Optakt: Aldrig undervurdér Los Che

7 år 1 måned siden #37 af Neye
Kampens badebold: Zidane
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #38 af RJ
Det er svært at skrive et referat uden en vis pessimisme - held og lykke, Daniel.
Mine tanker omkring kampen er:

- Vi er blevet ufattelig statiske oppe foran. Jeg synes ikke, at det plejer at være SÅ slemt, men i dag var det virkelig ikke godt. Der er ingen fra midtbanen, som tager dybdeløb eller bare løber mellem kæderne. Det er alt for nemt for Valencia at lukke ned for.
- Vores strategi med indlæg er simpelthen forfejlet. Det kan ikke være rigtigt, at et hold som Real Madrid ikke har andre tangenter at spille på. Det giver brænde til bålet omkring Zidane og hans manglende kompetencer som træner. Med de spillere, vi har - Benzema, James, Modric, Kroos, Isco, m.v. - bør vi være i stand til at kombinere os igennem en tæt besat defensiv.
- Vores genpres. Jeg har nævnt det før, men jeg er virkelig på grænsen til grædefærdig, når vi laver genpres. Der er ingen koordination, Kroos presser bagerste mand, Ronaldo laver ingenting, der bare minder om et genpres. Benzema forsøger, men han ender med at gøre det alene, og modstanderens defensiv er jo ikke på noget tidspunkt presset.
- Kroos/Modric-konstellationen. Er det virkelig den rigtige? Med de to på midtbanen, og en god 6'er som Casemiro, der er en elendig pasningsspiller, bliver vores midtbane meget lidt dynamisk. Modric er tydeligvis ikke ovenpå efter sin skade endnu, men selv om han var, ændret det ikke på midtbanens statiske spil. Jeg kunne godt tænke mig at få Isco ind i stedet for Kroos, da han ganske enkelt bidrager med mere i sådan en kamp, hvor Valencia har 9 mand ude foran eget felt. Det er en kæmpe fejl at sætte Bale ind, han kommer slet ikke til sin ret i sådan en kamp. Jeg synes, at Zidane fejler i dag.
- Manglende defensive pligter. Hvorfor er Real Madrid bare et synonym med en nonchalant defensiv? Vi mestrer jo ikke det aspekt. Modstanderen har tidligere har nemt ved at komme til chancer mod os, men det har ofte været i det opbyggende spil, fordi vores kanter i Ronaldo og Bale ikke rigtig bød ind med noget i defensiven, så det var nemt at spille sig forbi. Nu er vi pludselig også elendige over for kontra-chancer. Vores tilbageløb er jo på grænsen til ignorant. Jeg er med på, at Varane havde en af sine dårligste kampe i den hvide (lilla) trøje, men Marcelo, Ramos og Carvajal ydede ligeledes en rigtig dårlig defensiv indsats i dag.

Hvordan ser i vores chancer for at vinde ligaen? Vi har både Atletico og Barca hjemme på Bernabeu. Begge kampe kan blive en fugl eller en fisk. Men samtidig mangler vi stadig Eibar, Celta, Athletic Bilbao og Villareal på udebane. Og det er altså ligesom lidt med både Villareal og Eibar, som begge er meget stærke hjemme.

Vi har længe overlevet på enkeltmandspræstationer, men hvad så når de udebliver? Uden at blive alt for pessimistisk skal jeg være ærlig at indrømme, at jeg frygter de kommende kampe. Samtidig har vi med denne "opvisning" givet Barcelona blod på tanden - uden at de endda skulle gøre noget for det. Jeg håber, at Zidane hurtigst muligt får taget en snak med spillerne, selv om indstillingen i dag egentlig var ganske OK. Et sted dybt inde i mit lille, hvide Real Madrid hjerte er der dog en stemme, der fortæller mig, at når indstillingen er på plads, men spillet sejler, så har kritikerne omkring Zidane nok ret. For når alt kommer til alt - hvad har Zidane egentlig tilført vores spil?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #39 af madrid2000
Vasquez istedet for Modric dræbte fuldstændig kampen til Valencias fordel. Valencia overtog midtbanen fuldstændigt. Det burde have været Isco eller Kovacic. Hvad havde Zidane tænkt? Den højre midtbane plads var godt besat af Carvajal og Bale. Det var en hovedløs taktisk blunder.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #40 af Jaken
Jeg forstår på ny slet, slet ikke Zidanes dispositioner.

Jeg kan vitterligt ikke begribe at han vælger at sælge midtbanen endnu en gang. Først tager han James ud for at sætte en ny blind passager ind i Bale, hvorefter holdet også mister det overtag og pres som man ellers havde fået opbygget i starten af 2. halvleg. Dernæst tager han så Modric ud og sætter gudhjælpemig Lucas Vazquez ind (med Kovacic, Isco og Morata ude på bænken)… Så er det jo klart at man ikke kan skabe nogen chancer og i stedet bare lægger indlæg!

Jeg synes ellers at der var en del OK ting ved kampen (første time). Jeg synes ikke at der var attitude-problemer, noget tegn på arrogance eller andet. De første 5-10 minutter var en fluke, og Zazas afslutning var bare uvirkelig. Holdet sad jo ellers rigtig fint på resten af halvlegen og startede også anden halvleg godt med god intensitet, bevægelighed og ærgerrighed. Det hele smuldrede dog fuldstændig ved indskiftningen af Bale for James. Al kontrol røg, der var ingen bevægelse og holdet kunne ikke skabe en chance om så deres liv afhang af det.

Unødvendigt nederlag. Nu skal Villarreal sættes på plads i weekenden.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: pm

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #41 af pm
For Isco og Morattas skyld, håber jeg de finder en ny klub til sommer, for at sætte formsvag Lucas ind, samt en bale der er et stykke fra toppen siger jo alt om hvor lidt han regner med dem. Desværre da jeg synes de begge er inde i en god periode og Morata kommer med næste samme aggressive løbearbejde som Lucas. Ser gerne Zidane får en ny tjans med Castilla for jeg synes ikke han har bidraget med ret meget positivt når man ser på det spillemæssigt. Bevares der er røget mange point på kontoen + pokaler, men vi kommer bare til kort spillemæssigt alt for ofte mod både de store og helt små hold. Savner en træner der kan sætte holdet op til at spille fantastisk, og i mere end 2-3 kampe af gange.

Heldigvis har vi råd til at smide point i aften og vi har stadig alt i egne hænder, men nøj hvor er det frustrerende at se på vi mister point i en kamp som i dag.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #42 af Siempre fiel
Lige et par sådan generelle tanker efter det forventede nederlag her til aften - for selvfølgelig ka vi kun falde på røven mod et hold som for et par uger siden tabte 0-4 hjemme til Eibar. Men det er sådan lidt historien i denne sæson - så snart vi møder et hold af nogenlunde kvalitet eller et hold som rammer en god dag, så er vi i problemer.

Nå, men én af de ting som den seneste måned er blevet helt klart det er at spillere som Morata og Isco ik får særlig meget spilletid af Zidane - uagtet omstændighederne. Det er ik noget som er specielt efter denne kamp, men det blev bare godt illustreret ved denne kamp og den situation vi stod i - hvor de to spillere jo ellers var oplagte at bringe i spil i løbet af 2. halvleg. Jeg forstår virkelig godt at klubben hænger dem langt ud af halsen og at de kun venter på at ku komme væk til sommer. Så ka vi andre hygge os med Benzema på en ny 5-års kontrakt!

Den anden ting der bekymrer mig er at Modric virkelig ik har ramt sit vanlige niveau ret længe efterhånden - lige pt synes jeg virkelig ik han bibringer særlig meget. Kroos har lidt spidskompetencer på dødbolde og nogle lange skift, men ellers er han jo mest boldflytter, og da Casemiro jo heller intet bringer offensivt, så er det jo altafgørende at Modric bringer noget dynamik, da midtbanen jo ellers er noget af det mest dynamikforladte man ka finde - nøjagtig som enhver ku forudse sidste sommer, men som klubben forsømte at gøre noget ved. Men holdet består efterhånden af 11 hellige køer og ingen af dem hverken kan eller må slagtes, så vi ka under alle omstændigheder forberede os på at når vi går ned, og det tror jeg desværre vi gør, så blir det med de 11 sædvanlige mand ved roret.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #43 af ChrillRM14

RJ skrev: Vi har længe overlevet på enkeltmandspræstationer, men hvad så når de udebliver? Uden at blive alt for pessimistisk skal jeg være ærlig at indrømme, at jeg frygter de kommende kampe. Samtidig har vi med denne "opvisning" givet Barcelona blod på tanden - uden at de endda skulle gøre noget for det. Jeg håber, at Zidane hurtigst muligt får taget en snak med spillerne, selv om indstillingen i dag egentlig var ganske OK. Et sted dybt inde i mit lille, hvide Real Madrid hjerte er der dog en stemme, der fortæller mig, at når indstillingen er på plads, men spillet sejler, så har kritikerne omkring Zidane nok ret. For når alt kommer til alt - hvad har Zidane egentlig tilført vores spil?


Jeg synes faktisk, det er lige omvendt. Jo, Ramos har lavet nogle kasser i overtiden, og Ronaldo har scoret et vigtigt mål eller to. Men derudover er det, som Zidane måske netop har givet holdet, ikke en taktisk dimension, men en holdmæssig organisk dimension, hvor der blandt andet bliver kæmpet lidt mere for hinanden med en never-say-never-attitude, og hvor der er en stærk kollektiv morale.
Nuvel, en kamp som i dag kunne man godt ønske sig, at der var lidt mere system i indskiftningerne, lidt flere taktiske dispositioner, men helt ærligt... De her kampe taber vi jo hvert år. Men jo... vi kan vist alle bliver enige om, at Zidane ikke har revolutioneret fodbolden på sine lidt over 12 måneder.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #44 af RJ
Det er et godt svar, Chrill. Og jeg forstår godt, hvad du mener. Men det er indstilling og attitude, du mener, der er ændret. Men hvad har Zidane tilført spillemæssigt? Vi har jo seriøst ikke flyttet os, siden skiftet fra Mourinho til Ancelotti? Og det er ikke engang den type fodbold, vi praktiserer mere. For at være ærlig ved jeg ikke, hvilken type det er.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #45 af Indkast

Siempre fiel skrev: Lige et par sådan generelle tanker efter det forventede nederlag her til aften - for selvfølgelig ka vi kun falde på røven mod et hold som for et par uger siden tabte 0-4 hjemme til Eibar. Men det er sådan lidt historien i denne sæson - så snart vi møder et hold af nogenlunde kvalitet eller et hold som rammer en god dag, så er vi i problemer.

Nå, men én af de ting som den seneste måned er blevet helt klart det er at spillere som Morata og Isco ik får særlig meget spilletid af Zidane - uagtet omstændighederne. Det er ik noget som er specielt efter denne kamp, men det blev bare godt illustreret ved denne kamp og den situation vi stod i - hvor de to spillere jo ellers var oplagte at bringe i spil i løbet af 2. halvleg. Jeg forstår virkelig godt at klubben hænger dem langt ud af halsen og at de kun venter på at ku komme væk til sommer. Så ka vi andre hygge os med Benzema på en ny 5-års kontrakt!

Den anden ting der bekymrer mig er at Modric virkelig ik har ramt sit vanlige niveau ret længe efterhånden - lige pt synes jeg virkelig ik han bibringer særlig meget. Kroos har lidt spidskompetencer på dødbolde og nogle lange skift, men ellers er han jo mest boldflytter, og da Casemiro jo heller intet bringer offensivt, så er det jo altafgørende at Modric bringer noget dynamik, da midtbanen jo ellers er noget af det mest dynamikforladte man ka finde - nøjagtig som enhver ku forudse sidste sommer, men som klubben forsømte at gøre noget ved. Men holdet består efterhånden af 11 hellige køer og ingen af dem hverken kan eller må slagtes, så vi ka under alle omstændigheder forberede os på at når vi går ned, og det tror jeg desværre vi gør, så blir det med de 11 sædvanlige mand ved roret.


Hvis klubben hænger langt ud af Moratas og Iscos hals, så ved de hvor døren er !

Spøg til side, vi kan efterhånden ikke klandre de spillere mere som ønsker at forlade klubben. Kovacic burde også være meget utilfreds med den behandling.

Jeg er enig med dig i at Kroos og Modric ikke er spillere som kan overraske i det fremadrettet spil. Det ender tit med kantspil, eller et for tidligt født indlæg/lang aflevering til modsatte side. Jeg er slet ikke imponeret over vores spil i denne sæson. Det har været en trist omgang fodbold i mange kampe i ChL og Copa del Rey, til dels også la liga.

Hele problematikken ligger for mig at se, i systemet, trupsammensætning, en træner der har for få egenskaber til at ændre på noget i en kamp. Havde det ikke været for Ramos og Moratas overtids mål så var der jo intet positivt at snakke om.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #46 af Macon
Den er da helt galt med Zidane.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #47 af LasseRMD
Jeg har undret mig over en ting, når vi har været bagud denne sæson, og har skullet jagte et resultat.

Jeg ved godt at Casemiro er essentiel for vores defensive balance, og at han generelt har et rigtig højt bundniveau. MEN hvorfor er han stadig fredet på holdet, når vi skal jagte et resultat? For mig at se ville det gavne vores hold meget at skifte en spiller som Casemiro, hvis udgangspunkt udelukkende er defensivt, ud med en spiller som tilfører mere offensivt. I dagens anledning kunne Kovacic eller Isco være gode bud, og hvis man fuldstændig lagde hjernen under armen, og jagtede et resultat med alt hvad man havde, så ville Morata også være en mulighed.

Jeg kan ikke se hvorfor Kroos ikke kan varetage den defensive midt, når vi skal jagte et resultat?
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #48 af Vinícius
Håber ikke det sker her midt i sæsonen i en vigtig kamp, men på et tidspunkt bør vi altså eksperimentere med en 4-2-2-2 opstilling, hvor Ronaldo og Benz/Bale deler 2 angriberpositioner, som også varetager kant-rollen, James og Isco indgår i 2 offensive midtbaner, og Modric, Kroos ((og evt. Casemiro) på midtbanen som dirigenter(kun 2 spillende ad gangen), men også som de mere defensive midtbaner. Kovacic kan dække begge midtbane-positioner, og Vazquez kunne indgå som en af de 2 offensive hvor opstillingen er skæv med en kant. Det vil give mindst én mand mere defensivt, idet vi kun har 2 angribere, og James og Isco knokler defensivt.

Zidane bør finde sin egen opstilling, men pt. kører han ufortrødent videre på tidligere træneres idé med 4-3-3, mens det ofte har vist sig, at vi med en 4-4-2(af forskellige varianter), har haft stor succes. Jeg kunne - lidt FIFA-taktisk, tænke mig at se en opstilling med hele 4 boldsikre spillere(og evt. Casemiro).
Zidane skal have en sæson mere i min optik. Han har tilført harmoni i truppen. Nu mangler det taktiske, som han, ret beset, ikke kunne indføre i sidste sommerpause grundet alverdens irrelevante turneringer. Hvad angår indkøb, ville en farlig angriber være at foretrække. Morata er sq ikke løsningen, medmindre han opblomstrer, og Benzema skal i hvert fald genfinde formen!

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce