Bedømmelse af truppen mod Atlético
Pelle skrev:
unicum skrev: Vi blev taget lidt på sengen af deres helt vilde pres, hvilket ikke burde være sket. Og vores mentalitet skal nok lige skrues lidt på inden juve, men det bliver forhåbentlig enkelt anden kamp.
Ift. Benz så er det trættende at se den hetz der stadig køres af nogen efter den præstation han leverede. Han har 2 helt igennem fantastiske ture. Den ene fører til et mål, den anden burde have givet straffe. Ud over det, er han bare så utrolig sikker at spille bolden op på, stærk og holder på den inden den bliver lagt af. At han så fik en uoplagt makker i Ronaldo, gjorde det ikke nemmere.
Synes det var så opløftende at se han turde drible sig gennem dem, selvom mange er efter ham, især medierne. Bum. 5 i karakter
Der var altså ikke straffespark til Benzema? Replay viser helt tydeligt, at Thomas prikker til bolden. Der var da heller ikke de store appeller fra Benzema efterfølgende.
Hvis man bare skal snitte bolden for at få lov til at spænde ben for modstanderen skal varanes jo heller ikk give straffe? det er så umådelig lidt den bliver ramt, men godt og grundigt benspænd.. desude brokker benz sig næsten aldrig
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Chamartin skrev:
Det er rigtig nok, Thomas snitter bolden minimalt, men det er faktisk så lidt, at det ikke nok til at spille bolden ud af Benzemas besiddelse, og samtidig spænder han altså soleklart ben for Benzema. Jeg synes, det er helt vildt svært at afgøre, hvordan sådan en situation skal dømmes, men man kan i hvert fald ikke sige, at Thomas afværger situationen ved KUN ved at spille bolden.Pelle skrev:
unicum skrev: Vi blev taget lidt på sengen af deres helt vilde pres, hvilket ikke burde være sket. Og vores mentalitet skal nok lige skrues lidt på inden juve, men det bliver forhåbentlig enkelt anden kamp.
Ift. Benz så er det trættende at se den hetz der stadig køres af nogen efter den præstation han leverede. Han har 2 helt igennem fantastiske ture. Den ene fører til et mål, den anden burde have givet straffe. Ud over det, er han bare så utrolig sikker at spille bolden op på, stærk og holder på den inden den bliver lagt af. At han så fik en uoplagt makker i Ronaldo, gjorde det ikke nemmere.
Synes det var så opløftende at se han turde drible sig gennem dem, selvom mange er efter ham, især medierne. Bum. 5 i karakter
Der var altså ikke straffespark til Benzema? Replay viser helt tydeligt, at Thomas prikker til bolden. Der var da heller ikke de store appeller fra Benzema efterfølgende.
Okay, den er jeg hvert fald ikke enig i. Jeg synes nu, at det var meget tydeligt, at Thomas rammer bolden, og Benzema - som i forvejen var i ubalance, da han stod med 3 mand omkring sig - vælter efterfølgende. Men straffespark kan der nu aldrig gives IMO. Synes tværtimod det er eminent forsvarsspil, da Thomas får sat tacklingen ind i sidste øjeblik.
Naturligvis lidt ligegyldigt at diskutere nu, da der ikke blev dømt noget :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Jeg tror bare, vi skal enes om at være uenige :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Marcelo mangler noget kærlighed fra dig. Han var - sammen med Benzema - medvirkende til at vi kunne cirkulere bolden på vores venstre side.
Ligesom med Isco, så var jeg ekstremt skuffet over Marcelo de første 20 min. Vi har et ungt hold, men med en fandens masse rutine alligevel. Der var simpelthen nogle spillere som skuffede gevaldigt igår, og derfor har Kroos og Marcelo kun fået 3. Det er jo nemt og være fremragende når pladsen er til det, men det vil også være for nemt for mig, at give Casemiro al skylden, så derfor lagde jeg mere vægt på, at de bærende og mere rutineret spillere skulle rejse sig. Modric spillede jo forfærdeligt de første 10 min. men var ene mand fra midtbane og ned som tog ansvar, dog sammen med Ramos synes jeg.
Casemiro er jo notorisk dårlig med bolden IMO, og hans boldbehandling kommer jo til udtryk når han er under pres, så måske skal min karakter til Marcelo ses som en lille skåne til de mindre dygtige og rutineret spillere :)
Ingen tvivl om, at samtlige spillere pånær Danilo steppede op efter scoringen. Der kom mere ro på spillet, og kombinationerne flød bedre. Jeg kan bare ikke helt se igennem fingre med, at spillerne ikke var klar til den power Atletico kom ud med. Deres taktik var jo mere sikker end amen i kirken, og så mange spillere må simpelthen ikke panikke. Marcelo var en af dem som jeg så det :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Steen skrev: Hvad er det helt præcis som gør, at folk giver Navas mere end et 3-tal? Han stod meget svagt ved deres to scoringer, især ved straffesparket. Derudover fejlplacerende han størstedelen af hans udspark. Den eneste gode aktion han havde i kampen var hans dobbeltredning, og jeg er måske meget kynisk, men begge forsøg blev skudt direkte på ham, hvorfor jeg ikke ser det som værende imponerende. Kampen stod i øvrigt 2-1 på det tidspunkt, hvilket betyder, at vi var sikret avancement. Da det virkelig gjaldt, og vi endnu ikke havde scoret vores udebanemål, var han endnu engang utilfredsstillende.
Jeg synes det er ved at blive bare en smule komisk så meget du er efter Navas, og at du synes han stod svagt ved Atléticos første mål underbygger netop dette.
Jeg gav ham et tre-tal, fordi han, udover de to som du henviser til, havde et par fine redninger i kampen. Han mangler helt sikkert det verdensklasse niveau, som De Gea kan bidrage med, men jeg synes trods alt, at hans præstation var godkendt, men så heller ikke mere end det.
Florentino Pérez
Jeg kan bare ikke se, hvordan han fortjente et 4-tal vurderet på 90 minutter.
Steen skrev: Du mener måske, at han ikke havde mulighed for at redde Sauls hovedstød, som lå placeret ved hans nærmeste stolpe? Bevares, det er ikke dårligt målmandsspil ikke at redde den, men det er forskellen mellem en fantastisk- og en middelmådig målmand.
Han står placeret næsten midt på målet, hvilket vel er forventligt på et hjørnespark. Jeg mener så efterfølgende, at Saúls hovedstød er et stærkt et af slagsen, og jeg forventer egentligt ikke at han tager den, men hvis han tager den, så er det selvfølgelig verdensklasse. Men jeg er så til gengæld enig med dig i, at jeg heller ikke helt kan se hvordan han gøre sig fortjent til et fire-tal, og det er mest på baggrund af det straffespark, som jeg mener han skal tage.
Florentino Pérez
Steen skrev: Du mener måske, at han ikke havde mulighed for at redde Sauls hovedstød, som lå placeret ved hans nærmeste stolpe? Bevares, det er ikke dårligt målmandsspil ikke at redde den, men det er forskellen mellem en fantastisk- og en middelmådig målmand.
Jeg er MEGET enig. Men sådan har jeg haft det med Navas et utal af gange den her sæson. Ser man bort fra klokkeklare drops, fejlplaceringer og unødvendige skovture - så synes jeg stadig der er mange situationer som han ikke direkte kan klandres for, men som en bare et niveau bedre målmand måske havde gjort mere ved. Jeg synes virkelig hans manglende kvalitet kommer til udtryk når man ser kampe med De Gea, Neuer, Oblak og Buffon. Nuvel, de er også den absolutte elite - men det er sgu også dem vi i Real Madrid bør og skal sammenligne vores målmand med. Det er de bolde hvor man tænker den KAN en målmand da ikke redde , hvor de ovennævnte fra tid til anden på mirakuløs vis disker op med det umulige. Den X-Factor får vi aldrig fra navas. Han er ok, han stod en flot Classico og overordnet flot sidste sæson. Men vi mangler en TOP-målmand.
- Kristian S
- Guld bruger
-
Det sagt så selvom han ikke laver andet end 2 fejl i kampen som jeg ser det, så gør dét at han ingen spektakulære aktioner har i kampen, som man forventer af ham, at folk ser det som en skidt kamp af ham. Synes egentlig selv bare at han spiller en middelmådig kamp.
El Derbi, sidste Derbi + Europæriske kamp på Vincente Calderón, langt bagud før kampstart, hype ugen op til, Diego Simeone og DE tilskuere. Det bare for at nævne de første ting der falder mig ind, når vi snakker for Alt. Madrids motivation til denne kamp. At vi bliver lagt ned i 20 minutter er 100% forståeligt. Hvilket hold ville ikke det? Vi snakker altså et Top ~5 hold i verden her, med alt at spille for.
Oblak har en kæmpe redning i samme periode, hvis den var gået ind ville deres tro få første knæk tidligt - og så havde vi siddet på kampen dér fra.
Som Zidane og spillerne selv har udtalt sig efter kampen, er den ro og tro de viser gennem dette absurd hårde pres af afgørende betydning for at vi går videre. Det var et spørgsmål om tid før presset ville ebbe ud og vi ville sætte os på kampen. Jeg vil tillige mene, at selvsamme ro og tro er et resultat af mange sæsoners kontinuitet i truppen og exceptionelt mandskabspleje af Zidane. Heldigvis for ham peaker de fleste af vores spillere i deres karriere disse sæsoner og det ses tydeligt - som jeg ser det.
Jeg er umenneskelig stolt. I første kamp spillede alle godt, igår spillede alle ikke godt - men holdet spillede fantastisk og gjorde nøjagtig hvad der var planlagt. Som de gjorde det mod Bayern. Vi er privilegeret.
Mathiaska skrev: Med al respekt for statiskker og form må jeg erklære mig komplet uforstående overfor, hvordan der er nogen der kan mene vi burde/kunne/skulle have forhindret det Atl. Madrid pres, særligt de første 20 min.
El Derbi, sidste Derbi + Europæriske kamp på Vincente Calderón, langt bagud før kampstart, hype ugen op til, Diego Simeone og DE tilskuere. Det bare for at nævne de første ting der falder mig ind, når vi snakker for Alt. Madrids motivation til denne kamp. At vi bliver lagt ned i 20 minutter er 100% forståeligt. Hvilket hold ville ikke det? Vi snakker altså et Top ~5 hold i verden her, med alt at spille for.
Oblak har en kæmpe redning i samme periode, hvis den var gået ind ville deres tro få første knæk tidligt - og så havde vi siddet på kampen dér fra.
Som Zidane og spillerne selv har udtalt sig efter kampen, er den ro og tro de viser gennem dette absurd hårde pres af afgørende betydning for at vi går videre. Det var et spørgsmål om tid før presset ville ebbe ud og vi ville sætte os på kampen. Jeg vil tillige mene, at selvsamme ro og tro er et resultat af mange sæsoners kontinuitet i truppen og exceptionelt mandskabspleje af Zidane. Heldigvis for ham peaker de fleste af vores spillere i deres karriere disse sæsoner og det ses tydeligt - som jeg ser det.
Jeg er umenneskelig stolt. I første kamp spillede alle godt, igår spillede alle ikke godt - men holdet spillede fantastisk og gjorde nøjagtig hvad der var planlagt. Som de gjorde det mod Bayern. Vi er privilegeret.
Enig. Deres vanvittige pres i de første 20 minutter kan ikke rigtigt pareres. Atletico spillede vel de bedste 20 minutter i klubbens historie. Set i lyset af at de blot scorer efter et hjørnespark og et dumt straffespark, så forsvarede holdet egenligt meget godt. Derudover så var banen helt tør, og ja alle de andre forhold, som spillede ind imod Real Madrid gjorde det meget svært.
Helt vild kølighed Real Madrid udviser efterfølgende. Real Madrid gik klart videre.