Optakt: Genial eller gambler?
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Casemiro
Modric Kovacic
Asensio Ronaldo Isco
Fondo_Sur skrev:
MadridistaPorVida skrev: 4-1!!! Isco kæmper fandme røven ud af bukserne. Han har fuldstændig ændret mit syn på ham!
Lige præcis. "Kæmper" er dog ikke et tilstrækkeligt godt ord for hans udvikling. Han har fået en acceleration og en kondition, der gør ham helt vild. Sådan en Isco fortjener Atletico at møde.
Jeg synes faktisk også at bemærke at han har fået mere speed og især i accelerationer, og så har hans skud også udviklet sig til noget giftigt stads. Det er virkelig 2 faktorer som generelt har manglet utroligt meget hos Isco, men lige nu kører disse ting virkelig for ham.
Desuden bremser han heller ikke spillet og tager for mange berøringer i dag, på samme måde som Jeg synes han har gjort tidligere. Fantastisk udvikling må man sige. Og en overlegen kamp.
Kova var også god. Sindssyge raids, og en del interceptions. De lange dybe bolde skal lige pudses til, men det kommer nok med lidt mere kamp træning.
Tæppefald for Zidanes spillestil vil jeg tillade mig at konstantere. Ærgerligt b-kæden praktisere den markant bedre end a-kæden som bedre kan lide indlæg. At spille så dynamisk, udfoldende og chanceskabende er eminent. En svær udebane mod et Deportivo hold der til tider spiller rigtig godt i aften.
Der er blevet snakket meget om gambling op til denne kamp. Det eneste der gambles med i mine øjne er Marcelo. Han var blevet hvilet ved 1-4 omgående med mig ved roret. Jeg undrer mig også over indskiftningen af Casemiro, men det var vel nødvendigt til den 4-4-2 indskiftningen af Mariano resulterede i.
Danilo spiller en god kamp og fortjener ros, nu når han altid svines til. Kovacic' potentiale er fortsat kæmpe stort. Få for alt i verden ham kørt i stilling kontinuerligt, sammen med Isco og Asensio.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Sebberg skrev: Den her kamp gør mig både glad og trist.
Glad fordi det her er en af de RM-kampe, der har fornøjet mig mest i LANG TID. Spillet har budt på lige det, som jeg ønsker, omend forsvaret i nogle tilfælde har fejlet. Spillet har flydt, flotte kombinationer, genpres og masser af vilje. Helt igennem fantastiske spillerpræstationer.
Men den gør mig også trist, fordi jeg aldrig får lov at opleve det her rigtigt. Der er så meget i politik i vores klub, at Zidane aldrig ville sige: "hey, det her hold spillede en helt fantastisk kamp. vi giver dem genvalg mod Atlético". Nej, vi skal have vores statiske frontløbere med igen, og så vil jeg skide på om Ronaldo scorer tre mål. I dag skabte vi 12 kæmpechancer, og det gjorde vi især fordi, at han ikke var med
Ja jeg sidder og tænker det samme. Casemiro ska spille fordi han er den eneste med de defensive kvaliteter på midtbanen. Modric bænker man ik - og det er måske fair nok. Kroos bænker man ikke - og det er måske fair nok. Sammen synes jeg dog stadig der mangler en masse dynamik og målfarlighed i dén midtbane. Cristiano bænkes ik - måske fair nok, afhængigt af hvor man vil bruge ham. Benz bænkes ik - her ku man argumentere at såvel Cristiano eller Morata ku være bedre helt på top, men det er bestemt ik noget der er enighed om - slet ik her på forummet. Bale er skadet - ellers er det højst tvivlsomt om han blev bænket uagtet hans elendige form. Så alt i alt giver det jo lige præcis én plads der er ledig - hvis vi ska se sådan lidt nøgternt på det. Problemet er at det ka være nøjagtig det samme efter sommerpausen - at der er 0-1 plads til én af dem vi så idag.
Vi må bare erkende at medmindre man vil være modig og sælge af de store, sikre kort man spiller i startopstillingen nu her, så blir der ik noget skifte til den slags fodbold vi så idag - ej heller mere end blot enkelte optrædener til de spillere vi så idag - desværre. Det kommer hurtigt til at virke lidt FM-agtigt, men jeg ville simpelthen ofre de tre forreste og alvorligt overveje Kroos og Modric med mindre de ku fortsætte i roller hvor de ik på samme måde var sikre førstevalg. Kova ska simpelthen prøves som fast mand imo. Endeligt ku det self være lækkert om man ku opgradere Casemiro, men ellers må man finde en backup eller måske endda en opstilling uden ham, så man i hvert fald ik er så afhængig.
Kampen idag viste at vi har virkelig spændende spillere - det er desværre bare ik dem vi normalt bruger og derfor ser jeg ligesom Sebberg fremad med bekymring og hovedbrud - for jeg har svært ved at se hvorn vi ska komme ud af det hjørne vi har malet os selv op i.
Sebberg skrev: Jeg underkender ikke Kroos' fantastiske overblik og iøvrigt dejlige dødbolde, men når man ser en kamp som i dag, hvor vi flytter bolden rundt, og hvor alle midtbanespillere bryder kæderne, så spørger man sig selv, om vi har brug for både Casemiro og Kroos på banen. To spillere, der begge er utroligt stationære.
Enig. Kroos er blevet unødigt fredet over længere tid. Vil så gerne se Kovacic på hans plads.
- Brylle
- Gæst
-
Men når vi som i dag spiller med Isco, James, Asensio, Lucas, Kovacic og krydrer det med Marcelo, så skal Morata vel heller ikke bruge alt for mange kræfter i kombinationerne, såfremt det kører for resten? Jeg synes lidt det er noget, man glemmer ved Morata og Ronaldo, som jo har en anden opgave end de kreative spillere. Derfor synes jeg det er fair nok, at Morata bruger mere tid på dybdeløb og det at være klar i boksen end på at købe ned i banen og lave noget, han alligevel ikke kan finde ud af. Der skal både bruges spillere med flair og spillere, der skal afslutte.Pelle skrev: Morata bidrager ikke med alverden i kombinationerne. En Ronaldo på toppen og Asensio, Isco og James/LV, Modric bagved, kunne sagtens være den rette opstilling.
Isco behøver jeg vist ikke nævnes for vi ved jo efterhånden, hvad vi får. Det er en leg for ham at løbe rundt, når han har folk at spille fodbold med. Vi skal have langt mere gang i Kovacic! Han har virkelig fået bygget et slutprodukt på sit spil og bør spille så meget mere, end han gør. Han bringer noget aggressivitet som resten af midtbanespillerne ikke besidder. Godt nok er Kroos vigtig, men jeg ser langt hellere en type som Kovacic til at spille på midtbanen i størstedelen af kampene.
Nacho og Asensio var også sublime!
Grunden til jeg nævner det er, at når Morata ikke bidrager i kombinationerne, men egentlig bare skal agere boksspiller, så vil rollen som 9'er passe Ronaldo perfekt.
Hans force er heller ikke i kombinationerne, så jeg ser det som et oplagt valg.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Fondo_Sur skrev:
MadridistaPorVida skrev: 4-1!!! Isco kæmper fandme røven ud af bukserne. Han har fuldstændig ændret mit syn på ham!
Lige præcis. "Kæmper" er dog ikke et tilstrækkeligt godt ord for hans udvikling. Han har fået en acceleration og en kondition, der gør ham helt vild. Sådan en Isco fortjener Atletico at møde.
Jeg er fuldstændig enig. Det der sidste år var arbejdspunkter er nu nærmest stærke sider af hans spil. Sikke en fat han har fået i sit løb.