Optakt: Selvfølgelig er avancement muligt!

9 år 6 måneder siden #1 af Daniel

Med Mr. Noventa minuti på holdkortet bliver selv det mindste håb om videre avancement en my større. 

Pernille Blume vandt OL-guld mod alle odds. Leicester City vandt Premier League mod alle odds. Thomas Gravesen har faktisk slået sine folder i Real Madrid. Danmark har vundet EM i fodbold. Grækenland har vundet EM i fodbold. Og ej at forglemme, så har Real Madrid – og det er her ikke en røverhistorie – tabt 2-0 på hjemmebane mod mægtige OB.

Ja, den internationale sportshistorie er fyldt med store overraskelser, der lige får en til at stoppe og klø sig en ekstra gang i hovedbunden eller i sit fipskæg.

Selvom størstedelen af Real Madrids fanskare allerede har udråbt sine helte til sammenlagt tabere i kampen om videre avancement mod Celta Vigo i Copa del Rey, så fortæller historien, at overraskelser, endda store overraskelser, er mulige. Og ville det overhovedet være en overraskelse, hvis Real Madrid ekspederede den galiciske klub ud sammenlagt?

Nuvel, Real Madrid døjer selv sagt med mange skader – i det madrilenske ville trænerteamet nok betegne det, som et sandt skadeshelvede. Faktisk har hele 19 spillere været ude med skader denne sæson og i skrivende stud må Zidane se bort fra Bale, Pepe, Carvajal, Marcelo, Modric, Coentrão og, hvis sol og måne står helt forkert, James.

Mandagens træningssession var ligeledes en lidt lunken oplevelse, in mente de i forvejen mange skader. Her trænede den nykårede Balon d’Or-vinder Cristiano Ronaldo på egen hånd, sammen med den særdeles udskældte højreback Danilo, ligesom også James var at finde i denne gruppe. Zidanes panderynker er dybe – det må de være. Også selvom han besidder en naturlig coolness i sit elegante udtryk.

Men Zidane står ikke alene! Således har Castilla-træneren Luis Miguel Ramis, været ude med en lille håndsrækning til Zidane. Et løsningsforslag til, hvad franskmanden burde søge mod, hvis han mangler spillere. Castilla-træneren skrev følgende på twitter:

- Problemer på backpladserne? Achraf (Hakimi, red.). Problemer på midtbanepladserne? Aleix Febas!

Mulighederne er mange. Men Zidane vil uden tvivl sætte sin lid til sine spillere i førsteholdstruppen i første omgang. Det kan meget vel være, at Tejero – en af Zidanes allermest trofaste spillere fra Castilla-tiden – får pladsen på venstre og- eller højrebacken, hvis ikke Danilo er 100 % klar, men som udgangspunkt kommer Zidane til Balaidos med de stærkeste elleve spillere, som han har til rådighed.

Der er pres på. Real Madrid har ikke indfriet forventningerne, som der var lagt i kakkelovnen til, efter magtdemonstration mod Sevilla på Santiago Bernabéu i Copa del Rey (3-0 kampen, red.), og siden da har udtrykket på grønsværen fra majoriteten af spillerne på holdkortet, været decideret ringe. Det skal er laves om på i morgen aften.

Juanito fremsagde i sine velmagtsdage den magiske læresætning: Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo, og selvom det ikke er Santiago Bernabéu, der lægger græstæppe til morgendagens neglebidende returopgør i Copa del Rey, så er Real Madrid fra allerførst fløjt nødt til at implementere dén følelse i Celta Vigo-spillerne. Intet – INTET – er afgjort før dommeren har pustet en sidste gang i sit sorte blæseinstrument efter noventa minuti; det kræver rå muskelkræft, smukke fløjlsbløde tekniske detaljer og fysisk udholdenhed. Men skal man pege på kun ét hold, der ved, hvordan man i flok klare sig igennem selv den sværeste udfordring, så er det netop Real Madrid, anført af den nulevende Mr. Noventa minuti, Sergio Ramos.

Juntos podemos!

Forventede startopstilling: Casilla; Nacho, Ramos, Varane, Tejero; Casemiro, Kroos, Isco; Lucas, Ronaldo, Benzema

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #2 af Il Duce
Real Madrid er en klub, der går efter alt, det ligger i "DNA'et".. men er den turnering nu vigtig? Jeg smider den gerne, hvis de kan fokusere deres kræfter på La liga og CL. Ligaen er i mine øjne alt afgørende, det er for mange år siden, de sidst vandt den, og RM har bare for få liga-titler i de sidste 2 årtier i forhold til Barca..

"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.

9 år 6 måneder siden #3 af El Siete
Hvor mange remontadas har vi ikke set gennem tiden, det er helt klart muligt. Jeg elsker et Real Madrid hold der er 'bagude' og SKAL ud og score mere end ét mål - der er en anden gejst, og der er da i hvert fald garanti for de ikke luller sig selv i søvn, som i den omvendte kamp.
Og så skal Morata og Mariano altså starte inde. Ronaldo og Benzema har intet fortjent efter deres seneste præstationer.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

9 år 6 måneder siden #4 af Dios
Sulten kan skyldes krisen, så glæder mig til at se hvad der sker. Om vi vinder eller ej er faktisk ikke det vigtigste for mig. Jeg vil se hvem der brænder for at vinde ( og her tænker jeg ikke på Ronaldo's ego-attitude). Jeg vil se alle mand kæmpe for hver en bold! Jeg vil se alle mand vise den gejst, som man kun ser hos Real Madrid når der skal kæmpes for tingene.
Jeg taler her om CdR opgørene imod Zaragoza tilbage i tiden, hvor man scorer 3 mål på 10 min. fordi alle mand vil vende det skrækkelige og ydmygende nederlag.

Nu ved jeg ikke hvad Zidane vil sige om kampen, men alle der ikke kæmper røven ud af bukserne, hvis taktikken er, at vi går efter den, de skal simpelthen sælges til sommer. Det er på tide der bliver stillet spørgsmålstegn til spillernes attitude når de forsvarer klubbens logo på trøjen.

Jeg tror på det, men omvendt, så sidder jeg også med følelsen af, at man hurtigt kommer foran, og måske også 2-0, men at vi som sædvanlig føler os for sikre og dræber kampen, hvor vores mange ukoncentrerede spillere forærer det hele væk til sidst.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 6 måneder siden #5 af Fondo_Sur
Spil med absolut reserver. Om man så går videre eller ej.

Den der går videre af Celta og Real Madrid skal nemlig spille semifinaler i Copa Del Rey imellem ligakampen Celta Vigo - Real Madrid d. 5 februar. Ligakampen bliver meget svær. Hvis Celta går videre til semien kommer de nok højst sandsynligt til at spare spillere imod Real Madrid d. 5 februar.

9 år 6 måneder siden #6 af Zyconith
Casilla,

Danilo, Nacho, Ramos, Coentrao

Casemiro,

Isco, Kroos

Vasquez, Ronaldo

Benz

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Zyconith.

9 år 6 måneder siden #7 af Kimbo
Andre der har set det her ? Det er sikkert bare klam journalistik, men man bliver da en anelse nervøs alligevel

www.bt.dk/fodbold/ronaldos-kaerestetur-e...e-lade-million-oesen

9 år 6 måneder siden #8 af Administrationen

Kimbo skrev: Andre der har set det her ? Det er sikkert bare klam journalistik, men man bliver da en anelse nervøs alligevel

www.bt.dk/fodbold/ronaldos-kaerestetur-e...e-lade-million-oesen

Det er en dårlig oversættelse. Muñeca (fra den spanske nyhed) har aldrig været en ankel, men derimod håndleddet. Hans hånd var forbundet i kampen mod Málaga, som nogen af jer måske bemærkede.

9 år 6 måneder siden #9 af Vildfaren

Zyconith skrev: Casilla,

Danilo, Nacho, Ramos, Coentrao

Casemiro,

Isco, Kroos

Vasquez, Ronaldo

Benz

Man kan altid håbe han Ashraf i stedet for Danilo.
Kan i lyset af hans periode ikke se ham som Real spiller, end ikke på bænken.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #10 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Optakt: Selvfølgelig er avancement muligt!
Rigtig god første halve time. Havde Ronaldo haft heldet med sig og havde Isco fået et ordentligt træf på bolden tidligere, så havde den stået 2-0. Jeg kan godt lide det her flydende system hvor både Nacho og Ramos skiftevis er back og centerforsvar. Isco gør det fremragende, Kovacic er vigtig og Danilo spiller bedre end normalt, så han smider kun bolden væk hver tredje gang pt...

Vi er i kontrol. Det her er altså muligt!

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #11 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Optakt: Selvfølgelig er avancement muligt!
Danilo <3

9 år 6 måneder siden #12 af elle44

Brylle skrev: Danilo <3

Han er deres farligste mand. Taber dueller der fører til farlige chancer, laver frispark på tåbelige steder, og nu kronede han sit værk. Klasse.

Leveret af Kunena Forum