Status på James’ 2016 – en falmet stjerne
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
Selvom Real Madrid har reddet på et sandt sejrskorstog igennem 2016, så har oplevelsen for Real Madrids nr. 10 været en ganske anden. Colombianeren har været igennem et sandt annus horribilis, der startede allerede 1. januar. Her var James kommet lidt for sent ud af nytårssøvnen og det kompenserede han for ved at trykke ekstra hårdt på speederen i sin Audi. ”Uheldigvis” blev han snuppet af spansk politi og idømt en klækkelig bøde for forseelsen.
Ej heller fyringen af Benitez og Zidanes tilskomst ændrede meget for James’ situation på eller uden for banen. Ugerne gik og det blev tydeligt, at James var udskifter i Zidanes puslespil. Det bekom ikke den lille colombianer vel og siden er afstanden mellem de to vokset markant. Faktisk så meget at James kun har spillet en perifær rolle i de tre finaler, Real Madrid har spillet i årets løb.
Derfor er James og Real Madrid nu endt i en ganske uheldig og indviklet situation. Senest med en udtalelse fra hovedpersonen selv, hvor han sår tvivl om hans fremtid i den spanske hovedstad. Dertil kommer at man fra klubbens side ikke har i sinde at lade James gå, medmindre der kommer en klub og betaler frikøbsklausulen på knap 500 mio. euro.
Derfor kan der være en grim og længerevarende konflikt på vej mellem de to parter. James der offentligt og højlydt ønsker at forlade klubben på den ene side, mens Real Madrid vil kræve et højt beløb for at lade colombianeren gå.
Det er ikke første gang, at en konflikt opstår mellem de to parter og afstanden eller forsoningen vil næppe blive mindre efter denne omgang. Derfor skal det blive spændende at følge James’ situation, når januar-transfervinduet åbner om mindre end to uger.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Maybe they hate me because I'm too good."
Han kan sagtens blomstre op andetsteds, men Real Madrid-karrieren er ovre. Buttom line.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
På et eller andet tidspunkt skal de forreste tre stepper virkelig kraftigt op, hvis de skal kunne klare sig med umådelig få assists i åbent spil. Kroos kan ikke blive ved med at lave assists på hjørne.
Håber vi får en tilbagekøbsoption på ham for når Zidane engang er historie så skal han nok kunne bruges igen.
Jeg har tidligere tænkt på et Bale lignende køb, hvor man køber spilleren på grund af hans kvaliteter, hvor planen med placeringen på banen kommer i sidste række. Nu er der bare det plus, at Ronaldo selv er trukket væk fra venstre side af, hvor Hazard oftest spiller, selvom jeg ville foretrække ham inde centralt. Hazard er igang igen, og hans form er opadgående. Det samme kan ikke siges om James, så derfor skal der jo også sendes nogle penge til London.
Om Hazard skulle koste omkring de €100 er jo hvad det er, så længe hans kvaliteter kan forbedre truppen, og det mener jeg bestemt de kan. Derudover kan man få rigtig mange penge for en spiller, som bruger det meste af sin tid på bænken, og som i mine øjne bare ikke er god nok til en klub som Real Madrid.
Indrømmet, så er jeg ikke fan af Bale ej heller Ronaldo, hvor Benzema er blevet mere svingende end Gutí. De burde alle være udsatte for at miste deres plads i truppen. Jeg køber ikke helt den med, at Ronaldo vil blive en succes så længe man rykker ham ind som 9'eren. For her vil jeg simpelthen give Benzema en pæn stor del af æren for altid at gøre Ronaldo bedre. Der er ikke mange 9'ere i verden, som vil kunne acceptere samme rolle som Benzema har. Hvis Ronaldo søger det centrale rum, så "affinder" Benzema sig med det, og søger kanten eller trækker ned i banen, og det gør, at Ronaldo får alt den plads som han har, fordi vores 9'er søger de rigtige rum. Det bedste eksempel må vel være Ronaldo's 2. mål imod de japanere, hvor Benzema netop gør plads til Ronaldo, for at iscenesætte ham med en perfekt tempereret bold i dybden.
Alle de gange hvor Ronaldo har ligget på toppen alene der har han "fejlet". Vi så det i United og vi har set det i Real Madrid. Det er bare ikke det samme at kunne lave det skærende løb fra en dybere position, som at skulle være den forreste mand og finde samme rum.
Min pointe er, at Real Madrid vil være et kæmpe skridt op for Hazard, så derfor skal han ikke loves en plads, så stod det til mig, så ville der være en åben kamp imellem Hazard og Bale næste sæson, da jeg stadig anser Ronaldo som et bedre aktiv end Bale. Dertil misser Bale konsekvent 2-4 måneder af en sæson, og Ronaldo bliver trods alt 32 om et par måneder. Han spiller på lånt tid, og man kan se hvad der er sket de seneste 2 år.
Benzema skal selvfølgelig udskiftes, men ikke med Hazard, Ronaldo eller Bale. Kun med Dybala! Taberen af duellen ender som James. På bænken, hvor man så må skille sig af med spilleren. Vores offensiv er betændt af helvedes til, og den har ikke fungeret i årevis. Det har været enkeltmandspræstioner i for mange år nu, og det skal der simpelthen laves om på. Vi bliver nødt til at få flere "holdspillere" fremfor individuelister som alle søger afslutningen.
Derudover forstår jeg selvfølgelig godt James. Han er for god til at sidde på bænken i Real Madrid, men i mine øjne er han ikke god nok til at være playmakeren i Real Madrid. Jeg håber ikke Real Madrid stiller sig på bagben med et salg, og har det også helt fint med James selv ytre sin utilfredshed offentligt. Hans spil har bare ikke været til mere end en solid bænkeplads, hvor en meget middelmådig, men altid fightende Lucas har overhalet ham big time.
Der var ingen decideret sviner fra James' side af, men en åben og ærlig James, som tydeligvis er frustreret, og det respektere jeg fuldt ud.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
I øvrigt Dios. Jeg bliver nødt til at spørge.. Har du en kærlighed til svingende spillerpræstationer? Guti, Benzema??
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
I øvrigt Dios. Jeg bliver nødt til at spørge.. Har du en kærlighed til svingende spillerpræstationer? Guti, Benzema??
Haha :D
Gutí og Redondo er de 2 mest overlegne spillere jeg har set spille fodbold, så ikke et ondt ord om dem tak :D Alt er bedre end Higuain, og var faktisk ikke specielt stor fan af Benzema til at starte med. Han har dog udviklet sig enormt, og elsker bare at se spillere være så teknisk dominerende og overlegne, som Benzema stort set altid er imod Barcelona, men specielt var imod de der japanere.
Jeg har egentlig altid været frisk på, at skifte Benzema ud, men alternativerne har bare aldrig haft de kvaliteter jeg elsker ved en fodboldspiller, eller som jeg synes Real Madrid mangler. Agüero synes jeg er fantastisk, men det er mindre fantastisk at have en spiller som kun deltager i hver 3. kamp medmindre spilleren selvfølgelig har niveau som Bale ;D
Fodbold skal helst være med bolden, og det er kunst og en kæmpe oplevelse for mig, at se spillere kontrollere det stykke legetøj til perfektion. Fodbold er underholdning, og jeg bliver underholdt ved at se tekniske spillere spille fodbold, så det gør jo selvfølgelig, at hele min holdning omkring fodbold er bygget op omkring spillere der kræser for bolden :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Kratmus du misforstod Dios's forslag. James + penge for Hazard. Ikke omvendt da Hazard må anses som den bedre spiller af de to.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Vildt! Skriv det i kalenderen folkens. Jeg er helt enig med alt hvad Dios skriver om James-Hazard.
Kratmus du misforstod Dios's forslag. James + penge for Hazard. Ikke omvendt da Hazard må anses som den bedre spiller af de to.
Det er også vintersolhverv, så du har nok ikke fået nok lys idag. Imorgen kan I være uenige igen ;)
Jeg skrev da også Hazard for James + en pose penge :)
@Dios, Men så må du jo elske spillere som Neymar og Isco? Lige netop de to kan jeg også godt lide, og jeg foretrækker Isco frem for James selvom statistikken siger noget andet. Men de er jo heller ikke angribere. :)
EDIT: Desuden er der hele 2 spillere på det billede, vi bør skille os af med!
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Og ja har ingen sol fået i dag :)
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)