Real Madrid vil holde på Morata

10 år 1 måned siden #13 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Real Madrid vil holde på Morata

Fondo_Sur skrev: Før havde jeg den holdning, at Morata på ingen måde skulle spille for Real Madrid igen på baggrund af følgende faktorer: 1) Han er ikke en god nok allround fodboldspiller til at være Real Madrid 9'er og heraf: 2) Vores talentfulde canteranos skal ikke spilde karrieren ved at sidde på bænken gennem flere år.

Vi skal dog ikke udelukke (!), at kære Morata muligvis kommer til at udvikle sig yderligere, og dermed kan bidrage med meget mere end, da han var i Madrid sidst. Derfor er denne klausul smart. Ret indlysende skal Morata overvejes, hvis han altså bliver en betydelig bedre angriber med årene - og noget tyder på, at han bliver mere og mere skarp.

Vil dog umiddelbart ikke mene, at han skal hentes denne sommer.

At sælge ham videre for 70 mil € ville dog være en fin løsning. Men kun hvis man absolut ikke ser nogen fremtidsperspektiver i ham.

Jeg personligt benægter ikke Moratas talent, men det er bare prisen, der tiltaler. Helt ærlig. En god CL-sæson for 2 sæsoner siden og halvgod sæsonafslutning for Juve denne sæson. Og så 2 fremragende EM-kampe. Siden hvornår har dette været nok til at beholde en spiller, der i stedet kunne indkassere 70 mio for os?
Hvis Morata virkelig er så mange penge værd efter så lidt, så venter jeg spændt på at Casemiro får bud på 100 mio!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 1 måned siden #14 af FranciscoISCO

SR4 skrev:

Jaken skrev:

SR4 skrev: Morata til 70 mio? Der er spillere, der faktisk kunne slå Benzema af opstillingen til den pris. SÆLG til den højst bydende idiot!

Men er der nogen, der kan slå ham af til 35 mio. €? Eller bedre endnu, hvem ville bare være et godt alternativ til Benzema for 35 mio. €?

Det er de væsentlige spørgsmål.

Vi står med 70 mio euro mere UDEN Morata end MED Morata og det er det man økonomisk tager udgangspunkt i. Så i princippet kunne man sælge Morata for 70 og købe et langt stærkere alternativ til den pris.

Før vi får solgt Morata for de der 70 mio., skal han først hentes tilbage til klubben. Det gør vi ved at indløse klausulen, som blev lavet på ham. Den ligger angiveligt på de 35 mio. Altså vil et salg af Morata give os et profit på 35 mio., og altså ikke 70.

Jeg venter selv spændt på et svar på Jakens glimrende spørgsmål: Hvem vil bare være et godt alternativ til Benzema for 35 mio.?

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

10 år 1 måned siden #15 af mat_hattrick
Jeg synes jo ikke man kan stille det op som at sige, at man skal kunne finde en spiller til 35 mio., som kan presse Benzema for at kunne forsvarer et videresalg af Morata.

Laf os sige, at vi har et budget på 35 mio til at købe en angriber for.

Enten køber vi så sådan en, altså en der "kun" er 30 mio værd, eller vi bare mener at Morata er den helt rigtige.

Sælger vi Morata, har vi pludseligt et budget på 70 mio. til denne angriber.

Altså vil vi få et langt større økonomisk råderum til dette køb.

10 år 1 måned siden #16 af Lars1991
Hvis man lægger 70mio for en angriber, så tror jeg ikke det for at agere backup for Benzema.

10 år 1 måned siden #17 af Fondo_Sur

SR4 skrev:

Fondo_Sur skrev: Før havde jeg den holdning, at Morata på ingen måde skulle spille for Real Madrid igen på baggrund af følgende faktorer: 1) Han er ikke en god nok allround fodboldspiller til at være Real Madrid 9'er og heraf: 2) Vores talentfulde canteranos skal ikke spilde karrieren ved at sidde på bænken gennem flere år.

Vi skal dog ikke udelukke (!), at kære Morata muligvis kommer til at udvikle sig yderligere, og dermed kan bidrage med meget mere end, da han var i Madrid sidst. Derfor er denne klausul smart. Ret indlysende skal Morata overvejes, hvis han altså bliver en betydelig bedre angriber med årene - og noget tyder på, at han bliver mere og mere skarp.

At sælge ham videre for 70 mil € ville dog være en fin løsning. Men kun hvis man absolut ikke ser nogen fremtidsperspektiver i ham.

Jeg personligt benægter ikke Moratas talent, men det er bare prisen, der tiltaler. Helt ærlig. En god CL-sæson for 2 sæsoner siden og halvgod sæsonafslutning for Juve denne sæson. Og så 2 fremragende EM-kampe. Siden hvornår har dette været nok til at beholde en spiller, der i stedet kunne indkassere 70 mio for os?
Hvis Morata virkelig er så mange penge værd efter så lidt, så venter jeg spændt på at Casemiro får bud på 100 mio!

Grundlæggende er jeg enig. Føler i hvert fald at vi skal have en angriber denne sommer! Hvis ikke Morata, så en anden.

Med diverse supercups, La Liga, Champions, Copa Del Rey og Klub VM skal vi finde en, hvis ikke Mayoral bliver forfremmet.

10 år 1 måned siden #18 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Real Madrid vil holde på Morata

FranciscoISCO skrev:

SR4 skrev:

Jaken skrev:

SR4 skrev: Morata til 70 mio? Der er spillere, der faktisk kunne slå Benzema af opstillingen til den pris. SÆLG til den højst bydende idiot!

Men er der nogen, der kan slå ham af til 35 mio. €? Eller bedre endnu, hvem ville bare være et godt alternativ til Benzema for 35 mio. €?

Vi står med 70 mio euro mere UDEN Morata end MED Morata og det er det man økonomisk tager udgangspunkt i. Så i princippet kunne man sælge Morata for 70 og købe et langt stærkere alternativ til den pris.

Før vi får solgt Morata for de der 70 mio., skal han først hentes tilbage til klubben. Det gør vi ved at indløse klausulen, som blev lavet på ham. Den ligger angiveligt på de 35 mio. Altså vil et salg af Morata give os et profit på 35 mio., og altså ikke 70.

Jeg venter selv spændt på et svar på Jakens glimrende spørgsmål: Hvem vil bare være et godt alternativ til Benzema for 35 mio.?

Fortjenesten er 35 og det er faktisk ret irrelevant hvad man har gjort for at få ham. For når man har ham har man 2 muligheder. Og den ene mulighed indebærer at man har 70 mio mere end den anden mulighed. Det er simpel økonomi. Folk hænger sig fejlagtigt på at fordi vi giver 35 mio for ham, så glipper vi kun 35 af de 70 mio.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 1 måned siden #19 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Real Madrid vil holde på Morata

SR4 skrev:

FranciscoISCO skrev:

SR4 skrev:

Jaken skrev:

Fortjenesten er 35 og det er faktisk ret irrelevant hvad man har gjort for at få ham. For når man har ham har man 2 muligheder. Og den ene mulighed indebærer at man har 70 mio mere end den anden mulighed. Det er simpel økonomi. Folk hænger sig fejlagtigt på at fordi vi giver 35 mio for ham, så glipper vi kun 35 af de 70 mio.

Vi behøver slet ikke hente ham. Det er et aktivt valg klubben tager, hvis de henter ham tilbage. Så jo, hvis vi henter ham og sælger ham videre skal man trække de 30 (?) mio euro fra.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 1 måned siden #20 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Real Madrid vil holde på Morata

Fondo_Sur skrev:

SR4 skrev:

Grundlæggende er jeg enig. Føler i hvert fald at vi skal have en angriber denne sommer! Hvis ikke Morata, så en anden.

Med diverse supercups, La Liga, Champions, Copa Del Rey og Klub VM skal vi finde en, hvis ikke Mayoral bliver forfremmet.

Mayoral bliver forhåbentligt ikke forfremmet. Han har da ikke vist noget der viser at han skal have chancen. Ikke for at være ond mod knægten, men det er vel faktum pt. Jeg ser ham ikke vinde os et klub VM eller hente sejre i Copa del Rey. Han er ikke et emne i min bog. Desværre.

10 år 1 måned siden #21 af R7CR7GB11
Jeg forstaar simpelthen ikke, at mange ikke ser ud til at kunne forsta oekonomien i at saelge Morate i forhold til at beholde ham?
Raul 7 siger det perfekt. Det er et aktivt valg at koebe ham tilbage (med henblik paa evt videresalg) altsaa skal koebspris naturligvis traekkes fra salgspris for at udregne profit.

Hvis det stadig er svaert at forstaa saa proev den her:
Du staar og kigger paa et TV der er paa tilbud til 35.000
Du ved at du kan saelge det for 70.000 naeste uge

Du betaler de 35 og saelger det for 70 med et smil paa laeben.
Hvor meget har du mere end du havde foer koeb/salg af TV?

Svaret er 35
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

10 år 1 måned siden #22 af MatiasP

R7CR7GB11 skrev: Jeg forstaar simpelthen ikke, at mange ikke ser ud til at kunne forsta oekonomien i at saelge Morate i forhold til at beholde ham?
Raul 7 siger det perfekt. Det er et aktivt valg at koebe ham tilbage (med henblik paa evt videresalg) altsaa skal koebspris naturligvis traekkes fra salgspris for at udregne profit.

Hvis det stadig er svaert at forstaa saa proev den her:
Du staar og kigger paa et TV der er paa tilbud til 35.000
Du ved at du kan saelge det for 70.000 naeste uge

Du betaler de 35 og saelger det for 70 med et smil paa laeben.
Hvor meget har du mere end du havde foer koeb/salg af TV?

Svaret er 35

Du har ret i at vi har 35 mere, men så bliver det jo også i alt 70 og derfor kan vi vel for 35 mil købe en spiller for 70 mil? Altså om vi køber en spiller "off the marked" for 35, eller lige løber morata igennem salgsmøllen og køber en 70 mil giver det samme på vores bankkonto.

10 år 1 måned siden #23 af Kasillas
Skal det ikke med i mellemregningen at Morata ikke blev foræret gratis bort til Juventus, men at vi rent faktisk fik 20 mio Euro for ham da vi solgte ham med tilbagekøbs klausul?

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Følgende bruger(e) sagde tak: MatiasP

10 år 1 måned siden #24 af Kassow-Rossing
Nej fordi det er en Sunk Cost.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, R7CR7GB11

Leveret af Kunena Forum