Referat: Verdensstjernen afgjorde lokalopgøret

9 år 2 måneder siden #25 af Kassow-Rossing

Pelle skrev: Det er ligeså meget Cristianos egen skyld. Han udtalte for noget tid siden, at han havde ændret sin træning markant for netop at peake i slutningen af sæsonen, hvor han i de foregående sæsoner er gået i stykker inden afslutningen.

Lige præcis. Jeg tror i øvrigt også, at det var det, som Hugol mente. Altså at Ronaldo og Zidane i fællesskab med resten af staben besluttede, at ændre på hans træningsstruktur, så han spares i små kampe og spilles i store kampe.

Til de interesserede, så findes artiklen her:
madridista.dk/index.php/7118-cristiano-r...pterer-sin-nye-rolle

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #26 af Hugol

Kassow-Rossing skrev:

Pelle skrev: Det er ligeså meget Cristianos egen skyld. Han udtalte for noget tid siden, at han havde ændret sin træning markant for netop at peake i slutningen af sæsonen, hvor han i de foregående sæsoner er gået i stykker inden afslutningen.

Lige præcis. Jeg tror i øvrigt også, at det var det, som Hugol mente. Altså at Ronaldo og Zidane i fællesskab med resten af staben besluttede, at ændre på hans træningsstruktur, så han spares i små kampe og spilles i store kampe.

Til de interesserede, så findes artiklen her:
madridista.dk/index.php/7118-cristiano-r...pterer-sin-nye-rolle

Nej Kassow, det var ikke helt det jeg mente men ok :-). Jeg mente at Zidane har taget nogle chancer ved ikke at spille med CR7, i de kampe som skal vindes nu, hvor Barcelona er på kanten af at vinde mesterskabet. Der ville de fleste trænere nok ikke spare spilleren. Angående ændringer i CR7 træningsmetoder, det har jeg ikke haft nogen viden om, men selvfølgelig har det indflydelse på CR7s nuværende form.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 2 måneder siden #27 af Mathiaska
Nu har jeg desværre ikke haft tid til at læse eller skrive herinde siden igår, så undskyld på forhånd hvis jeg gentager noget der allerede er sagt.

Jeg sad og sidder stadig med indtrykket af, at det omsider går op. Alt det som Zidanes mange kritikere har skreget efter blev forløst i gårdsdagens magtdemonstration, som man nok ikke går helt gal i byen med at kalde en af sæsonens bedste kampe, ja måske endda under hele Zidanes regime.

Der er blevet skreget rigtig meget efter en spillestil og personligt er jeg ikke i tvivl om, at det fodbold der blev praktiseret igår, er det fodbold Zidane allerhelst vil spille. Men én ting er at holde i bolden alá Pep, men det igår var helt ekstra ordinært. Jeg mindes ikke at have set så højt teknisk niveau i indeværende sæson i nogen kampe Real Madrid eller ej (Anyone?), men måden vi arbejdede og flød rundt på banen var jo cum-worthy. Isco, Ronaldo og Modric var overalt. Alle var overalt. Uendelige overtals-situationer.

Okay, lillesøster var usædvanlig langt under niveau, men fuck det, vi spillede sindssygt og udnyttede ALLE de svagheder de viste. Sådan en koncentration og koldblodighed vinder os trofæet igen, hvad end det hedder Juventus eller Monaco i finalen.

Det der med, at Ronaldo og folk omkring ham bevidst arbejder på, at han opretholder sin fysiske formåen her til slut på sæsonen, viser sig jo at være meget tydeligt. Han var som genopfundet igår. Sikke en præstation. Og så skal Zidane nok engang roses for sine indskiftninger og taktiske dispositioner, måden at sætte holdet op på og sin ageren i pressen op til kampen. Al snak om at han skal væk er forhåbentlig forbi? Han sætter jo kritikerne på plads, gang på gang. Sikke en aften.

Vamos al final!
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios, Zyconith, ChrillRM14, Neye, AmorMadrid

9 år 2 måneder siden #28 af ChrillRM14

Hugol skrev:

ChrillRM14 skrev: Jeg tror virkelig, at den knæskade i sommers i EM-finalen var et vendepunkt for ham. Han har altid været et fysisk pragteksemplar og har aldrig skænket pauser nogen tanke.
Han erkendte så selv efterfølgende, da han kom tilbage i september, at han måske har presset kroppen for meget de sidste mange år. Den selverkendelse er bogstavelig talt guld værd for os. Det giver ham sikkert nogle ekstra år, hvor han kan holde niveau, når han pludselig kan se, at det giver potte også at slippe foden for speederen en gang imellem

Den EM skade var jo ikke pga fysisk overanstrengelse, men en hård tackling bagfra, det kan man jo ikke gardere sig i mod. Ellers er det jo fint at både CR7, lægestaben og Zidane er begyndt at arbejde anderledes. For den CR7 igår vil jeg gerne se mange år frem endnu.

Ronaldo har i lang tid haft problemer med knæet. Det ved alle da. Han har spillet alt for mange kampe og ikke lyttet til, om det blev værre. Som jeg forstod det, så var skaden i finalen netop så slem, fordi den ramte en skavank, han har kæmpet mod i laaang tid.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Hugol

9 år 2 måneder siden #29 af madrid2000
Lidt off topic.
Jeg så kampen og optakt på BT-Sport med Gary Linekar og Macmannaman og Rio Ferdinan som experter. Jeg blev helt overrasket over, hvor kritisk Macmannaman var. Rio Ferdinan var rimelig saglig og fair i hans analyse, men Macmannaman var slet ikke til at holde ud. Først bragte han Bayern kamp og snakkede om, hvordan dommeren hjælp os til semien og derefter påstod han hårdnakket at Reals første mål var offside. Selvom Gary Linekar og Rio prøvede at fortælle ham at Ronaldo ikke har indflydelse på spillet i situation, så holdt han fast i sin holding. Det var sjovt, fordi Rio kom med flere argumenter for, hvorfor der ikke er offside, så holdt han stadig fast og mumlede et eller andet lort, der slet ikke gav mening. Tilsidst gav Linekar og Rio bare op.

Jeg kunne forstår, hvis det var Linekar, der er tidligere Barca angriber, men jeg forstår ikke, hvordan en tidligere spiller kan være så dum mod sin tidligere arbejdsgiver.

9 år 2 måneder siden #30 af Kassow-Rossing
Det er vel fordi fodbold er et arbejde og ikke en familie. Uanset hvor meget nogle klubber forsøger at smide om sig med propaganda at de er åh så meget venner, holdkammerater og brødre.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 2 måneder siden #31 af Neye
Bullseye

Kroos: The key to beating Atletico was having four central midfielders

www.marca.com/en/football/real-madrid/20...68e3ec82b8b45a0.html
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Neye.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 2 måneder siden #32 af Hugol

Neye skrev: Bullseye

Nu hvor vi kan spille retur kampen mere på vores præmisser, så håber jeg faktisk, at vi starter med en 4-3-3 og går efter det ene udebanemål der kan lukke kampen fuldstændig. Og der håber jeg at man spiller med LAC i stedet for. Lucas, Asensio og Cristano.

Midtbanen skal bestå af Kovacic, James og Kroos

Forsvaret Nacho, Ramos, Pepe og Marcelo.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 2 måneder siden #33 af Daniel

Hugol skrev:

Neye skrev: Bullseye

Nu hvor vi kan spille retur kampen mere på vores præmisser, så håber jeg faktisk, at vi starter med en 4-3-3 og går efter det ene udebanemål der kan lukke kampen fuldstændig. Og der håber jeg at man spiller med LAC i stedet for. Lucas, Asensio og Cristano.

Midtbanen skal bestå af Kovacic, James og Kroos

Forsvaret Nacho, Ramos, Pepe og Marcelo.

Korrekt! Og så vil jeg mene, at det ville være taktisk smart at spille med de bedste omstillingsspillere på Vicente Calderón, om end det bliver et grimmere udtryk for Real Madrids vedkommende.

Navas; Nacho, Varane, Ramos, Marcelo; Casemiro, Kroos, Modric; Asensio, Ronaldo og Benzema.

Det er vist omsonst at blive ved med at debattere 9'eren. Den er fastlagt. Jeg tror Zidane vælger at gå med den samme midtbane, som i tirsdagens kamp, om end Kovacic ville pynte gevaldigt i omstillingsfasen, men jeg har det ikke godt med tanken om Kroos på 6'eren eller Kroos på bænken. Jeg er sikker på, at han går med Casemiro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

9 år 2 måneder siden #34 af Andreas Stente
Et par dage efter triumfen i Madrid er det blevet klart, at Real højst sandsynligt møder Juventus i finalen!
Jeg syntes, at det var fedt at se, hvordan Monaco rent faktisk spillede sig frem til nogle store chancer! Længe har jeg frygtet, at vi skulle rende ind i Juve i finalen, da deres organisering på banen har været fænomenal. Barcelona blev fuldstændig lukket ned, men Monaco viste, at Juve kan overspilles med nogle hårde bolde i længderetningen og hurtige omstillinger! Det er nogle af de ting, som vi er verdens bedste til! Ronaldo tilbage i storform vil gøre rigtig ondt på Juventus!
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid

Leveret af Kunena Forum