor han ofte testede barcas defensiv, og selvom meget af det skyldes Modric og Benz, så var det også Ronaldo, der her scorede vores ENESTE mål.
Ronaldo havde - i forhold til hans efterår - et knap så godt forår, men det samme var tilfældet med resten af holdet (det ene påvirker det andet). Skal vi også sætte dem på bænken, fordi vi ikke vandt et trofæ?
Nej, Ronaldo skal ikke have særstatus, men han har - set over de seneste 12 måneder - afgjort flere kampe end nogen anden spiller i klubben. Det er bekymrende lige nu - virkelig! - , men lad ham lige komme op i omdrejninger, og ellers kan vi snakke om, om manden skal frygte for sin plads i startopstillingen. Og det siger jeg altså ikke fordi, at jeg er en håbløs snæversynet ronaldo-fan, men det handler vist om point of view, for vi kan godt blive enige om, at det han laver lige pt ikke vinder os noget på den lange bane :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 9 måneder siden #27 af FranciscoISCO
Uuuuha, synes altså at folk er lige lovlig dramatiske omkring Ronaldo. Der er spillet to kampe af den igangværende sæson, i den første var der ikke meget der fungerede for nogle af vores offensive folk, og i den anden, ja der synes jeg altså Ronaldo bliver gjort ringere end han egentlig var. Langt hen ad vejen så jeg en Ronaldo som tog initiativ, var mere udfordrende end længe, lykkedes med en masse på det individuelle plan (som bl.a. mundede ud i et par giftige frisparkssituationer) såvel som i det offensive-sammenspil. At Ronaldo kom frem til en masse chancer i lørdags, det gør mit glas halv fyldt snarere end halv tomt, for nok brændte han dem alle, men at han kom frem til dem, dét fortæller mig netop, at han indgik fint i offensiven med de andre, og at vi er ved at få den gamle Ronaldo at se igen. Skarpheden skal nok komme (skal vi lave et væddemål, Jimmy?;)).

Glimt af den gamle Ronaldo er lige præcis hvad jeg føler, at vi så i lørdags. Det vi så i lørdags var nemlig lige netop hvad der gennem årene har gjort ham til en af klodens absolutte bedste; nemlig stor ærgerrighed samt selvkritik. Det ser skide godt ud når han lykkedes, og samtidig tilsvarende dårligt ud når han ikke gør. For det blotte øje måles han og vejes langt hen ad vejen på sine mål, når disse udebliver, så lader folk til, at slå ud med armende i ligeså voldsom grad, som Ronaldo selv gør det... Men som andre også nævner, så er det også en pointe der er værd at få med, at Ronaldo kræver så meget opmærksomhed af modstandernes forsvar, som han gør; en måske knap så synlig, men ikke desto mindre stor værdi for vores hold.

Ronaldo har stadig en stor rolle at spille blandt Reals stærkeste-elleve, og selvfølgelig er han stadig en del af disse. Det er jeg faktisk også ret sikker på, at madridistaen, som satte gang i denne debat, overordnet mener. Jeg tror, at madridistaens mening nærmere var, at starte en diskussion om, hvorvidt begrebet 'rotation' skal strækkes til også at kunne inkludere holdets allermest prestigefyldte navne - i tider hvor disse tydeligvis ikke præstere. For efter sidste sæson, så må det temmelig logisk være gået hen og blevet til et mareridt-scenarie, at opleve spillere totalt ude af form, som ingenlunde bidrager til noget postivt, være fredet i startopstillingen. Folk har efterfølgende klappet i deres hænder over erhvervelsen af en træner, som har bebudet rotation, og nu udfordrer skribenten til dette overordnede indlæg så disse bedudelser.

At det vil være sundt for holdet, såvel som Ronaldo selv, at portugiseren af og til sættes af, det er jeg sådan set enig i. Han har rundet et skarpt hjørne, og kan umuligt blive ved med at spille samtlige af sæsonens minutter, uden engang imellem at vise træthedstegn, og så kunne det generelt være en fin signalværdi at sende til resten af holdet - som jo efterhånden består af meget mere kvalitet, end hvad der kan tælles på elleve fingre - at ingen er totalt fredet. Værdien i dette signal vil kunne udløse en masse motivation, til de spillere som måske føler, at der for langt til startopstillingen; at intet kan tages for givet vil måske endda ligeledes skabe fornyet motivation hos hovedpersonen selv.

Langt hen ad vejen er jeg altså enig i, hvad jeg formoder er skribentens pointe med indlægget, vi diskuterer herinde. Dog mener jeg, at Ronaldo, til en vis grad, selvfølgelig skal have særstatus. Dette er simpelthen bare et spørgsmål om fortjeneste samt værdi. Ronaldo har meget mere anciennitet i klubben, end eksempelvis Jesé har, og så lyder det altså heller ikke som nogen dårlig ide, at investere bare en smule i, at få en spiller igang, hvis potentiale hidtil har rækket til tre kåringer som verdens-bedste-fodboldspiller.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Doc.juego, ElMadrid

10 år 9 måneder siden #28 af SR4

Sebberg skrev:

SR4 skrev: Altså første kamp endte 0-0 så stortset hele offensiven skuffede. Så forskellen mellem Ronaldo og de andre, er en enkelt dårlig kamp. Tænk at ville bænke holdets bedste spiller de sidste 6 år pga en enkelt kamp hvor man skiller sig negativt ud. Dette er bare ikke sagligt på nogen som helst måde. Spændende debat hvis niveauet er sådan om 10 kampe. Indtil nu er det en joke, med mindre man selvfølgelig vil udgive sådan en artikel efter hver kamp om en eller anden random spiller der skiller sig negativt ud.

First og all – så er jeg enig i, at han ikke skal bænkes. Når det så er sagt, så er det en fordrejning af sandheden at sige, at denne debat opstår efter kun to kampe. Javel, to kampe i denne sæson, men han var jo også spillemæssigt elendig i foråret sidste sæson. Han havde en lækker kamp mod Sevilla, og han gik amok i de sidste kampe i maj, men i alle de betydningsfulde kampe (Juventus, Barcelona, Valencia, Atletico) var han en rivende skandale – i samme omfang som nu.

Forkert: Hele holdet var en skandale og det var inklusiv vores kære Bale. Derefter kom han tilbage med blandt andet 2 hattricks på halvanden kamp. Han har ikke på nogen som helst måde slået sig ud af startelleveren eller spillet på et niveau, hvor man skulle overveje det.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

10 år 9 måneder siden #29 af Sebberg

SR4 skrev:

Sebberg skrev:

Forkert: Hele holdet var en skandale og det var inklusiv vores kære Bale. Derefter kom han tilbage med blandt andet 2 hattricks på halvanden kamp. Han har ikke på nogen som helst måde slået sig ud af startelleveren eller spillet på et niveau, hvor man skulle overveje det.

Og det er jo netop der, at jeg er uenig med dig og mange andre. For jo, jeg synes, at han skildte sig ud med absurd dårlige præstationer i forhold til den øvrige trup – det samme gjorde Bale. Ganske korrekt var holdets formåen også skidt i mange kampe, men jeg taler om Ronaldos spillemæssige præstation.

Og der var netop kampe, hvor James, Isco, Benzema egentligt spillede fornuftigt, men hvor Ronaldo faldte fuldstændigt igennem. Faldte fuldstændig igennem med elendige driblinger, dårlige pasninger og amatøragtige frispark.

Men jo, han lever på sine mål, og det er jo også helt fint. Desværre har han det med at spille elendigt, især i de store kampe. Vil du ikke fortælle mig, om du kan huske bare én kamp mod Atlético, hvor verdens bedste Ronaldo har spillet tilnærmelsesvis godt og været afgørende? Du må gerne gå 6-8 kampe tilbage.

Nok om det. Du kender min holdning. Det havde været sommerens gave for mig, hvis Ronaldo var blevet skippet. Det havde skabt mere flow i spillet, og vi har masser af spillere, der kan ramme netmaskerne – bare se på kampen i lørdags. Måske vi også kunne få en kompetens frisparkskytte så.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

10 år 9 måneder siden #30 af SR4

Sebberg skrev:

SR4 skrev:

Sebberg skrev:

Og det er jo netop der, at jeg er uenig med dig og mange andre. For jo, jeg synes, at han skildte sig ud med absurd dårlige præstationer i forhold til den øvrige trup – det samme gjorde Bale. Ganske korrekt var holdets formåen også skidt i mange kampe, men jeg taler om Ronaldos spillemæssige præstation.

Og der var netop kampe, hvor James, Isco, Benzema egentligt spillede fornuftigt, men hvor Ronaldo faldte fuldstændigt igennem. Faldte fuldstændig igennem med elendige driblinger, dårlige pasninger og amatøragtige frispark.

Men jo, han lever på sine mål, og det er jo også helt fint. Desværre har han det med at spille elendigt, især i de store kampe. Vil du ikke fortælle mig, om du kan huske bare én kamp mod Atlético, hvor verdens bedste Ronaldo har spillet tilnærmelsesvis godt og været afgørende? Du må gerne gå 6-8 kampe tilbage.

Nok om det. Du kender min holdning. Det havde været sommerens gave for mig, hvis Ronaldo var blevet skippet. Det havde skabt mere flow i spillet, og vi har masser af spillere, der kan ramme netmaskerne – bare se på kampen i lørdags. Måske vi også kunne få en kompetens frisparkskytte så.

Ja man kan altid finde en modstander som måske har været et mareridt for en bestemt spiller, men at vende det til at man ikke præsterer i de store kampe er nok liiige i overkanten. Han var trods alt grunden til vi slog Sevilla ude, som intet andet hold havde formået. Ligesom han var skyld i at holde os i live mod Juve og samtlige kampe hvor han er kommet på måltavlen mod Barca.

Men ja fair nok, men det også en hel anden ting, når du mener at han har præsteret dårligt i længere tid. Jeg føler bare at artiklen er baseret på den seneste kamp, fordi han ikke spillede sin bedste kamp og har må man fra et neutralt synspunkt bare undre sig over sådan en artikel kan publiceres.

10 år 9 måneder siden #31 af Daniel
Sebberg

Jeg ved sgu ikke, om du overdriver for at fremme forståelsen, men du ved vel lige så godt, som jeg, at Ronaldo har haft flere afgørende præstationer mod Atletico Madrid?

Jeg køber heller ikke den med, at han ikke hiver store præstationer op af hatten, når modstanderen hedder andet end Levante, Betis (nårh nej) etc. Han har flere gange været modbydelig mod Barcelona, en enmandshær mod Bayern München og et par gange mod sin gamle klub.

Jeg er dog enig i "nutidsbilledet"; han skuffede, da der var brug for ham i foråret i fjor, og er startet dårligt ud i år, men lad os nu se....... han plejer ALTID at rejse sig til det bedre!
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

10 år 9 måneder siden #32 af Roesen7

M_linding skrev:

Roesen7 skrev: Ronaldo skal bestemt ikke bænkes efter to kampe, men han skal være klar over, at der render andre ligeså dygtige spiller rundt på holdet, som ligeså vel kan score målene, som ham selv. Derfor kan det ligeså vel være ham, som det kan være Bale, James eller Benz, som bænkes/udskiftes hvis formen ikke er der. Derfor skal Cristiano IKKE have særstatus.

Jeg håber af hele mit hjerte, at du har ret - for så bør de tre titler være så godt som vores!:)

Men desværre frygter jeg, at du enten undervurderer Ronaldos topniveau, eller overvurderer Bale, Benzema og James evner som målscorere - uden Cristiano på banen.

Du siger han fylder meget. Det er korrekt. Det gør han også i hovederne på modstanderens forsvarsspillere. Læg derudover mærke til, hvor ofte han tager løb og dribleture for at iscenesætte en medspiller (og ikke for at score selv).

Denne debat kunne være rigtig god og spændende. Den kommer bare alt for tidligt IMO.

Tror aldrig du ser mig overvurdere Bale ;-)

Men nej, alle tre titler ikke nødvendigvis vores, for jeg siger ikke at alle kommer til at præstere, men jeg siger, at dem der præsterer bedst skal spille. Og dermed skal Ronaldo ikke have særstatus. Men det kan jeg næsten forstå, at du synes han skal siden du er mig uenig?

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 9 måneder siden #33 af M_linding

Roesen7 skrev:

M_linding skrev:

Roesen7 skrev: Ronaldo skal bestemt ikke bænkes efter to kampe, men han skal være klar over, at der render andre ligeså dygtige spiller rundt på holdet, som ligeså vel kan score målene, som ham selv. Derfor kan det ligeså vel være ham, som det kan være Bale, James eller Benz, som bænkes/udskiftes hvis formen ikke er der. Derfor skal Cristiano IKKE have særstatus.

Jeg håber af hele mit hjerte, at du har ret - for så bør de tre titler være så godt som vores!:)

Men desværre frygter jeg, at du enten undervurderer Ronaldos topniveau, eller overvurderer Bale, Benzema og James evner som målscorere - uden Cristiano på banen.

Du siger han fylder meget. Det er korrekt. Det gør han også i hovederne på modstanderens forsvarsspillere. Læg derudover mærke til, hvor ofte han tager løb og dribleture for at iscenesætte en medspiller (og ikke for at score selv).

Denne debat kunne være rigtig god og spændende. Den kommer bare alt for tidligt IMO.

Tror aldrig du ser mig overvurdere Bale ;-)

Men nej, alle tre titler ikke nødvendigvis vores, for jeg siger ikke at alle kommer til at præstere, men jeg siger, at dem der præsterer bedst skal spille. Og dermed skal Ronaldo ikke have særstatus. Men det kan jeg næsten forstå, at du synes han skal siden du er mig uenig?

Real Madrid skal gøre, hvad der er bedst for Real Madrid.

Det er faktisk ret simpelt:) Lige nu er det i Real Madrids interesse, at få gang i Ronaldo, i stedet for at true med bænken.... (efter 2(!) målløse kampe)

De fleste af os, er sikkert meget enige, uden at vide det. Jeg bebrejder Oscars elendige timing af indlægget og debatten:)

• $r4
  • Gæst
  • Gæst
10 år 9 måneder siden #34 af $r4
Besvaret af $r4 på emne Cristiano bør have særstatus

Så er den tråd vist lukket - i denne omgang! :-)

Leveret af Kunena Forum