Real Madrid vil holde på Morata

10 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Álvaro Morata var en af de store oplevelser for Spanien, som i går fejede hen over Tyrkiet og vandt med 3-0 på blandt andet to mål af Juventus-angriberen.

Det har længe stået klart, at Real Madrid ville gøre brug af sin frikøbsklausul på 30 millioner € på Morata og længe har det været meningen, at man ville sælge ham videre til en anden klub med henblik på at score en stor økonomisk gevinst – hele tiden med Moratas fulde accept, da en sådan handel ellers ikke kunne finde sted.

Men i Real Madrid synes der snart at være skabt en stemning for, at Álvaro Morata skal blive i klubben i den kommende sæson og fungere som afløser for Karim Benzema; en position der hidtil har været varetaget af Jesé, som kan være på vej væk på et lejeophold.

Allerførst skal man dog have Zinedine Zidanes accept af, at Álvaro Morata indlemmes i truppen, men det kan også blive en udfordring at få den spanske angriber til at acceptere en mere sekundær rolle som afløser for BBC-trioen, der fortsat vil være ”urørlig”, ifølge Zidanes egne ord.

Et videresalg af Álvaro Morata ventes at give Real Madrid omkring 70 millioner € i klubkassen og kan angriberen fortsætte de gode takter under EM, er det en pris som i hvert fald ikke vil falde.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 måned siden #2 af BBB
Besvaret af BBB på emne Real Madrid vil holde på Morata
Interessant hvis Morata bliver denne slutrundes stjernekøb, og så endda ender med en sekundær rolle. :o

10 år 1 måned siden #3 af Siempre Madrid

BBB skrev: Interessant hvis Morata bliver denne slutrundes stjernekøb, og så endda ender med en sekundær rolle. :o

Real Madrid skal skynde sig at høste de mange millioner, som de angiveligt kan få for ham. Passer det med et videresalg til 65-70 millioner €, er der tale om et engangs-tilbud, som man bare ikke må sige nej til.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, asp3200, Dios, Real HWL, SR4

10 år 1 måned siden #4 af Raul7-2880
Nej tak.

I øvrigt fuldstændig idioti at sige nej til 70 mio. € for en spiller som næsten scorede det samme antal liga mål som oldingen Luca Toni (han spillede i øvrigt i nedrykker klubben Verona!).

10 år 1 måned siden #5 af Jaken
Man skal dog også huske på at det jo vil koste en 30-35 mio. €, at hente ham tilbage, så man går jo trods alt "kun" glip af et tilsvarende beløb ved at beholde ham. Og så er det ydermere værd at have med i baghovedet hvor voldsomme priserne generelt er i transfervinduet, så et andet supplement til Benzema end Mayoral vil nok alligevel ende i samme prisleje som fortjenesten ved et videresalg af Morata.

Jeg har egentlig aldrig, sådan for alvor, overvejet at se ham tilbage i klubben, men han har overrasket mig positivt (og ikke bare pga. sine mål i går). Mine problemer med Morata i sin tid var at han var lidt klodset, tabte en del bolde, løb lidt i vejen og bare ikke havde nok kvalitet, men nu har han set stærk og hurtig ud, teknikken virker bedre, han arbejder hårdt, virker energisk, løber både i dybden, ud på kanten og kan også spille fint med ryggen til mål. Han virker ret komplet.

Jeg havde vanskeligt ved at se ham passe ind som type i Real Madrid, hvor spillestilen er en anden og der er mindre plads (både på banen og på holdkortet) end i Juventus. Kan han dog fortsat fungere så godt for Spanien, hvor forholdene er lidt mere sammenlignelige, kan det måske snart være tid til at revurdere det synspunkt. Problemet vil dog igen være spilletiden, da Benzema ikke lige foreløbig ser ud til at blive sat af, men nu er det jo heller ikke fordi at han er ubetinget starter i Juventus. Han har faktisk kun spillet lige så mange minutter som James i ligaen, og få mere end Lucas Vazquez, så helt fornærmet kan han nok ikke blive.

Jeg har i hvert fald ikke besluttet mig endegyldigt endnu, om hverken det ene eller det andet, men jeg er betydeligt mere lun på ideen end for bare et par måneder siden. Og i endnu højere grad fordi jeg har vanskeligt ved at se hvem der ellers skal hentes (eks. siger Aubameyang mig ikke det store) - og der skal simpelthen hentes en angriber.

Jeg er meget spændt på at se ham an i resten af turneringen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn, FranciscoISCO

10 år 1 måned siden #6 af Kassow-Rossing

Jaken skrev: Man skal dog også huske på at det jo vil koste en 30-35 mio. €, at hente ham tilbage, så man går jo trods alt "kun" glip af et tilsvarende beløb ved at beholde ham.

Man går lige akkurat glip af det beløb, som man kunne have solgt ham videre for minus det beløb, som man kan købe ham tilbage for i Juventus. Det kan være at jeg misforstod dig, og hvis det er tilfældet, må du undskylde.

Jaken skrev: og der skal simpelthen hentes en angriber.

Jeg var ikke af den overbevisning, at der skulle hentes en angriber. Er det skrevet i sten? Hvis der skal hentes en angriber, så kan det jo lige så godt være Morata. Mon ikke han vinder lidt mere respekt i truppen i denne omgang, nu hvor han ikke længere kan kalde sig talent?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

10 år 1 måned siden #7 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Real Madrid vil holde på Morata
Morata til 70 mio? Der er spillere, der faktisk kunne slå Benzema af opstillingen til den pris. SÆLG til den højst bydende idiot!

10 år 1 måned siden #8 af Jaken

SR4 skrev: Morata til 70 mio? Der er spillere, der faktisk kunne slå Benzema af opstillingen til den pris. SÆLG til den højst bydende idiot!

Men er der nogen, der kan slå ham af til 35 mio. €? Eller bedre endnu, hvem ville bare være et godt alternativ til Benzema for 35 mio. €?

Det er de væsentlige spørgsmål.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

10 år 1 måned siden #9 af M_linding

Jaken skrev:

SR4 skrev: Morata til 70 mio? Der er spillere, der faktisk kunne slå Benzema af opstillingen til den pris. SÆLG til den højst bydende idiot!

Men er der nogen, der kan slå ham af til 35 mio. €? Eller bedre endnu, hvem ville bare være et godt alternativ til Benzema for 35 mio. €?

Er spørgsmålet ikke, om Morata er den rigtige type? Han er god når han får plads og kan komme op i fart, men det gør man sjældent i Real Madrid...

Benzema er verdens bedste Real Madrid-9'er, fordi han kan skabe spillet i det små rum, agere playmaker såvel som målscorer. Jeg tror at Morata skal holde sig langt væk fra som Real Madrid, da modstanderen ofte står meget dybt og kompakt.

10 år 1 måned siden #10 af Fondo_Sur
Før havde jeg den holdning, at Morata på ingen måde skulle spille for Real Madrid igen på baggrund af følgende faktorer: 1) Han er ikke en god nok allround fodboldspiller til at være Real Madrid 9'er og heraf: 2) Vores talentfulde canteranos skal ikke spilde karrieren ved at sidde på bænken gennem flere år.

Vi skal dog ikke udelukke (!), at kære Morata muligvis kommer til at udvikle sig yderligere, og dermed kan bidrage med meget mere end, da han var i Madrid sidst. Derfor er denne klausul smart. Ret indlysende skal Morata overvejes, hvis han altså bliver en betydelig bedre angriber med årene - og noget tyder på, at han bliver mere og mere skarp.

Vil dog umiddelbart ikke mene, at han skal hentes denne sommer.

At sælge ham videre for 70 mil € ville dog være en fin løsning. Men kun hvis man absolut ikke ser nogen fremtidsperspektiver i ham.
Sidste redigering: 10 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
10 år 1 måned siden #11 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Real Madrid vil holde på Morata

M_linding skrev:

Jaken skrev:

Er spørgsmålet ikke, om Morata er den rigtige type? Han er god når han får plads og kan komme op i fart, men det gør man sjældent i Real Madrid...

Benzema er verdens bedste Real Madrid-9'er, fordi han kan skabe spillet i det små rum, agere playmaker såvel som målscorer. Jeg tror at Morata skal holde sig langt væk fra som Real Madrid, da modstanderen ofte står meget dybt og kompakt.

Bare lige en detalje. Det spanske landshold møder i 95% af deres kampe modstandere der står dybt og kompakt, og der er Morata førstevalg lige nu. Og helt ærligt, jeg har set begge deres kampe til EM, han har faktisk gjort en god figur, og som du måske selv har bemærket scoret 2 gange.

10 år 1 måned siden #12 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Real Madrid vil holde på Morata

Jaken skrev:

Vi står med 70 mio euro mere UDEN Morata end MED Morata og det er det man økonomisk tager udgangspunkt i. Så i princippet kunne man sælge Morata for 70 og købe et langt stærkere alternativ til den pris.

Leveret af Kunena Forum