CL-spekulation: Kan det betale sig at blive toer?
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Femte spillerunde i Champions League gav et fingerpeg om hvilke hold, som kvalificerer sig til ottendedelsfinalen og der spekuleres på livet løs om, hvorvidt det er en fordel at blive etter eller toer i grupperne for at få den mest fordelagtige lodtrækning til det videre forløb.
Allerede nu er de to pladser fordelt i flere af grupperne, mens der i de øvrige grupper tegner sig et billed af fordelingen.
Det ser således ud:
Gruppe A: Paris SG og Arsenal er kvalificerede og placeringen afgøres i næste runde. I tilfælde af pointlighed (som nu) tager fransmændene førstepladsen, eftersom de er bedst indbyrdes.
Gruppe B: Napoli, Benfica og Besiktas kæmper om de to første pladser i sidste spillerunde.
Gruppe C: Barcelona tager førstepladsen og Manchester City tager andenpladsen.
Gruppe D: Atlético Madrid tager førstepladsen og Bayern München tager andenpladsen.
Gruppe E: Monaco tager førstepladsen og Bayer Leverkusen tager andenpladsen.
Gruppe F: Dortmund og Real Madrid er kvalificerede. De møder hinanden i sidste spillerunde og Real Madrid skal vinde for at blive etter.
Gruppe G: Leicester tager førstepladsen, mens Porto eller FCK bliver toer.
Gruppe H: Juventus og Sevilla kan begge slutte på førstepladsen, men de kan også blive toer. Det kan Lyon også, men de skal vinde med mindst to mål over Sevilla i sidste spillerunde.
Lodtrækningen til ottendedelsfinalen er således, at man ikke kan trække et hold fra samme land, ligesom man heller ikke kan trække det hold, som man har været i gruppe med.
Og det giver nogle interessante perspektiver for Real Madrid i forhold til at slutte som etter eller toer i gruppen.
Hvis man vinder over Dortmund og bliver etter kan man nemlig møde følgende hold:
Paris SG/Arsenal, Napoli/Benfica/Besiktas, Manchester City, Bayern München, Bayer Leverkusen, Porto/FCK, Juventus/Lyon.
Hvis man taber eller spiller uafgjort mod Dortmund og bliver toer kan man møde følgende hold:
Paris SG/Arsenal, Napoli/Benfica/Besiktas, Monaco, Leicester, Juventus.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
- mat_hattrick
- Ekspert bruger
-
asp3200 skrev: Sikker uafgjort hjemme og så vinder vi chl som eneste toer fra gruppen nogensinde;). #sigerdetbare
Både Porto og Inter vandt Champions League efter at være blevet 2'er ;)
mat_hattrick skrev:
asp3200 skrev: Sikker uafgjort hjemme og så vinder vi chl som eneste toer fra gruppen nogensinde;). #sigerdetbare
Både Porto og Inter vandt Champions League efter at være blevet 2'er ;)
nå for satan, kan ikke huske så langt tilbage
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
FanOfMagicalTeams skrev: Nu må I simpelthen stoppe. Real Madrid og dennes fans må aldrig nogensinde argumentere for at blive 2'er i Chl gruppespillet. Det er Real Madrid?!?!!? Det er vel 1 af 3 hold i verden der burde have ambitioner om at pulverisere sine gruppemodstandere og herved vise verden at de er de bedste. Letteste vej til finalen er sgu for ynkeligt at håbe på. Man skal (som et af de 3hold) vise at man er bedre end alle andre. Ikke heldigere.
Haha, ro på bolden :-D Det er sgu da vel sund fornuft at håbe på en lettere vej. Hellere komme til finalen med en lettere vej som 2er end ryge ud "ærefuldt" ud i 8-delsfinalen. Synes det er lidt infantilt at at være dumstædig. Jeg tror desværre ik holdet vil holde igen mod Dortmund, men håber det bestemt, hvis det viser sig at vejen som 2er ser nemmere ud
- Numeredoce
- Ekspert bruger
-
MEN hvis der bliver kæmpet for det, og vi alligevel ikke kan besejre Dortmund, så vil jeg ikke ligefrem græde over det. Vi skal stille så stærkt vi kan, men har vi småskadede spillere til den tid, er det ikke værd at presse dem lidt for tidligt i kamp mod Dortmund.
Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Siempre fiel skrev:
FanOfMagicalTeams skrev: Nu må I simpelthen stoppe. Real Madrid og dennes fans må aldrig nogensinde argumentere for at blive 2'er i Chl gruppespillet. Det er Real Madrid?!?!!? Det er vel 1 af 3 hold i verden der burde have ambitioner om at pulverisere sine gruppemodstandere og herved vise verden at de er de bedste. Letteste vej til finalen er sgu for ynkeligt at håbe på. Man skal (som et af de 3hold) vise at man er bedre end alle andre. Ikke heldigere.
Haha, ro på bolden :-D Det er sgu da vel sund fornuft at håbe på en lettere vej. Hellere komme til finalen med en lettere vej som 2er end ryge ud "ærefuldt" ud i 8-delsfinalen. Synes det er lidt infantilt at at være dumstædig. Jeg tror desværre ik holdet vil holde igen mod Dortmund, men håber det bestemt, hvis det viser sig at vejen som 2er ser nemmere ud
:-) Det kommer lidt an på hvad man anser som vigtigt ved Real Madrid. Mener man at fortællingen om at Real Madrid er kongeklubben - den største klub i verden der repræsentere noget af det flotteste fodbold i verden - er vigtig, så er det super fesent at rende og "lege" tilfreds med en 2. plads. Det bidrager altså heller ikke i samme grad positivt til den fortælling om Real Madrid at man "sniger" sig igennem til en finale hvor alt kan ske. Se CHL sidste år som eksempel. Real Madrid høster jo SLET ikke samme respekt for det års CHL som tidligere års vindere har gjort det. Så kan du/I argumentere for at "når årene er gået er der ingen der tænker over hvordan de 10,11,12,13,14 titler blev vundet" , og der er der da en pointe. Jeg tror bare at problemet her er at verden idag er meget foranderlig. Se eksempelvis hvor mange Barca fans der er blevet til de senere år og hvor mange City fans der er blevet til.. osv. Man kan altså ikke "fedte" sig til titler og så tro man kan beholde samme position som "1 af de 3" hold der altid er værd at følge/holde med. Nu er det ikke artiklen her isoleret set jeg kommenterer på men lige så meget de utallige gange jeg er stødt på (ifølge mig) den lidt fesne påstand at man er super tilfreds med at Real Madrid bliver 2'er og at det nærmest kun er en fed ting. Det ser man både herinde og på bold.dk.
Herudover er der HELT ro på bolden. Det er weekend og solskin ;)
FanOfMagicalTeams skrev:
Siempre fiel skrev:
:-) Det kommer lidt an på hvad man anser som vigtigt ved Real Madrid. Mener man at fortællingen om at Real Madrid er kongeklubben - den største klub i verden der repræsentere noget af det flotteste fodbold i verden - er vigtig, så er det super fesent at rende og "lege" tilfreds med en 2. plads. Det bidrager altså heller ikke i samme grad positivt til den fortælling om Real Madrid at man "sniger" sig igennem til en finale hvor alt kan ske. Se CHL sidste år som eksempel. Real Madrid høster jo SLET ikke samme respekt for det års CHL som tidligere års vindere har gjort det. Så kan du/I argumentere for at "når årene er gået er der ingen der tænker over hvordan de 10,11,12,13,14 titler blev vundet" , og der er der da en pointe. Jeg tror bare at problemet her er at verden idag er meget foranderlig. Se eksempelvis hvor mange Barca fans der er blevet til de senere år og hvor mange City fans der er blevet til.. osv. Man kan altså ikke "fedte" sig til titler og så tro man kan beholde samme position som "1 af de 3" hold der altid er værd at følge/holde med. Nu er det ikke artiklen her isoleret set jeg kommenterer på men lige så meget de utallige gange jeg er stødt på (ifølge mig) den lidt fesne påstand at man er super tilfreds med at Real Madrid bliver 2'er og at det nærmest kun er en fed ting. Det ser man både herinde og på bold.dk.
Nu er et cup-system lavet sådan, at det bedste hold går videre, så derfor bør man altid gå ud fra, at man møder det bedste hold i finalen.
Hvorfor skal vi møde Barcelona, hvis Barcelona alligevel taber til Bayern, som derefter taber til Atletico? Kan vi så ikke bare nøjes med at møde Atletico, og så give dem den respekt de fortjener, når de har slået et andet af verdens fire bedste hold, som ovenikøbet lige har slået et tredje af verdens fire bedste hold?
Derudover skriver vinderne historien. Der er jo ikke nogen herinde, som brokker sig over de første fem sejre i CL/Mesterholdenes turnering.
FanOfMagicalTeams skrev:
Siempre fiel skrev:
Hold da op - det er sgu dumt det her! CL bliver vel ikke vundet i en 1/8-finale? Blot fordi vi får en nemmere modstander efter det indledende gruppespil, er det jo ikke ens betydende med, at vi har en nem vej til en potentiel finale.
Og nu hvor Real er langt mere ramt af skader end alle andre CL hold, så er det vel okay at være lidt taktisk i den forestående periode? Det argument, du kommer med, holder simpelthen ikke.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Ovenstående diskussion synes jeg bærer præg af at folk føler sig provokeret af en debattør, som stiller sig kritisk overfor debatoplægget.
Jeg kan udemærket forstå FanOfMagicalTeams tankegang, men jeg synes også der skal være plads til nytænkning i klubben.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Der kan ikke være nogen tvivl om at Real Madrid går efter at vinde puljen. Det ligger i klubbens ånd.
Ovenstående diskussion synes jeg bærer præg af at folk føler sig provokeret af en debattør, som stiller sig kritisk overfor debatoplægget.
Jeg kan udemærket forstå FanOfMagicalTeams tankegang, men jeg synes også der skal være plads til nytænkning i klubben.
Stop dog lige dig selv. FOMT har da alt mulig ret til at mene, som han gør. Men CL bliver ikke vundet i 1/8 finalen.. Synes det er håbløst at gå efter manden istedet for bolden - hvis du altså kan sætte dig ind i synonymet. Suarez havde ingen problemer med at tage et gult kort for at stå en "let" kamp over og være med i en sværere. Det er da lidt det samme Real gør, hvis de bliver 2'er. Begge dele er - for mig - en del af spillet. Taktik er bare endnu et værktøj, som en moderne fodboldklub skal gøre brug af.
"Maybe they hate me because I'm too good."