Bedømmelse af truppen mod Wolfsburg
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
M_linding skrev:
ChrillRM14 skrev:
M_linding skrev: Problemet er bare, at nu skal vi spille flere CL-kampe, og så risikerer vi at tabe!
Jeg er allerede ved at pisse i bukserne, og glæder mig til sommerpausen (hvor vi slipper for alle disse farlige kampe).
Jeg ved at jeg ikke er den eneste herinde, som har det på denne måde;-)
Det bedste OG værste som dedikeret fan er, at man skal overvære de her nervepirrende kampe... Jeg sad med svedige håndflader i 80 minutter og måtte i halvlegen ringe til min kæreste for at få tankerne væk... Jeg har det værre end hvis jeg sad i venteværelset til en eksamen, og forældrene har flere gange brokket sig over, at jeg råber og skriger for meget en tirsdag aften...
Men hold nu kæft hvor er det det hele værd, når det så går godt, når man fuldender et come-back, slår ærkerivalerne og lignende - Det er de her kampe, hvor man virkelig er fan - ikke på grund af resultatet, men på grund af den, ja, emotionelle tiltrækning til holdet, der bliver sat på prøve :D
Har du prøvet øl?
Jeg har selv alkoholfri uge, så jeg måtte klare mig uden. Men normalt gør det kampene langt mere behagelige;)
Er desværre selv sportsmand, så øl på en hverdag ville være en pænt dårlig ide... :(
Sidst Real vandt over Barca holdt jeg fest herhjemme samme aften efter kampen. Uanset resultatet vidste jeg, at jeg enten ville kunne drikke af glæde eller af sorg - det gjorde det meget nemmere, når man efter 3 minutter så Neymar snyde hele forsvaret... og endnu sjovere efter slutfløjtet ;)
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
- Raúl 7
- Gæst
-
henrikcomn skrev: Hvordan nogen kan give Bale mere end max 3, er dybt latterligt. Han satte jo på ingen måde sit præg på kampen
Han fungerer ikke godt nej. Han ender alt for tit med bare at slå et indlæg ind fra en ufarlig position. Der må findes bedre løsninger til den position.
- Brylle
- Gæst
-
Vel på grund af sin indsats uden bold. For det første har han en masse gode løb for sine medspillere og for det andet, så var han rigtig god at have i presspillet, da Wolfsburg blev trykket fuldkommen i bund indtil 2-0. Jeg gav ham selv 3 for denne arbejdsindsats og vilje til at kæmpe for holdet, for det var virkelig nødvendigt i dag. Derfor mener jeg, at han på mange punkter lykkedes med sin opgave, selvom der manglede lidt offensivt.henrikcomn skrev: Hvordan nogen kan give Bale mere end max 3, er dybt latterligt. Han satte jo på ingen måde sit præg på kampen
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
Altsaa saa vi den samme kamp eller?
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
MadridistaPorVida skrev: Kratmus, du giver simpelhen 3 til Casemiro og 4 til Bale
Altsaa saa vi den samme kamp eller?
Mon ikke vi gjorde det, ellers skal du have pudset briller ;) Bale spillede en god kamp, og selvom han ikke lykkedes med alt offensivt, var han vigtig på andre punkter, og i min optik bedre end Jese, som kom ind og ikke forstod, at når man er foran og skal køre den hjem, så skal man ikke gå direkte på mål af 2 omgange, når der er mulighed for at trække tid. Bale var enormt vigtig for presspillet, og det som vi sidder og roser Ronaldo til skyerne for med presspil, gør Bale automatisk.
Casemiro var lige så usynlig som Navas, hvilket jo skyldes, at Wolfsburg ikke kom frem til noget, men han er der, når han skal. Det er ikke anderledes end at give Ronaldo en 3'er når resten af holdet er mega skod, og det IKKE er hans skyld, at han ikke kommer frem til noget, og selvom han ikke decideret gør noget forkert, kan man jo ikke hive ham over godkendt, når han ikke får mulighed for at gøre noget rigtigt.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Dios skrev:
BBB skrev:
Dios skrev:
BBB skrev: @Dios
Du har vist nok kritiseret Mourinho af flere omgange for at blive for defensiv, når vi fører. Hvordan havde du det med Zidane's indskiftning af Varane?
Du skal nok hellere spørge mig om spillet efter 2-0 målet. Varane indskiftningen var fuld forståelig. Tilgengæld fatter jeg ikke Zidane giver spillerne lov til at træde så meget på bremsen og overlade al initiativ til Wolfsburg. Forståeligt der bliver taget en pause, men hvad skete der med Zidane's ord om, at forsvare sig med bolden?
Defensiv fodbold er ganske fint for mig, hvis det er som idag. Vi kæmpede, spillede vores eget spil og fik så det resultat vi ville have, og forstærker os defensivt de sidste 10 min. af kampen. Fint fint :)
Tak. Så forstår jeg forskellen lidt bedre. Jeg studsede bare over det, da jeg så indskiftningen. Du er jo en vigtig del af mit liv, så jeg overvejer ofte "hvad mener Dios om det her?" :-D
Du så sød :)
Du må vel også snart være der hvor Benzema må proppe narko i røven på dig, for derefter at voldtage dig, og alligevel stadig være angriber for Real Madrid ikke? :D Du skylder efterhånden! :)
Så langt er vi ikke. Jeg anerkender, at Benzema var meget livlig, men jeg synes, at resultatet af hans indsats var skuffende.
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Brylle skrev:
Vel på grund af sin indsats uden bold. For det første har han en masse gode løb for sine medspillere og for det andet, så var han rigtig god at have i presspillet, da Wolfsburg blev trykket fuldkommen i bund indtil 2-0. Jeg gav ham selv 3 for denne arbejdsindsats og vilje til at kæmpe for holdet, for det var virkelig nødvendigt i dag. Derfor mener jeg, at han på mange punkter lykkedes med sin opgave, selvom der manglede lidt offensivt.henrikcomn skrev: Hvordan nogen kan give Bale mere end max 3, er dybt latterligt. Han satte jo på ingen måde sit præg på kampen
3 kan forsvares ja. Men mere end 3 er håbløs. En spiller af hans kaliber skal kunne mere end at skille sig ud pga. hans arbejde UDEN bold
henrikcomn skrev:
Brylle skrev:
3 kan forsvares ja. Men mere end 3 er håbløs. En spiller af hans kaliber skal kunne mere end at skille sig ud pga. hans arbejde UDEN bold
Måske har du for høje forventninger til Bale. Han gjorde det jo bedre end Jese, men Jese er lidt undskyldt ved ikke at have haft lang tid på banen. Til gengæld gjorde han dårlig figur af sig på banen, ved at miste nærmest alle bolde, han kom i nærheden af, uden at forsøge at trække tid.. Havde Ronaldo gjort det samme, var han blevet klandret for at spille for sig selv og ikke for holdet. Jeg synes at Bale gjorde, hvad der kan forventes(3) af ham, og lidt til(4).
I øvrigt er arbejdet uden bold mindst lige så vigtigt som arbejdet med bolden, hvilket netop Casemiro er et godt eksempel på. På et hold som vores, er det endnu vigtigere at arbejde uden bold, for de fleste spillere har deres spidskompetence med bolden, hvor de fleste er middelmådige uden bolden. Det er jo en subjektiv vurdering, og jeg vurderer arbejdet uden bold meget vigtigt, især i denne kamp. Det gør du ikke, og det er også helt i orden. Derfor synes jeg, at du er håbløs ved at konkludere, at alt over 3 er en håbløs vurdering af Bale.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Brylle skrev:
Vi taler om en spiller som for få år siden blev regnet som en af verdens bedste spillere. En spiller som strålede og tog alle med storm. Skal han have 3 for at være god i presspillet? Hvad er argumentet så for at holde Lucas på bænken, når han gør det 3 gange så godt som Bale? Bale skuffede fælt! Han bidrager med minimalt, og der findes jo mindst 8-10 spillere som kan det samme, men tilgengæld koster det halve og får 1/3 del af hvad han får i løn.
Lad nu vær med at brug den der med, at jeg ikke kan lide Bale. For jeg har intet imod ham. Han er seriøst bare ikke bedre. Der mangler så meget fantasi, bevægelse og boldkontrol så det gør helt ondt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Brylle skrev:
Vi taler om en spiller som for få år siden blev regnet som en af verdens bedste spillere. En spiller som strålede og tog alle med storm. Skal han have 3 for at være god i presspillet? Hvad er argumentet så for at holde Lucas på bænken, når han gør det 3 gange så godt som Bale? Bale skuffede fælt! Han bidrager med minimalt, og der findes jo mindst 8-10 spillere som kan det samme, men tilgengæld koster det halve og får 1/3 del af hvad han får i løn.
Lad nu vær med at brug den der med, at jeg ikke kan lide Bale. For jeg har intet imod ham. Han er seriøst bare ikke bedre. Der mangler så meget fantasi, bevægelse og boldkontrol så det gør helt ondt.
Du undervurderer nok Bales niveau en anelse, men jeg er enig i din væsentligste pointe.
I en stor kamp hvor vi skal frem og score en masse mål, så skal en offensiv stjerne som Bale ikke have 4 eller 5 for, at lave et fint løbearbejde. Han skabte ikke nok, tog ikke nok gode løb og havde ikke nok gode afslutninger (havde han nogen?).
M_linding skrev:
Dios skrev:
Brylle skrev:
Du undervurderer nok Bales niveau en anelse, men jeg er enig i din væsentligste pointe.
I en stor kamp hvor vi skal frem og score en masse mål, så skal en offensiv stjerne som Bale ikke have 4 eller 5 for, at lave et fint løbearbejde. Han skabte ikke nok, tog ikke nok gode løb og havde ikke nok gode afslutninger (havde han nogen?).
Nuvel, så foretrækker jeg da også Bale i stedet for at spille med 10 mand, men når det så er sagt, så er der altså ikke meget pænt at sige om Bale's præstation(er). En gang om måneden, så rammer han dog topniveauet, men der skal immervæk meget mere til før jeg rejser mig op af stolen af ren begejstring :)
Jeg går dog udfra at Bale's 4-tal alene skyldes den glæde resultatet gav os. Var vi derimod røget ud, så havde han jo ikke fået en karakter højere end 1.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.