Kroos og Modric klar igen
Jaken skrev: Men måske behøver vi ikke at spille med en direkte 10’er? Med Casemiro som 6’er og Kroos og Modric som 8’ere vil midtbanen være spækket med spillere der alle er boldsikre, intelligente, forholdsvis fysisk stærke og i stand til/villige til at arbejde begge veje.
Det kan så måske frigøre backsene mere og i højere grad tillade de forreste at fokusere mere på det offensive. Eventuelt ville James kunne agere den ”halve” 10’er ude fra højrekanten, eftersom højrebacken ville skubbe mere frem og stå for bredden. Gør man dét, vil holdet så måske mangle noget fart på den sidste tredjedel, der kunne vise sig at være problematisk.
Omvendt, hvis man fuldstændig droppede en 10’er/”halv”-10’er i Isco/James og spillede BBC på toppen, ville det centrale opspil nok blive ret metodisk og måske for forudsigeligt, da der ville mangle farten på de første meter, uforudsigeligheden og spilmuligheden mellem linjerne som Isco bringer.
Det er vanskeligt, men midtbanekonstellationen og den balance den bringer, er jo så vigtig at få styr - og den har godt nok manglet længe. Dérfor ville jeg gerne se en Casemiro-Modric-Kroos-midtbane an. Jeg har nemlig vanskeligt ved at forestille mig en ordentlig balance på holdet når de 4 forreste hedder Isco (som 10’er), Bale, Ronaldo og Benzema.
Jeg kunne godt være interesseret i at se de 6 forreste som: Casemiro, Modric, Kroos – James/Bale, Ronaldo – Benzema.
Interessant.
Den kunne jeg faktisk godt taenke mig at se som en god gammel 4-1-2-1-2 (for jer der spiller FUT er der en god chance for, at i deler min begejstring for denne) med Casemiro bag Modric og Kroos, samt Bale bag (eventuelt en smule forskudt som udgangspunkt) Cristiano og Benzema.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Johnson
- Gæst
-
……Casemiro……
Kroos……Modric
…James/Benzema
Bale………Ronaldo
Johnson skrev: Jeg ville gerne se Benzema og James konkurrere om 10' er positionen midt på banen. James er en ægte 10'er som vel egentlig aldrig rigtig har fået chancen for alvor på den position. Jeg ville forsøge at give ham chancen og hvis han heller ikke griber den, så er det ud af vagten. Jeg vil også gerne se Benzema blive trukket ned i banen så han spiller som en uhyre målfarlig 10'er. Han er god til at finde de små rum og har et godt overblik for spillet. Det ville give mere balance da han ville fylde mere på midtbanen.
……Casemiro……
Kroos……Modric
…James/Benzema
Bale………Ronaldo
Nu synes jeg du tillægger Benzema nogle kvaliteter, han ikke besidder. Benzema er allerbedst, når han ligger helt fremme, modtager bolden og skaber rum nok til sig selv til at vende rundt eller ekspedere den videre til en af kanterne med det samme. Her er han i min bog den allerbedste i verden. Men nu vil du pludselig trække ham tilbage og bede ham være en kreatør - det er simpelthen ikke evner, han besidder. Benzema finder ikke rum på den måde, som du får det til at fremstå. Han skaber rum for sig selv og sine medspillere, men det er altså ikke det samme som at kunne slå den gyldne aflevering imellem kæderne. Det er hvert fald min mening.
Off-topic: Jeg ser frem til den dag, hvor du kan holde dig til én opstilling - eller i det mindste én formation. Er sikker på, at du vil blive taget meget mere seriøst :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Jaken skrev: Men måske behøver vi ikke at spille med en direkte 10’er? Med Casemiro som 6’er og Kroos og Modric som 8’ere vil midtbanen være spækket med spillere der alle er boldsikre, intelligente, forholdsvis fysisk stærke og i stand til/villige til at arbejde begge veje.
Det kan så måske frigøre backsene mere og i højere grad tillade de forreste at fokusere mere på det offensive. Eventuelt ville James kunne agere den ”halve” 10’er ude fra højrekanten, eftersom højrebacken ville skubbe mere frem og stå for bredden. Gør man dét, vil holdet så måske mangle noget fart på den sidste tredjedel, der kunne vise sig at være problematisk.
Omvendt, hvis man fuldstændig droppede en 10’er/”halv”-10’er i Isco/James og spillede BBC på toppen, ville det centrale opspil nok blive ret metodisk og måske for forudsigeligt, da der ville mangle farten på de første meter, uforudsigeligheden og spilmuligheden mellem linjerne som Isco bringer.
Det er vanskeligt, men midtbanekonstellationen og den balance den bringer, er jo så vigtig at få styr - og den har godt nok manglet længe. Dérfor ville jeg gerne se en Casemiro-Modric-Kroos-midtbane an. Jeg har nemlig vanskeligt ved at forestille mig en ordentlig balance på holdet når de 4 forreste hedder Isco (som 10’er), Bale, Ronaldo og Benzema.
Jeg kunne godt være interesseret i at se de 6 forreste som: Casemiro, Modric, Kroos – James/Bale, Ronaldo – Benzema.
Uden at være kæphøj, så ville jeg have beskrevet de præcise mangler som vi har set i første halvleg når vi spiller med den opstilling. Den største ulempe ved BBCJ er de stort set aldrig skaber bevægelighed. De vil alle have bolden i fødderne med spillet foran sig, eller i dybden fordi ingen udover Benzema mestre at spille i små rum. Det går så ufatteligt langsomt, og det vil en James i hans bedste dage altså ikke ændre på. James spiller måske lidt bedre end han gør nu i topform, men det er hans mål og assist som overskygger hans spil på banen. Præcis ligesom det er med Ronaldo!
Når man så samtidig spiller med Casemiro, Kroos og Modric så får du ingen kreativitet eller dynamik udover verdens bedste midtbanespiller. Du får en masse afleveringer, men et hold i boldbesiddelse slår bare ikke en guldbold på over 30 meter, og da hverken Kroos eller Casemiro har samme driblefærdigheder eller dynamik som Modric, så bliver vores spil nemlig så forudsigeligt, langsomt og sløvt at se på, som du beskrev det uden Isco på banen.
James er din yndlings, i know, men med så forudsigelige individuelister som Bale og Ronaldo, så bliver man simpelthen nødt til at have noget dynamik og kreativitet ind på holdet, og det gav James ikke i topform, og han gør det slet ikke i hans nuværende forfatning, og det er uanset hvor du spiller ham på banen.
Jeg tror heller ikke Benzema ville gøre det meget bedre, for han kan jo ikke gøre det hele alene oppe foran. Måske er jeg meget ensporet her, men man bliver simpelthen nødt til at have en spiller som kan modtage en aflevering igennem kæderne og kreere derfra.
En gang blev der taget et løb, og det var da Bale spillede Ronaldo næsten helt fri. Altså 1! gang :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Johnson
- Gæst
-
Pelle skrev:
Johnson skrev: Jeg ville gerne se Benzema og James konkurrere om 10' er positionen midt på banen. James er en ægte 10'er som vel egentlig aldrig rigtig har fået chancen for alvor på den position. Jeg ville forsøge at give ham chancen og hvis han heller ikke griber den, så er det ud af vagten. Jeg vil også gerne se Benzema blive trukket ned i banen så han spiller som en uhyre målfarlig 10'er. Han er god til at finde de små rum og har et godt overblik for spillet. Det ville give mere balance da han ville fylde mere på midtbanen.
……Casemiro……
Kroos……Modric
…James/Benzema
Bale………Ronaldo
Nu synes jeg du tillægger Benzema nogle kvaliteter, han ikke besidder. Benzema er allerbedst, når han ligger helt fremme, modtager bolden og skaber rum nok til sig selv til at vende rundt eller ekspedere den videre til en af kanterne med det samme. Her er han i min bog den allerbedste i verden. Men nu vil du pludselig trække ham tilbage og bede ham være en kreatør - det er simpelthen ikke evner, han besidder. Benzema finder ikke rum på den måde, som du får det til at fremstå. Han skaber rum for sig selv og sine medspillere, men det er altså ikke det samme som at kunne slå den gyldne aflevering imellem kæderne. Det er hvert fald min mening.
Off-topic: Jeg ser frem til den dag, hvor du kan holde dig til én opstilling - eller i det mindste én formation. Er sikker på, at du vil blive taget meget mere seriøst :-)
Når Real Madrid har fundet balancen på holdet som vi eksempelvis så det i La Décima sæsonen, så stopper jeg med opstillingerne. Indtil da er der ingen hellige køer. Alt skal afprøves.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg tænker bare sådan, at du ikke selv tager dine bud særlig seriøst, når du har 15 forskellige opstillinger til hver kamp. Det bliver bare så tvetydigt, og jeg tvivler altid på, om du mener det, når du poster dine bud på en helt ny opstilling.Johnson skrev:
Pelle skrev:
……Casemiro……
Kroos……Modric
…James/Benzema
Bale………Ronaldo
Når Real Madrid har fundet balancen på holdet som vi eksempelvis så det i La Décima sæsonen, så stopper jeg med opstillingerne. Indtil da er der ingen hellige køer. Alt skal afprøves.
Dios skrev: Uden at være kæphøj, så ville jeg have beskrevet de præcise mangler som vi har set i første halvleg når vi spiller med den opstilling. Den største ulempe ved BBCJ er de stort set aldrig skaber bevægelighed. De vil alle have bolden i fødderne med spillet foran sig, eller i dybden fordi ingen udover Benzema mestre at spille i små rum. Det går så ufatteligt langsomt, og det vil en James i hans bedste dage altså ikke ændre på. James spiller måske lidt bedre end han gør nu i topform, men det er hans mål og assist som overskygger hans spil på banen. Præcis ligesom det er med Ronaldo!
BBCJ er en katastrofe og der skal maksimalt være plads til 3 af dem på samme tid. Maksimalt. Det tror jeg ingen er uenige i.
Jeg tror også hurtigt at vi kan blive enige i at Benzema er en nøglespiller. Det var tydeligt i gårsdagens kamp at der manglede den offensive struktur en regulær angriber medbringer. En spiller der kunne være spilstationen inde centralt mellem kæderne, optage centerbacksene og dermed tvinge modstanderholdet længere tilbage. Benzema havde gjort underværker, men også Mayoral havde forbedret holdet yderligere.
Jeg får ondt i kroppen af at se Bale, Ronaldo og James løbe forvirret rundt på den sidste tredjedel uden en reel angriber på banen.
Dios skrev: Når man så samtidig spiller med Casemiro, Kroos og Modric så får du ingen kreativitet eller dynamik udover verdens bedste midtbanespiller. Du får en masse afleveringer, men et hold i boldbesiddelse slår bare ikke en guldbold på over 30 meter, og da hverken Kroos eller Casemiro har samme driblefærdigheder eller dynamik som Modric, så bliver vores spil nemlig så forudsigeligt, langsomt og sløvt at se på, som du beskrev det uden Isco på banen.
Ja, det er helt sikkert, som tidligere nævnt, en af ulemper ved den midtbanekonstellation. Den er meget tung og forudsigelig, men ideen med den vil også være, at man således får en midtbane, der holder sin position, er spilbar, kan holde gang i bolden, sætter sig mere fysisk igennem og, forhåbentligt, både får aflastet forsvaret lidt mere og frigjort backsene lidt mere (ikke at forsvaret ligefrem havde mindre at se til i går end normalt…).
Den kreativitet og dynamik man så mister derinde skal man så i stedet forsøge at finde på backsene og i fronttrioen, og så dur det naturligvis ikke at have både Bale, Ronaldo og James oppe foran.
Om det så er den optimale konstellation, skal jeg ikke kunne sige. Der er fordele og ulemper ved dem allesammen. Jeg mener bare at den kunne være interessant at se ordentligt an, eftersom midtbanen har været så skrøbelig og overbelastet i så lang tid.
Dios skrev: James er din yndlings, i know, men med så forudsigelige individuelister som Bale og Ronaldo, så bliver man simpelthen nødt til at have noget dynamik og kreativitet ind på holdet, og det gav James ikke i topform, og han gør det slet ikke i hans nuværende forfatning, og det er uanset hvor du spiller ham på banen.
Enig. De 3 dur ikke på samme tid. Jeg er dog ikke enig med dig i din vurdering af James' topniveau (ja, sikke en overraskelse ;)). Jeg mener at han viste i sidste sæson (og i starten af denne), at han godt kan diske op med noget i den boldgade.
Jeg ser ham stadig som en spiller der, sædvanligvis, ikke gemmer sig væk, men som ihærdigt søger spillet, er beslutsom i hvad han foretager sig, går efter at sætte fart i spillet, gør sig spilbar og er i stand til at spille kort, lægge afgørende afleveringer og tage hurtige træk på kanten af feltet. Og naturligvis banke dem ind med en umenneskelig præcision og træfsikkerhed uden for feltet.
Det har vi dog bare ikke set fra ham siden indhoppet mod Sevilla tidligere på sæsonen, og jeg har simpelthen ingen anelse om hvad der er sket med ham over det sidste halve års tid. Det må være en kombination af noget formdyk, mangel på selvtillid, ingen kontinuitet på nogen position, taktiske dispositioner fra trænerne og et hold i general ubalance.
Nå, men det skal jo egentlig ikke handle om ham...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también