Madridista.dk mener: "Som et plaster på et skudsår

10 år 6 måneder siden #37 af madrid2000
Prøv engang at kigge disse billeder igennem. Fra facebook Real Madrid officielle side:

www.facebook.com/RealMadrid/photos/ms.c....4953/?type=3&theater

Se dog hvor glæde spillerne ser ud. De alle sammen stor smiler. Billederne siger mere end 1000 ord.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, Higuain99, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #38 af Dios
Sahinovic skrev:

Vi kan også se bort fra den ene fejl, selvom jeg grinede højlydt! af den da jeg så den første gang, men hans generelle niveau var jo katastrofalt dårligt, og sammen med Lucas Silva gav det altså ikke særlig mange muligheder til Ancelotti, selv mod Betis. Man har altså ikke råd til at miste point når rivalen hedder FC Barcelona, derfor kan jeg godt forstå at han ikke brugte manden som ikke kunne slå en bold frem i banen.

Ja hvad bilder jeg dog mig ind, at kræve, at en midtbanespiller som spiller for Real Madrid skal kunne skål en bold frem i banen – jeg selv er målløs over mit krav. Det er da vidst dig der kører Pérez logik, fordi du så da det samme lys i Illarramendi som Pérez gjorde :'-D

Mærkeligt at du fremhæver Pepe, som var en af vores bedste spillere under Ancelotti og havde sin bedste tid i Real Madrid under Ancelotti, ja selvfølgelig laver han også fejl, lidt ligesom Ramos og alle de andre, men hans generelle niveau var højt.

Så leg du bare videre, for det er i hvert fald ikke den fornemmelse jeg sidder med.

Jeg tror faktisk aldrig vi har vundet en kamp med Illarra på banen, for så dårlig var han. Han er faktisk så dårlig, at han som en af de bærende kræfter på Sociedad holdet var med til at rive Barcelona og Real Madrid midt over, og var total spillestyrende for Spanien's U21 hold, som han også vandt Em med. Hold kæft der er mange inkompetente trænere som har set lyset i ham. Tænk han rent faktisk kunne komme på landsholdet? Eller at han overhovedet er blevet en professionel spiller igennem tiderne.
Jeg ville elske at se dig vurdere Makelele dengang han spillede. For hvad skulle vi dog med ham, når han ikke kunne slå en bold frem i banen? Ud med ham! Han afleverede jo kun bolden tilbage eller til siden. Hvad fanden skulle vi dog egentlig bruge en spiller til i Real Madrid, som ikke kan aflevere frem i banen, og så endda en midtbanespiller!
Det er forkasteligt, og tænk sig engang at så mange mennesker så lyset i ham.

Pepé's generelle niveau var højt, så længe modstanderne ikke var gode. Ligeså snart de blev gode, så fejlede han og kostede oftest et mål. Han er vel nok den Real Madrid spiller som har kostet flest mål imod Barcelona, og kostede han ikke mål, så var han så voldelig og aggressiv, så han fik rødt kort.

Hvornår blev din fornemmelse ligepludselig til sandheden? Haha :D Vi er meget uenige, og sådan er det. Ancelotti var ingen gud, og baseret på hans titler i klubben, så forblev han også meget ordinær. Længere er den jo egentlig ikke. Jeg var også vild med ham som person, men som træner i klubben, så kunne jeg bare ikke leve med en, som kiggede passivt til, da Real Madrid blev slagtede i ligaen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Lars1991

10 år 6 måneder siden #39 af Dios

FranciscoISCO skrev:

Dios skrev: Derudover, så taler det vel heller ikke til Ancelotti's fordel, at han rent faktisk havde en sommer til at rette op på bredden i truppen, men han derimod beholdt Illarra, og et halvt år efter købte en total uprøvet Lucas. Hans transfer udeblev, og den fejl kan kun falde tilbage på Ancelotti!
Benitez fik sine breddespillere i Casemiro, Lucas og Denis. Og han gjorde rent faktisk brug af den trup, som han var med til at skabe.

En sommer hvor der stod VM på programmet?? Come on... Jeg er godt klar over, at du vil have skylden til i sidste ende at falde tilbage på Ancelotti, da han ikke var mand nok til holde Perez' fingre fra fadet i denne sammenhæng. Men at holde Perez' fingre fra fadet i denne sammenhæng, er det samme som, at holde en narkoman fra sprøjten. Her vil de fleste komme til kort.

Jeg kan ikke se hvorfor det ene skulle udelukke det andet? Tror du Perez sagde til Ancelotti, at der kunne ville blive råd til James? Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen nemlig :)
Ansvaret skal placeres hos den ansvarlige, og det mener jeg altid er Perez i denne sammenhæng. Jeg kan bare ikke se, hvorfor Ancelotti ikke ville kunne trumfe nogle breddespillere igennem, som han ville være tilfreds med.

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #40 af michaelk94
Resultaterne har ikke været på Benitez' side, men det helt grundlæggende problem har jo været spillet. Under Ancelotti havde vi det, som man nok vil beskrive som en relativ simpel spillestil. Det var ikke Guardiola med falsk 9'er, indvendige backs og midterforsvar, der tog overlap. Fred vær med det. Han formåede at skabe en velfungerende offensiv, hvor vores kreative spillere blev sat i fokus. Så kan man snakke om, at han ikke fik roteret nok og generelt var tiden under Ancelotti ikke sindsoprivende. Det lyder jo næsten absurd, når vi tænker på, at vi vandt både Champions League og Copa del Rey under ham. Det var godkendt under Ancelotti, men jeg synes egentlig at tanken om en ny træner og fornyet luft til holdet var en ganske rationel beslutning. Dér, hvor Perez så dummer sig er, at han ansætter Rafa Benitez. Det var dømt til at gå galt, hvilket mange Real Madrid-fans også var enige om på daværende tidspunkt. Vi kan stadig diskutere om Ancelotti skulle være fyret, men at ansætte Rafa Benitez var en fejl fra starten af. Det handler ikke om, at vi ikke gav ham en chance for han fik chancen med en af verdens bedste trupper der selv i en dårlig sæson som sidste, havde store muligheder for at vinde "The Double". Det var faktisk decideret grotesk, at man ikke gik videre i semifinalen mod Juventus. Det var en dårlig sæson. Rafa fik så sin chance, selvom han aldrig skulle have haft den. Som forventet grab han den ikke. Herinde på siden kører man med en "madridista.dk mener", hvor man kan læse, hvad skribenterne mener om, hvad der foregår i Real Madrid. I disse "ledere" har man været særdeles positivt stemt overfor Benitez. Jeg kan stadig huske, at man efter kampen mod Celta Vigo, hvor Real på mange måder blev spillet baglæns ud af græstæppet til trods for at være en mand i overtal, skrev; "at kritikere af Benitez havde svære kår efter endnu en overbevisende præstation." Nej, det var ikke uden substans, at mange udpegede Keylor Navas som verdens bedste målmand i starten af sæsonen. Han reddede os gang på gang, men spillet var mildest talt elendigt. Madridista.dk snakkede om en syg klubkultur, hvor spillerne ikke ofrer sig for trøjen, men har i fuldstændig glemt det der med det gode spil? Er det den mentalitet, som Mourinho har integreret i klubben? At det kun er resultaterne der tæller. Vi har simpelthen haft det mest usammenhængende spil under Benitez og det overrasker ikke en, når vi har at gøre med en mand, som vil have fem spillere, der forsvarer og fem der angriber. Der har floreret billeder på diverse sociale medier, hvor vi fem mænd, der står langt fremme på banen og fem spillere tilbage på egen banehalvdel. Ingen midtbane. Spillere som James og Isco, der blev hyldet af vores fans i sidste sæson og som er fremtidens mænd for Real Madrid har overhovedet ikke forstået deres rolle. Selv vores taktisk klogeste spiller, Toni Kroos, var også forvirret over, hvilken rolle han præcist skule spille. Til sidst skulle han blive på bænken, så bolværket Casemiro kunne ligge derinde og rydde op for de offensive spillere.

Wow, det var noget af et vredesudbrud. Jeg kunne ikke dy mig. Benitez er sikkert en fin træner, men han har på ingen måde kvaliteterne til at træne Real Madrid. Heller ikke selvom han på sin første pressekonference trækker pathos-kortet. Han er måske en Madrid-mand, men det virker mere som om, at Atleticos Madrids krigsånd har sat sig på ham end den æstetiske Real Madrid-filosofi. Han var dømt til at blive en fiasko og desværre Oscar Gomez, SiempreMadrid og hvem der ellers skriver jeres ledere, så blev han det også. En mand, som West Ham jagtede i sommers og som Napoli ikke følte kunne udvikle holdet yderligere, er ikke af den karat, som må være kravet til en Real Madrid-træner. Napoli som i dag spiller fantastisk fodbold under Sarri og rent faktisk er med i mesterskabskampen. Noget som ikke var tilfældet med Benitez, der end ikke kunne kvalificere dem til Champions League til trods for, at han var den Napoli-manager, som har haft det største transferbudget til rådighed.

Det skal nok blive spændende med Zidane. Byg holdet op om Isco, James og Modric, så skal det nok ikke gå helt galt. Og lad for guds skyld vær med at sammenlign ham med Guardiola blot fordi de begge har været reserveholdstrænere. Læs i stedet lidt mere op på Guardiola. Han er et geni! Og til dem der er efter Illarra - skam jer! Potentialet var enormt, men her kan man snakke om en syg klubkultur. En spiller, som Zidane desuden udpegede som fremtidens playmaker for Real Madrid. I stedet rendte han rundt for modstanderholdet i den seneste kamp på Bernabeu og styrede spillet for Sociedad mod et passivt Real Madrid-hold

10 år 6 måneder siden #41 af Sahinovic

Dios skrev: Sahinovic skrev:

Vi kan også se bort fra den ene fejl, selvom jeg grinede højlydt! af den da jeg så den første gang, men hans generelle niveau var jo katastrofalt dårligt, og sammen med Lucas Silva gav det altså ikke særlig mange muligheder til Ancelotti, selv mod Betis. Man har altså ikke råd til at miste point når rivalen hedder FC Barcelona, derfor kan jeg godt forstå at han ikke brugte manden som ikke kunne slå en bold frem i banen.

Ja hvad bilder jeg dog mig ind, at kræve, at en midtbanespiller som spiller for Real Madrid skal kunne skål en bold frem i banen – jeg selv er målløs over mit krav. Det er da vidst dig der kører Pérez logik, fordi du så da det samme lys i Illarramendi som Pérez gjorde :'-D

Mærkeligt at du fremhæver Pepe, som var en af vores bedste spillere under Ancelotti og havde sin bedste tid i Real Madrid under Ancelotti, ja selvfølgelig laver han også fejl, lidt ligesom Ramos og alle de andre, men hans generelle niveau var højt.

Så leg du bare videre, for det er i hvert fald ikke den fornemmelse jeg sidder med.

Jeg tror faktisk aldrig vi har vundet en kamp med Illarra på banen, for så dårlig var han. Han er faktisk så dårlig, at han som en af de bærende kræfter på Sociedad holdet var med til at rive Barcelona og Real Madrid midt over, og var total spillestyrende for Spanien's U21 hold, som han også vandt Em med. Hold kæft der er mange inkompetente trænere som har set lyset i ham. Tænk han rent faktisk kunne komme på landsholdet? Eller at han overhovedet er blevet en professionel spiller igennem tiderne.
Jeg ville elske at se dig vurdere Makelele dengang han spillede. For hvad skulle vi dog med ham, når han ikke kunne slå en bold frem i banen? Ud med ham! Han afleverede jo kun bolden tilbage eller til siden. Hvad fanden skulle vi dog egentlig bruge en spiller til i Real Madrid, som ikke kan aflevere frem i banen, og så endda en midtbanespiller!
Det er forkasteligt, og tænk sig engang at så mange mennesker så lyset i ham.

Pepé's generelle niveau var højt, så længe modstanderne ikke var gode. Ligeså snart de blev gode, så fejlede han og kostede oftest et mål. Han er vel nok den Real Madrid spiller som har kostet flest mål imod Barcelona, og kostede han ikke mål, så var han så voldelig og aggressiv, så han fik rødt kort.

Hvornår blev din fornemmelse ligepludselig til sandheden? Haha :D Vi er meget uenige, og sådan er det. Ancelotti var ingen gud, og baseret på hans titler i klubben, så forblev han også meget ordinær. Længere er den jo egentlig ikke. Jeg var også vild med ham som person, men som træner i klubben, så kunne jeg bare ikke leve med en, som kiggede passivt til, da Real Madrid blev slagtede i ligaen.

Herre Gud, om han nu ikke også nævner Makélélé som netop er en verdensklasse spiller, som også kan spille en bold frem i banen.

Vi bliver ikke enige, så lad os bare holde os til at jeg synes at Illarramendi er en helt igennem elendig spiller, hvorimod du synes at grunden til at han blev en elendig spiller i Real Madrid, var fordi han blev rykket to-tre meter ved siden af sin favoritposition.

Florentino Pérez

• muddi
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #42 af muddi
Spillertruppen er proppet med nogle af de mest ambitiøse, talentfulde og hårdtarbejdende spiller. Problemet opstår endelig når man kigger på dem som har købt dem ind og den måde de skulle bruges. Endelig kan du dele holdet op i to, dem som vil spille possession og dem som vil spiller kontra.

Dette ses i spillertyperne, hvor Mourinho indkøbte spiller med fart og blik for spillet frem af banen (di maria, øzil) og ancelotti gerne vil spille med bolden og derefter skabe farten (kroos), jeg vil ikke Galactico indkøbene med, da de er købt af præsidenten.
De spiller som godt kan lide at spille kontra fylder 2/3 af vores angreb (bale/ronaldo) og dem som vil spille position (kroos, modric, isco og james), Dette betyder samtidig at vi har et uhomengent hold, som falder sammen.

Der hvor Ancelotti fandt sin balance (det er jo de samme spiller, som benitez har haft), var at Di Maria og Bale blev sat til at tage sig af det defensive arbejde, hvor Ronaldo og Benz kunne tage en lille slapper. Der hvor det har slået fejl ved Benitez er at bale, ronaldo og Benzema ikke arbejder defensivt, så står man tilbage med Kroos og Modric til at beskytte bagkæden, hvilket er umuligt for dem. Samtidig er James ikke den samme spiller som Di maria, når det kommer til presspillet.

Dog er det lidt synd for Benitez at han bliver fyret nu, da man kunne se nogle taktiske ændringer, som jeg så som positive. Han begyndte nemlig at bruge Ronaldo og Bale, som inder-angriber og ikke som fløje. Dog betød dette at backsene skal være ultraoffensive, og er egentlige de eneste, som skaber bredden på holdet.

Min subjektive holdning er at der er en for stor kløft imellem de to strategier. Der skal simpelthen vælges en strategi, som køres igennem når spillerkøb kommer på tale. Jeg har i længere tid skreget efter et salg af både Bale og Ronaldo. (de havde fungeret perfekt med spiller som Di Maria og Øzil, og mourinho som træner). Dette samtidig med et indkøb af Hazard vil, for mig, være nok til at kunne ændre strategi. Opstilling:
Navas
Carvajal-Varane-Ramos-Marcelo
Kross-Modric
James Isco Hazard
Benzema
Udsiftere: ødegaard, jese, lucas, asensio, casemiro, kovacic, etc.

For mig vil denne opstilling være optimal. Man har bredden af spillet via marcelo, carvajal, hazard, lucas og ødegaard. Samtidig har man mange spiller som kan sætte en mand af, løber i de rigtige rum og kan spille i de små rum (hazard, isco, james, modric, asensio). Det er samtidig nogle spiller, som arbejder hårdt defensivt, og som kan indgå i et fælles presspil.

Ansættelsen af Zidane er helt på sin plads (altså at det blev ham), for mig har de fleste store taktikker slået fejl, imens jeg så et stort lyst i ancelottis måde at lede truppen. Det at være et på spillerne er måske vigtigere end den taktiske snilde. Overvej at Real spiller på samme måde under ancelotti imod bayern, som de gjorde under mourinho.

10 år 6 måneder siden #43 af Dios
Sahinovic skrev:

Herre Gud, om han nu ikke også nævner Makélélé som netop er en verdensklasse spiller, som også kan spille en bold frem i banen.

Vi bliver ikke enige, så lad os bare holde os til at jeg synes at Illarramendi er en helt igennem elendig spiller, hvorimod du synes at grunden til at han blev en elendig spiller i Real Madrid, var fordi han blev rykket to-tre meter ved siden af sin favoritposition.

Faktisk var Makelele vores playmaker, fordi han også kunne spille en bold frem i banen :D Stop nu altså. Makelele var balancen på holdet, og han var uundværlig, men er der noget jeg er enig med Perez i, så er det da netop, at 90% af alle hans afleveringer var tilbage eller til siden, og han stort set aldrig lagde en aflevering på mere end 3 meter. Sidstnævnte er selvfølgelig en overdrivelse, men budskabet er klart.
Arsene Wenger kaldte Makelele for anti-footballer, fordi han aldrig afleverede bolden frem i banen, da han blev spurgt ind til hvem han foretrak af Patrick Vieira og ham.

Kan faktisk ikke huske om det var Cruyff eller Pep tilbage i 2008, som kaldte Busquets den moderne Makelele, fordi han kunne det Makelele kunne, men han samtidig kunne lægge en aflevering frem i banen.
Illarramendi overstråler Makelele på afleveringer frem i banen, eller på playmaker rollen. Drop det, for du er på dybt vand nu ;D

Det er så ikke grunden, men leg du bare videre for det er ikke den fornemmelse jeg havde af tingene :D

Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

10 år 6 måneder siden #44 af Sahinovic

Dios skrev: Sahinovic skrev:

Faktisk var Makelele vores playmaker, fordi han også kunne spille en bold frem i banen :D Stop nu altså. Makelele var balancen på holdet, og han var uundværlig, men er der noget jeg er enig med Perez i, så er det da netop, at 90% af alle hans afleveringer var tilbage eller til siden, og han stort set aldrig lagde en aflevering på mere end 3 meter. Sidstnævnte er selvfølgelig en overdrivelse, men budskabet er klart.
Arsene Wenger kaldte Makelele for anti-footballer, fordi han aldrig afleverede bolden frem i banen, da han blev spurgt ind til hvem han foretrak af Patrick Vieira og ham.

Kan faktisk ikke huske om det var Cruyff eller Pep tilbage i 2008, som kaldte Busquets den moderne Makelele, fordi han kunne det Makelele kunne, men han samtidig kunne lægge en aflevering frem i banen.
Illarramendi overstråler Makelele på afleveringer frem i banen, eller på playmaker rollen. Drop det, for du er på dybt vand nu ;D

Det er så ikke grunden, men leg du bare videre for det er ikke den fornemmelse jeg havde af tingene :D

Makélélé var balancen på holdet ja, men han kunne saftsuseme også slå en bold frem i banen, samt kombinere sig frem i banen med sit kombinationsspil. Det var ikke Zidane kvalitet og det som sådan ikke fordi at det var det der gjorde Makélélé speciel, men han havde også denne egenskab, hvilket Illarramendi netop ikke har.

Se du bare et par youtube-klip med Makélélé i sin Real Madrid tid så skal du nok se, for lige nu har du nået et bundniveau som selv Guti ville bliver imponeret over.

Arsène Wenger skulle vel ikke have udtalt dette da Makélélé spillede for Chelsea? (-;

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #45 af Johnson
Muddi vil gerne spille med denne opstilling:
Navas
Kross-Modric
James Isco Hazard
Benzema.

Kunne man ikke frygte at Hazard minder for meget om Bale og Ronaldo i den forstand at han ikke ofrer sig nok for holdet. Hans seneste tid i Chelsea har været pinlig. Én ting er at han ikke gider spille for Mourinho, men han ofrer holdet, klubben og fansene.

Jeg ville hellere spille med Griezmann end Hazard. Han er mere målfarlig og han arbejder mere for holdet.

Min idealopstilling:
De Gea
Carvajal Varane Ramos Marcelo
Kroos Modric
Griezmann James Isco
Benzema

10 år 6 måneder siden #46 af Pelle

Johnson skrev: Muddi vil gerne spille med denne opstilling:
Navas
Kross-Modric
James Isco Hazard
Benzema.

Kunne man ikke frygte at Hazard minder for meget om Bale og Ronaldo i den forstand at han ikke ofrer sig nok for holdet. Hans seneste tid i Chelsea har været pinlig. Én ting er at han ikke gider spille for Mourinho, men han ofrer holdet, klubben og fansene.

Jeg ville hellere spille med Griezmann end Hazard. Han er mere målfarlig og han arbejder mere for holdet.

Min idealopstilling:
De Gea
Kroos Modric
Griezmann James Isco
Benzema

En dag hvor jeg har rigtig meget tid i overskud, så samler jeg op på samtlige af dine posts herinde, så vi kan se om der er over eller under 100 forskellige opstillinger gennem tiden ;-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Zyconith

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #47 af Johnson

Pelle skrev:

Johnson skrev: Muddi vil gerne spille med denne opstilling:
Navas
Kross-Modric
James Isco Hazard
Benzema.

Min idealopstilling:
De Gea
Kroos Modric
Griezmann James Isco
Benzema

En dag hvor jeg har rigtig meget tid i overskud, så samler jeg op på samtlige af dine posts herinde, så vi kan se om der er over eller under 100 forskellige opstillinger gennem tiden ;-)

Jeg tror ikke jeg er der endnu, men jeg arbejder ihærdigt på at nå dertil. Når du har samlet dem sammen må du gerne udgive en bog med titlen: 100 måder at vinde en fodboldkamp på
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Johnson.

• muddi
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #48 af muddi
Du snakker om Griezmann, fantastisk spiller på alle planer, men er det realistisk?

"Kunne man ikke frygte at Hazard minder for meget om Bale og Ronaldo i den forstand at han ikke ofrer sig nok for holdet. Hans seneste tid i Chelsea har været pinlig. Én ting er at han ikke gider spille for Mourinho, men han ofrer holdet, klubben og fansene.
Jeg ville hellere spille med Griezmann end Hazard. Han er mere målfarlig og han arbejder mere for holdet."

Du læser hellere ikke rigtigt imellem linjerne, det jeg allerhelst er en teknisk dygtig fløj. Det kunne frygtes at han ikke vil arbejde hårdt nok, men han er ung nok til at lære det eller lære at arbejde på den rigtige måde. Har hellere ikke set Messi lavet det store genpres, men han laver det rigtige genpres. Men mest af alt så skal det være en spiller, som kan spille i de små områder, og som kan vende i de små områder.

Spillerne skal mest af alt være bevægelige, og bevæge sig i de rigtige rum. Sad og så et lille klip fra dengang spillerne hed Zidane, ronaldo, R.carlos, Figo etc. Der kan man se den spillerintelligens, som de har. De spiller den og forsætter løbet, så de enten tiltrækker nogle spiller eller er fri til at spille igen. Det er det Madrid for alvor savner, nogle der spiller den og gennemføre sit løb. Det nuværende hold har det med at være stilståede, og så med Ronaldo, Bale og Benzema ventende oppe foran.

Leveret af Kunena Forum