Bedømmelse af truppen mod Atlético
Dios skrev:
Sebberg skrev: Det bliver godt nok spændende, Dios, at høre din argumentation for 5-tallet til Benzema.
Du har gennem årene advokeret for og skreget op om, at enkelte aktioner i en kamp ikke tæller for dig. Du vil have konsistent spil, og så er det ikke nok, at man slår en god aflevering, laver en flot dribling eller smider en god kasse en mål.
I dag laver Benzema en fremragende soloaktion, men ud over det er han virkelig ringe. Han smider bolden væk, udøver stadig et horribelt pres og er usynlig i store dele af kampen. Kun til sidst, hvor han også kommer i flere tre mod tre situationer, blomstrer han lidt op, men der er så også ualmindeligt meget plads.
De 2 eneste som prøver at løfte holdet under presset synes jeg var Modric og Benzema. Benzema smed ikke uprovokeret bolde væk som Navas, Danilo, Varane, Casemiro, Isco og Ronaldo gjorde.
Det var præcis den her Benzema jeg elsker at se spille. Min vurdering er fra hele kampen, og specielt under den elendige start. Derfor fik Isco ikke topkarakter, da han var elendig de første 20 min. Af kampen.
Benzema var fremragende igår, og det var han stort set fra start til slut IMO. Vi så samme kamp, men vurdere forskelligt.
Du må simpelthen leve med, at jeg er vild med den måde Benzema behandler bolden på. Hans funktion kommer til udtryk, og gør vi sætter os på kampen sammen med Modric og Isco længere henne i kampen.
Benzema får 5, fordi det var umenneskeligt det han gjorde. Ellers havde han fået et solidt 4-tal, og det ville have været uden hans afgørelse på kampen!
Marcelo mangler noget kærlighed fra dig. Han var - sammen med Benzema - medvirkende til at vi kunne cirkulere bolden på vores venstre side.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Sahinovic skrev:
Benze skrev: Jeg synes måske nærmere hele dette "point-system" skal gen-skrives (jeg er selv systemudvikler). Det er jo helt sort, at en klaphat eller to kan give Morata karakteren 3 (TRE!) for de minutter han løb rundt efter bolden. Og samtidig skal Lukas og Asensio score lavere!? De var da ikke ringere end Morata - og de rørte bolden. De fleste kan finde ud af at give scoren 0 - fordi han ikke havde tid til at bevise noget - men tilbage står scoren 3!? Systemet burde som minimum have 5 karakterer, inden man begynder at regne "gennemsnit".
Benzema gjorde det fint i dag (gav ham selv 4). Den lille kælling "Sebberg", der ofte kæfter op her på siden ville jeg gerne møde til en øl og en røvfuld! Du burde slet ikke have adgang til et fansite for RM!
Du får et tak for det første, et fint forslag med et vist antal bedømmelser før man beregner gennemsnittet, det andet er sgu en smule for langt ude, haha! :-D
Samme her
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Pelle skrev: Selv om Kratmus forsøger på mest ihærdig vis i "Vores rivaler" med en hvad-sagde-jeg, så holder jeg nu fast i min holdning.
Vi gjorde Atlético bedre end de var i går - hvert fald de første 35 minutter.
I virkeligheden var det jo to vidt forskellige halvlege. 1. Halvleg mødte vi knapt nok op til, og det var virkelig nemt at presse os. Vores pres fungerede ikke, Ronaldo og Benzema hjalp slet ikke midtbanen som i første kamp og Casemiro løb rundt som en høne uden hoved. At de så scorer to mål, der aldrig skulle have været der, gør det ikke bedre. Det straffe er idiotisk begået af Varane, mere farlig er situationen heller ikke. Og Navas skal jo have den bold.
2. Halvleg var helt anderledes. Vi styrede tempoet, og Isco og Modric var fantastiske. Atlético kom ikke frem til meget, men det bekymrende er, at vi heller ikke gjorde. Vi burde have lukket kampen, for der var masser af plads i slutningen af kampen. Det irriterer mig, at den skulle tabes - det var unødvendigt.
Vi er videre, og det er det vigtigste. Det bliver en fantastisk finale!
Jeg ser det mere som at Atletcio var pisse gode i de første 30 min. af kampen, hvor deres pres var umenneskeligt over hele banen! Derefter kørte de trætte, hvorfor vi kunne få mere styr på kampen. Når det virkelig går hurtigt, er Casemiro altid garant for nogle fejl.
2. halvleg er vi jo bedst, fordi vi har scoret inden pausen, og Atletico reelt har givet op. De presser, for deres fans skyld, men de ved inderst inde godt, at man ikke scorer 3 uden at lukke mål ind mod RM i én halvleg i en så vigtig kamp!
I anden halvleg var flere spillere gode. Jeg synes, at Modric især var god med sine driblinger, men Kroos var også fantastisk! Han var altid spilbar, og i flere tempi årsag til at vi ikke mistede bolden. Modric driblede sig ud af presset. Isco var også god i mange sekvenser, men han prøver nogle gange det umulige, og det ser mega godt ud indtil han fejler, hvilket ikke er så tit efterhånden.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Jeg tror, vi nærmer os hinanden :) Men jeg mener nu stadig, at vi selv var skyld i, at den her kamp overhovedet blev spændende.
Vi mødte slet ikke op i de første 35 min., og der blev ikke løbet for hinanden. Som jeg skrev, havde jeg siddet og genset 3-0 kampen fra Bernabéu om eftermiddagen. Det var et helt andet udtryk i gårsdagens kamp, og især genpresset, som virkelig fungerede i første kamp, manglede i går. Jeg er med på, at Atlético pressede hårdt, men i flere situationer kunne man have undgået dette ved helt simpelt at spille bolden rundt. Eksempelvis da altid urolige Navas vælger at sparke bolden ad helvede til op ad banen fremfor at spille den stille og roligt ud til Kroos, som stod ude på venstreback pladsen og ventede. Der var utallige af de situationer.
I går så vi det værste og bedste af Real Madrid - en i hver halvleg. Jeg er dog stadig lidt urolig, for godt nok har vi scoret i 61 kampe i streg, hvilket er vanvittigt, men i går manglede der rigtig meget offensivt. Der er naturligvis argumenter for, at man ikke burde gå efter det - men alligevel. Det er Real Madrid, og der skal man vel altid gå efter at vinde kampen?
"Maybe they hate me because I'm too good."
Det kunne være virkelig spændende at se, hvor mange boldtab, vellykkede afleveringer, m.v., han egentlig havde i går.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev: Jeg sad virkelig godt se Benzemas stats for kampen i går! Den ende fraktion angiver i bedømmelserne, at han smider alt for mange bolde væk, mens den anden argumenterer med, at han ikke mistede bolde.
Det kunne være virkelig spændende at se, hvor mange boldtab, vellykkede afleveringer, m.v., han egentlig havde i går.
86% vellykkede afleveringer
2 chancer skabt
7/11 succesfulde take-ons
1/2 hoveddueller vundet
4 afleveringer frem i banen
12 til siden
17 tilbage i banen
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev: Takker Chrill! Noget om antal boldtab?
Hmm.. tænker, at et ikkesuccesfuldt take-on blandt andet er lig et boldtab? :/ Du kan forsøge at lege lidt rundt med overflødighedshornet af spillerstatistikker på:
www.fourfourtwo.com/statszone/5-2016/mat...#tabs-wrapper-anchor
:))
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Pelle skrev: @Kratmus
Jeg tror, vi nærmer os hinanden :) Men jeg mener nu stadig, at vi selv var skyld i, at den her kamp overhovedet blev spændende.
Vi mødte slet ikke op i de første 35 min., og der blev ikke løbet for hinanden. Som jeg skrev, havde jeg siddet og genset 3-0 kampen fra Bernabéu om eftermiddagen. Det var et helt andet udtryk i gårsdagens kamp, og især genpresset, som virkelig fungerede i første kamp, manglede i går. Jeg er med på, at Atlético pressede hårdt, men i flere situationer kunne man have undgået dette ved helt simpelt at spille bolden rundt. Eksempelvis da altid urolige Navas vælger at sparke bolden ad helvede til op ad banen fremfor at spille den stille og roligt ud til Kroos, som stod ude på venstreback pladsen og ventede. Der var utallige af de situationer.
I går så vi det værste og bedste af Real Madrid - en i hver halvleg. Jeg er dog stadig lidt urolig, for godt nok har vi scoret i 61 kampe i streg, hvilket er vanvittigt, men i går manglede der rigtig meget offensivt. Der er naturligvis argumenter for, at man ikke burde gå efter det - men alligevel. Det er Real Madrid, og der skal man vel altid gå efter at vinde kampen?
Madrid gik helt sikkert ikke helhjertet efter at udligne eller vinde i går. Der blev ikke lagt den sidste indsats i at komme frem til afslutninger, for man var tilfreds med status quo og bare holde bolden længst muligt i egne rækker. Skulle man have haft et andet resultat for at gå videre, er jeg sikker på, at man kunne være kommet frem til flere åbne chancer.
Det irriterede også mig lidt, for det er altid ærgerligt at tabe en kamp - især mod en byrival. Men okay, det vigtigste var at gå videre sammenlagt.
Ift. Benz så er det trættende at se den hetz der stadig køres af nogen efter den præstation han leverede. Han har 2 helt igennem fantastiske ture. Den ene fører til et mål, den anden burde have givet straffe. Ud over det, er han bare så utrolig sikker at spille bolden op på, stærk og holder på den inden den bliver lagt af. At han så fik en uoplagt makker i Ronaldo, gjorde det ikke nemmere.
Synes det var så opløftende at se han turde drible sig gennem dem, selvom mange er efter ham, især medierne. Bum. 5 i karakter
unicum skrev: Vi blev taget lidt på sengen af deres helt vilde pres, hvilket ikke burde være sket. Og vores mentalitet skal nok lige skrues lidt på inden juve, men det bliver forhåbentlig enkelt anden kamp.
Ift. Benz så er det trættende at se den hetz der stadig køres af nogen efter den præstation han leverede. Han har 2 helt igennem fantastiske ture. Den ene fører til et mål, den anden burde have givet straffe. Ud over det, er han bare så utrolig sikker at spille bolden op på, stærk og holder på den inden den bliver lagt af. At han så fik en uoplagt makker i Ronaldo, gjorde det ikke nemmere.
Synes det var så opløftende at se han turde drible sig gennem dem, selvom mange er efter ham, især medierne. Bum. 5 i karakter
Der var altså ikke straffespark til Benzema? Replay viser helt tydeligt, at Thomas prikker til bolden. Der var da heller ikke de store appeller fra Benzema efterfølgende.
Det er rigtig nok, Thomas snitter bolden minimalt, men det er faktisk så lidt, at det ikke nok til at spille bolden ud af Benzemas besiddelse, og samtidig spænder han altså soleklart ben for Benzema. Jeg synes, det er helt vildt svært at afgøre, hvordan sådan en situation skal dømmes, men man kan i hvert fald ikke sige, at Thomas afværger situationen ved KUN ved at spille bolden.Pelle skrev:
unicum skrev: Vi blev taget lidt på sengen af deres helt vilde pres, hvilket ikke burde være sket. Og vores mentalitet skal nok lige skrues lidt på inden juve, men det bliver forhåbentlig enkelt anden kamp.
Der var altså ikke straffespark til Benzema? Replay viser helt tydeligt, at Thomas prikker til bolden. Der var da heller ikke de store appeller fra Benzema efterfølgende.