Truppen mod Malmø

10 år 10 måneder siden #13 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen mod Malmø

Fondo_Sur skrev:

Pelle skrev: Isco spillede en godkendt kamp mod Malaga, han må gerne forløse sit potentiale endnu mere mod svenskerne. Det virker som om, at han er på vej i den rigtige retning igen.

Men kompakte svenskere? Så du hvordan Malaga stillede sig i weekenden? 11 mand på den sidste 1/3 af egen banehalvdel. Og vi formåede stadig at komme frem til hvad? 29 chancer? Det var ren og skær uheld og en off-dag til Ronaldo, der var skyld i, at vi ikke scorede. Mon ikke Ronaldo for alvor vil bevise overfor sig selv og resten af verden i morgen, at han er verdens bedste målscorer. Jeg siger, at han laver to kasser.

Og for at vi ikke skal ødelægge den gode stime med, at jeg er negativ og vi derefter spiller godt. Nacho spiller igen en elendig kamp, hvilket resulterer i en Malmö scoring!

Ved ikke om det nu var så uheldigt at han ikke scorede. Der var meget vel 29 chancer, men der var meget få af dem som reelt var store. Jeg synes vi er hurtige til at trøste os selv med, at vi havde mange skud på mål, men jeg synes nu mere mest at vi spillede en rigtig dårlig kamp end vi var uheldige.

Jeg henviser blot til Ronaldo i denne sammenhæng, da han oftest scorer efter omstillinger, hvilket der ikke var nogen form mod Malaga... og som nok ikke bliver mange af mod Malmö (umiddelbart). Hvis vi scorer et hurtigt mål, bliver anstrengelserne lige 50% mindre.

Er dog enig i, at Nacho er vores svage punkt, som de sikkert vil gå efter. Han er ret dårlig i duelspillet, men sådan er det jo nu engang med ens 4. midterforsvarer. I øvrigt forstår jeg intet af den gentagende hetz af Marcelo (specielt fra Siempre). Han har sine dårlige dage, som enhver brasilianer, men slet ikke så mange som der bliver udtrykt for...

Tak for det indlæg, Fondo_Sur. Jeg var også overrasket over folks reaktioner ovenpå den skuffende kamp mod Malaga, hvor det virkede til, at folk havde den der ”sådan-en-uheldig-kamp-rammer-man-en-gang-i-sæsonen”, men det er jeg enig i.

Jo vist, 29 målforsøg er meget, men hvor mange var reelt store chancer? Ronaldo havde et par store – især på hovedet – men det var ikke ligefrem sådan, at vi havde nogle friløbere eller deciderede direktører. Chancemæssigt var kampen altså i underkanten af, hvad man kan forvente, når et hold overgiver alt spil til et hold som Real Madrid.

Har i hvert fald følt mig langt mere ’uheldig’ mod Barcelona og eksempelvis Juventus sidste sæson, hvor vi brændte kæmpe chancer (Bale) og smed et utal af overtalssituationer i havet mod Juventus.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #14 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Truppen mod Malmø
Real Madrid's starting XI: Keylor, Carvajal, Nacho, Varane, Arbeloa, Kroos, Casemiro, Kovacic, Isco, Benzema & Cristiano

Marcelo og Modric får et hvil.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #15 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Truppen mod Malmø
Madrid vinder alt i i år.

10 år 10 måneder siden #16 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Truppen mod Malmø

Chamartin skrev: Real Madrid's starting XI: Keylor, Carvajal, Nacho, Varane, Arbeloa, Kroos, Casemiro, Kovacic, Isco, Benzema & Cristiano

Marcelo og Modric får et hvil.

Okay, nu har Benitez tabt sutten. Det er fint at aflaste lidt, men Arbeloa inde også når vi allerede er hårdt ramt med Nacho. Det bliver en lang aften og jeg regner med spillerne for en stor overraskelse når de ser at Malmø faktisk godt kan spille fodbold og presser os. Det bliver ikke en nem omgang med den opstilling.

Der skal simpelthen 3 point på kontoen i aften. Alt andet er katastrofe.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #17 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen mod Malmø
Puuuha for en start af Casemiro... Alt for mange tekniske fejl, der fører til boldtab...

Men dejligt med en scoring af Ronaldo allerede! Rigtig flot opspil og stærkt af Isco.

10 år 10 måneder siden #18 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Truppen mod Malmø
Har aldrig troet at jeg kunne føle mig så tryg med Arbeloa, Nacho og Varane spillende på samme tid på udebane.

10 år 10 måneder siden #19 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Truppen mod Malmø
Isco spiller virkelig en fornem kamp i dag. Det ligner, at han er ved at genfinde sidste sæsons høje niveau. Herligt!

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 10 måneder siden #20 af Kroos
Besvaret af Kroos på emne Truppen mod Malmø
Benzema > Ronaldo

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #21 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen mod Malmø
Malmø er jo en masse stk. Neymar uden teknik... De har flere gange bare kastet sig rundt uden nogen form for kontakt :D

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
10 år 10 måneder siden #22 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Truppen mod Malmø
Var der nogle som lagde mærke til de mange boldtab og teknisk fejl vi havde i går. Især i første halvleg, havde spillerne svært ved at tæmme bolden heller få bolden i kontrol. Vildt frustrerende...
Men vigtigst af alt vandt vi og fik 3 point med hjem, plus at Benitez gav de unge spilletid, selvom det primært var pga. skader.

10 år 10 måneder siden #23 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Truppen mod Malmø
Når nu vores faste panel af Madridista referanter ligger underdrejet efter formentlig at have hældt tynd UEFA letøl på Malmö New Stadium i svælget hele aftenen og natten, vil jeg da lige linke til et ganske sjov og humoristisk referat fra AS:

Cristiano wakes up, Madrid doze

Jeg elsker især den her sætning:

"The footballers of Malmö, mostly in the wood-cutter/hipster style, enjoyed this spell of battles and raining balls, jumps and runs. They’d be a more fearful team if they changed their sky-blue shirt for a lumberjack’s checks."

10 år 10 måneder siden #24 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Truppen mod Malmø
Malmö var overordentligt tandløse. Jeg har sjældent frygtet modstanderes kontraangreb så lidt som i går aftes, der var hverken fart eller snert i det de foretog sig. Mine bullet-points fra kampen:

- Ronaldos hunger efter kasser er stadig imponerende.
- Kovacic og Isco skuffede - mod et hold der er så meget dårligere, må man gerne skinne lidt.
- Modric er verdensklasse. Han kan sætte et helt andet tempo end resten. Kroos er også verdensklasse, men lader ikke til at være i topform.
- Benzema og Varane er to af de fedeste franskmænd der findes. Magen til coolness. Træffer begge super mange gode beslutninger.
- Arbeloa er verdens kedeligste venstre back.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum