Optakt: Svensk træningsøvelse

10 år 7 måneder siden #13 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Svensk træningsøvelse
Det er det her spil jeg elsker. Massevis af flydende kombinationer, mange mål, mange chancer skabt og fantastisk arbejdsraseri i alle 90 min.. Jeg kan ikke være mere ligeglad med om modstanderen hedder Malmø eller Villarreal. Man skal maltraktere de små hold, og det var hvad vi var vidne til idag. Det var en pragtkamp, og det kan man ikke komme udenom. Det var ikke på en billig baggrund, det var fordi vores hold var så meget bedre og opsatte på en sejr idag. Havde vi mødt Villarreal, så havde den måske blevet 11-0.

Det er det her spil som jeg for alvor manglede under Ancelotti. Og det er netop derfor jeg stadig har tiltroen på Benitez. Jeg ved godt i alle heksejager derude giver Benitez skylden for alle skaderne, månen som står forkert ift. solen etc.. Når jeg ser en præstation som denne, så bringer det mig tilbage til de første kampe i sæsonen. Selvom mange ikke føler for det, så har Benitez haft et hjernedødt pres på sine skulder, har ikke haft en fuldstændig fit trup endnu, men alligevel har vi set spil i verdensklasse.
Når der ikke bliver leveret, så skal folk brokke sig, men når der så endelig bliver leveret, så skal vi negligere sejren? Jeg kan da godt forstå, hvorfor danskerne er det mest deprimerede folkefærd men den indstilling :D Og til ikke danskerne "host Sahinovic host" :D Så er du mere integreret end du aner med dine negative tanker haha :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #14 af Raul7-2880
Svensk træningsøvelse... Ja, og ikke mere end blot det.
Næste kamp tak.

10 år 7 måneder siden #15 af Chamartin
Jeg mindes knap at have set et mere elendigt hold på Bernabeu. Men fuck det...det var vigtigt at få tanket selvtillid og få noget humør ind på holdet, og på trods af Malmøs elendigheder var det kun fordi Madridspillerne løb og spillede for hinanden, at det en endte i en ydmygelse. Ellers var det blot endt i en fedtet 2-0, hvis de havde sjosket rundt uden bevægelse.

Nu gælder det om a bevare momentum og fortsætte fremgangen. Spille som et hold, og kæmpe og løbe for hinanden som man gjorde i aften...tilsæt selv flere floskler :P

Raul7-2880 skrev: Svensk træningsøvelse... Ja, og ikke mere end blot det.
Næste kamp tak.

10 år 7 måneder siden #16 af real89
Det var sku forfriskende og dejligt at få sådan en sejr. Lige det vi alle havde brug for at se. Det var underholdende og livligt. Ikke kedeligt og passiv, tilbage trukket efter en føring som man vil fedt hjem..

Jeg er sku glad. HALA MADRID

10 år 7 måneder siden #17 af Real Madrid

Benzema sniger sig ind i top 10, og overhaler Zlatan med 38 kampe færre!

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Real Madrid.

10 år 7 måneder siden #18 af Realex
Jeg er vild med Kovacic. Hans drev med bolden er utroligt, og så kan han bare noget helt andet, end hvad Illaramendi bidrog med i sidste sæson.
Han kan blive en stor gevinst for holdet i fremtiden.

10 år 7 måneder siden #19 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Optakt: Svensk træningsøvelse
Selvom det har været mod Shaktar, Eibar, Getafe og Malmø, så synes jeg alligevel at der har været en god reaktion på El Clasico.

Indstillingen og spillet i dag, i første halvleg i weekenden og i de første 70-75 minutter mod Shaktar (det sidste kvarter er nogenlunde undskyldt grundet åbenlyse selvtillidsproblemer efter El Clasico) har været rigtig god (tilsat et par solide sejre mod Eibar og Cadiz). Det har ganske rigtigt været på en små-billig baggrund, men det har været meget positivt at se kombinationerne og presspillet i de kampe. Både Getafe og Malmø var svage, men det er også en lidt hønen og ægget diskussion for presspillet har virkelig været dejligt velkoordineret og aggressivt både i aften og i 1. halvleg i weekenden.

Det var en fornøjelse at se hvordan spillerne virkede så opsatte i dag på at levere en god præstation og sætte tingene på plads. 2. halvleg var meget kaotisk og det synes jeg ikke som sådan at kunne tyde det store af, men jeg var utrolig glad for at se hvor sammenhængende, vedholdende og intenst presspillet var i første halvleg, og navnligt hvor hurtigt der blev spillet med bolden. Det er en af mine store kæpheste når spillere tager for mange berøringer og spiller langsomme afleveringer, der tager tempoet ud af kampen og giver modstanderen tid og ro til at stille sig på plads, men i dag fladt afleveringerne hurtigt, med få beøringerne og med fart på til modtageren. Positivt at se.

Bliver virkelig interessant at se udviklingen mod Villarreal.

EDIT: Og så vil jeg lige hoppe med på firkants vogn: Det er simpelthen for dårligt af kommentatorerne at tørre 9-0 nederlaget af på OB. Amatøragtigt at de ikke kan skelne mellem OB og B1913. De har jo tydeligvis læst resultatet, men ikke klubnavnene. Pinligt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Jaken.

10 år 7 måneder siden #20 af Sahinovic

Dios skrev: Det er det her spil jeg elsker. Massevis af flydende kombinationer, mange mål, mange chancer skabt og fantastisk arbejdsraseri i alle 90 min.. Jeg kan ikke være mere ligeglad med om modstanderen hedder Malmø eller Villarreal. Man skal maltraktere de små hold, og det var hvad vi var vidne til idag. Det var en pragtkamp, og det kan man ikke komme udenom. Det var ikke på en billig baggrund, det var fordi vores hold var så meget bedre og opsatte på en sejr idag. Havde vi mødt Villarreal, så havde den måske blevet 11-0.

Det er det her spil som jeg for alvor manglede under Ancelotti. Og det er netop derfor jeg stadig har tiltroen på Benitez. Jeg ved godt i alle heksejager derude giver Benitez skylden for alle skaderne, månen som står forkert ift. solen etc.. Når jeg ser en præstation som denne, så bringer det mig tilbage til de første kampe i sæsonen. Selvom mange ikke føler for det, så har Benitez haft et hjernedødt pres på sine skulder, har ikke haft en fuldstændig fit trup endnu, men alligevel har vi set spil i verdensklasse.
Når der ikke bliver leveret, så skal folk brokke sig, men når der så endelig bliver leveret, så skal vi negligere sejren? Jeg kan da godt forstå, hvorfor danskerne er det mest deprimerede folkefærd men den indstilling :D Og til ikke danskerne "host Sahinovic host" :D Så er du mere integreret end du aner med dine negative tanker haha :D

Selvfølgelig skal sejren ikke negligeres idag bare fordi modstanderen hedder Malmö FF, fordi vi har også spillet noget elendigt(!) fodbold, mod næsten lige så dårlige hold i denne sæson og havde holdet spillet noget af det fodbold de har spillet den seneste måneds tid, inklusiv El Clásico, så havde det heller ikke blevet alt for kønt idag. Det at vi fortsætter med at destruere dem i samtlige 90 minutter, er virkeligt det største højdepunkt vi kan tage med for idag og jeg håber da bestemt vi kan fortsætte udviklingen når opgaven bliver lidt sværere, det har jeg nemlig på fornemmelsen af at den bliver i weekenden; så jeg vil hellere måle vores niveau efter en kamp imod Villarreal, end jeg vil efter en kamp imod Malmö FF.

Jeg vil gerne lige understrege, at jeg har støttet Benítez fuldt ud siden hans ankomst og ja han har haft det utroligt svært, men samtidig har han bare holdt sin kæft og udført sit arbejde (kæmpe respekt for det), - Ancelottis fyring har ikke noget med Benítez at gøre, derfor har jeg ikke set mig sur på Benítez, som nogle brugere umiddelbart har haft en tendens til. Omvendt er der også nogle brugere som siden Benítez' ankomst, ingen respekt har for det stykke arbejde Ancelotti har udført, som bestemt også har gjort livet lettere for Benítez. Jeg forstår heller ikke hvad du mener med - ''Det er det her spil som jeg for alvor manglede under Ancelotti'', - når vi nu engang har spillet noget af det flotteste kombinationsspil under Ancelotti? Jeg ved godt at man som fodboldfan har en ultra kort hukommelse (mig selv inkluderet), men jeg tror et par youtube-klip vil hjælpe dig med at genopfriske noget af det flotte angrebsfodbold, vi har spillet under Ancelotti - som vi endnu ikke har formået at gøre under Benítez.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 7 måneder siden #21 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Svensk træningsøvelse
Sahinovic skrev:

Selvfølgelig skal sejren ikke negligeres idag bare fordi modstanderen hedder Malmö FF, fordi vi har også spillet noget elendigt(!) fodbold, mod næsten lige så dårlige hold i denne sæson og havde holdet spillet noget af det fodbold de har spillet den seneste måneds tid, inklusiv El Clásico, så havde det heller ikke blevet alt for kønt idag. Det at vi fortsætter med at destruere dem i samtlige 90 minutter, er virkeligt det største højdepunkt vi kan tage med for idag og jeg håber da bestemt vi kan fortsætte udviklingen når opgaven bliver lidt sværere, det har jeg nemlig på fornemmelsen af at den bliver i weekenden; så jeg vil hellere måle vores niveau efter en kamp imod Villarreal, end jeg vil efter en kamp imod Malmö FF.

Hvorfor lægger du ikke vægt på det i stedet for altid at komme med negative indlæg? Det må da være så deprimerende altid at skulle være så negativt indstillet? Medmindre vi har klasket Bayern og Barca 10-0, så ser du glasset som halvt tomt i stedet for helt fyldt. Sorry, men forstår bare ikke tankegangen.

Jeg forstår heller ikke hvad du mener med - ''Det er det her spil som jeg for alvor manglede under Ancelotti'', - når vi nu engang har spillet noget af det flotteste kombinationsspil under Ancelotti? Jeg ved godt at man som fodboldfan har en ultra kort hukommelse (mig selv inkluderet), men jeg tror et par youtube-klip vil hjælpe dig med at genopfriske noget af det flotte angrebsfodbold, vi har spillet under Ancelotti - som vi endnu ikke har formået at gøre under Benítez.

Min hukommelse fejler intet når det kommer til smukt spil, som jeg vil definere det :) Vi havde som sagt den gode halvanden måned med 7-8 kampe, hvor vi virkelig spillede fantastisk under Ancelotti. Hvis det er den periode du hentyder til, så vil jeg bare mene, at de 7-8 kampe overhovedet ikke er godt nok i mine øjne, når man har haft 2 sæsoner til at spille sit hold sammen. Holdet knækkede fuldstændig sammen, da Modric røg ud med en skade, og det gode spil forsvandt.
Det gav jeg godt nok også Ancelotti stor ros for, og var i ekstase i den halvanden måned, men tiden efterfølgende og faktisk allerede fra slut november start december af, så gik det kun 1 vej, og resten af historien er rædselsfuld.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 7 måneder siden #22 af Sebberg
Jeg er selv stor kritiker af Ronaldo, men jeg tager også mig selv i at glemme, hvad det er han netop kan.

streamable.com/zert

Prøv at fokusér på Ronaldos bevægelser. Den måde, han gør sig spilbar i feltet med sit lille ryk i det splitsekund, hvor Isco kan lægge afleveringen, er noget, vi ser kamp efter kamp, og det er fantastisk. Han har godt nok mistet mange af de tekniske kvaliteter, men hans bevægelser uden bold som målsøgende fløj, det er de bedste, jeg nogensinde har set.

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #23 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Optakt: Svensk træningsøvelse
Det var en rigtig dejlig aften i går! :) Det reddede min morgen om at stå tidligt op og tag arbejde. Selv damen var overrasket over at Real Madrid vandt 8-0 da jeg fortalte hende det i morges (og hun er faktisk Barcelona fan :P)

OT:
Jeg synes det er fedt at vi scorer så mange mål, selvom det faktisk godt kunne have været blevet til flere. Bla. misser Ronaldo nogle gode chancer og Cheryshev har også 2 gode forsøg i 2.halvleg hvor den ene rammer stolpen og Isco tog også en dribling eller træk for meget nogle gange.
Men jeg er glad og tilfreds - Real Madrid vinder overbevisende og der bliver tanket selvtillid op for spillerne, bl.a. Ronaldo og Benzema. Stadig fedt at Ronaldo scorer på frispark (billig baggrund - men mål er et mål) og laver CHL gruppespil målrekord. Det kan gavne holdet på længere sigt i sæsonen.

Derudover synes jeg det er værd at nævne Danilo, og ja jeg ved godt han har været udskældt, men synes han var god til at læse spillet bedre og havde nogle gode erobringer som førte til målchancer til sine medspiller. Han skal stadig øve sig på sine indlæg, men alt i alt er jeg tilfreds med ham i går, selvom det var på en billig baggrund. Han har også aggressiv i nogle perioder som jeg godt kan lide.

Cheryshev og Jesé kom ind i 2.halvleg, og viste begge to at de gerne vil kæmpe og pressede også på. De skal nok få mere spilletid, men om det bliver i CHL tror jeg ikke.

Også var det dejligt at kunne spare Bale, Kroos og Modric, så de er 100% klar og fit til weekendens kamp! :)

Jeg glæder mig allerede til weekend kampen og håber at vi kan få spillet til at fortsætte! Hala Madrid :)

10 år 7 måneder siden #24 af Sahinovic
Dios skrev:

Hvorfor lægger du ikke vægt på det i stedet for altid at komme med negative indlæg? Det må da være så deprimerende altid at skulle være så negativt indstillet? Medmindre vi har klasket Bayern og Barca 10-0, så ser du glasset som halvt tomt i stedet for helt fyldt. Sorry, men forstår bare ikke tankegangen.

Altså det eneste jeg som sådan appellerede til, var at man måske lige skulle holde igen med jubelidioten og ikke gøre Benítez til frelseren, når det nu engang kun var Malmö FF. Så jeg forstår ærgerligt talt ikke, hvor det er du ser al den negativitet fra min side af, noget af en overreaktion du kommer med da :-D

Dios skrev:

Min hukommelse fejler intet når det kommer til smukt spil, som jeg vil definere det :) Vi havde som sagt den gode halvanden måned med 7-8 kampe, hvor vi virkelig spillede fantastisk under Ancelotti. Hvis det er den periode du hentyder til, så vil jeg bare mene, at de 7-8 kampe overhovedet ikke er godt nok i mine øjne, når man har haft 2 sæsoner til at spille sit hold sammen. Holdet knækkede fuldstændig sammen, da Modric røg ud med en skade, og det gode spil forsvandt.
Det gav jeg godt nok også Ancelotti stor ros for, og var i ekstase i den halvanden måned, men tiden efterfølgende og faktisk allerede fra slut november start december af, så gik det kun 1 vej, og resten af historien er rædselsfuld.

Når, som du vil definere det, okay. Jamen hvis det kun var 7-8 kampe for dig, så mangler vi jo stadig de 7-8 flotte kampe fra Benítez – alt indtil videre, har jo næsten været rædselsfuldt og jeg husker heller ikke en Ancelotti, med så stor en afklapsning som den vi havde i forrige El Clásico. Men ja, nu gider jeg altså heller ikke ud i en længere Ancelotti vs Benítez debat (den bliver først sjov, når sæsonen er spillet færdig) – min støtte går som sagt til Benítez, men derfor er det ok at være kritisk engang imellem, det er ikke ensbetydende med at jeg vil have ham fyret, så jeg kan ikke forstå dit behov for altid at være så super overbeskyttende når det gælder Benítez, det har du haft en tendens til hver evig eneste gang.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

Leveret af Kunena Forum