Optakt: Med historien i baghovedet
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Efter lang tids fravær er der tilbagekomst for 'out-of-favor' Arbeloa.
Real Unión, Real Zaragoza, Alcorcón.
Historiebøgerne flyder over med pinlige madrilenske exits i den fornemme spanske pokalturnering Copa del Rey, og i aften står Cádiz med muligheden for at gøre pokalturneringen 2015-2016 til endnu et sort kapitel for Real Madrid.
Og hvorfor så denne pessimisme? Ret beset bør der jo være meter til forskel på et hold fra Spaniens tredje bedste række og så et tophold fra La Liga? Det er der naturligvis også.
Men – for det hele rummer nemlig et ”men” – Real Madrids slingrekurs over de seneste par måneder kædet sammen med mange skader og fem uprøvede Castilla-spillere kan være med til at give Cádiz et gyldent udgangspunkt før
returkampen på Bernabéu om nogle uger.
Og her kan vi så igen vende os til de tre øverste kubber. Real Uníon vand 3-2 hjemme, Zaragoza 6-1, mens Alcorcón besejrede de vidblusede 4-0. Alle tre resultater som hovedstadens stolthed ikke kunne rejse sig fra.
Historisk set er det da også et velkendt fænomen, at de mindre hold nemt kan drille de store. Se blot på gårsdagens kamp hvor Reus lykkedes med at presse Atlético Madrid så meget, at Simeones hold blot vandt 2-1. Endda efter at have været nede 0-1. Et lignende langtrækkerdrama kan sagtens udspinde sig i den smukke andalusiske havneby Cádiz, hvor holdet trods alt ligger på en tredjeplads, og efter otte hjemmekampe har hentet fem sejre samt to uafgjorte.
Hos Real Madrid jagter man den fortsatte oprejsning efter et par kedelige uger, hvor weekendens sejr ude over Eíbar var første skridt. Til aftenens kamp har Rafa Benítez dog valgt at spare en del af de profiler, der har set trætte ud over de seneste uger. Hjemme i Madrid kan Benzema, Navas, Sergio Ramos, Cristiano Ronaldo og Gareth Bale se kampen til aftenkaffen, hvilket betyder startpladser til navne som Lienhart, Denis, Vázquez, Casilla og Jesé.
Uanset Madrids forfatning og mængden af reserver så vil det utvivlsomt give europæisk genlyd, hvis Real Madrid ikke allerede i aften spiller sig i en mere end gunstig position forud for returkampen. Madridsta.dk spår dog, at det bliver en del sværere end som så.
Cádiz:
Ballesté – Tomás, Josete, Aridane, Christian – Pávez, Garrido, Quintana, Mantecón, Salvi – Lolo Pia
Real Madrid:
Casilla – Nacho, Pepe, Lienhart, Arbeloa – Casemiro, James, Isco – Vázquez, Jesé, Denis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er sket før et spansk hold (Osasuna) er blevet taberdømt efter have brugt en spiller der var i karantæne, så der er desværre præcedens for at blive taberdømt.
- rene
- Gæst
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Det kan kun være Madrids sportslige sektor og særligt Denis selv, der skal gøre opmærksom på det her. Og hvis russeren ikke selv aner, at han har karantæne, så er manden jo decideret debil!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Brylle
- Gæst
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Gribben skrev: Hvordan kommer man frem til, at vi skal smides ud af turneringen? Plejer standardafgørelser for brug af ulovlige spillere ikke at være at man taberdømmes den pågældende kamp med 0-3? Ikke at det ikke er slemt nok selvfølgelig, men jeg kan ikke gennemskue, hvordan vi kan smides ud af turneringen. Hvis det var sket i La Liga, skulle vi så også smides ud af den?
Artikel 76 i de spanske fodboldregler.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Vi er seriøst tæt på at være verdens dårligst ledede klub. Benitez har ikke ansvar for det her (selvom det ikke gjorde mig spor hvis det blev vinklet sådan så vi kunne få ny træner).
Drømmer mig et år tilbage hvor vi var regerende Champions League og Copa Del Rey vinder, førte ligaen, var på vej til vinde 22. Kamp i streg, vinde VM for klubhold og havde en trup, som i hvert fald så ud til, at nyde at spille for klubben og var glad for deres træner.
Det går stærkt i fodbold ;-)
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
DarioGomez skrev:
Gribben skrev: Hvordan kommer man frem til, at vi skal smides ud af turneringen? Plejer standardafgørelser for brug af ulovlige spillere ikke at være at man taberdømmes den pågældende kamp med 0-3? Ikke at det ikke er slemt nok selvfølgelig, men jeg kan ikke gennemskue, hvordan vi kan smides ud af turneringen. Hvis det var sket i La Liga, skulle vi så også smides ud af den?
Artikel 76 i de spanske fodboldregler.
Hmm nu har jeg lige på stående fod glemt hvad artikel 76 går ud på. Kan du kort genopfriske?