Optakt: Kampen for den første gang

9 år 5 måneder siden #49 af Chamartin

R.Carlos skrev: Vi havde i hvertfald chancen for i dag at gøre arbejdet færdigt og i stedet risikerer vi at ende i en meget hård kamp...

Et hurtigt Napolimål i returkampen fulgt op af et nervøst Madridspil med 2-0 som resultat i løbet af første halvleg vil jo sende Napoli virtuelt i finalen, Heldigvis har jeg dog svært ved at se, at Madrid ikke skal kunne score igen i returkampen, og så ser det jo heldigvis helt anderledes ud.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 5 måneder siden #50 af Hansen

henrikcomn skrev: Fin kamp. Super god underholdning.

Hvad laver James på det her hold??? forstår det simpelthen ikke. Arbejder godt for det, men hans teknik og fart er ikke engang superligaen værdig. Mindes ikke én god offensiv aktion af ham i dag. Modric lavede også et hav af fejlafleveringer. Måske snart på tide Kovacic for noget mere spilletid.

Du må da ha spist søm... James var veloplagt efter min mening i dag! Stop dog med at følge med bølgen af kritik på James og anerkende dog i stedet at han i dag, hvis man kigger på de utallige kampe han har haft, var rigtig positiv! Utroligt at du kan lave den sammenligning! Pinligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, mohbar, R7CR7GB11

9 år 5 måneder siden #51 af DarioGomez

Daniel skrev: Også en kamp der viser Casemiros begrænsninger!

Enig!

Komplet overflødig i dagens opgør og uden afgørende indflydelse.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

9 år 5 måneder siden #52 af RJ
Er Ronaldo ved at genfinde sit niveau fra før EM? Han har set skarpere ud de sidste 2-3 kampe end i de sidste 2-3 måneder.

9 år 5 måneder siden #53 af El Rojo

DarioGomez skrev:

Daniel skrev: Også en kamp der viser Casemiros begrænsninger!

Enig!

Komplet overflødig i dagens opgør og uden afgørende indflydelse.

Daniels kommentar falder selvfølgelig til jorden når Casemiro laver et af de fedeste mål i sin karriere. Shit en hammer, fantastisk kasse!

Men jeg vil nu alligevel gerne hive fat i den. For aftenens kamp (og nu ser vi bort fra det vidunderlige mål, der kan blive ret afgørende) viser for mig dobbeltheden i Casemiros evner. Han er uhyggelig uden bolden. Klart en af de bedste bølgebrydere jeg husker på Reals hold (måske helt siden Makalele), utroligt mange gode tacklinger, god forudseenhed, vild fysik. Også nogle helt vilde stats der blev smidt op her på siden forleden, han laver jo dobbelt så mange bolderobringer som sine konkurrenter. Alt i alt et pragteksemplar på en 6'er, når modstanderen har bolden.

Til gengæld er hans boldomgang bekymrende. Han slår et super sideskift, og det synes jeg er værdifuldt. Men i de snævre situationer, hvor han er omringet af 2-3 mand, der er hans trigger fra tanke til handling simpelthen for langsom. Det bliver udstillet flere gange i aften og skaber nogle farlige situationer. I øvrigt synes jeg det er tydeligt, at Modric og Kroos tit spiller uden om ham når der køres possesion-spil. Får han ikke forbedret den del af spillet, så er det desværre det der gør, at han aldrig kan komme helt op på øverste hylde.

En anden ting jeg gerne vil pointere. Benzema spiller en super kamp i aften. Ærgerrighed, gode beslutninger, flot mål. Han er med i utroligt meget, og skaber en masse uro for Napoli med alle sine brede løb. Han skal selvfølgelig score på den han sparker på stolpen, men ellers en meget flot kamp af franskmanden synes jeg. Mange folk undervurderer hans spilforståelse og timing i småspillet - noget Morata langt fra mestrer. Så til den sandsynligvis mest udskældte mand på dette forum skal der lyde en lille klapsalve herfra, også hvis det bliver den eneste.

En tredje ting: Fy for helvede Graulund, du er så dum at høre på. Nej, det hedder ikke OFside. Nej, han hedder ikke BenTJema. Hvor er der dog mange gange hvor han skal holde sin kæft i det hele taget. Min nye absolut hade 'ekspert'.

Flot kamp i dag, jeg synes vi er uheldige med ikke at score 4. og 5. gang, men jeg er fortrøstningsfuld ift. returen, mest af alt pga den vilje og ærgerrighed der bliver lagt for dagen.

Hala Madrid!

Edit: Og sidste ting - hvad tror I Diawara koster? Fed type!
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved El Rojo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben, 2:18

9 år 5 måneder siden #54 af mohbar
James var da rigtig god idag. Pressede en del oppe foran og ganske fornuftig med sine pasninger. Iøvrigt:

1. mål: Han var med i igangsætning af angrebet (3. sidste fod)
2. mål: Han var med igangsætninging af angrebet og 3. sidste fod
3. mål: Hans pres spil førte indirekte til Casemiros brag af et kasse.
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved mohbar.

9 år 5 måneder siden #55 af firkant
Du bliver den eneste der giver klapsalver manden er komplet udulig som angriber. En klasse angriber kunne været gået fra banen med mindst 2 mål i dag.
Men flot at det rent faktisk lykkes ham at ramme inden for målrammen det er en klar forbedring.

• R.Carlos
  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden #56 af R.Carlos
Besvaret af R.Carlos på emne Optakt: Kampen for den første gang
Vi kan hurtigt blive enige om at Benzema ikke har leveret i sæsonen, men gan spiller bedre i går end meget længe og viser at han gerne vil spille i Real...Kontraktforlængelse håber jeg bestemt ikke på, men giv da manden kredit for at have spillet en OK kamp.

9 år 5 måneder siden #57 af Freddy0203
El Rojo og mohbar i er spot on..
Der er for mange der undervurderer synergien i et hold.
Nu har jeg fulgt med på madridista.dk siden starten, men har godt nok aldrig skrevet. Jeg synes generelt folk tænker for meget i fifa og fm dimensioner herinde, hvor kommentarerende tit er usaglige, forudindtaget eller genereliserende.
Lidt ligesom at høre på Graulund igår - det var jo dybt pinligt at høre på
Ifh. til spillere, spillervalg, taktik og Zidane synes jeg også der er gået lige lovlig meget spansk presse i den herinde.
Lad os tage James, Benzema og Casemiro.
Hvorfor skal de spille?

James skaber plads til Carvajal, går godt med i kombinationerne og er klart mere kampafgørende assist og scorings-mæssigt (det skal Vasquez forbedre) og så har han forbedredt sit presspil markant og fint Vasquez kommer ind og truer med fart og dybden i 2. Halvleg.

Bezema er den vigtigeste brik i opspillet lige pt., i de seneste 2 kampe er han startet virkelig godt især i 1 halvleg, hans bevægelser og spilforståelse er unik - fair nok hans sidste afslutning, touch, dribling og aflevering har ikke lige siddet i skabet hver gang, men har i set Morata spille? Ja, han har lavet et par fine indhop med mål til følge, men de gange han har startet inde har han været elendig og spillet har været derefter, derudover er Morata og Ronaldos sammenspil dårligt.

Casemiro viste igen igår hvorfor han skal spille i de store kampe. Han er kolossalt vigtig i genpres og omstilling imod faserne, og hans erobringer skaber farlige kontra situationer, så selvfølgelig skal Zidane vælge en rigtig 6'er - det frigøre så meget mere offensivt rum og løb til modric og kroos. Selvom jeg er ked af at se, så fantastisk talentfulde og formstærke spillere, som Kovacic og Isco sidde på bænken. (Og ja, Casemiro skal også tage sig sammen og stoppe med at holde for meget på bolden og skærme af og numseskubbe, og drible ned med eget mål. Men hvad fanden manden er brasilianer, og igår lavede han et vigtigt mål. Jeg har ellers selv været efter ham gennem flere kampe, når han har sparket 5 meter over mål fra 30-35m.
Sidste redigering: 9 år 5 måneder siden ved Freddy0203.

Leveret af Kunena Forum