Referat: Verdensstjernen afgjorde lokalopgøret
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
For ni dage siden hyldede det meste af verden en argentinsk fodboldspiller efter en stor aften på Estadio Santiago Bernabeu. I aften kunne Lionel Messi og resten af Barcelona-holdet dog kun deltage i Champions League-semifinalen fra sofaen, hvor de kunne nyde Cristiano Ronaldo levere en fantastisk indsats og vise, hvorfor han ligner et rigtig godt bud på årets spiller i mesterholdenes turnering. For mens den ene scorer i de indledende faser, har den anden gemt målene til de afgørende kampe.
Med små 20 minutter igen så det ikke ud til at noget skulle afgøres denne aften, da det lignede en anden halvleg lige efter Diego Simeones bog. Chancefattigt, en masse spil midt på banen og et fint resultat for begge parter, men så afviste Benzema et par Atletico-forsvarsspillere og fandt Cristiano Ronaldo. Kort betænkningstid og 2-0 til hjemmeholdet. Godt et kvarter senere var selvsamme portugiser at finde centralt i feltet, da han nemt kunne sætte sidste fod på en vellykket omstilling for de hvidblusede til 3-0 og hattrick.
Forinden alt dette var der som vanligt, når modstanderen er Atletico Madrid, tale om en kamp som krævede sit fysisk. Helt tydeligt blev det i første halvleg markeret, da Casemiro først måtte bide i græsset med en blodlæbe, efter sandwich mellem Ramos og Godin, sjældent har så meget muskelmasse været samlet på så lidt plads på en fodboldbane. Lige før pausen kom så det største offer for Kongeklubben denne forårsaften, da ellers formstærke Dani Carvajal måtte udgå med en skade.
Udover de mange fysiske dueller var det en første halvleg, som nærmest var i to dele. Den første halve time med højt tempo chancerig og mål, chancerne kom i begge ender, således havde Carvajal, Benzema og Varane alle gode muligheder for at passere Oblak i Atletico-målet, mens en ellers anonym Gameiro alene igennem ikke formåede at drible forbi Navas i den anden ende. Én mand skal som nævnt ikke have mange chancer frit foran mål. Cristiano Ronaldo kvitterede efter Casemiros indlæg med en stensikker scoring på et stærkt hovedstød. Det sidste kvarter med et hjemmehold på bolden og ellers ikke meget at berette om.
Hvor meget i de kommende dage vil dreje sig om Real Madrids portugisiske verdensstjerne, så er det også værd at nævne defensiven. For det er efterhånden mere bemærkelsesværdigt at Zizous udvalgte spiller til nul, end at de laver tre. En detalje som bestemt ikke er lige gyldig. Dette skyldes i høj grad et centralt forsvar bestående af Ramos og en genopstået Varane, men også en glimrende indsats af Navas i målet og ikke mindst den fysiske indsats fra Casemiro på midtbanen.
Der er nok allerede en madridista eller to, som er ved at undersøge mulighederne for at booke billetter til Cardiff. Det virker i hvert fald som en ganske overkommelig opgave, der venter om otte dage, når Real Madrid for sidste gang nogensinde besøger Vicente Calderon. Men det er før set, at det kan gå galt for udehold i denne sæson.
Kampfakta
Real Madrid 3 (1-0) 0 Atletico Madrid
1-0 Cristiano Ronaldo(10)
2-0 Cristiano Ronaldo(73)
3-0 Cristiano Ronaldo (86)
Gule kort:
Koke, Saúl (Atletico Madrid)
Isco(Real Madrid)
Røde kort: Ingen
Real Madrids hold: Navas; Carvajal(Nacho, 46), Varane, Ramos, Marcelo; Casemiro, Kroos, Modric, Isco(Asensio, 67); Karim Benzema(Lucas, 77), Cristiano Ronaldo
Atleticos hold: Oblak; Savic, Hernandez, Godin, Felipe; Carrasco(Correa,67), Gabi, Saul(Gaitan, 57), Koke; Griezmann, Gameiro(Torres, 57)
Kampens spiller: Cristiano Ronaldo.
Kampens detalje: Flere ture hvor Cristiano Ronaldo tog meter og satte folk. A blast from the past. Dejligt at se.
Kampens badebold: Carvajal, mest fordi han ikke var med i anden halvleg. Benzema lå længe til den, inden detaljen før 2-0-målet.
Kampens samtaleemne: Med Carvajal ude i noget tid er det enten Nacho eller Danilo resten af vejen. Nacho gjorde det glimrende efter pausen, men alligevel.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Vanvittig kamp af Ronaldo, Nacho, Marcelo, Ronaldo, Modric, Benzema og Zidane.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Florentino Pérez
Det må til gengæld også være det eneste negative at sige om kampen. Vi stækker et af verdens bedste hold fuldstændigt, jeg har sjældent set dem så tandløse. 1-0 var fint, 2-0 var fremragende og 3-0 betyder bare sikkert avancement. Real Madrid scorer altid, og Atletico laver selvfølgelig ikke 5. Overlegen kamp af verdens bedste fodboldhold. Nu er det de fire resterende La Liga kampe der tæller.
Hala Madrid!
Det bare ærgerligt de trækker os hver gang, så kan man ikke stille meget op! Kongerne af Champions League.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Lars1991 skrev: Måske en upopulær mening, for jeg hadede dem faktisk også for et par sæsoner siden, men jeg under faktisk denne Atletico generation et ChL trofæ. Vi tager det måske lidt for givet nu, men det er lidt vildt det de har gang i. Fra at være et midterhold i Spanien til et af europas bedste hold uden de store investeringer.
Det bare ærgerligt de trækker os hver gang, så kan man ikke stille meget op! Kongerne af Champions League.
Jeg er sådan set meget enig. Uagtet at det er vores rivaler, så er det altid ærgerligt at se et så vellykket stort projekt misse muligheden for at forankre sig helt i fodboldhistorien.
Når det er sagt, så vil Simeones Atletico altid stå som noget stort. Hvis de spiller kortene rigtigt, så er tiden efter Simeone blot en begyndelse på en ny æra.
Men så igen: De taber til verdens bedste fodboldhold, og det er ingen skam.
:D
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- R.Carlos
- Gæst
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg er stadig i eufori over Zidanes udtalelse om at Isco spillede fantastisk, Asensios indhop, Kroos' dominans på midtbanen og Ronaldos genfundne aktivitet. Eneste minus må være Carvajals udgåen.
Hvad tænker I; ser sæsonen lys ud? :)
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Nåååååååååå :) Hvordan er mavefornemmelsen her dagen derpå?
Jeg er stadig i eufori over Zidanes udtalelse om at Isco spillede fantastisk, Asensios indhop, Kroos' dominans på midtbanen og Ronaldos genfundne aktivitet. Eneste minus må være Carvajals udgåen.
Hvad tænker I; ser sæsonen lys ud? :)
Jeg var kanon glad over sejeren i år, men det er først hvis vi hiver et par titler hjem, at det giver den der euforisk følelse. Simpelthen fordi vi har nået her så mange gange før og jeg har behovet for at se holdet tage de sidste skridt, for at blive det første hold der genvinder ChL to gange (ny version).
Endvidere kan det gå helt den anden vej endnu, uden de tre store titler.
Ses der på kampene mod Barcelona, Atletico og Bayern, så kan man jo ikke være andet end tilfreds fordi vi ikke var sat ud af spil.. jeg er da skuffet over 2-3 kampen men på grund af resultatet.
For mig er sæsonen godkendt med et mesterskab i hus, men vinder vi nummer 12, så er det altså det ypperste af, hvad jeg har oplevet i den tid jeg har været Madrid fan.
Der er dog punkter som ikke kan undgås, at blive taget op efter sæsonen, men først derefter.
Har valgt at takke af på forum!
Håber det forsætter. Målene vil han jo altid score ,det stopper aldrig