Casillas ude i 6-8 uger
- Storken
- Gæst
-
Jaken skrev: Selvom jeg ikke var/er specielt tryg ved Adan, så har jeg nu ret ondt af ham. Han må da nu for alvor have mistet al selvtillid og være godt og grundigt demoraliseret. Det pres han har været under som 2. keeper har også været helt uhørt.
Kopier lige mig selv fra fcbarcelona.dk:
Man skal ikke have medlidenhed med Adan. Alternativet var, at han ingen spilletid fik. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han foretrak startpladsen fremfor at sidde på bænken kamp efter kamp. Det her har været Adans store chance, men han har desværre ikke præsteret.
Hvis man ser det fra Mourinhos synspunkt, så har Casillas ikke stået godt i denne sæson og Mourinho overvejede naturligt nok sine muligheder. Det er egentlig mest synd for Mourinho, at Adan har været så ringe som tilfældet er. Havde Adan leveret på stregen, så var kritikken af Mourinho forstummet. Mourinho fremstår i stedet som 'The Bad Guy', hvortil Casillas er offeret. Realiteterne er, at Mourinho er handlingslammet overfor Casillas' dårlige præstationer. Han kan ikke sætte ham af holdet, da Adan er elendig og Casillas er elsket.
Det er farligt for en manager, når en spiller begynder at få magten. Især en spiller der ønsker én ud af klubben.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Storken skrev: Kopier lige mig selv fra fcbarcelona.dk:
Man skal ikke have medlidenhed med Adan. Alternativet var, at han ingen spilletid fik. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han foretrak startpladsen fremfor at sidde på bænken kamp efter kamp. Det her har været Adans store chance, men han har desværre ikke præsteret.
Hvis man ser det fra Mourinhos synspunkt, så har Casillas ikke stået godt i denne sæson og Mourinho overvejede naturligt nok sine muligheder. Det er egentlig mest synd for Mourinho, at Adan har været så ringe som tilfældet er. Havde Adan leveret på stregen, så var kritikken af Mourinho forstummet. Mourinho fremstår i stedet som 'The Bad Guy', hvortil Casillas er offeret. Realiteterne er, at Mourinho er handlingslammet overfor Casillas' dårlige præstationer. Han kan ikke sætte ham af holdet, da Adan er elendig og Casillas er elsket.
Det er farligt for en manager, når en spiller begynder at få magten. Især en spiller der ønsker én ud af klubben.
Selvfølgelig er det ikke decideret synd for Adan, da han, som du jo også siger, ikke har præsteret. Det er vel formentlig også et synspunkt de suverænt fleste deler (læs: Diego Lopez bliver købt få timer efter annonceringen af forværringen af Casillas' skade) og også giver udtryk for, at købet af Diego Lopez er den rette beslutning. Men en smule medlidenhed kan man ikke undgå at have. Drengen gik og pønsede på et skifte til sommer med det formål at få spilletid, og når så endelig han ser ud til at få muligheden i sin barndomsklub, bliver en rutineret 2. målmand fra Sevilla hentet ind. Det må da gøre lidt ondt :P
Mht. Mourinho, var beslutningen at bænke Casillas en genistreg, og helt på sin plads, dengang, og er stadig den dag i dag. Han løftede sit niveau og var/er tættere på at ligne den gamle Casillas igen. Der hvor Mourinho begik en af sine mange dumheder var, at kalde Adan en bedre målmand. Dér fejlede han og derfor fremstår han, som du også siger, som "The Bad Guy".
Men ja, det er rigtigt at Mourinho har været i en ret så vanskelig målmandssituation. Tillader mig at citerer dig: "Han kan ikke sætte ham af holdet, da Adan er elendig og Casillas er elsket". Men magtbalancen tippede først så markant i Casillas' favør, da Mourinho kom med sin famøse udmelding.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Nej....
Raul-rik skrev: "Mht. Mourinho, var beslutningen at bænke Casillas en genistreg"
Nej....
Uddyb. Jeg medgiver at "genistreg" er et lige lovligt stort ord at bruge, men overdrivelse fremmer forståelsen. Jeg bryder mig ikke om Mourinhos opførsel eller hans spilfilosofi, men i det mindste tør han da give dårligt præsterende spillere en opsang. Der skal ikke være nogle urørlige spillere i en trup, om du så hedder Callejon, Casillas, Bendtner eller Zidane er underordnet. Det er kun godt og sundt med konkurrence. Vi kan vel også blive enige om at Casillas blev bedre efterfølgende - det havde mildest talt ikke været hans bedste sæson indtil da.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Iker er Iker, og jeg tør vædde med at der ligger mere bag end blot at hæve hans niveau. Det var endnu en af Mou's "Se mig jeg er boss"...
For hvor mange landskampe misser Casillas og hvad betyder dette for hans rekord chancer?
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
For hvor mange landskampe misser Casillas og hvad betyder dette for hans rekord chancer?
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!