Zidane i samtaler med Cristiano Ronaldo
Brylle skrev:
Jeg synes, at det er vigtigt, at man ikke bare hopper ind i den naive verden, klapper hinanden blidt på numsen og er enige om, at alt er i den skønneste orden.Jespersk skrev: Er jeg den eneste herinde, der virkelig syntes det er trættende, at læse det ene negative indlæg efter det andet fra Sahinovic? Det er virkelig utroligt, at man kan være så negativ på så mange punkter både omkring klubben generelt men samtidig også omkring spillerne, herunder især Ronaldo. Det er fint, du ikke bryder dig om Ronaldo, men efter alt hvad han har gjort for denne klub og stadig gør på et absurd højt niveau, forstår jeg ikke alt den hate.
Jeg syntes personligt, at man kan se en fremgang i forhold til, at han ønsker at hjælpe hele holdet. I den seneste kamp løb han mere, var med i alle de offensive gode aktioner, og mener endda jeg så ham i en glidende tackling? Fordi han bliver sur og skuffet over sig selv, på grund af nogle brændte muligheder, er det mærkeligt at lange så meget ud efter hans attitude? Det er nu engang denne vindermentalitet, og attitude der gør ham så vanvittig god.
Som en anden bruger skriver, så har han altid været sådan og vil altid være det, og det kan man tolke som man vil, men at komme og kalde det for en tabermentalitet osv, er jo latterligt.
Jeg har selv haft en del diskussioner med Sahinovic i fortiden og heller ikke snakket helt pænt til ham, men jeg synes, at han har helt ret i det, han skriver. Selvfølgelig skal Ronaldo anerkendes for sine præstationer, men når først man når et punkt, hvor attituden er så langt ude og hans præstationer heller ikke rækker til det helt store, så må man også indse det og arbejde ud fra det. Den såkaldte "vindermentalitet", han udviser på banen er jo noget, der i så fald rækker ud over holdet. Jesé var jo netop nødt til at bruge mere tid på at trøste Ronaldo end han brugte på at fejre målet med Benzema og glæde sig over den gode tur, han tog på kanten.
Man så den samme attitude tidligere i kampen, hvor Benzema i sidste øjeblik blev forhindret i at lægge en bold ind til ham. Så hoppede han op i luften, drejde 48 gange rundt og stod så helt stille og kiggede dumt, mens Benzema og Bale måtte forsøge at komme igennem 5 mand. En spiller med vindermentalitet og en vilje til at hjælpe holdet havde jo netop hjulpet holdet i en sådan situation. I stedet sætter han sig selv over disse ved at blive så pigesur og fornærmet over, at Benzema ikke kunne lægge den ind til ham. Sådan noget føler jeg heller ikke, at man kan bruge til noget som helst.
Men det er skam befriende, at der er personer med forskellige holdninger, selvom de ikke falder i alles smag. Jeg bryder mig heller ikke voldsomt meget om Neyes ønske om 45 verdensklassespillere, der skal rotere eller Johnsons bog om 100 måder, man kan man vinde en fodboldkamp på ;) Men det er stadig dejligt, at der er plads til alle slags holdninger :)
Perfekt skrevet min ven ;-)
Ronaldo kan slå ud med armene, hoppe, lave kolbøtter, osv osv., når han selv brænder, og bliver frustreret over sin præstation. Der er jeg ligeglad, med hans kropssprog.
Det kritiske er dog, når han gør nøjagtigt det samme, når hans holdkammerater måske ikke spiller ham millimeter præcist, eller løber i den retning, hvor han spiller bolden. Jeg har set utallige gange, hvor Ronaldo spiller en elendig aflevering, som medspilleren ikke har en jordisk chance for at nå - og stort set hver gang - kigger Ronaldo på medspilleren (eller slår ud med armene), som om det er ham, der løber forkert.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men tænk engang hvilket eftermæle Ronaldo ville efterlade, hvis han havde en arbejdsomhed som Ramos og en ydmyghed a la Modríc.
Du mener ligesom Messi?
Venlig hilsen
Sahinovic
Jespersk skrev: Er jeg den eneste herinde, der virkelig syntes det er trættende, at læse det ene negative indlæg efter det andet fra Sahinovic? Det er virkelig utroligt, at man kan være så negativ på så mange punkter både omkring klubben generelt men samtidig også omkring spillerne, herunder især Ronaldo. Det er fint, du ikke bryder dig om Ronaldo, men efter alt hvad han har gjort for denne klub og stadig gør på et absurd højt niveau, forstår jeg ikke alt den hate.
Jeg syntes personligt, at man kan se en fremgang i forhold til, at han ønsker at hjælpe hele holdet. I den seneste kamp løb han mere, var med i alle de offensive gode aktioner, og mener endda jeg så ham i en glidende tackling? Fordi han bliver sur og skuffet over sig selv, på grund af nogle brændte muligheder, er det mærkeligt at lange så meget ud efter hans attitude? Det er nu engang denne vindermentalitet, og attitude der gør ham så vanvittig god.
Som en anden bruger skriver, så har han altid været sådan og vil altid være det, og det kan man tolke som man vil, men at komme og kalde det for en tabermentalitet osv, er jo latterligt.
Jeg plejer at være ret ligeglad, men jeg har aldrig forstået brugere som dig som kun kommer her en gang imellem, for at skrive at de er trætte af en bruger? Beklager, men dit indlæg er da noget af det mest kedelige jeg nogensinde jeg har læst herinde.
Jeg selv har ikke lyst til at være negativ, ihvertfald hvad angår klubben, men kan du så fortælle mig hvilke positive aspekter vi skal tage fat i, siden Ancelottis fyring? Det eneste positive jeg kan hive frem er rent faktisk forrige kamp, én kamp, og det var ikke på grund af resultatet, men fordi vi rent faktisk formåede at spille noget flot varieret fodbold, hvor vi fik spillet os igennem midten største del af tiden, det er noget jeg har savnet! At Isco igen fik spilletid var også noget som vækkede stor glæde i mig, og ikke mindst Bales præstation!
Men udover Zidanes debut, så synes jeg absolut ikke der har været noget at glæde sig over, og jeg er bare ikke jubel-idiot typen, den må du gerne stå for.
PS.
Tak Brylle, jeg kunne virkeligt ikke have skrevet det bedre!
Florentino Pérez
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
madrid2000 skrev: Problemet er jo lidt at udover at spille for CHL, La Liga, Copa Del Rey og alle de andre trofæer, så spiller Ronaldo ligeså meget for Balon D'or. Faktisk er jeg ikke i tvivl om, hvilket trofæ han allerhelst vil vinde. Det hæmmer vores spil engang imellem og hans attitude er ekstremt trættende at se på. Holdet fører 5-0, men han er ikke glad fordi han ikke har scoret.
Det blev igen i går bevist, at man ikke kan vinde Balon D´or uden også at have vundet titler med klubben. Cristiano Ronaldo erkendte endda selv i et interview, at hans chancer nok ikke var store i forhold til Messi, netop på grund af klub-titlerne.
Så jeg er slet ikke i tvivl om, at Cristiano Ronaldo godt ved, at han skal være med til at vinde noget på klubplan for at kunne vinde Guldbolden.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Kan det egentlig ikke bare koges til dette? Om der er straffe eller ej kan man altid diskutere, men det Ronaldo gør efter Benzema scoringen er under al kritik. Og det er netop den kritik som der er tale om her. Vindermentalitet mig i røven. Det handler simpelthen om selviscenesættelse, og intet andet!
Om det har gjort ham så god eller ej, så render der bare en gut rundt i Barcelona, som desværre for Ronaldo er en del bedre, og i mine øjne meget bedre. Og det er faktisk uden den "vindermentalitet". Det er forkasteligt, og folk der prøver at bortforklare, eller acceptere Ronaldo's opførsel er også forkastelige. Lad os nu kalde en spade for en spade.
Ronaldo er gladest for sine egne bedrifter, og det er helt fint, men så skal hans barnlige adfærd heller ikke gøres til noget det ikke er. Hvis man stadig er i tvivl, så kan man jo kaste et blik på hans fejring af hans første mål imod Bayern i semifinalen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Johnson
- Gæst
-
Pelle skrev:
real89 skrev:
Pelle skrev:
Lars1991 skrev: Man ser vist det man gerne vil se. Jeg synes vi så en ændret Ronaldo i kampen især spillemæssigt. Han var fremragende i første halvleg, knap så god i anden.
Vi bliver også nødt til at putte tingene i de rigtige kasser :-) En ting er spillet på banen, hvor jeg faktisk synes, at Ronaldo gjorde det hæderligt.
En anden - og meget mere rodet, forstyrrende - kasse er den, hvor hans attitude befinder sig. Det er simpelthen skræmmende, at man har så lidt kollektiv forståelse, at man ikke kan glæde sig over, når det går holdet godt fremfor en selv.
Jeg tror faktisk ikke at der er tale om, at han ikke har en god kollektiv forståelse. For han arbejde hård for holdet, og løber for holdet. Og det synes jeg man ser mere og mere af. Og i den sidste kamp, var han også glad for de mål de andre scorede. Jeg så da ikke at han ikke sagde tillykke til dem. Jeg så et smil på hans læber da der blev scoret.
Det er mere når han ikke selv gør det godt (hans skud går forbi målet, boden rammer stolpen osv) at man ser hans attetude mere.tror han er en kæmpe perfektionist. Når tingene ikke går hans så bliver han irriteret. Men det er vel ikke noget nyt. HAN HAR ALTID VÆRET SÅDAN.
Og jeg forstår til dato ikke, hvorfor folk bliver ved med at give karakter efter det, eller bliver fornærmet over at han er sådan på banen. Han har altid været sådan, og han vil blive ved med at være sådan.
Se Brylles svar - jeg kunne ikke have formuleret det meget bedre. Det er nøjagtig sådan, jeg har det med Ronaldo. Jeg tror ikke der er nogle herinde, der ikke værdsætter hans fantastiske meritter. Manden skal anerkendes for det, han har opnået.
Men tænk engang hvilket eftermæle Ronaldo ville efterlade, hvis han havde en arbejdsomhed som Ramos og en ydmyghed a la Modríc.
Jeg har det på samme med Ronaldo. Han har muligheden for legendestatus hvis han indfandt sig i en ny og mere passende rolle hvor han arbejdede ydmygt for holdet. Tænk hvis han frivilligt afgav retten til at spille alle kampe og sparke alle frispark. Tænk hvis han accepterede at han ind imellem blev udskiftet fordi det var for holdets bedste. Tænk hvis han i nogle kampe udmærkede sig ved et sandt arbejdsraseri hvor han også brugte sin imponerende fysik på genpresset. Tænk hvis brugte sin status i klubben til at foregå med et positivt eksempel, at være en leder for de andre, i stedet for bare at spille for sine egne personlige rekorder. Manden ville efter min mening være en legende på højde med de allerstørste i klubbens historie.
Derimod hvis Ronaldo skiftede til PSG til sommer vil han ikke engang være i nærheden af at have den status som eksempelvis Zidane har idag.
- zigriaosmani
- Senior bruger
-
Johnson skrev:
Pelle skrev:
real89 skrev:
Pelle skrev:
Lars1991 skrev: Man ser vist det man gerne vil se. Jeg synes vi så en ændret Ronaldo i kampen især spillemæssigt. Han var fremragende i første halvleg, knap så god i anden.
Vi bliver også nødt til at putte tingene i de rigtige kasser :-) En ting er spillet på banen, hvor jeg faktisk synes, at Ronaldo gjorde det hæderligt.
En anden - og meget mere rodet, forstyrrende - kasse er den, hvor hans attitude befinder sig. Det er simpelthen skræmmende, at man har så lidt kollektiv forståelse, at man ikke kan glæde sig over, når det går holdet godt fremfor en selv.
Jeg tror faktisk ikke at der er tale om, at han ikke har en god kollektiv forståelse. For han arbejde hård for holdet, og løber for holdet. Og det synes jeg man ser mere og mere af. Og i den sidste kamp, var han også glad for de mål de andre scorede. Jeg så da ikke at han ikke sagde tillykke til dem. Jeg så et smil på hans læber da der blev scoret.
Det er mere når han ikke selv gør det godt (hans skud går forbi målet, boden rammer stolpen osv) at man ser hans attetude mere.tror han er en kæmpe perfektionist. Når tingene ikke går hans så bliver han irriteret. Men det er vel ikke noget nyt. HAN HAR ALTID VÆRET SÅDAN.
Og jeg forstår til dato ikke, hvorfor folk bliver ved med at give karakter efter det, eller bliver fornærmet over at han er sådan på banen. Han har altid været sådan, og han vil blive ved med at være sådan.
Se Brylles svar - jeg kunne ikke have formuleret det meget bedre. Det er nøjagtig sådan, jeg har det med Ronaldo. Jeg tror ikke der er nogle herinde, der ikke værdsætter hans fantastiske meritter. Manden skal anerkendes for det, han har opnået.
Jeg har det på samme med Ronaldo. Han har muligheden for legendestatus hvis han indfandt sig i en ny og mere passende rolle hvor han arbejdede ydmygt for holdet. Tænk hvis han frivilligt afgav retten til at spille alle kampe og sparke alle frispark. Tænk hvis han accepterede at han ind imellem blev udskiftet fordi det var for holdets bedste. Tænk hvis han i nogle kampe udmærkede sig ved et sandt arbejdsraseri hvor han også brugte sin imponerende fysik på genpresset. Tænk hvis brugte sin status i klubben til at foregå med et positivt eksempel, at være en leder for de andre, i stedet for bare at spille for sine egne personlige rekorder. Manden ville efter min mening være en legende på højde med de allerstørste i klubbens historie.
Derimod hvis Ronaldo skiftede til PSG til sommer vil han ikke engang være i nærheden af at have den status som eksempelvis Zidane har idag.
Her må jeg sige, at jeg er dybt uenig. Man kan ikke nedgøre hans status, blot fordi han skifter klub. Det er efter min mening ikke anderkende nok af alt det han har bidraget med i den tid han været i klubben. Jeg er fuldstændig enig med Brylle omkring hans attitude. Jeg er den største Ronaldo fan endda, men der går en hvis grænse for hvordan man skal opføre sig på en fodboldbane.
Men at sige at han vil miste sin status fordi han har den samme attitude, fordi han brokker sig, fordi han kaster sig med armene og laver kolbøtter osv. Det er en helt absurd tankegang efter min mening. Zidane var klasse, han var unik på fodboldbanen, men selv Ronaldo har altså været en fornøjelse at følge og efter min mening i samme række som Zidane, hvad angår status for klubben. Jeg synes man har en tendens til at have en mening som kan ændre nat og dag, og man glemmer lidt hvad han i virkeligheden har opnået for klubben (hvad angår rekorder osv). Et af dem resulterede i CHL sejr. Jeg forstår udmærket godt, at Zidane's kasse var ude af den her verden i CHL finalen, men det er ikke ensbetynde med at Ronaldo skal op og lave et sakse - mål ved stilling 1-1 mod Barca i finalen, for at opnå samme status. Det vil have være vildt dog!
Jeg synes også det vil være i orden, hvis Ronaldo skiftede til eksempelvis PSG, det er der ikke mange der vil klage over. Jeg vil stadigvæk give ham same status som Zidane til hver en tid, selv hvis han skiftede. Det er ikke en argument for, at Ronaldo vil miste sin status, bare fordi han skifter klub.
- Johnson
- Gæst
-
zigriaosmani skrev:
Johnson skrev:
Pelle skrev:
real89 skrev:
Pelle skrev:
Her må jeg sige, at jeg er dybt uenig. Man kan ikke nedgøre hans status, blot fordi han skifter klub. Det er efter min mening ikke anderkende nok af alt det han har bidraget med i den tid han været i klubben. Jeg er fuldstændig enig med Brylle omkring hans attitude. Jeg er den største Ronaldo fan endda, men der går en hvis grænse for hvordan man skal opføre sig på en fodboldbane.
Men at sige at han vil miste sin status fordi han har den samme attitude, fordi han brokker sig, fordi han kaster sig med armene og laver kolbøtter osv. Det er en helt absurd tankegang efter min mening. Zidane var klasse, han var unik på fodboldbanen, men selv Ronaldo har altså været en fornøjelse at følge og efter min mening i samme række som Zidane, hvad angår status for klubben. Jeg synes man har en tendens til at have en mening som kan ændre nat og dag, og man glemmer lidt hvad han i virkeligheden har opnået for klubben (hvad angår rekorder osv). Et af dem resulterede i CHL sejr. Jeg forstår udmærket godt, at Zidane's kasse var ude af den her verden i CHL finalen, men det er ikke ensbetynde med at Ronaldo skal op og lave et sakse - mål ved stilling 1-1 mod Barca i finalen, for at opnå samme status. Det vil have være vildt dog!
Jeg synes også det vil være i orden, hvis Ronaldo skiftede til eksempelvis PSG, det er der ikke mange der vil klage over. Jeg vil stadigvæk give ham same status som Zidane til hver en tid, selv hvis han skiftede. Det er ikke en argument for, at Ronaldo vil miste sin status, bare fordi han skifter klub.
For mig handler det mere om at man har haft en strategi hvor man byggede hele holdet op omkring Ronaldo i snart syv sæsoner. Den strategi har ført til utroligt få titler. Ronaldo er for mig at se hovedpersonen i en meget ringe epoke i Real Madrids historie. Han bliver nødt til at tilføre mere til historien om Ronaldo. Hvis man udelukkende skal vurdere ham på resultater og statistik som fortalerne for Ronaldo ofte fremhæver, så er det på bundlinjen ikke er en særlig god statistik at man ikke vinder titler. Jeg er klar over at Zidane heller ikke rev den ene titel efter den anden til klubben, men jeg mener at der er flere lag i historien om Zidane der berettiger hans legendestatus. Jeg tror vi er mange der mener at det flotteste fodbold verden nogensinde har set blev spillet med Zidane i den hvide trøje.
R7CR7GB11 skrev:
Du mener ligesom Messi?
Venlig hilsen
Sahinovic
Så må man i det mindste referer til en spiller, der faktisk viser den ydmyghed der er tale om. Folk glemmer hurtigt hans konfliter med Enrique, da han kaldte sportsdirektøren idiot for ikke at ville forlænge hans kontrakt som var forlænget 6 gange de sidste 4 år hvor han så fik sin vilje, hvor han flere gange har råbt af medspillere, når det ikke er gået godt.
Overall virker Messi mere ydmyg og som en bedre ven, men mere er han heller ikke.
Johnson skrev:
zigriaosmani skrev:
Johnson skrev:
Pelle skrev:
real89 skrev:
Pelle skrev:
For mig handler det mere om at man har haft en strategi hvor man byggede hele holdet op omkring Ronaldo i snart syv sæsoner. Den strategi har ført til utroligt få titler. Ronaldo er for mig at se hovedpersonen i en meget ringe epoke i Real Madrids historie. Han bliver nødt til at tilføre mere til historien om Ronaldo. Hvis man udelukkende skal vurdere ham på resultater og statistik som fortalerne for Ronaldo ofte fremhæver, så er det på bundlinjen ikke er en særlig god statistik at man ikke vinder titler. Jeg er klar over at Zidane heller ikke rev den ene titel efter den anden til klubben, men jeg mener at der er flere lag i historien om Zidane der berettiger hans legendestatus. Jeg tror vi er mange der mener at det flotteste fodbold verden nogensinde har set blev spillet med Zidane i den hvide trøje.
Ronaldo, Roberto Carlos, Zidane osv. jeg kan blive ved med at nævne store klublegender, der ikke vandt synderlig meget.
Pedro, Pinto, Keita osv. har vundet en masse titler, men ved ikke hvor mange der betragter dem som legender.
Sandheden er bare at hvis man skal måle den enkelte spillers præstationer på baggrund af titler, så underminimere man at fodbold er en holdsport med hele 11 spillere på banen af gangen plus de 7 på bænken. Uanset hvor godt man præstere, afhænger titlerne af så mange andre spillere også.
SR4 skrev:
R7CR7GB11 skrev:
Du mener ligesom Messi?
Venlig hilsen
Sahinovic
Så må man i det mindste referer til en spiller, der faktisk viser den ydmyghed der er tale om. Folk glemmer hurtigt hans konfliter med Enrique, da han kaldte sportsdirektøren idiot for ikke at ville forlænge hans kontrakt som var forlænget 6 gange de sidste 4 år hvor han så fik sin vilje, hvor han flere gange har råbt af medspillere, når det ikke er gået godt.
Overall virker Messi mere ydmyg og som en bedre ven, men mere er han heller ikke.
Ha ha, jeg tror du misforstod mig :-D
Jeg proevede blot at trolle Sahinovic for hans lykoenskning til Messi her paa siden.
Personligt har jeg heller ikke meget tilovers for Messi som person.
Han bliver i medierne fremstillet som vaerende en meget bedre person end han reelt ser ud til at vaere bag facaden.
Det er derfor jeg ofte forsoeger at forsvare Ronaldo. Med ham er det i det mindste "what you see is what you get" hvis ikke "what you get" endda reelt er bedre end "what you see" :-)