Truppen mod Malmø

10 år 10 måneder siden #25 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Truppen mod Malmø

El Rojo skrev: Malmö var overordentligt tandløse. Jeg har sjældent frygtet modstanderes kontraangreb så lidt som i går aftes, der var hverken fart eller snert i det de foretog sig. Mine bullet-points fra kampen:

- Ronaldos hunger efter kasser er stadig imponerende.
- Kovacic og Isco skuffede - mod et hold der er så meget dårligere, må man gerne skinne lidt.
- Modric er verdensklasse. Han kan sætte et helt andet tempo end resten. Kroos er også verdensklasse, men lader ikke til at være i topform.
- Benzema og Varane er to af de fedeste franskmænd der findes. Magen til coolness. Træffer begge super mange gode beslutninger.
- Arbeloa er verdens kedeligste venstre back.

Vanvittigt at man kan se en kamp så forskelligt. Isco skuffede på ingen måde, han spillede en virkelig god kamp i går. Isco var den, der igangsatte vores offensiv.
Derimod synes jeg, at Benzema efterlod et ret kedeligt aftryk på kampen, han kom ikke frem til noget som helst og lavede en masse fejlafleveringer.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #26 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Truppen mod Malmø

Pelle skrev:

El Rojo skrev: Malmö var overordentligt tandløse. Jeg har sjældent frygtet modstanderes kontraangreb så lidt som i går aftes, der var hverken fart eller snert i det de foretog sig. Mine bullet-points fra kampen:

- Kovacic og Isco skuffede - mod et hold der er så meget dårligere, må man gerne skinne lidt.
- Modric er verdensklasse. Han kan sætte et helt andet tempo end resten. Kroos er også verdensklasse, men lader ikke til at være i topform.
- Benzema og Varane er to af de fedeste franskmænd der findes. Magen til coolness. Træffer begge super mange gode beslutninger.

Vanvittigt at man kan se en kamp så forskelligt. Isco skuffede på ingen måde, han spillede en virkelig god kamp i går. Isco var den, der igangsatte vores offensiv.
Derimod synes jeg, at Benzema efterlod et ret kedeligt aftryk på kampen, han kom ikke frem til noget som helst og lavede en masse fejlafleveringer.

Jeg tænkte det samme, da du skrev, at Isco havde gjort en flot figur ;) I kampe som den her forventer jeg, at Isco kan dominere og være chanceskabende. Jeg synes, at han har sine problemer, når modstanderne kommer tæt på ham og får hans fysiske mangler til at stå frem. Så I en kamp mod Malmö, hvor modstanderne er langsommere, slappere og sidder løsere i markeringerne skal han dominere. Det synes jeg slet ikke han gjorde. Jeg synes han traf mange dårlige beslutninger og mener slet ikke han brændte igennem som playmaker.

Benz giver jeg måske unødig ros, men jeg synes i flere tilfælde, at han tager den helt rigtige beslutning og skaber store chancer for holdet. Som da han sætter en mand på baglinjen og får den sendt på tværs, eller da han tager en tværaflevering perfekt med, men sparker over målet. Kan godt være, at jeg overdriver hans præstation, for jeg synes ikke han var fremragende, men jeg synes bestemt han efterlod et bedre aftryk end Isco.

10 år 10 måneder siden #27 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Truppen mod Malmø

El Rojo skrev:

Pelle skrev:

Jeg tænkte det samme, da du skrev, at Isco havde gjort en flot figur ;) I kampe som den her forventer jeg, at Isco kan dominere og være chanceskabende. Jeg synes, at han har sine problemer, når modstanderne kommer tæt på ham og får hans fysiske mangler til at stå frem. Så I en kamp mod Malmö, hvor modstanderne er langsommere, slappere og sidder løsere i markeringerne skal han dominere. Det synes jeg slet ikke han gjorde. Jeg synes han traf mange dårlige beslutninger og mener slet ikke han brændte igennem som playmaker.

Benz giver jeg måske unødig ros, men jeg synes i flere tilfælde, at han tager den helt rigtige beslutning og skaber store chancer for holdet. Som da han sætter en mand på baglinjen og får den sendt på tværs, eller da han tager en tværaflevering perfekt med, men sparker over målet. Kan godt være, at jeg overdriver hans præstation, for jeg synes ikke han var fremragende, men jeg synes bestemt han efterlod et bedre aftryk end Isco.

Enig. Gårsdagens kamp gav anledning til flere dybe panderynker på Iscos vegne. Javel, det er da charmerende, når han dribler rundt og viser sin suveræne teknik, men når det ikke fører til noget som helst andet end bold-flytteri, så er en manege bedre egnet.

Isco er fortsat klart nr. 2 efter James.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Real HWL

10 år 10 måneder siden #28 af Pelle

El Rojo skrev:

Pelle skrev:

Forstå mig ret - jeg mener stadig, at Isco har sine mangler. Min sammenligning gik på de første runder og så til kampen i går. Her ser jeg en enorm forskel.
At Isco stadig er 2. valg efter James, kan ingen vel være i tvivl om.

Som skrevet så mange gange før, så ser vi fodbold forskelligt. Jeg er egentlig bare glad på Iscos vegne, fordi det endelig ligner, at han er ved at genfinde sit niveau fra sidste sæson. Der er stadig langt, men det er trods alt bedre end i de første kampe af sæsonen :-)

10 år 10 måneder siden #29 af Raul-Madrid
Besvaret af Raul-Madrid på emne Truppen mod Malmø
Syntes også at Isco igen igen skuffer - jeg syntes nærmest han var klart vores dårligste spiller igår - han gjorde jo næsten ingen ting rigtigt udover at have en fod med i målet så var han usynglig og med konstante fejl og langsom - jeg fangede faktisk mig selv i at tænke, håber sku han bliver solgt.. og det er endelig mega ØV fordi kan sku godt li ham ligesom alle os andre men han er altså nød til at step up!

Benitez udtalse om at han skal til at score nogle mål syntes jeg også har svækket ham lidt - han prøver alt for tit på et skud som ikke engang er tæt på, og der er hans forcer altså ikke, lidt ligesom Iniesta som hellere ik score mange mål.

Han skal altså ik bruges til at skyde på mål, der har vi Benz, Bale, James og Ronaldo.

RAUL!!!!

10 år 10 måneder siden #30 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen mod Malmø
Enig med flere af jer. Isco spillede en skuffende kamp i går. Han træf en masse forkerte beslutninger på den sidste to/tredjedel af banen.

Og hvis vi skal være lidt mere fodboldanalytiske end blot at kigge på de statiske fakta, så er hans aflevering ved målet (assist) jo også på grænsen til dårlig. Ronaldo er fuldstændig fri med oceaner af plads til at lægge en aflevering.

Alligevel vælger Isco at lægge en aflevering, der rammer mellem modstanderens ben. Dette er imidlertid fantastisk, da den ender hos Ronaldo, men det er vist mere held end forstand, at den netop ryger mellem de to stænger. I hvert fald mener jeg, at Isco kunne have forvaltet den aflevering på en langt mere sikker måde, der ville have skabt den samme chance.

10 år 10 måneder siden #31 af Pelle
Jeg havde alligevel aldrig set mig selv i den position, hvor jeg er ham, der sidder og forsvarer Isco mod alle Jer :-D
Men jeg respekterer jeres syn på Iscos kamp, selv om jeg godt nok undrer mig, hvis jeg kan tage så meget fejl ;-)

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Neye

10 år 10 måneder siden #32 af Siempre Madrid

Pelle skrev: Jeg havde alligevel aldrig set mig selv i den position, hvor jeg er ham, der sidder og forsvarer Isco mod alle Jer :-D
Men jeg respekterer jeres syn på Iscos kamp, selv om jeg godt nok undrer mig, hvis jeg kan tage så meget fejl ;-)

Arh, det har du vel snart vænnet dig til ;-)

Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

10 år 10 måneder siden #33 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Truppen mod Malmø
Men skal vi ikke også passe på med, at konkludere alt for meget på enkelte spillere, ud fra kampen igår?

Det var tydeligvis - IMO - en transportkamp, der bare skulle gennemføres med så få ressourcer som muligt, og tage holdet fra a til c. For mig var det tydeligt at målet var at spare kræfter, og vi spillede i en underlig 4-4-2 formation, hvor de fleste spillere havde lidt uvante roller. Jeg tror også at det var derfor, at især Isco og Kovacic spillede så underligt dårligt.

Jeg sagde inden kampen, at det var mystisk at Rafa ville spille uden kanter. Denis og Lucas kunne sagtens have spillet mere. Og Isco havde kun Arbeloa at arbejde med, ude på venstrekanten - så betingelserne var heller ikke nemme.

Det eneste man blev klogere på, ud fra kampen igår, var vist at Rafa ikke arbejder kamp-for-kamp, men allerede tænkte på El Derbi. Jeg tror faktisk, at hele holdet er tilfredse med indsatsen, da missionen lykkedes.
Sidste redigering: 10 år 10 måneder siden ved M_linding.

10 år 10 måneder siden #34 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Truppen mod Malmø
Andre end mig, der blev stærkt frustrerede og provokeret over Lucas’ helt igennem arrogante lille chip i slutminutter, hvor han stjæler bolden mens Ronaldo er FULDSTÆNDIG fri inde foran mål. I stedet for at lægge den mest simple aflevering, forsøger han med et eller andet lille lobindlæg.

Heldigvis gjorde han skaden god et par minutter senere, men lige præcis den ovenstående hændelse provokerede mig meget, når nu det var uetablerede Lucas’, der foretog handlingen.

10 år 10 måneder siden #35 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Truppen mod Malmø

Sebberg skrev: Andre end mig, der blev stærkt frustrerede og provokeret over Lucas’ helt igennem arrogante lille chip i slutminutter, hvor han stjæler bolden mens Ronaldo er FULDSTÆNDIG fri inde foran mål. I stedet for at lægge den mest simple aflevering, forsøger han med et eller andet lille lobindlæg.

Heldigvis gjorde han skaden god et par minutter senere, men lige præcis den ovenstående hændelse provokerede mig meget, når nu det var uetablerede Lucas’, der foretog handlingen.

Jeg lagde mærke til minimum én anden person, der blev lige så gal som dig... Nemlig Ronaldo;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Sebberg

10 år 10 måneder siden #36 af Siempre Madrid
Ja, det var en håbløs afslutning, men måske symptomatisk for en spiller, som gerne vil ind og vise noget i de få chancer, som han trods alt vil få.

Han skal roses til at have modet til at forsøge en afslutning, som kommer til at se rigtig dum ud, når den ikke lykkes.

Leveret af Kunena Forum