Florentino Pérez indkalder til pressemøde kl. 19.30
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid har netop udsendt en officiel meddelelse, hvor man indkalder til pressemøde i aften kl. 19.30.
Her forventes det, at Florentino Pérez vil give Rafa Benítez fuldkommen opbakning som træner efter det forsmædelige nederlag til Barcelona.
Pressemødet bliver afholdt umiddelbart efter bestyrelsesmødet i klubben og Madridista.dk følger naturligvis sagen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Pelle skrev: Tænk hvor fantastisk det kunne være, hvis Perez meddelte sin egen tilbagetræden!
Det fantastiske kunne være, hvis Pérez trådte frem og viste sig som leder af klubben og en gang for alle gjorde en ende på den spiller-mafia, som styrer klubben nu og har gjort det gennem nogle år. Det er mine forhåbninger for aftenens pressemøde, også selv om det kan ende med et farvel til markante navne.
Enten er man for Real Madrid og så kæmper man for logo og træner eller også kan man komme forbi Florentino Pérez´ kontor og få et "Til salg"-mærkat.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- KesseBM
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
Pelle skrev: Tænk hvor fantastisk det kunne være, hvis Perez meddelte sin egen tilbagetræden!
Det fantastiske kunne være, hvis Pérez trådte frem og viste sig som leder af klubben og en gang for alle gjorde en ende på den spiller-mafia, som styrer klubben nu og har gjort det gennem nogle år. Det er mine forhåbninger for aftenens pressemøde, også selv om det kan ende med et farvel til markante navne.
Enten er man for Real Madrid og så kæmper man for logo og træner eller også kan man komme forbi Florentino Pérez´ kontor og få et "Til salg"-mærkat.
Enig det er helt hen i vejret hvis rygter omkring spillertruppens modarbejdelse/mistillid af Benitez er sande. Uanset om man kan lide Benitez eller ej, så bør det stoppes med det samme, således der bliver arbejdet efter at opnå det samme mål, at klubben vinder titler istedet for forskellige personlige agendaer fra diverse spillere. Fodbold er en holdsport, hvor holdet skal stå forrest, ikke den enkle stjerne. En træner styrer holdet, ikke den enkle stjerne.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Siempre Madrid skrev:
Ganske korrekt, men det falder jo tilbage på en leder, som aldrig har kendt sin besøgelsestid, at man overhovedet er endt i en situation, hvor bestemte fraktioner af omklædningsrummet har for meget at skulle have sagt. Det har man selv sørget for. Hvorefter man fyrede den træner, som havde omklædningsrummets tillid, for at ansætte en som aldrig har fået en reel chance.
Uanset hvad Perez gør. Så falder det tilbage på manglende rettidig omhu og kontrol af de ansatte i hans egen organisation. Anderledes kan det ikke være.
Og selvfølgelig skal spillerne kæmpe for Real Madrids logo, men hvis man ikke stoler på sin chef, knap nok er arbejdsduelig grundet en elendig lægestab og ikke kender sine arbejdsopgaver, så vil man som spiller vel blot mene, at et oprør netop er en kamp for klubbens logo.
Generelt mangler der vist bare lederskab i klubben og mænd(træner, sportsdirektør og/eller præsident), som kan samle klubben i stedet for at splitte den. Jeg har i snart 20 år som madridista oplevet meget. Men jeg har aldrig set en så talentfuld trup fungere så dårligt, alt imens ingen tager ansvar. Træneren er tavs, lederen tør ikke dukke op til en reserveholdskamp, anføreren tier og alle medier kører rundt i fejlene i stedet for at kikke på løsninger.
Hvor kunne en Hierro dog have pyntet for holdet lige nu.
Naturligvis skal spillerne da have en holdning til hvem træneren er. De er med til at definere kulturen og stilen i klubben nu hvor Perez skifter træner som vinden blafrer.
Carlo Ancelotti var den mest passende Real Madrid træner der har siddet ved roret siden Del Bosque - tingene gik op i en højere enhed med de to, men Perez har desværre været uvidende nok til at forære dem begge væk.
Velllidte trænere der handler i tråd med klubbens værdier, skaffer CL-titler og sørger for en harmonisk spillertrup, hvad skal man dog med dem!?
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
KesseBM skrev:
Siempre Madrid skrev:
Enig det er helt hen i vejret hvis rygter omkring spillertruppens modarbejdelse/mistillid af Benitez er sande. Uanset om man kan lide Benitez eller ej, så bør det stoppes med det samme, således der bliver arbejdet efter at opnå det samme mål, at klubben vinder titler istedet for forskellige personlige agendaer fra diverse spillere. Fodbold er en holdsport, hvor holdet skal stå forrest, ikke den enkle stjerne. En træner styrer holdet, ikke den enkle stjerne.
Fuldstændig enig. Hvis jeg må være så fri, så laver jeg dog lige én enkelt tilføjelse: træneren styrer stjernerne. For at kunne styre et hold som Real, skal man nødvendigvis vide hvordan man tøjler verdens største fodboldspillere. Er man ikke i stand til det, ja så kommer der til at herske splittelse på holdet, hvor enkelte spillere upassende går ud og lufter deres 'fodbold-expertice'.
At spillerne ikke er glade for træneren, det kan ikke kun være deres eget problem. Det er et kæmpe problem at de udtaler sig offentligt derom, men det må da tilsvarende være et stort problem for 'klubben', hvis den har ansat en mand, som disse specifike spillere ikke kan med.
Klart; de kan og skal da sluge deres negative opstød, før disse når op til overfladen og ud i offentlighedens lys. Men det vil dog stadig ikke ændrer noget ved det egentlige problem.
I min optik lider holdet lige nu under det kritiske valg, ledelsens top tog i sommers; fyringen af en vellidt og succesfuld mand, som havde spillernes fulde opbakning, og dét på et tidspunkt, hvor træner-markedets udbud var så fattigt, at man var nødsaget til at satse på en mand, som ikke umiddelbart lod til, at have de nødvendige karakteristika, for at træne, og styre, et hold som Real Madrid.
Der er en bred bølge af skeptikere lige pt. Den omfatter alt fra fans, medier og spillere. Jeg føler, at jeg normalt er en positiv, tålmodig og optimistisk person. Og hvor ville det dog bare være dejligt, hvis jeg på det her område, i klubbens nuværende situation, kunne bevare de her kvaliteter. Så ville folk være fri for at skulle høre og påvirkes af min galde. Den her situation, som klubben står i nu, den har bare været under opsejling i rigtig lang tid (siden i sommers), og den minder mig bare om de fejl, 'klubben' har begået et utal af gange. På et eller andet tidspunkt ophører tålmodigheden altså bare, og frustration vil nødvendigvis nå op til overfladen.
For lige at sætte helt konkrete ord på mit problem; jeg er skide træt af, at kontinuerlighed er blevet et land i Sahara-ørkenen. Ja, dermed vil det også være selvmodsigende, hvis jeg skulle mene, at Benitez allerede skulle fyres. Det skal han ikke. Men jeg græd da på kontinuerlighedens vegne, da man fyrede Ancelotti, hvorefter man ansatte en sådan træner, som aldrig har holdt særligt længe i en klub som Real Madrid. Dermed var udsigterne allerede banede for, at man snarligt måtte på trænerjagt igen, igen. Disse udsigter er endnu ikke modbevist, og derfor er det helt på sin plads, hvis man til stadighed forholder sig kritisk.
Dem som på den ene side mente, at Ancelotti selvfølgelig skulle fyres, på baggrund af en dårlig halvsæson, men på den anden side maner til tålmodighed ift. Benitez, gør mig en smule forvirret, må jeg indrømme... Benitez har snart været i klubben i en halv sæson.
Altid Real Madrid.
- Raúl 7
- Gæst
-
'Number 10' is the ironic name the Real Madrid dressing room use to refer to Rafa Benítez.
They hold it against him that he himself was not a top football player and yet gives lessons to players like Cristiano Ronaldo, Modric and the rest. They don't understand his advice, and he tries to correct things which are unconnected with tactics.
They have recently worked under Carlo Ancelotti, one of the leaders of the Milan side of the eighties, and now they do not take too easily to Benítez. Mourinho did not reach the top level as a player either, though he always enjoyed the support of his squad.
Some of them prefer not to play along the wing where the bench is; they say Benítez gives orders which amount to absolutely nothing.
raul7=kongen skrev:
Siempre Madrid skrev:
Ganske korrekt, men det falder jo tilbage på en leder, som aldrig har kendt sin besøgelsestid, at man overhovedet er endt i en situation, hvor bestemte fraktioner af omklædningsrummet har for meget at skulle have sagt. Det har man selv sørget for. Hvorefter man fyrede den træner, som havde omklædningsrummets tillid, for at ansætte en som aldrig har fået en reel chance.
Uanset hvad Perez gør. Så falder det tilbage på manglende rettidig omhu og kontrol af de ansatte i hans egen organisation. Anderledes kan det ikke være.
Og selvfølgelig skal spillerne kæmpe for Real Madrids logo, men hvis man ikke stoler på sin chef, knap nok er arbejdsduelig grundet en elendig lægestab og ikke kender sine arbejdsopgaver, så vil man som spiller vel blot mene, at et oprør netop er en kamp for klubbens logo.
Generelt mangler der vist bare lederskab i klubben og mænd(træner, sportsdirektør og/eller præsident), som kan samle klubben i stedet for at splitte den. Jeg har i snart 20 år som madridista oplevet meget. Men jeg har aldrig set en så talentfuld trup fungere så dårligt, alt imens ingen tager ansvar. Træneren er tavs, lederen tør ikke dukke op til en reserveholdskamp, anføreren tier og alle medier kører rundt i fejlene i stedet for at kikke på løsninger.
Hvor kunne en Hierro dog have pyntet for holdet lige nu.
Guldkorn! Det er nemlig lige præcis sagens kerne!
Og lad mig lige tilføje, at jeg ikke er en af dem, som skriger "trænerfyring" efter Barca-kampen. 90% af debatten herinde har dog gået på, at det var Rafas fejl, mens den anden fraktion har været opsat på, at det har været spillernes fejl. Det må og skal simpelthen falde tilbage på en inkompetent Real Madrid ledelse.
Man hyrer Mourinho og tilpasser sig en spillestil, hvor man udelukkende lurer på omstillinger. Så hyrer man Ancelotti, hvor måden, man spiller på, bliver vendt 180 grader. Pludselig spiller vi boldbesiddende og seværdigt fodbold med mange pasninger og en masse spil på modstanderens banehalvdel. Og hvad gør Perez? Han udskifter Ancelotti med en mand, hvis filosofi er hans diamentrale modsætning. Igen går vi tilbage til kontrafodbold og omstillinger - dog uden den ønskede effekt. Der er ikke noget at sige til, hvis spillerne forvirres af alle de forskellige signaler og måder at bygge spillet op på. Omvendt kan man umuligt klandre Benitez for at fastholde sin fodboldfilosofi. Der må Perez og resten af den sportslige ledelse ganske enkelt være dygtige nok til at spotte, hvad det er Real Madrids hold havde brug for efter fyringen af Ancelotti.
Ancelotti var - spillemæssigt - begyndt på noget rigtig godt for Real Madrid, som vi fans har efterspurgt i flere år under Mourinho. Hvorfor ikke fortsætte ad den vej, fremfor at gå i stik modsat retning med Benitez? Det er hér, Perez for alvor fejler.
Der er to til tango uanset, hvordan vi skærer kagen. Alle har et ansvar, og jeg tror, som en anden bruger er inde på, at det vi ser i øjeblikket fra Cristiano og de andre, er deres måde at vise kærligheden til logoet. For det fungerer ganske enkelt ikke med Rafas filosofi. Det kunne det måske komme til, hvis manden fik chancen, hvorfor jeg også håber, at man viser ham sin opbakning i aften.
Perez har dog fået sin andel af chancer. Han har gjort meget godt økonomisk for Real, men rent sportsligt agerer han stadig som en udviklingshæmmet dværg, der forsøger at nå slikket på øverste hylde. Det bliver aldrig godt! Få ham nu erstattet, så vi kan komme tilbage på sporet rent sportsligt!
"Maybe they hate me because I'm too good."
FranciscoISCO skrev:
KesseBM skrev:
Siempre Madrid skrev:
Fuldstændig enig. Hvis jeg må være så fri, så laver jeg dog lige én enkelt tilføjelse: træneren styrer stjernerne. For at kunne styre et hold som Real, skal man nødvendigvis vide hvordan man tøjler verdens største fodboldspillere. Er man ikke i stand til det, ja så kommer der til at herske splittelse på holdet, hvor enkelte spillere upassende går ud og lufter deres 'fodbold-expertice'.
At spillerne ikke er glade for træneren, det kan ikke kun være deres eget problem. Det er et kæmpe problem at de udtaler sig offentligt derom, men det må da tilsvarende være et stort problem for 'klubben', hvis den har ansat en mand, som disse specifike spillere ikke kan med.
Klart; de kan og skal da sluge deres negative opstød, før disse når op til overfladen og ud i offentlighedens lys. Men det vil dog stadig ikke ændrer noget ved det egentlige problem.
I min optik lider holdet lige nu under det kritiske valg, ledelsens top tog i sommers; fyringen af en vellidt og succesfuld mand, som havde spillernes fulde opbakning, og dét på et tidspunkt, hvor træner-markedets udbud var så fattigt, at man var nødsaget til at satse på en mand, som ikke umiddelbart lod til, at have de nødvendige karakteristika, for at træne, og styre, et hold som Real Madrid.
Der er en bred bølge af skeptikere lige pt. Den omfatter alt fra fans, medier og spillere. Jeg føler, at jeg normalt er en positiv, tålmodig og optimistisk person. Og hvor ville det dog bare være dejligt, hvis jeg på det her område, i klubbens nuværende situation, kunne bevare de her kvaliteter. Så ville folk være fri for at skulle høre og påvirkes af min galde. Den her situation, som klubben står i nu, den har bare været under opsejling i rigtig lang tid (siden i sommers), og den minder mig bare om de fejl, 'klubben' har begået et utal af gange. På et eller andet tidspunkt ophører tålmodigheden altså bare, og frustration vil nødvendigvis nå op til overfladen.
For lige at sætte helt konkrete ord på mit problem; jeg er skide træt af, at kontinuerlighed er blevet et land i Sahara-ørkenen. Ja, dermed vil det også være selvmodsigende, hvis jeg skulle mene, at Benitez allerede skulle fyres. Det skal han ikke. Men jeg græd da på kontinuerlighedens vegne, da man fyrede Ancelotti, hvorefter man ansatte en sådan træner, som aldrig har holdt særligt længe i en klub som Real Madrid. Dermed var udsigterne allerede banede for, at man snarligt måtte på trænerjagt igen, igen. Disse udsigter er endnu ikke modbevist, og derfor er det helt på sin plads, hvis man til stadighed forholder sig kritisk.
Dem som på den ene side mente, at Ancelotti selvfølgelig skulle fyres, på baggrund af en dårlig halvsæson, men på den anden side maner til tålmodighed ift. Benitez, gør mig en smule forvirret, må jeg indrømme... Benitez har snart været i klubben i en halv sæson.
Kunne ikke siges bedre. Mange tak FranciscoISCO, kanon indlæg!
Du har så EVIGT ret i: "I min optik lider holdet lige nu under det kritiske valg, ledelsens top tog i sommers; fyringen af en vellidt og succesfuld mand, som havde spillernes fulde opbakning, og dét på et tidspunkt, hvor træner-markedets udbud var så fattigt, at man var nødsaget til at satse på en mand, som ikke umiddelbart lod til, at have de nødvendige karakteristika, for at træne, og styre, et hold som Real Madrid.
Du ved jeg ikke kan la vær :D
Men synes du ikke selv den er for langt ude? Kan og skal man overhovedet sammenligne 2 så vidt forskellige situationer, som kun har tilfælles, at holdet har spillet elendigt i 6-7 kampe i streg? Jeg har skreget efter nuancer, og du er en mand jeg elsker og læse indlæg af, men det der er jo noget så unuanceret som det overhovedet kan blive, og du ved det jo også godt selv.
Jeg behøver vel ikke at skrive hvorfor man overhovedet ikke skal bevæge sig ned af den her vej? Og hvis man så gør, så skal det altså også være fyldt med argumenter, og det er det bare ikke :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Pelle skrev: Man hyrer Mourinho og tilpasser sig en spillestil, hvor man udelukkende lurer på omstillinger. Så hyrer man Ancelotti, hvor måden, man spiller på, bliver vendt 180 grader. Pludselig spiller vi boldbesiddende og seværdigt fodbold med mange pasninger og en masse spil på modstanderens banehalvdel. Og hvad gør Perez? Han udskifter Ancelotti med en mand, hvis filosofi er hans diamentrale modsætning. Igen går vi tilbage til kontrafodbold og omstillinger - dog uden den ønskede effekt.
Det her er helt essentielt