Lewandowski-agent på besøg i Real Madrid
Daniel skrev:
Dios skrev:
Fondo_Sur skrev: Altså interessen i en ny angriber kommer vel også af, at vi reelt kun har Benzema. Det er nok nærmere Cristiano, som står til udskiftning.
Det er egenligt også fint med mig. 4-4-2 med Lewan og Benze på toppen og fuldt frem ad!
Nok er jeg ikke til moderne fodbold, men 2 angribere i front hører fortiden til :D
Vi er tilfredse med Zweimal og Enevoldsen i Nordens Paris. Just sayin' ;-)
Da jeg var skredet på arbejde, så tænkte jeg faktisk på, at der nok skulle være én som ville nævne en Segunda klub som spiller med 2 angribere :D
2 angribere hører det ikke kun til de mindre hold efterhånden? Jeg kunne ikke lige komme i tanke på nogle storhold have 2 decideret angribere løbende rundt på samme tid. Og med storhold mener jeg i verden, selvom Aab snart er ved at være der igen :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev:
Sebberg skrev: Jeg synes, at vores angreb er for udynamisk. Det er hverken Ronaldo, Benzema eller Bales individuelle skyld, men en effekt af disse tre sammen. Derfor mener jeg, at man til sommer skal ændre i denne konstellation. Vi skal se det i øjnene! Vi kan ikke blive forblændet af en offensiv, der banker fire mål ind mod Getafe i første halvleg, når vi konstant er på hælene i de store kampe. Vi har notorisk haft svært ved at score mål i de sidste MANGE opgør mod Atlético Madrid. Et par 100 km væk løber Barcelona spillerne og kreerer 5-6 kæmpe chancer i hver kamp mod Atlético. Vi havde samme problem mod Juventus sidste sæson og mod Barcelona de sidste par kampe. Og når vi så endelig har skabt chancer og scoret mål i de kampe, så har det oftest været omstillinger eller angreb, hvor vi har fået vores backs med op – det er bare ikke godt nok; vores offensiv skal simpelthen være bedre i de store kampe.
Mit eget håb er, at man i hvert fald sender Ronaldo afsted til sommer. Som erstatning skal vi have en venstrekant, der kan udfordre og bidrage med noget dynamik. Reelt set er der ikke mange bejlere, men jeg mener, at vi bør gå efter Hazard, Reus eller Alexis – hvad enten de er urealistiske eller ej. Helt optimalt ville det have været, hvis vi bare havde spottet Douglas Costa i sommers, men næ nej.
Så er der Bale. Stod det til mig, ville jeg næsten også have et farvel til ham, men det er naturligvis utopisk at forvente et exit til både Ronaldo og Bale. Hvis drømmen gik i opfyldelse, ville Jamés være en klar arvetager på den højrekant.
Centralt kan Benzema stadig varetage med pladsen som frontangriber, hvis Ronaldo bliver erstattet af en dynamisk og driblestærk kant. Vi skal dog have en reserve til Benzema, og der synes jeg, at man bør søge over i en anden type angriber. Med J. Hernandez havde vi en type angriber, der modsat Benzema, var en typisk boksangriber, der blev i feltet og som hele tiden udfordrede den defensive linje med dybdeløb. Sådan en type angriber vil jeg gerne have. Den mest åbenlyse er naturligvis Vardy, omend han nok er urealistisk som reserve. Andre bejlere kan dog være spillere som Aubameyang, Moukandjo eller Sturridge.
Og så er der jo min lille FM-drøm. Farvel til Bale og Ronaldo; velkommen til Hazard og Aguero. Et angreb bestående af Hazard – Aguero – James med en pasningsstærk midtbane bagude med Isco – Modric – Kroos (evt. Casemiro eller anden CDM i store kampe). Så har vi the treble!
Enig i alt, men jeg har aldrig forstået hvorfor man har en drøm om at hente Agüero? Ingen tvivl om at han er en af de absolut bedste angribere i verden, men hans skadeshistorik er simpelthen noget værre rod, han har allerede været skadet i 39 dage og misset 7 af Manchester Citys kampe og mon ikke der kommer flere, jeg orker simpelthen ikke spillere som konstant bliver skadet.
Til sommer bliver han også 28 år, og som en spiller der lever rigtig meget på sin speed, synes jeg ikke Madrid skal ud og betale boksen for ham på et tidspunkt, hvor hans spidskompetance kommer til at være for nedadgående. Så skulle man have hentet ham for et par år siden... i stedet for Bale måske. Men det er altsammen irrelevant og ligegyldigt nu.
Det er nok første gang jeg er sådan rigtig enig med dig :D Jeg er selvfølgelig ikke enig i din Fm opstilling, da Agüero som Sahinovic også er inde på er skadet 2/3 dele af sæsonen. Ellers er jeg enig i stort set alt.
En spiller som Aubameyang finder jeg altså lidt attraktiv. Han har for nylig sagt, at han godt vil prøve Spanien af. Det eneste minus som jeg ser det er, at han er dårlig i pasningsspillet og bedst i omstillingerne. Han er dog bare meget bevægelig og kynisk oppe foran. Han scorer mange mål, og kan også spilles på kanterne, hvor jeg personligt håber kanterne kommer til at hedde Hazard og James med Benzema centralt næste sæson.
Vardy tror jeg er en døgnflue, som på ingen måder har alderen med sig på sigt. Indenfor få år vil han miste sin fart, og spørgsmålet er så hvad der så vil være tilbage? :)
Ville elske et hold som hed:
De Gea, Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo, Kroos, Modric, Isco, James, Hazard og Benzema. Med reserver som Navas, Danilo, Pepé, Nacho, Moreno, Casemiro, Kovacic, en ny felt-til-felt midtbanespiller, Lucas, Aubameyang og Jesé eller en anden og bedre offensiv spiller, som alligevel ikke er fra øverste hylde af. Et hurtigt bud ville nok være Konoplyanka, som jeg har forelsket mig lidt i :)
Jeg er stadig ikke for Navas, selvom han har gjort det over al forventning. Jeg ser bare et langt større potentiale i De Gea, som stadig kan være med i 10 år endnu.
Det er desværre nok utopisk at vi sælger både Ronaldo og Bale, men køber man Hazard, som for mig er et must uanset hvad til sommer, så får man jo en langt bedre spiller med potentiale til Real Madrid. Bale er trods alt 27 år til næste sæson, og meget skal ske endnu, hvis han skal slå igennem i hans 3. sæson.
En spiller som Javier Martinez på den defensive midtbane ville altså også gøre underværker. Jeg er ikke glad for hans skadeshistorik, men han ville være ideel på den centrale midtbane. Jeg kan godt frygte den vil blive en tand for offensiv under pres fra modstanderne af. Ellers ville det være et hold i min smag :)
Dios skrev:
Daniel skrev:
Vi er tilfredse med Zweimal og Enevoldsen i Nordens Paris. Just sayin' ;-)
Da jeg var skredet på arbejde, så tænkte jeg faktisk på, at der nok skulle være én som ville nævne en Segunda klub som spiller med 2 angribere :D
2 angribere hører det ikke kun til de mindre hold efterhånden? Jeg kunne ikke lige komme i tanke på nogle storhold have 2 decideret angribere løbende rundt på samme tid.
Hey, hey, OB spiller altså også med to angribere!
Og så har jeg i øvrigt ment i årevis at Rasmus Falk er en 300 millioner mand. Florentino, make it so!
... (Men ikke tag ham gratis...)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
For hvis vi helt hypotetisk tager skaderne ud af ligningen, så er det klart min holdning, at Aguero er verdens bedste angriber (i konkurrence med Suarez). Han er lynhurtig, han er fantastisk på bolden, han er bevægelig og løbestærk, han er en konstant trussel for forsvarskæden og så er han en kynisk afslutter; både i feltet, men også ved længere distancer. På mange måder minder han om Suarez med lidt mere elegance, men vi har alle set, hvordan Suarez har gjort det i Barcelona.
Hvad angår Aguero, så har i naturligvis fuldstændig ret i den store skadesfrekvens og ulempen i dette, men. Er det helt naivt at tro, at det kunne formindskes i Real Madrid. Det lader til, at når han er klar, så spiller City ham så meget som muligt. Måske man kunne passe lidt mere på ham i Real Madrid. Dernæst har jeg en hypotese om, at PRL er en lidt 'hårdere' liga i den forstand, at angriberne oplever flere hårde tacklinger. Er det tilfældet, kan det ligeledes formindske skaderne.
Du tager tykt pis på os ikk? :D
Agüero lider meget af muskelskader, så jo han ville passe perfekt til Real Madrid :D
Nej, det gør jeg ikke. Modric var vel skadet en 6-8 gange med små skader i Tottenham, og i Real har han kun haft de to store skader, som vel ikke rigtigt kan tilskrives en andet end overbelastning og uheld.
Derudover så var Aguero altså kun skadet én gang i hele sidste sæson, og det har været den samme historie indtil videre i denne sæson.
Nej, hellere gå med Siempres idé om Mayoral eller Mariano.
Min våde drøm er, at Real Madrid laver en Higuain om igen. Det var/er god forretning, og argentinerens daværende arbejdsbetingelser kan sagtens sammenlignes med det en nutidens ung sydamerikaner ville have at arbejde med; en urørlig førsteangriber.
Dios skrev:
Fondo_Sur skrev: Altså interessen i en ny angriber kommer vel også af, at vi reelt kun har Benzema. Det er nok nærmere Cristiano, som står til udskiftning.
Det er egenligt også fint med mig. 4-4-2 med Lewan og Benze på toppen og fuldt frem ad!
Nok er jeg ikke til moderne fodbold, men 2 angribere i front hører fortiden til :D
Det er svært med definitioner, men der er da mange succesrigehold i moderne fodbold som har spillet med to angribere i front. Et eksempel er Atletico.
Moderne angribere er langt mere dynamiske, så tror sagtens det kan være muligt med 2 angribere. Neymar, Messi og Suarez er jo en slags angribere og Ronaldo og Benz er det.Fondo_Sur skrev:
Dios skrev:
Det er svært med definitioner, men der er da mange succesrigehold i moderne fodbold som har spillet med to angribere i front. Et eksempel er Atletico.
Men ift. om der er plads, det er en anden sag. Så skal enten James eller Bale ud af startopstillingen.