Truppen mod Atlético Madrid - CL-finale

10 år 2 måneder siden #37 af Michel
Jeg ser det her fra atl. Madrids side, hvis de havde 2-3 måske 4 spillere der gik rundt på banen med krampe og skader, en spiller der bliver skiftet ud pga skade og ikke lige den bedste erstatning der kommer ind, skyld i målet til 1-1 osv.... Så havde VI Real Madrid fandme jævnet dem jorden, atl Madrid fortjener ikke en skid i dette tilfælde, når de ikke kan slå et hold der nærmest haltede rundt på alle linjer. Madridiste op med hovedet vi er de bedste i verden, vi har taget det sidste århundrede og vi tager det næste.. BASTA, HALA MADRIIIIIIIIIIIIID. Tillykke til de positiv hoveder.. :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #38 af Sebberg
Jeg må altså også erkende, at jeg ikke helt kan genkende den skuffelse, som flere giver udtryk for. Vi starter kampen godt - skaber store og flere chancer, end vi normalt gør mod Atlético. Vi spiller os igennem deres pres, og det er først i slutningen af første halvleg, at vi begynder at halte.

Anden halvleg er egentligt også perfekt. Vi starter med et latterligt straffe - personlig fejl - men hvis du ser bort fra det, så holder gameplanen jo. Det kan godt være, at I siger 'vi giver dem alt initiativet' - men ja, naturligvis. Hvor mange chancer skabte Atlético fra 45 minut - 78 minut? Ingen. Hvor mange skabte vi? Flere kæmpe chancer. Nogle gange kan man ikke gardere sig mod, at ens spillere blot er ufarlige.

Benzema har en kæmpe chance. Vi har en triple-chance, der ender hos Bale. Bale har et hovedstød på hjørne, hvor han faktisk header mod mål, men hvor den rammer ryggen på Pepe. Dét, at ingen af de chancer går ind, det er bare uheldigt.

Glem ej, at vi altid har KÆMPE problemer mod Atlético. Det her var en af de klart bedste kampe mod dem. Vi spillede os til langt større chancer mod dem, end vi normalt gør. Jeg er særdeles tilfreds, og jeg synes, at vi var det bedste hold og skabte de største chancer. De scorede så et flot mål, hvor vores opdækning måske halter i et enkelt sekund - sådan er det i en finale. Jeg synes, at denne her finalesejr var mere fortjent end den for 2 år siden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kasillas, M_linding, -#7-, Real HWL, Doc.juego, Kaká8, andreashn, MadridistaPorVida

10 år 2 måneder siden #39 af -#7-

Sebberg skrev: Jeg må altså også erkende, at jeg ikke helt kan genkende den skuffelse, som flere giver udtryk for. Vi starter kampen godt - skaber store og flere chancer, end vi normalt gør mod Atlético. Vi spiller os igennem deres pres, og det er først i slutningen af første halvleg, at vi begynder at halte.

Anden halvleg er egentligt også perfekt. Vi starter med et latterligt straffe - personlig fejl - men hvis du ser bort fra det, så holder gameplanen jo. Det kan godt være, at I siger 'vi giver dem alt initiativet' - men ja, naturligvis. Hvor mange chancer skabte Atlético fra 45 minut - 78 minut? Ingen. Hvor mange skabte vi? Flere kæmpe chancer. Nogle gange kan man ikke gardere sig mod, at ens spillere blot er ufarlige.

Benzema har en kæmpe chance. Vi har en triple-chance, der ender hos Bale. Bale har et hovedstød på hjørne, hvor han faktisk header mod mål, men hvor den rammer ryggen på Pepe. Dét, at ingen af de chancer går ind, det er bare uheldigt.

Glem ej, at vi altid har KÆMPE problemer mod Atlético. Det her var en af de klart bedste kampe mod dem. Vi spillede os til langt større chancer mod dem, end vi normalt gør. Jeg er særdeles tilfreds, og jeg synes, at vi var det bedste hold og skabte de største chancer. De scorede så et flot mål, hvor vores opdækning måske halter i et enkelt sekund - sådan er det i en finale. Jeg synes, at denne her finalesejr var mere fortjent end den for 2 år siden.

Helt enig. Real Madrid havde de klart største chancer kampen igennem, og Zidanes taktiske oplæg var i min verden helt perfekt. Hvis man tvinger Atlético til at skabe kampen, så bliver de noget mere ufarlige end hvis man konstant omringer deres felt og de blot venter på en kontra.

Jeg synes faktisk først Atlético blev rigtigt farlige da kampens bedste spiller op til det punkt, Kroos blev skiftet ud, han var simpelthen fantastisk, boldsikker som bare fanden og traf hele tiden de rigtige beslutninger. Balancen blev en smule forskruet da han måtte udgå. Heldigvis havde vi stadigvæk den kroatiske Zidane og Makelele v. 2.0 derinde. Den eneste som jeg syntes faldt igennem var, selvfølgelig, Danilo. Helt ubegribeligt hvor ringe den mand er til at forsvare. Kan heller ikke passe at det er Lucas der skal ned og dække Carrasco ved deres scoring.

Derudover var det tydeligt at flere af spillerne ikke var på 100%. Men jeg vil til enhver en tid hellere tage chancen med Ronaldo på 70% end Jesé eller Lucas på 100%, i en Champions League finale. Den her CL turnering har været et smukt svendestykke af Zidane, som taktisk har leveret et genialt stykke arbejde, pånær blamagen i Wolfsburg naturligvis.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, MadridistaPorVida

• patty90
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #40 af patty90
Besvaret af patty90 på emne Truppen mod Atlético Madrid - CL-finale
Vi var klart det bedste hold igår havde de fleste chancer og nej vi spillede ikke fantastisk men hvem gør det i en finale alle er lidt nervøse jo :) hvem havde regnet med vi ville smadre atletico har vi ikke gjort i mange år efterhånden på nær en pokalkamp så vidt jeg husker vi vandt idag det er det der tæller Hala Madrid hvem sku ha troet det her tilbage i januar..
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved patty90.

10 år 2 måneder siden #41 af Kasillas
Enig med Sebberg.

Og så vil jeg tilføje at for nogle par måneder siden så det helt håbløst ud hvor vi var 9-10point bagud mod Barcelona, ude i Copa del Rey, og næppe favoritter til Champions League. Det så umanerlig ud til at vi ville få en mega fiasko sæson. I stedet for endte det med at vi kom helt med i kampen om mesterskabet samt at vi vandt Champions League, og så er den dårlige sæson vi havde sådan set glemt.

32 La liga og 11 Champions League. - Piz smuk. Dog vil jeg vinde en par mere La Liga'er end CL de næste 4-5 sæsoner.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

10 år 2 måneder siden #42 af Daniel
Dagen derpå....

Fuldstændig surrealistisk at stå med La Undécima. To Champions League-titler på tre sæsoner. Eminent! Vi er vel sagtens kongerne af Europa?

En dårlig finale i min verden. Og det er svært at svare på, hvorfor jeg konkluderer det, men jeg synes hverken Real Madrid eller Atletico Madrid rammer dagen, hvilket selve finalens kvalitet led under. Men det ændre ikke på faktum: 11 CL-titler!

To observationer:

1. Jesé og Lucas er selvfølgelig dygtige back-ups til Bale og Ronaldo, men skal man et lille nøk op på hylderne, så vil Carrasco - eller en type som ham - være en fantastisk tilføjelse til truppen. Enestående talent i min verden!

2. Pepe irriterer mig! Væk med ham. Varane ind ved siden af Ramos med Nacho og Vallejo som back-ups.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

10 år 2 måneder siden #43 af Doc.juego
Jeg er også meget enig med Seeberg.
Nogle ting kunne vi klart gøre bedre, men Atl. havde jo kun 2 chacner i kampen, deres mål og straffe. Vi domminerede ikke possesion som vi plejer, men vi havde flere gode forsøg. Kroos var virkelig god, men måtte udgå desværre, og modric kunne næsten ikke stå til sidst. Atletico har et godt overtag de sidste 15. min af første, og de første 15 min. af anden halvleg, ellers så styrer vi jo spillet rimelig godt.
Vi har altid svært ved Atletico, og dommeren tillod en stil der i den grad var til Atleticos fordel, da de er bedre til det hårde spil, hvor de først får et gult efter mange hårde forseelser.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad Werge siger, det var det rigtige hold der vand, og det var fortjent. Werges kommentering var næsten det mest katastrofale ved kampen :P

10 år 2 måneder siden #44 af røg
Elsker simpelthen, når folk siger: "Ej, men hvis bare lige" det ene, det andet og det tredje - jamen det er jo netop hele pointen - sådan er det ikke. Selvfølgelig havde det været en anden kamp, hvis Grisen havde scoret, hvis, hvis, hvis, men sådan var det jo lige netop ikke. Vi vandt og det kan kun være fortjent. Det er for fedt!

Personlig mening: Ronaldo spillede som en slatten sæk kartofler. Jeg havde flået ham ud i stedet for Benzen. Casemiro var en fornøjelse at se på. Kæmpe stykke arbejde fra midtbanen generelt.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #45 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Truppen mod Atlético Madrid - CL-finale
Sejren var 100% fortjent. Udover det brændte straffe havde Atletico jo intet udover målet. Det kan godt være de havde bolden mere end forventet, men vi havde de største chancer og burde have lukket kampen inden straffesparkskonkurrencen. Sejren var fuldt fortjent. Carsten Werge kan lukke røven.

10 år 2 måneder siden #46 af MadridistaPorVida

røg skrev:
Personlig mening: Ronaldo spillede som en slatten sæk kartofler. Jeg havde flået ham ud i stedet for Benzen.

Det er rigtig nok at ronaldo spillede en dårlig kamp, men Benzen var dårligere efter min mening. Zidane gjorde det rigtige. Han er jo et genie. En træner har aldrig været min ynglings på holdet før nu.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

Leveret af Kunena Forum