Referat: Verdensstjernen afgjorde lokalopgøret
Er jeg den eneste, som efter kampen igår mener at Zidane bør overveje at skifte fra 4-3-3 til 4-4-4?
Midtbanen var langt mere kompakt og det opbyggende spil fungerede meget bedre med endnu en midtbanespiller. Jeg synes samtidig at både Modric og Kroos blev bedre af at have endnu en medspiller på midtbanen. Samtidig synes jeg efterhånden, at det er tydeligt, at Cristiano spiller langt bedre som decideret angriber. Og en plads til Isco på holdkortet er kun et kæmpe plus.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
clta skrev: Fantastisk kamp over hele linjen, simpelthen fantastisk at sidde og kigge på. Dog super ærgerligt med skaden til Carvajal, som vi må håbe ikke er alvorlig. Han ville være træls at undvære i den resterende del af sæsonen.
Er jeg den eneste, som efter kampen igår mener at Zidane bør overveje at skifte fra 4-3-3 til 4-4-4?
Midtbanen var langt mere kompakt og det opbyggende spil fungerede meget bedre med endnu en midtbanespiller. Jeg synes samtidig at både Modric og Kroos blev bedre af at have endnu en medspiller på midtbanen. Samtidig synes jeg efterhånden, at det er tydeligt, at Cristiano spiller langt bedre som decideret angriber. Og en plads til Isco på holdkortet er kun et kæmpe plus.
Ja - eller også så kunne vi jo bare lige spørge den kære Zidane om han ikke også vil prøver 5-5-5, når nu du foreslår 4-4-4 ;)
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
clta skrev: Fantastisk kamp over hele linjen, simpelthen fantastisk at sidde og kigge på. Dog super ærgerligt med skaden til Carvajal, som vi må håbe ikke er alvorlig. Han ville være træls at undvære i den resterende del af sæsonen.
De fleste burde efterhånden være tilhængere af Real Madrid i en 4-4-2. Ikke kun fordi det giver Isco plads i stedet for Bale, hvilket svarer til at erstatte en saftevandsis med en double magnum, men mest af alt fordi det giver det overtal på midten som du taler om. Isco, Modric og Kroos er alle fortræffelige fodboldspillere. Den måde de vender og drejer, tør at spille hinanden svære afleveringer og gang på gang spiller sig ud af pres er en nydelse. Jeg synes det er et undervurderet aspekt af spillet. Real Madrid har i årevis været kendt som et omstillingshold, der ikke spiller det smukkeste fodbold, men er lynende effektive. Det synes jeg er svært at holde fast i, når vi spiller med de tre drenge fra start, for det er i den grad seværdigt pasningsfodbold. Forskellen fra Madrid til Barcelona er at det faktisk er målsøgende - jeg synes at holdet finder en sublim balance mellem at lade bolden glide og tage risiko.
Problemet er, og det er et ret væsentligt problem, at vores eneste bredde bliver skabt af Marcelo og Carvajal. Til tider trækker Benzema bredt i banen, og det skaber også lidt plads, men ellers bliver det meget ind over midten. Det problem er jo selvfølgelig ikke et problem så længe de to er fit, for det er utvivlsomt verdens bedste backpar. De har været det længe offensivt, og er det nu med flere længder ned til nummer to, som måske render rundt i Tottenham. Men overall er de også bare de bedste, de er simpelthen outstanding.
4-4-2 systemet lider stort under et eventuelt fravær af Carvajal. Nacho har slet ikke det offensive flair, og der må simpelthen tænkes i alternativer, hvis vi skal undgå kun at angribe over en side. Lad os nu se om Carvajal er ude, men hvis han er, så tror jeg vi er nødt til:
1) At bænke Benzema og spille Lucas eller Asensio som bred kant i en 4-1-4-1 (altså med Casemiro bagved Isco, Modric, Kroos og Asensio og med Ro på toppen)
2) At gå tilbage til et mere decideret 4-3-3 system og se bort fra Isco til fordel for Lucas eller Asensio som 'højre angriber'.
Jeg vil gerne nummer 1, men er også fortaler for Benzema i start11. Alt i alt - kom tilbage med det samme Carvajal.
Edit: Kom nu med nogle konstruktive indlæg, i stedet for at sidde og fnidre over folks tastefejl, det er da vildt kedeligt.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Eller er Zidane stadig forelsket i BBC?
Det lyder frygteligt at skrive men på mange punkter lader det til at Real Madrids titelchancer i denne sæson afhænger af Carvajals og Bales skader. Carvajal skulle gerne komme snart tilbage og Bale skulle gerne først vende tilbage efter CHL finalen.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Tjoooo... Jeg ville spare en offensiv spiller og sætter en ekstra målmand ind, så vi kan få nogle flere clean sheets... Måske skulle man bare have gjort det fra starten af sæsonen, men whatever. Det har gået godt indtil videre alligevel.MadridistaPorVida skrev: Aarh 6-6-6 så nærmer vi ogs noget satans godt.
Navas - Casilla
Carvajal - Nacho - Pepe - Ramos - Varane - Marcelo
Modric - Verratti - Kante - Casemiro - Kroos - Isco
Asensio - Dybala - Lewandowski - Ronaldo - Hazard
Det bedste ved den her formation er, at der ikke længere behøver at være nogen polemik om, hvem der sidder på bænken! Der er nemlig næsten ingen! Problem løst... Og sig ikke, at vi ikke ville kunne vinde alt med den her formation. Vi ville altid have overtal på midtbanen, og det ville være smart. Jeg har sagt det før, men nu siger jeg det igen; Zidane er håbløs, at han ikke har opdaget det her system noget før... HÅBløs!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
SR4 skrev: Jeg tror vi må give Zidane lidt af skylden for succesen. Altså Ronaldo har været hel usynlig i mange af de små kampe, men i de store deltager han jo for det meste aktivt og scorer fortsat en masse mål. Mon ikke Zidane's Ronaldo-pauser har givet pote, ligesom jeg er sikker på at Zidane fortæller ham, at han skal spare på kræfterne i de mindre kampe taget hans alder i betragtning.
Det er jo på det her tidspunkt CR7 normalt er gået i stykker de andre sæsoner og har spillet ChL finalerne med halvskader. Så jo det er helt og alene Zidanes skyld, samtidig med, at vi også skal rose CR7 for ikke at skælde ud over disse beslutninger.
Jeg håber også at man sparer ham til weekendens kamp mod Granada. En kamp vi skal vinde uanset hvad, da Granada er rykket ned, har et smadret hold med en træner der ikke har givet noget til klubben. Det er endt i nederlag efter nederlag og det skal være 3 sikre points.
Har valgt at takke af på forum!
Man må bare kreditere den mand med alt hvad man har.. Det han er igang med i øjeblikket, er fuldstændig eminent og uden sidestykke. Jeg har aldrig set andre spillere være så afgørende for sit hold i den her type kampe, hvor toppen af poppen mødes. 8 mål på 3 kampe mod 2 af de bedste hold i verden. INGEN kan hamle op med det her.
Selv hvis han ikke scorer mere i denne CL-sæson, så kan sæsonens succes, såfremt vi vinder, tilskrives Ronaldo mere end nogen anden. Jeg genvandt alt tabt respekt for ham i går. Det bør modstanderne også gøre.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Han erkendte så selv efterfølgende, da han kom tilbage i september, at han måske har presset kroppen for meget de sidste mange år. Den selverkendelse er bogstavelig talt guld værd for os. Det giver ham sikkert nogle ekstra år, hvor han kan holde niveau, når han pludselig kan se, at det giver potte også at slippe foden for speederen en gang imellem
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
ChrillRM14 skrev: Jeg tror virkelig, at den knæskade i sommers i EM-finalen var et vendepunkt for ham. Han har altid været et fysisk pragteksemplar og har aldrig skænket pauser nogen tanke.
Han erkendte så selv efterfølgende, da han kom tilbage i september, at han måske har presset kroppen for meget de sidste mange år. Den selverkendelse er bogstavelig talt guld værd for os. Det giver ham sikkert nogle ekstra år, hvor han kan holde niveau, når han pludselig kan se, at det giver potte også at slippe foden for speederen en gang imellem
Den EM skade var jo ikke pga fysisk overanstrengelse, men en hård tackling bagfra, det kan man jo ikke gardere sig i mod. Ellers er det jo fint at både CR7, lægestaben og Zidane er begyndt at arbejde anderledes. For den CR7 igår vil jeg gerne se mange år frem endnu.
Har valgt at takke af på forum!