Zidane i samtaler med Cristiano Ronaldo

10 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge spansk presse har Zinedine Zidane brugt sine første arbejdsdage som ny træner i Real Madrid på at få en snak med Cristiano Ronaldo for at få ham tilbage på højeste niveau.

Cristiano Ronaldo laver fortsat sine mål, men man sidder alligevel med en fornemmelse af, at det ikke er den helt samme portugisiske målmager, som i de foregående sæsoner og Zinedine Zidane ønsker ikke at fjerne Cristiano Ronaldos ambitioner om at lave mange mål, men han vil gerne have, at det ikke bliver en besættelse for ham og at han i stedet bruger sin energi på at samarbejde med sine angrebskolleger om at komme frem til de bedste afslutningsmuligheder og derfor skal Cristiano Ronaldo også søge at assistere Karim Benzema og Gareth Bale i front, akkurat som han gjorde det i weekendens kamp mod Deportivo.

Her deltog Cristiano Ronaldo også i oplæggerens rolle og selv om han var irriteret over egne brændte chancer, så virkede det ikke som en besættelse at få scoret i opgøret

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 6 måneder siden #2 af Pelle
Nej, man fornemmede næsten ikke, at Ronaldo var utilfreds :-D

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 6 måneder siden #3 af Sahinovic
''Her deltog Cristiano Ronaldo også i oplæggerens rolle og selv om han var irriteret over egne brændte chancer, så virkede det ikke som en besættelse at få scoret i opgøret''.

Stop.

Det gør mig ikke noget at det virker som en besættelse, men kald det nu bare hvad det er.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 6 måneder siden #4 af MatiasP

Sahinovic skrev: ''Her deltog Cristiano Ronaldo også i oplæggerens rolle og selv om han var irriteret over egne brændte chancer, så virkede det ikke som en besættelse at få scoret i opgøret''.

Stop.

Det gør mig ikke noget at det virker som en besættelse, men kald det nu bare hvad det er.

Jeg hæftede mig dog ved at han først blev rigtig slem efter vi kom foran 3-0. Om det var en tilfældighed eller med vilje, så var det dejligt fordi han bliver mere holdspiller mens det er vigtigt og kan være egoistisk når kampen er lukket.

10 år 6 måneder siden #5 af Sahinovic

MatiasP skrev:

Sahinovic skrev: ''Her deltog Cristiano Ronaldo også i oplæggerens rolle og selv om han var irriteret over egne brændte chancer, så virkede det ikke som en besættelse at få scoret i opgøret''.

Stop.

Jeg hæftede mig dog ved at han først blev rigtig slem efter vi kom foran 3-0. Om det var en tilfældighed eller med vilje, så var det dejligt fordi han bliver mere holdspiller mens det er vigtigt og kan være egoistisk når kampen er lukket.

Han starter jo allerede efter Bale fik scoret målet til 2-0.

Efter målet til 2-0 kunne man tydeligvis se at nu skulle Ronaldo ihvertfald på måltavlen(!), hvilket der ikke er noget galt i, men istedet for at ''lade'' målene komme til ham så resultere det jo i at han træffer den ene rædselfulde beslutning efter den anden og overser i de fleste situationer sine holdkammerater som står og vinker til ham. Efter Bale fik scoret sit tredje og fjerde mål blev det jo uudholdeligt, og Ronaldo formår igen at fremstå som en komplet idiot og det kan han jo selv tage skylden for.

Jeg har set nogle brugere kalde det for noget så tragikomisk som vindermentalitet, hvor det i min verden nærmere kan betragtes som en tabermentalitet der vil noget. Jeg har aldrig set en fodboldspiller opføre sig så grimt når holdet er foran, vel og mærke efter en dårlig periode og en Zidane debut in mente, men det må jeg have noget at gøre med at alle andre fodboldspillere ikke er besiddelse af denne form for vindermentalitet, lol!

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, Zyconith, LasseRMD, Lp

10 år 6 måneder siden #6 af Lars1991
Man ser vist det man gerne vil se. Jeg synes vi så en ændret Ronaldo i kampen især spillemæssigt. Han var fremragende i første halvleg, knap så god i anden.

10 år 6 måneder siden #7 af Pelle

Lars1991 skrev: Man ser vist det man gerne vil se. Jeg synes vi så en ændret Ronaldo i kampen især spillemæssigt. Han var fremragende i første halvleg, knap så god i anden.

Vi bliver også nødt til at putte tingene i de rigtige kasser :-) En ting er spillet på banen, hvor jeg faktisk synes, at Ronaldo gjorde det hæderligt.
En anden - og meget mere rodet, forstyrrende - kasse er den, hvor hans attitude befinder sig. Det er simpelthen skræmmende, at man har så lidt kollektiv forståelse, at man ikke kan glæde sig over, når det går holdet godt fremfor en selv.

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, LasseRMD

10 år 6 måneder siden #8 af real89
Personligt mener jeg, man kan se en lidt forandret Ronaldo. Synes han kæmper mere for holdet, han har ikke de her kæmpe udfald i løbet af en kamp, som fx. Bale eller Benzema kan have nogen gange. Han er med i næsten alle vores angreb og han er den spiller der laver flest assist i forvejen(det kan blive til mere, men sådan er det vel med alt), og han har et godt øje for spillet, og for at iscenesættelse sine holdspiller.
Mener faktisk mere at det er hans to makker par (specielt Benzema) som er blevet meget selv centreret og ikke længere har et så godt samspil med Ronaldo, de fleste afleveringer til ham, er ikke præcise nok, eller kommer slet ikke igennem. Jeg har ikke set et godt samarbejdede mellem Benzema og Ronaldo, i denne sæson(meget få gange, er det set). Benzema har ikke lavet en eneste assist denne sæson, mens han dog har formået at score mål(det er vel de eneste positive), og det forklar vel også lidt, hvorfor Ronaldo ikke længere score så meget. Det er ikke den eneste grund, men en af grundene. For Benzema lagde mange gange op til hans mål, eller var med i noget rigtig godt samspil med ham. Ikke længere.

Ronaldo er om nogen alt for fikseret på at score mål, at han faktisk ikke score dem (i forhold til den chancer han får) han skal til at vise igen hvordan han placer bolden, så han ikk altid rammer stolpen eller målmanden. Han skal have fokus på denne element i hans skud mod målet, ellers kommer de ikke ind.

10 år 6 måneder siden #9 af real89

Pelle skrev:

Lars1991 skrev: Man ser vist det man gerne vil se. Jeg synes vi så en ændret Ronaldo i kampen især spillemæssigt. Han var fremragende i første halvleg, knap så god i anden.

Vi bliver også nødt til at putte tingene i de rigtige kasser :-) En ting er spillet på banen, hvor jeg faktisk synes, at Ronaldo gjorde det hæderligt.
En anden - og meget mere rodet, forstyrrende - kasse er den, hvor hans attitude befinder sig. Det er simpelthen skræmmende, at man har så lidt kollektiv forståelse, at man ikke kan glæde sig over, når det går holdet godt fremfor en selv.

Jeg tror faktisk ikke at der er tale om, at han ikke har en god kollektiv forståelse. For han arbejde hård for holdet, og løber for holdet. Og det synes jeg man ser mere og mere af. Og i den sidste kamp, var han også glad for de mål de andre scorede. Jeg så da ikke at han ikke sagde tillykke til dem. Jeg så et smil på hans læber da der blev scoret.
Det er mere når han ikke selv gør det godt (hans skud går forbi målet, boden rammer stolpen osv) at man ser hans attetude mere.tror han er en kæmpe perfektionist. Når tingene ikke går hans så bliver han irriteret. Men det er vel ikke noget nyt. HAN HAR ALTID VÆRET SÅDAN.
Og jeg forstår til dato ikke, hvorfor folk bliver ved med at give karakter efter det, eller bliver fornærmet over at han er sådan på banen. Han har altid været sådan, og han vil blive ved med at være sådan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Cristiano Ronaldo, MadridistaPorVida

10 år 6 måneder siden #10 af Jespersk
Er jeg den eneste herinde, der virkelig syntes det er trættende, at læse det ene negative indlæg efter det andet fra Sahinovic? Det er virkelig utroligt, at man kan være så negativ på så mange punkter både omkring klubben generelt men samtidig også omkring spillerne, herunder især Ronaldo. Det er fint, du ikke bryder dig om Ronaldo, men efter alt hvad han har gjort for denne klub og stadig gør på et absurd højt niveau, forstår jeg ikke alt den hate.

Jeg syntes personligt, at man kan se en fremgang i forhold til, at han ønsker at hjælpe hele holdet. I den seneste kamp løb han mere, var med i alle de offensive gode aktioner, og mener endda jeg så ham i en glidende tackling? Fordi han bliver sur og skuffet over sig selv, på grund af nogle brændte muligheder, er det mærkeligt at lange så meget ud efter hans attitude? Det er nu engang denne vindermentalitet, og attitude der gør ham så vanvittig god.

Som en anden bruger skriver, så har han altid været sådan og vil altid være det, og det kan man tolke som man vil, men at komme og kalde det for en tabermentalitet osv, er jo latterligt.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #11 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Zidane i samtaler med Cristiano Ronaldo

Jespersk skrev: Er jeg den eneste herinde, der virkelig syntes det er trættende, at læse det ene negative indlæg efter det andet fra Sahinovic? Det er virkelig utroligt, at man kan være så negativ på så mange punkter både omkring klubben generelt men samtidig også omkring spillerne, herunder især Ronaldo. Det er fint, du ikke bryder dig om Ronaldo, men efter alt hvad han har gjort for denne klub og stadig gør på et absurd højt niveau, forstår jeg ikke alt den hate.

Jeg syntes personligt, at man kan se en fremgang i forhold til, at han ønsker at hjælpe hele holdet. I den seneste kamp løb han mere, var med i alle de offensive gode aktioner, og mener endda jeg så ham i en glidende tackling? Fordi han bliver sur og skuffet over sig selv, på grund af nogle brændte muligheder, er det mærkeligt at lange så meget ud efter hans attitude? Det er nu engang denne vindermentalitet, og attitude der gør ham så vanvittig god.

Som en anden bruger skriver, så har han altid været sådan og vil altid være det, og det kan man tolke som man vil, men at komme og kalde det for en tabermentalitet osv, er jo latterligt.

Jeg synes, at det er vigtigt, at man ikke bare hopper ind i den naive verden, klapper hinanden blidt på numsen og er enige om, at alt er i den skønneste orden.

Jeg har selv haft en del diskussioner med Sahinovic i fortiden og heller ikke snakket helt pænt til ham, men jeg synes, at han har helt ret i det, han skriver. Selvfølgelig skal Ronaldo anerkendes for sine præstationer, men når først man når et punkt, hvor attituden er så langt ude og hans præstationer heller ikke rækker til det helt store, så må man også indse det og arbejde ud fra det. Den såkaldte "vindermentalitet", han udviser på banen er jo noget, der i så fald rækker ud over holdet. Jesé var jo netop nødt til at bruge mere tid på at trøste Ronaldo end han brugte på at fejre målet med Benzema og glæde sig over den gode tur, han tog på kanten.
Man så den samme attitude tidligere i kampen, hvor Benzema i sidste øjeblik blev forhindret i at lægge en bold ind til ham. Så hoppede han op i luften, drejde 48 gange rundt og stod så helt stille og kiggede dumt, mens Benzema og Bale måtte forsøge at komme igennem 5 mand. En spiller med vindermentalitet og en vilje til at hjælpe holdet havde jo netop hjulpet holdet i en sådan situation. I stedet sætter han sig selv over disse ved at blive så pigesur og fornærmet over, at Benzema ikke kunne lægge den ind til ham. Sådan noget føler jeg heller ikke, at man kan bruge til noget som helst.

Men det er skam befriende, at der er personer med forskellige holdninger, selvom de ikke falder i alles smag. Jeg bryder mig heller ikke voldsomt meget om Neyes ønske om 45 verdensklassespillere, der skal rotere eller Johnsons bog om 100 måder, man kan man vinde en fodboldkamp på ;) Men det er stadig dejligt, at der er plads til alle slags holdninger :)

10 år 6 måneder siden #12 af Pelle

real89 skrev:

Pelle skrev:

Jeg tror faktisk ikke at der er tale om, at han ikke har en god kollektiv forståelse. For han arbejde hård for holdet, og løber for holdet. Og det synes jeg man ser mere og mere af. Og i den sidste kamp, var han også glad for de mål de andre scorede. Jeg så da ikke at han ikke sagde tillykke til dem. Jeg så et smil på hans læber da der blev scoret.
Det er mere når han ikke selv gør det godt (hans skud går forbi målet, boden rammer stolpen osv) at man ser hans attetude mere.tror han er en kæmpe perfektionist. Når tingene ikke går hans så bliver han irriteret. Men det er vel ikke noget nyt. HAN HAR ALTID VÆRET SÅDAN.
Og jeg forstår til dato ikke, hvorfor folk bliver ved med at give karakter efter det, eller bliver fornærmet over at han er sådan på banen. Han har altid været sådan, og han vil blive ved med at være sådan.

Se Brylles svar - jeg kunne ikke have formuleret det meget bedre. Det er nøjagtig sådan, jeg har det med Ronaldo. Jeg tror ikke der er nogle herinde, der ikke værdsætter hans fantastiske meritter. Manden skal anerkendes for det, han har opnået.

Men tænk engang hvilket eftermæle Ronaldo ville efterlade, hvis han havde en arbejdsomhed som Ramos og en ydmyghed a la Modríc.

Leveret af Kunena Forum