Optakt: Årets første svære test
- realmadsen
- Emne forfatter
- Ekspert bruger
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
Opgaven i den spanske del af Baskerlandet markerer for Real Madrids vedkommende sæsonens hidtil vanskeligste udfordring.
Athletic Bilbao er langt fra en nem modstander uanset, men for Real Madrid er særligt udekampene mod ’Los Leones’ oftest nærmest uovervindelige. Således tabte min i sidste sæson med 0-1, mens man tilbage i 2014 måtte nøjes med 1-1 i en kamp, hvor Cristiano Ronaldo blev udvist.
Netop portugiseren skal helt tilbage til 2013 for at finde sit seneste mål i ligaen på San Mámes, men der skal helt andre tyretestikler i suppen, hvis Real Madrid for første gang i tre forsøg skal have fuld valuta med fra de rød-hvides hjemmebane.
Opgaven bliver dog ikke lettere af, at træner Rafa Benítez må se bort fra Sergio Ramos, Jamés Rodríguez, Gareth Bale og Danilo for nu at nævne de mest prominente fravær. Det vil givetvist betyde fuld spilletid til Pepe, Isco, Casemiro og Carvajal i fraværet af de fire førstnævnte. Ikke at det gør Real Madrid markant svagere, men Ramos’ vildskab og den genopblomstrede Bale vil nok alligevel have pyntet.
I målet jagter Keylor Navas en rekord. 71 minutter skal han holde Athletic Club – særligt Aduriz – fra scoring for, at Navas kan kalde sig den Real Madrid-målmand, der har holdt buret rent i længst tid i en sæsonstart.
Men det kræver fuld fokus fra costaricaneren, der har overrasket alt og alle med sine præstationer oven på den mislykkede handel omkring David De Gea.
Athletic Club startede ellers sæsonen fremragende, hvor man i den spanske Super Cup slog FC Barcelona med 4-0 på eget græs, men herefter er alt nærmest gået galt:
0-1 hjemme til førnævnte til Barcelona, 0-2 i Eibar, 3-1 over Getafe, mens man senest tabte igen. Denne gang med 3-1 i Villarreal.
Det er med andre ord et sultent mandskab, der tager imod hadeobjekt nummer et, centralmagtens kæledægger fra Madrid, og mon ikke Ernesto Valverde kan tage den med ro i aftenens peptalk. Vildskaben og viljen til at slå netop Real Madrid er dybt forankret i baskernes hjerter, og de vil blive bakket godt op af et tændt hjemmepublikum, der vil være på nakken af Real Madrid fra første fløjt.
Læg dog hos hjemmeholdet særligt øje med forsvarstalentet Laporte og ikke mindst nyindkøbte Raúl Garcia, der er hentet i Atlético Madrid og som står på listen over mindre populære spillere hos langt de fleste Real Madrid-fans.
Der fløjtes op klokken 21.00, og husk på at kampen kan ses gratis via www.madridista.dk.
De forventede hold
Athletic Club
Iraizoz – Balenziaga, Laporte, Etxeita, De Marcos – Sabín Merino, Beñat, San José, Raúl Garcia, Susaeta – Aduriz
Real Madrid
Navas – Marcelo, Pepe, Varane, Carvajal – Casemiro, Kroos, Modric – Cristiano, Benzema, Isco
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
- Administrator
Og CR7 og Benzema har aldrig scoret på det smukke nye San Mamés.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jeg synes dog, at han har en tendens til at være lidt for voldsom i sine aktioner - og han skal helst ikke få et tidligt gult kort.
Florentino Pérez
- FranciscoISCO
- Platin bruger
Sahinovic skrev: Ronaldo scorede ikke i sidste kamp og han mangler kun to(?) mål for at nå op til Raúl, hvilket - jeg tror - gør ham ekstra ekstra farlig idag.
Er der ingen, der som mig, er bare en smule bange for, at der kommer til at gå lidt Jon Dahl i den for Ronaldo? :/
Altid Real Madrid.
FranciscoISCO skrev:
Sahinovic skrev: Ronaldo scorede ikke i sidste kamp og han mangler kun to(?) mål for at nå op til Raúl, hvilket - jeg tror - gør ham ekstra ekstra farlig idag.
Er der ingen, der som mig, er bare en smule bange for, at der kommer til at gå lidt Jon Dahl i den for Ronaldo? :/
Nej. Men uddyb gerne din bekymring.
FranciscoISCO skrev:
Så længe han kommer frem til chancerne, så bekymre det mig ikke. Hvis jeg var Ronaldo, så ville jeg ikke være så super overdrevet ''ivrig'' efter at komme på måltavlen, men bare ''lade'' målene komme til ham, da de nok skal finde ham. Skulle der opstå et scenarie hvor han slet ikke kommer frem til chancerne, så ville det bekymre mig.
Florentino Pérez
- DarioGomez
- Eduardo
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- FranciscoISCO
- Platin bruger
Daniel skrev:
FranciscoISCO skrev:
Nej. Men uddyb gerne din bekymring.
Da frygt i de fleste tilfælde ikke udspringer af nogen rationel tanke, men snare en træls følelse i maven, så er der desværre ikke meget at uddybe, er jeg ked af ;)
Kan bare huske hvordan der gik gummiben i den for Jon Dahl, da han var snublende tæt på at opnå den største rekord, han nogensinde kunne opnå i sin karriere... I den lange periode lavede han nærmest ikke andet end at snuble. Nuvel, Ronaldo er gjort af et helt andet stof, det er nok bare mig, der er en smule traumatiseret :)
Altid Real Madrid.
Jeg glæder mig virkelig meget til at se kampen i aften. Den bliver tæt, nervepirrende og med følelserne helt uden på tøjet. Ligesom fodbold skal være :-)
Jeg tipper 2-1 i Real Madrids favør.
Daniel skrev: Udekampen på San Mamés er et af de få opgør, der er spændende at se Real Madrid spille i La Liga. Det er selvfølgelig også underholdende at se Ronaldo og co. nedsable miniputholdene, men aftens opgør sammen med naturligvis kampene mod Atletico Madrid, Barcelona, udekampen på Mestalla og udekampen på Ramón Sánchez Pizjuán har bare et internationalt snit på mange parametre, hvorfor disse kampe er ekstra fede at se.
Jeg glæder mig virkelig meget til at se kampen i aften. Den bliver tæt, nervepirrende og med følelserne helt uden på tøjet. Ligesom fodbold skal være :-)
Enig. Jeg frygter dog mest, at vores manglende kreativitet i form af James og Bale for alvor bliver udstillet i aften. Jeg spår desværre en uafgjort. Pessimistisk ad helvede til, i know. Granada-kampen sidder stadig i mig.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Daniel skrev: Udekampen på San Mamés er et af de få opgør, der er spændende at se Real Madrid spille i La Liga. Det er selvfølgelig også underholdende at se Ronaldo og co. nedsable miniputholdene, men aftens opgør sammen med naturligvis kampene mod Atletico Madrid, Barcelona, udekampen på Mestalla og udekampen på Ramón Sánchez Pizjuán har bare et internationalt snit på mange parametre, hvorfor disse kampe er ekstra fede at se.
Enig. Jeg frygter dog mest, at vores manglende kreativitet i form af James og Bale for alvor bliver udstillet i aften. Jeg spår desværre en uafgjort. Pessimistisk ad helvede til, i know. Granada-kampen sidder stadig i mig.
Vi alle krydser fingre for du tager meget fejl igen :D Sidst der sagde du, at vi ikke kunne uden James, og han var omdrejningspunktet på hele holdet, og få timer efter stod den 0-6 til os :)
Sker det samme igen, så kender du din plads her på forummet haha :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.