Kroos og Modric klar igen

10 år 4 måneder siden #13 af Ellehamp
Besvaret af Ellehamp på emne Kroos og Modric klar igen

Sebberg skrev: Med tanke på at en lidt mere skarp Howedes havde ekspederet Real Madrid ud i sidste sæsons ottendedelsfinale, så er det godt nok imponerende, at folk kan sælge kampen så nemt, som det gøres.

Roma er et bedre hold end Schalke, og jeg tror SAGTENS, at vi kan komme i seriøse problemer i morgen. Vi har notorisk svært ved at motivere os i disse kampe.

Helt enig. Det bliver en gyser. Hold da kæft, nu jeg tænker over det, er det første gang i ti måneder (Juventus), at vi har spillet imod et tophold og gået ind til kampen med en følelse af, at en sejr er mulig. Glæder mig helt sindssygt og med en 2-0 føring... Det bliver fedt!

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #14 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Kroos og Modric klar igen

Siempre Madrid skrev:

Sebberg skrev: Med tanke på at en lidt mere skarp Howedes havde ekspederet Real Madrid ud i sidste sæsons ottendedelsfinale, så er det godt nok imponerende, at folk kan sælge kampen så nemt, som det gøres.

Roma er et bedre hold end Schalke, og jeg tror SAGTENS, at vi kan komme i seriøse problemer i morgen. Vi har notorisk svært ved at motivere os i disse kampe.

Hvem sælger kampen nemt?

Alle kampe skal tages seriøst, men med en indsats a la den i weekenden, bør Roma vist ikke blive et problem. Derfor stemmer jeg på Lucas og Borja i startopstillingen.

Synes egentligt, at du bekræfter mig i min hypotese. ‘Med en indsats ala den i weekenden’. Javel, vi slog Celta de Vigo 7-1, men vi bliver simpelthen nødt til at tillægge de sejre meget begrænset værdi. Det siger intet om vores niveau, at udebaneholdene helt naivt kollapser fuldstændig i hver eneste kamp på Bernabeu, når de kommer bagud med to-tre mål.

I stedet vil jeg korrigere med: men med en indsats ala den sidste måned, så kan AS Roma bliver en ubehagelig stor opgave, for det er vel mere den form, som vi skal kigge på. Og den form siger i korte vendinger, at vi vakler, og at vi gør det, hver eneste gang vi møder et hold, der tør spille mod os.

10 år 4 måneder siden #15 af Siempre Madrid

Sebberg skrev:

Siempre Madrid skrev:

Hvem sælger kampen nemt?

Alle kampe skal tages seriøst, men med en indsats a la den i weekenden, bør Roma vist ikke blive et problem. Derfor stemmer jeg på Lucas og Borja i startopstillingen.

Synes egentligt, at du bekræfter mig i min hypotese. ‘Med en indsats ala den i weekenden’. Javel, vi slog Celta de Vigo 7-1, men vi bliver simpelthen nødt til at tillægge de sejre meget begrænset værdi. Det siger intet om vores niveau, at udebaneholdene helt naivt kollapser fuldstændig i hver eneste kamp på Bernabeu, når de kommer bagud med to-tre mål.

I stedet vil jeg korrigere med: men med en indsats ala den sidste måned, så kan AS Roma bliver en ubehagelig stor opgave, for det er vel mere den form, som vi skal kigge på. Og den form siger i korte vendinger, at vi vakler, og at vi gør det, hver eneste gang vi møder et hold, der tør spille mod os.

Jeg tænker nu ikke så meget i sejrens størrelse, for den faldt på en billig baggrund og uanset hvad, slår vi nok ikke Roma med 7-1.

Men jeg synes at indstillingen var i orden hos alle mand og er den det, så har jeg altså svært ved at se Roma overraske med noget som helst. Det kræver en fuldblods-indsats, naturligvis, det er trods alt Champions League.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 4 måneder siden #16 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Kroos og Modric klar igen
Problemet er bare at primadonnaerne tror den allerede er hjemme. Arrogance lægger til flere af spillerne, så hvis vi stiller med Vazquez, Mayoral og casemiro, så er der da 3 mindre som ikke er arrogante;)

Men håber da de gider imorgen, ellers er roma for stærke.

10 år 4 måneder siden #17 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Kroos og Modric klar igen

asp3200 skrev: Problemet er bare at primadonnaerne tror den allerede er hjemme. Arrogance lægger til flere af spillerne, så hvis vi stiller med Vazquez, Mayoral og casemiro, så er der da 3 mindre som ikke er arrogante;)

Men håber da de gider imorgen, ellers er roma for stærke.

Her er det jo så rart med CR7's målærgerrighed (ligger y og 7 ikke lidt tæt på hinanden på tastetaturet ift. at stave det CRy?).

Jeg tror mere, at det er i forsvaret, at vi skal passe på. Ingen af vores offensive kort har nogen grund til at slappe af, enten fordi de skal vise, de er i form igen(Bale), fortsætter stimerne(Lucas m.m.) eller Ronaldo, der vil ud og score mod endnu et lille hold(Roma).
Casemiro kan være god, men jeg tvivler lidt på ham endnu. Men jeg ser gerne genvalg til ham og Lucas, for at vise(ligesom andre siger), at fightervilje og gejst giver genvalg. Bale kan være indskifter ligesom i weekenden :)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

10 år 4 måneder siden #18 af Dios
Besvaret af Dios på emne Kroos og Modric klar igen

Johnson skrev: Kovacic var ikke vildt imponerende mod Celta, men det var Isco helt sikkert heller ikke. Sagen er bare at Kovacic løber flere kilometre end Isco og desuden tager flere sprints. En anden årsag til at jeg foretrækker Kovacic er at han er mere defensiv hvilket betyder at vi kan få frigjort Modric som er vores bedste spiller.
Lad os prøve med Kovacic og Casemiro på den centrale midtbane. Modric på den offensive midtbane, Bale på venstre, Lucas på højre og Ronaldo centralt.

Modric er så fantastisk, fordi han har spillet foran sig. Modric er ikke nogen specielt god spiller, hvis han ikke har spillet og pladsen foran sig. Det så man i Tottenham, og man så det i hans første sæson i Real Madrid, hvor han af 9 ud af 10 blev kaldt et kæmpe flop.
Modric har i mine øjne været vores klart bedste spiller i de seneste 2 sæsoner, og det har altså været med Kroos ved sin side. Hvorfor så spille ham i en anden position, når han netop allerede er så afgørende og fremragende på den mere dybe position?
Med Casemiro i stedet for Kroos, så får du en bedre balance og større defensiv power, men man mister til gengæld også en del i det opbyggende spil, og det er stadig noget Kovacic ikke kan give Real Madrid endnu. Så derfor er det vigtigt vi har en kreativ spiller længere fremme som Isco, som netop er fantastisk imellem kæderne. Dog skal han bare placeres mere centralt, så man kan spille ham igennem kæderne, og ikke på tværs af kæderne. Specielt nu når Benzema er ude, for han var den eneste offensiv spiller, som kunne gøre noget ved en bold, som blev spillet igennem kæderne udover Isco, som desværre også bliver spillet med udgangspunkt i venstre side under Zidane.

Det er ikke fordi Isco på nogen måder har fortjent at starte inde, men uden Kroos så står Modric med al det opbyggende spil, og det vil simpelthen blive for nemt for Roma, at sætte Modric ud af kampen, hvis han alene mand skal sætte dagsorden og være den eneste kreative spiller, som kan holde bolden kørende.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #19 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Kroos og Modric klar igen

Dios skrev:

Johnson skrev: Kovacic var ikke vildt imponerende mod Celta, men det var Isco helt sikkert heller ikke. Sagen er bare at Kovacic løber flere kilometre end Isco og desuden tager flere sprints. En anden årsag til at jeg foretrækker Kovacic er at han er mere defensiv hvilket betyder at vi kan få frigjort Modric som er vores bedste spiller.
Lad os prøve med Kovacic og Casemiro på den centrale midtbane. Modric på den offensive midtbane, Bale på venstre, Lucas på højre og Ronaldo centralt.

Modric er så fantastisk, fordi han har spillet foran sig. Modric er ikke nogen specielt god spiller, hvis han ikke har spillet og pladsen foran sig. Det så man i Tottenham, og man så det i hans første sæson i Real Madrid, hvor han af 9 ud af 10 blev kaldt et kæmpe flop.
Modric har i mine øjne været vores klart bedste spiller i de seneste 2 sæsoner, og det har altså været med Kroos ved sin side. Hvorfor så spille ham i en anden position, når han netop allerede er så afgørende og fremragende på den mere dybe position?
Med Casemiro i stedet for Kroos, så får du en bedre balance og større defensiv power, men man mister til gengæld også en del i det opbyggende spil, og det er stadig noget Kovacic ikke kan give Real Madrid endnu. Så derfor er det vigtigt vi har en kreativ spiller længere fremme som Isco, som netop er fantastisk imellem kæderne. Dog skal han bare placeres mere centralt, så man kan spille ham igennem kæderne, og ikke på tværs af kæderne. Specielt nu når Benzema er ude, for han var den eneste offensiv spiller, som kunne gøre noget ved en bold, som blev spillet igennem kæderne udover Isco, som desværre også bliver spillet med udgangspunkt i venstre side under Zidane.

Det er ikke fordi Isco på nogen måder har fortjent at starte inde, men uden Kroos så står Modric med al det opbyggende spil, og det vil simpelthen blive for nemt for Roma, at sætte Modric ud af kampen, hvis han alene mand skal sætte dagsorden og være den eneste kreative spiller, som kan holde bolden kørende.

Jeg har tabt alt for Isco. Jeg mener ganske enkelt ikke han har niveauet til at spille for Real Madrid og når han samtidig ikke kompenserer ved at kæmpe røven ud af bukserne som Lucas Vazquez, så skal han ikke i nærheden af startopstillingen. jeg vil til enhver tid foretrække Kroos i den fremskudte rolle på midtbanen, med Casemiro og Modric længere tilbage på banen til at rydde op og bygge op.

10 år 4 måneder siden #20 af Dios

Johnson skrev:

Dios skrev:

Jeg har tabt alt for Isco. Jeg mener ganske enkelt ikke han har niveauet til at spille for Real Madrid og når han samtidig ikke kompenserer ved at kæmpe røven ud af bukserne som Lucas Vazquez, så skal han ikke i nærheden af startopstillingen. jeg vil til enhver tid foretrække Kroos i den fremskudte rolle på midtbanen, med Casemiro og Modric længere tilbage på banen til at rydde op og bygge op.

Kæmpe røven ud af bukserne? Isco er den offensiv spiller som løber flest meter! Udover Lucas. Det er jo noget vrøvl og sige, at Isco ikke kæmper. Det er faktisk noget jeg mener kan siges om alle andre end netop ham.
Jeg ved godt du har det med at fedte 8-10 forskellige holdopstillinger op om ugen, men for få timer siden skrev du, at du hellere så Modric på den offensive, men nu vil du hellere have Kroos fremfor Modric på den offensive midtbane? Ikke at jeg er forvirret, da man efterhånden ved hvordan du leger med de opstillinger, men du taber mig i svinget nu :)

Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 4 måneder siden #21 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Kroos og Modric klar igen

Johnson skrev:

Dios skrev:

Tror du mener James, isco kæmper da for sagen. James tager småløb og alibi fodbold for tiden desværre.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #22 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Kroos og Modric klar igen

Dios skrev:

Johnson skrev:

Dios skrev:

Kæmpe røven ud af bukserne? Isco er den offensiv spiller som løber flest meter! Udover Lucas. Det er jo noget vrøvl og sige, at Isco ikke kæmper. Det er faktisk noget jeg mener kan siges om alle andre end netop ham.
Jeg ved godt du har det med at fedte 8-10 forskellige holdopstillinger op om ugen, men for få timer siden skrev du, at du hellere så Modric på den offensive, men nu vil du hellere have Kroos fremfor Modric på den offensive midtbane? Ikke at jeg er forvirret, da man efterhånden ved hvordan du leger med de opstillinger, men du taber mig i svinget nu :)

Jeg forsøgte egentlig bare at imødekomme dit argument for hvorfor Modric ikke skulle spille på den fremskudte position på midtbanen, da der kan være en vis ræson i at holde ham tilbage på sin vante position, som du nævnte i dit forrige indlæg. Jeg mener bare ikke at der på nogen måde kan være plads til Isco på holdet da han ganske enkelt ikke har niveauet til at blive en afgørende spiller og da han samtidigt ikke fylder lige så meget på banen som eksempelvis Kroos eller Lucas, så er det helt oplagt at han skal ud. Jeg ved godt at folk er helt vilde med Isco, men det ændrer ikke ved, at han er en humørspiller der begejstrer sit publikum, uden for alvor at sætte sit aftryk. ( Set over flere kampe, selvfølgelig har han også sine øjeblikke) Jeg savner i øvrigt at se Kroos blive brugt som den offensive midtbanespiller han i virkeligheden er. Den var den rolle han spillede i Tyskland og for landsholdet inden han kom til Madrid. Nu har man forsøgt med Isco og James som det kreative midtpunkt på midtbanen, uden at det for alvor har været godt. Giv nu Kroos chancen for at spille otter i stedet for at tvinge ham til at spille rollen som en halvdårlig sekser. Jeg ved at det af uransagelige årsager har provokeret folk at jeg leger med opstillinger. Jeg lover højt og helligt at når Real Madrid opnår balance på holdet så holder jeg min kæft med de mange opstilliger, men indtil da bør alt være i spil, selv det på papiret mest vanvittige.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Johnson.

10 år 4 måneder siden #23 af Dios
Johnson skrev:

Jeg forsøgte egentlig bare at imødekomme dit argument for hvorfor Modric ikke skulle spille på den fremskudte position på midtbanen, da der kan være en vis ræson i at holde ham tilbage på sin vante position, som du nævnte i dit forrige indlæg. Jeg mener bare ikke at der på nogen måde kan være plads til Isco på holdet da han ganske enkelt ikke har niveauet til at blive en afgørende spiller og da han samtidigt ikke fylder lige så meget på banen som eksempelvis Kroos eller Lucas, så er det helt oplagt at han skal ud. Jeg ved godt at folk er helt vilde med Isco, men det ændrer ikke ved, at han er en humørspiller der begejstrer sit publikum, uden for alvor at sætte sit aftryk. ( Set over flere kampe, selvfølgelig har han også sine øjeblikke) Jeg savner i øvrigt at se Kroos blive brugt som den offensive midtbanespiller han i virkeligheden er. Den var den rolle han spillede i Tyskland og for landsholdet inden han kom til Madrid. Nu har man forsøgt med Isco og James som det kreative midtpunkt på midtbanen, uden at det for alvor har været godt. Giv nu Kroos chancen for at spille otter i stedet for at tvinge ham til at spille rollen som en halvdårlig sekser. Jeg ved at det af uransagelige årsager har provokeret folk at jeg leger med opstillinger. Jeg lover højt og helligt at når Real Madrid opnår balance på holdet så holder jeg min kæft med de mange opstilliger, men indtil da bør alt være i spil, selv det på papiret mest vanvittige.

Problemet med Kroos er han bliver brugt som 6'er, og problemet med Isco er han bliver brugt som 8'er. Jeg er helt enig med dig i, at Kroos er langt bedre som 8'er end 6'er, men det bliver Isco jo ikke en bedre 8'er af. Isco er på mærkværdig vis gledet ned i banen igen efter Zidane's 2 første hjemmekampe, hvor holdet spillede fantastisk, og hvor Isco igen var på alles læber, fordi han netop spillede så langt fremme, og dermed kunne skabe en masse.
Jeg er bare kommet til en punkt, hvor jeg ikke kan se en løsning med Kroos, Modric og Isco inde på samme tid. Jeg kan bare heller ikke se Kroos løse problemet ved at spille 8'er uden Isco på banen. For Kroos er jo ligesom Modric bedst med spillet foran sig, hvor han kan styre spillet. Med Kroos og Modric som 8'ere, så vil vi stadig mangle 10'eren ligesom vi også vil mangle 6'eren, hvis vi nu bare skal sætte tal på, da det er lidt nemmere :)

Jeg er sgu ligeglad med hvor mange opstillinger du laver. Hvis det ikke interessere mig, så springer jeg bare henover dem, så for min skyld skal du ikke stoppe med at poste dem herinde :D

Jeg så en kamp med Kanté, og blev smask forelsket i hans stil, så har set en masse klip og hele kampe med ham. Det er præcis en type som ham vi mangler. Jeg så Mikkel Bischoff lave en analyse på ham, hvor han pointerede han ikke var en ny Makelele, men en Makelele 2.0. Ved ikke om man kan se den analyse igen, men det er netop en type spiller som ham vi mangler. Han er bomstærk defensivt, men samtidig er han utrolig dynamisk, hurtig og god med bolden, så han kan bringe den fra forsvaret op til angrebet uden at spille nærmeste mand. Med en type som ham, så vil vi få balance på holdet, hvis man spiller med Modric eller Kroos ved hans side, og Isco foran sig i en 10'er rolle. Så tør jeg godt at lægge hovedet på blokken, og sige at Isco i en sådan rolle vil være en seriøs bejler tl Balon'Dor :)

10 år 4 måneder siden #24 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Kroos og Modric klar igen
Men måske behøver vi ikke at spille med en direkte 10’er? Med Casemiro som 6’er og Kroos og Modric som 8’ere vil midtbanen være spækket med spillere der alle er boldsikre, intelligente, forholdsvis fysisk stærke og i stand til/villige til at arbejde begge veje.
Det kan så måske frigøre backsene mere og i højere grad tillade de forreste at fokusere mere på det offensive. Eventuelt ville James kunne agere den ”halve” 10’er ude fra højrekanten, eftersom højrebacken ville skubbe mere frem og stå for bredden. Gør man dét, vil holdet så måske mangle noget fart på den sidste tredjedel, der kunne vise sig at være problematisk.

Omvendt, hvis man fuldstændig droppede en 10’er/”halv”-10’er i Isco/James og spillede BBC på toppen, ville det centrale opspil nok blive ret metodisk og måske for forudsigeligt, da der ville mangle farten på de første meter, uforudsigeligheden og spilmuligheden mellem linjerne som Isco bringer.

Det er vanskeligt, men midtbanekonstellationen og den balance den bringer, er jo så vigtig at få styr - og den har godt nok manglet længe. Dérfor ville jeg gerne se en Casemiro-Modric-Kroos-midtbane an. Jeg har nemlig vanskeligt ved at forestille mig en ordentlig balance på holdet når de 4 forreste hedder Isco (som 10’er), Bale, Ronaldo og Benzema.

Jeg kunne godt være interesseret i at se de 6 forreste som: Casemiro, Modric, Kroos – James/Bale, Ronaldo – Benzema.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

Leveret af Kunena Forum