Optakt: Næsen i sporet

8 år 8 måneder siden #1 af Administrationen

Zidane har allerede bekendtgjort, at herren her - Kovacic - starter i stedet for Isco i dagens kamp.

Real Madrids sæson har været som en lidt for lang og opkast-provokerende flyvetur med et mindre anerkendt østeuropæisk flyselskab, hvis piloter har manglet træning, synstest og retningssans.

I perioder har det gået rigtigt godt, kort efter har det været virkelig skidt og i lange perioder sådan midt i mellem.

Senest i udekampen mod Granada, en kamp Real Madrid bør vinde ubesværet, men som endte med at blive en neglebidende version af en dårlig sportsoplevelse, hvor man måtte helt hen til Modric’ fremragende afslutning i kampens afslutning, før de tre point var i hus.

Dagens kamp bliver ikke nødvendigvis lettere. Overfor Real Madrid står nemlig den klub i Spanien, der måske har mindst til overs for alt, hvad hovedstadsklubben står for, Athletic Club fra Bilbao i Baskerlandet, der foragter det centrale Spanien, venskabet med præsident og konge og de fordele, man mener Real Madrid får ud af førnævnte venskaber.

Det er derfor med sikkerhed et tændt, kamplystent baskisk mandskab, der løber på banen på Bernabéu i aften, men som samtidig må undvære vigtige brikker i form af Míkel San José, Raúl García og Inaki Williams.

Tilbage til tidligere skitserede flyvetur så har de gode perioder for Madrid oftest været på eget græs, hvor man over den seneste periode har været decideret urimeligt ugæstfrie. Espanyo (6-0), Gijón (5-1), Deportivo (5-0), Real Sociedad (3-1), Rayo (10-2). For nu bare at tage et udpluk.

Athletic Club er dog i en noget bedre liga, hvilket placeringen som ligaens nummer seks tydeligvis indikerer, og det kan være en fatal fejl, hvis Zidanes mandskab vælger at undervurdere en modstander, der har flere kvalitetsspillere med frontløber Aduriz som en af de fremmeste.

Hos dagens hjemmehold er hovedpinen, at Marcelo og Gareth Bale sidder udenfor, hvor Zidane, skal man tro spanske medier, giver startpladser til Nacho, Kovacic og James Rodríguez.

Real Madrid
Navas – Nacho, Ramos, Varane, Carvajal – Kovacic, Modric, Kroos – James, Benzema, Cristiano

Athletic Club
Iraizoz – Balenziaga, Laporte, Etxeita, Bóveda – Beñat, Iturraspe – Sabin, Eraso, De Marcos - Aduriz

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 8 måneder siden #2 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Næsen i sporet
Har du også fløjet med Wizz Air?!

8 år 8 måneder siden #3 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Optakt: Næsen i sporet
For Real Madrids skyld, så er det en god nyhed, at Inaki ikke er med.

Jeg havde dog glædet mig til at se ham på vores hjemmebane, hvor han ville kunne folde sig ud på den største scene. Han er en utrolig spændende spiller.

Vi får dog lejlighed til at se mere til Laporte, som forhåbentlig spiller på sin kommende hjemmebane om et par timer.

Jeg ser meget frem til at se Kovacic få chancen fra start, da han tidligere har vist glimt af sit enorme potentiale. Jeg savner dog at se Casemiro på banen, som virker til at være røget ud i kulden ifm. trænerskiftet.

Kunne være frækt af Zidane at bringe Casemiro som ankeret i midtugen mod Roma, hvor han så kan have Isco og Modric foran sig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 8 måneder siden #4 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Optakt: Næsen i sporet
Danilo med fra start i stedet for Marcelo ...

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
8 år 8 måneder siden #5 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Optakt: Næsen i sporet
Varane med for mange fejl stadigvæk. Han må godt snart indløse det potentiale vi allerede så glimt af for år tilbage.

8 år 8 måneder siden #6 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Optakt: Næsen i sporet
Årha Varane... Sikkerheden selv de forgangne sæsoner... Hvor kommer det dyk i form og selvtillid fra? Manglende kamp minutter? Glæder mig til at Pepe kommer tilbage.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 8 måneder siden #7 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Optakt: Næsen i sporet
Forsvaret er svagt spillende... der bliver satset for meget, og vi er langsomt tilbage på plads i defensiven :/

Men der sgu egentlig okay med idéer offensivt og god kasse af ROnlado - første mål mod en "af det store" i denne sæson... lad det være starten til en lille opblomstring

Er det bare mig eller har Kovacic lige lidt mere gnist end Isco? Synes han er mere med i agrebene end Isco har været

og så det venstreben af James....

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved ChrillRM14.

8 år 8 måneder siden #8 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Næsen i sporet
Ronaldo scorer ikke vigtige mål, og James er dårlig for tiden.

:-D

8 år 8 måneder siden #9 af zigriaosmani
Besvaret af zigriaosmani på emne Optakt: Næsen i sporet
Ronaldo er godt nok forrygende i kampen!!! Kæft han kan det hele!! Han virker som en hel ny spiller
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved zigriaosmani.

8 år 8 måneder siden #10 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Næsen i sporet
Er det ikke snart bedre og spille uden keeper? Han er på skovtur konstant alligevel! Varane skal orientere sig bedre, men Navas skal råbe så højt, så selv jeg ville kunne høre det med mute på fjerneren, hvis han kommer ud af sit mål. Jeg bliver så træt af og se ham vogte vores mål uge efter uge. Elendig med benene, bokser mere end Casillas i hans sidste dage og er så fantastisk usikker, så jeg frygter for et mål scoret imod når vi selv har bolden omkring modstandernes straffesparksfelt.
Kan vi ikke bare få en god målmand tilbage i Real Madrid, tak.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

8 år 8 måneder siden #11 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Optakt: Næsen i sporet
Rigtig god kamp af Ronaldo.
Dommeren er godt nok horribel.
Benzema spiller lidt sløjt, og vi har ikke set så meget til modric som man plejer, godt indhop af kova.
Varane ser godt nok usikker ud :S

Nu skal vi bare lige lave et par kasser mere i 2. :D

8 år 8 måneder siden #12 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Optakt: Næsen i sporet
Jeg skulle lige til at svine James til for sit manglende engagement, men så scorer han det smukke mål, og så nænner man næsten ikke at skrive noget negativt. Det skal dog nævnes, at han til tider vandrer ugideligt rundt, og har umådeligt svært ved at sætte en mand pga. sin manglende speed.

Ronaldo har været god, Benzema har været rimelig usynlig indtil videre, og Kovacic har bevist, hvorfor han fortjener mere spilletid. Han udviser i den grad det engagement og den løbevillighed, som James ikke gør.

Midtbanen fungerer måske i dag, men mod Roma er det simpelthen nødvendigt at spille med en decideret 6'er. Athletic har i flere omgange vadet igennem uden de store problemer, så jeg håber lidt på, at Casemiro får chancen i Champions League.

Leveret af Kunena Forum