Bale spares sandsynligvis mod Villarreal

10 år 3 måneder siden #13 af Vinícius

ChrillRM14 skrev:

Fondo_Sur skrev: I forhold til dette er det jo det rene vanvid, at Ronaldo har spillet samtlige minutter i liga-sammenhæng.

Fysisk er Ronaldo på en anden planet. Som 31-årig ligner han ikke en, hvor præstationen daler med de mange spilleminutter. Det kan være guld værd i det lange løb, når sæsonen slutter om en måneds tid... Man kunne godt ønske sig, at Bale måske lige snakkede med portugiseren for at få nogle råd til vedligeholdelse af kroppen :P

Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogen spillere, der har en sådan form, især i den alder. Omvendt kan man argumentere for, at Ronaldo heller ikke løber lige så meget som de fleste andre spillere ;) Selvom han bliver tacklet hårdt, lige på anklen, eller andre grove tacklinger, så rejser han sig op og spiller videre. Han er lavet af titanium! Han havde nogle problemer med knæet for få år siden, men selv det var kun på rygtebasis. Hvornår har han egentlig sidst været skadet?

Hvad Bale angår, så er han jo skadet så ofte, at han aldrig kommer i den form. Men hvis man først er ramt af skader og arvæv er dannet, så er der ikke så langt til næste skade. Både samme sted men også nye steder pga. overkompensering. Det er måske forskellen på Ronaldo og Bale. Nacho minder lidt om Ronaldo på det punkt med altid at være klar. Selvom han får en meget hård tackling, så bliver han ikke bare skadet. Mange gange er det uheldigt, hvis skaden opstår, men hvis du pga. tidligere skader allerede er disponeret, så kommer den desværre nemmere igen. Se bare Carvajal - lad os håbe, at hans skader ikke fortsætter. Jeg ser det som fornuftigt, at Bale spares.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, ElMadrid, ChrillRM14, MadridistaPorVida, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #14 af Zyconith

Sebberg skrev:

Raúl 7 skrev:

Sebberg skrev:

Raúl 7 skrev: Hvad er det Bale bringer til vores spil som Lucas eller Jesé ikke kan?

Bedre overblik, bedre afleveringer, gennembrudsstyrke, trækker flere mand til sig, luftstyrke.

Du laver pis ikk'? Ja han er god i luften, men hvornår er det lige sidst han har brudt igennem noget som helst? Jesé kan rent faktisk sætte en mand 1v1 og drible i små rum. Når jeg ser Bale spille så løber han ned i højre hjørne og lægger et dårligt indlæg. Eller skifter bolden over til modsatte side, bevares. Han er en god spilstation og boldflytter. Men jeg synes at Lucas og Jesé er langt bedre til at bryde igennem, lægger bedre indlæg og er mere naturlige fløjspillere. Af verdens tredje (?) dyreste fodboldspiller forventer jeg at han kan mere end at have et godt overblik.

'Laver pis, ikk' - så har man også hørt det med. En hyldest til Arto efter den annoncerede lukkedato? :i

Du har naturligvis ret i, at Jesé - og i særdeleshed Lucas - er stærkere gennembrudsspillere 1v1, men lad mig så omformulere. Bale kan generelt true mere, herunder i det dybe rum, hvor man bestemt ikke må give ham noget plads, men også i kombinationerne, der kan åbne forsvaret.

Det er næsten tragikomisk, at du mener, at Jesé og Lucas leverer bedre indlæg. Ét er at Bale er uhyre præcis, når han skal slå en hård lav bold ind til Ronaldo, hvilket de to andre ofte fucker helt op. Men engang imellem hiver Bale også nogle helt ekstraordinære pasninger/indlæg op af lommen med sit venstreben, som de andre kun kan drømme om. Hvem husker ikke det chip, som han lavede for et par måneder siden, hvor Ronaldo ramte overliggeren? Husker ikke kampen - anyone?

Sidste ting. Det er kun folk, der ikke har spillet fodbold seriøst, der negligere sideskift. Der er absolut intet dårligt i dem - og heller ikke nemt. De åbner spillet, sideforskyder placeringerne og kan udnytte et ustabilt forsvar. Det kræver overblik og en meget præcis fod. Vi scorede blandt andet via et Bale sideskift, da vi uheldige tabte 4-3 til Barcelona sidste eller forrige sæson.

En ting vi har kunnet vide os sikre på so far with the welshman er, at vi har brug for substitutter såsom Jese og i særdeleshed Lucas der r garante for en mandfolke præstation når de spiller, defensivt arbejde og aggressivt presspil, men måske vigtigst at alt, at de rent faktisk r tilgængelige. Det r rent uheld for Bale og håber for alt i verden at han får lidt succes på det fysiske såvel som det sportslige plan. Men altså... 800.000.000 Kr. kunne i bagklogskabens lys være spenderet langt bedre, manden har jo knapt spillet, og der r langt imellem nævneværdige mål eller præstationer fra hans side. Og så har det indfundet sig et Ronaldo lignende aspekt over hans spil iht. det defensive arbejde, hvilket jeg ikke mener vi har råd til. Alt for ofte hænger han på den 3. halvdel af banen med de andre to slamberter. Og i så fald det r en taktisk disposition, synes jeg ikke det klæder vores spil.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

• Bindslev
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #15 af Bindslev
Besvaret af Bindslev på emne Bale spares sandsynligvis mod Villarreal
thank you!!

han er bedre på samtlige punkter...fair nok du ikke kan lide ham men come on :)

10 år 3 måneder siden #16 af Zyconith

Bindslev skrev: thank you!!

han er bedre på samtlige punkter...fair nok du ikke kan lide ham men come on :)

?

10 år 3 måneder siden #17 af Mathiaska
Hvis der ikke er tale om en skade til Bale, men derimod skades-forebyggelse, så er jeg tilfreds. Jesé og Lucas står klar, selv til en på papiret svær (hjemme)kamp mod Villareal, alt i mens Bale får bedre plads til at komme sig over den længerevarende skade - som han vel dybest set kun lige er kommet i kampform igen efter. Og det lover her rigtig fint i mine øjne.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #18 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Bale spares sandsynligvis mod Villarreal

Sebberg skrev:

Raúl 7 skrev:

Sebberg skrev:

Raúl 7 skrev: Hvad er det Bale bringer til vores spil som Lucas eller Jesé ikke kan?

Bedre overblik, bedre afleveringer, gennembrudsstyrke, trækker flere mand til sig, luftstyrke.

Du laver pis ikk'? Ja han er god i luften, men hvornår er det lige sidst han har brudt igennem noget som helst? Jesé kan rent faktisk sætte en mand 1v1 og drible i små rum. Når jeg ser Bale spille så løber han ned i højre hjørne og lægger et dårligt indlæg. Eller skifter bolden over til modsatte side, bevares. Han er en god spilstation og boldflytter. Men jeg synes at Lucas og Jesé er langt bedre til at bryde igennem, lægger bedre indlæg og er mere naturlige fløjspillere. Af verdens tredje (?) dyreste fodboldspiller forventer jeg at han kan mere end at have et godt overblik.

'Laver pis, ikk' - så har man også hørt det med. En hyldest til Arto efter den annoncerede lukkedato? :i

Du har naturligvis ret i, at Jesé - og i særdeleshed Lucas - er stærkere gennembrudsspillere 1v1, men lad mig så omformulere. Bale kan generelt true mere, herunder i det dybe rum, hvor man bestemt ikke må give ham noget plads, men også i kombinationerne, der kan åbne forsvaret.

Det er næsten tragikomisk, at du mener, at Jesé og Lucas leverer bedre indlæg. Ét er at Bale er uhyre præcis, når han skal slå en hård lav bold ind til Ronaldo, hvilket de to andre ofte fucker helt op. Men engang imellem hiver Bale også nogle helt ekstraordinære pasninger/indlæg op af lommen med sit venstreben, som de andre kun kan drømme om. Hvem husker ikke det chip, som han lavede for et par måneder siden, hvor Ronaldo ramte overliggeren? Husker ikke kampen - anyone?

Sidste ting. Det er kun folk, der ikke har spillet fodbold seriøst, der negligere sideskift. Der er absolut intet dårligt i dem - og heller ikke nemt. De åbner spillet, sideforskyder placeringerne og kan udnytte et ustabilt forsvar. Det kræver overblik og en meget præcis fod. Vi scorede blandt andet via et Bale sideskift, da vi uheldige tabte 4-3 til Barcelona sidste eller forrige sæson.

Du er tilfreds med at Bale lægger nogle gode sideskift og engang imellem lægger op til Ronaldo. Det er fint. Vi har nok forskellige forventninger til ham så :)

Du siger det meget godt selv: "Men engang imellem hiver Bale også nogle helt ekstraordinære pasninger/indlæg op af lommen med sit venstreben..." Ja, engang imellem. Men der er godt nok langt mellem snapsene.
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved Raúl 7.

10 år 3 måneder siden #19 af BBB

Zyconith skrev: Men altså... 800.000.000 Kr. kunne i bagklogskabens lys være spenderet langt bedre, manden har jo knapt spillet, og der r langt imellem nævneværdige mål eller præstationer fra hans side.

Ud af de fire sidste finaler vi har spillet, så har han lavet det afgørende mål i to af dem. Derudover scorede han det andet af to mål i finalen for VM for klubhold. Det er 2½ ud af 4 finaler, som han har haft direkte indflydelse på med hans mål.

Det ligger hhv. 2 år, 2 år, 1 3/4 år og 1½ år tilbage. Vi har dog heller ikke været i finaler siden, så jeg ved ikke helt, hvad du brokker dig over.

10 år 3 måneder siden #20 af Roesen7

BBB skrev:

Zyconith skrev: Men altså... 800.000.000 Kr. kunne i bagklogskabens lys være spenderet langt bedre, manden har jo knapt spillet, og der r langt imellem nævneværdige mål eller præstationer fra hans side.

Ud af de fire sidste finaler vi har spillet, så har han lavet det afgørende mål i to af dem. Derudover scorede han det andet af to mål i finalen for VM for klubhold. Det er 2½ ud af 4 finaler, som han har haft direkte indflydelse på med hans mål.

Det ligger hhv. 2 år, 2 år, 1 3/4 år og 1½ år tilbage. Vi har dog heller ikke været i finaler siden, så jeg ved ikke helt, hvad du brokker dig over.

Den eneste finale han afgjorde var CdR mod Barca. Han brændte også en gigantisk chance i CL finalen, som omvendt kunne have kostet os titlen. At han kan heade den ind på frit mål er ikke 800 mio. kr. værd.

Jeg kan godt lide Bale. Jeg synes han er en fin fodboldspiller og for andre klubber ville han måske være 800 mio. kr. værd. Men som andenviolin for Ronaldo, så er han bare så evigt fejlcastet og medmindre Ronaldo skal til Paris til sommer, så bytter jeg gerne Bale ud.

Der er snakket om det uendeligt mange gange, men er generelt enig med Dios i, at en spiller med forcer i de små rum vil være at foretrække og der skal mere end en dårlig sæson i Chelsea, hvor resten af holdet sejler til, at jeg er skræmt væk.
Douglas Costa vil være et andet bud, men nok sværere at lokke væk. For 6 mdr siden havde jeg nok sågar foreslået at James eller Isco kunne tage over, men den ide er man da lidt mere lunken over for nu.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

10 år 3 måneder siden #21 af Siempre Madrid

Roesen7 skrev:

BBB skrev:

Den eneste finale han afgjorde var CdR mod Barca. Han brændte også en gigantisk chance i CL finalen, som omvendt kunne have kostet os titlen. At han kan heade den ind på frit mål er ikke 800 mio. kr. værd.

Jeg kan godt lide Bale. Jeg synes han er en fin fodboldspiller og for andre klubber ville han måske være 800 mio. kr. værd. Men som andenviolin for Ronaldo, så er han bare så evigt fejlcastet og medmindre Ronaldo skal til Paris til sommer, så bytter jeg gerne Bale ud.

Der er snakket om det uendeligt mange gange, men er generelt enig med Dios i, at en spiller med forcer i de små rum vil være at foretrække og der skal mere end en dårlig sæson i Chelsea, hvor resten af holdet sejler til, at jeg er skræmt væk.
Douglas Costa vil være et andet bud, men nok sværere at lokke væk. For 6 mdr siden havde jeg nok sågar foreslået at James eller Isco kunne tage over, men den ide er man da lidt mere lunken over for nu.

Hans lille lette mål betød CL-sejr, europæisk Super Cup og VM for klubhold. Om det er 800 millioner kr. værd, skal jeg lade være usagt. Men det er bestemt ikke uvæsentligt.

Det er godt for Gareth Bale og for Real Madrid, hvis vi nu har fået en træner, som tør give spillerne pause, når de trænger til det. Det skal man aldrig kimse af.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 3 måneder siden #22 af Zyconith

BBB skrev:

Jeg vil gerne se gode præstationer på ugentlig basis. Da han rundt regnet spiller 50% af kampene på en sæson er det desværre ikke muligt, og når han så endelig spiller mangler han oftest kampform. Det r da heldigt for ham at han har scoret i nogle finaler, ellers ville der være nada at nedfælde fra hans år i RM.

Jeg blamer ham ikke for en del skader og en svær tilpasning i RM (samme tilfælde med Coentrao), men det r nu bare tilfældet.

10 år 3 måneder siden #23 af SR4

Siempre Madrid skrev:

Roesen7 skrev:

BBB skrev:

Hans lille lette mål betød CL-sejr, europæisk Super Cup og VM for klubhold. Om det er 800 millioner kr. værd, skal jeg lade være usagt. Men det er bestemt ikke uvæsentligt.

Det er godt for Gareth Bale og for Real Madrid, hvis vi nu har fået en træner, som tør give spillerne pause, når de trænger til det. Det skal man aldrig kimse af.

Hold nu op. Rafa gav alle en pause og Bale kunne stadig ikke holde sig skafesfri. Det er ikke nogen træners skyld at Bale har glasben.

10 år 3 måneder siden #24 af Dios

BBB skrev:

Og Ronaldo har afgjort en enkelt, så udfra din argumentation så har Bale været en større succes i Real Madrid trøjen end Ronaldo. Jeg tør godt og sige nu, at alle brugere som læser dette indlæg vil sige arrh ikk rigtig. På nær dig selfølgelig :D

Jeg ved du elsker de statistikker, men læg dem nu til side når tingene skal tages seriøst :) Og nej Higuain er stadig ikke en bedre angriber end Benzema, fordi han scorede få mål flere end Benzema :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum