Optakt: Wass-å Madrid?
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Benzema er tilbage fra start efter sin bænkevarmer-tjans mod Sevilla - hans boldomgang var i den grad savnet søndag.
Den på papiret sidste svære opgave i dette års La Liga-sæson for Real Madrid venter på Balaídos, når Zidanes imponerende tropper gæster Celta Vigo, der flere gange inden for de seneste år har drillet netop Real Madrid. Drillerier er der dog ikke plads til i aften, såfremt Real Madrid vil gøre alvor af truslen om at hjemtage det spanske mandskab til den by, hvor trofæet rettelig hører hjemme.
For mens man i sit stille sind håbede, at Villarreal, Las Palmas eller sågar Espanyol kunne genere forfølgerne fra FC Barcelona, så er det ingenlunde sket – og det kan dermed med rette også forventes, at de blå-røde også tager tre point i deres sidste kamp, når de søndag tager imod Eíbar.
Med andre ord så kræver det mindst, MINDST, et point når Los Blancos anført af Cristiano Ronaldo tager til Vigo, men det skal i så fald parres med en sejr i den afsluttede udekamp på La Roseleda mod Málaga på søndag. Ellers er det adios til endnu en titel.
For at undgå et sådant smerteligt farvel, så kan fodboldseerne godt håbe på, at once de galla bliver kørt i stilling – særligt ovenpå en søndagskamp mod Sevilla, hvor det først for alvor blev godt, da et par af profilerne blev sat på banen. Zizou må dog gøre regnskabet op uden de skadesramte Pepe, Bale og Carvajal alt i mens Nacho tilragede sig en advarsel for upassende sprogbrug og dermed sidder i karantæne; det giver selvsagt udfordringer defensivt, hvor der ikke er plads til flere fravær, da bænkens defensive udvalg vil bestå af Coentrão og well... ingen andre.
Omvendt bliver det et gensyn med Benzema, Modric, Casemiro, Marcelo og Isco – spillere, der alle var dybt savnet i opgøret mod Sevilla, og som i den grad kan (og skal) være udslagsgivende på græstæppet i Galicien. Det betyder omvendt, at Kovacic (der ellers var ganske god mod andaluserne), Morata (der var det dimentralt modsatte), James (der fik sagt farvel) og lynfarlige Asensio alle starter ude. Om det er klogt er vi klogere på fra klokken 21.00 og frem.
Omvendt ligner Celta et hold, der er gået lidt i stå i La Liga og måske endda er kollapset helt efter holdets EL-exit til Manchester United? Sidder der dog en træner i La Liga, der sammen med meget få andre, kan få et hold sparket i gang igen, så er det Berizzo, og mon ikke den kløgtige træner har sparket både vildskab og dræberinstinkt ind i de lyseblå, hvor særligt John Guidetti skylder mål efter en horribel aften i det nordengelske. Så meget at selvsamme svensker tweetede følgende et par dage efter nederlaget til Mourinhos mandskab: The Last 48 hours have been very difficult for me. I can't stop thinking about what could have...
Læg desuden mærke til danske Daniel Wass, der gennem længere tid har orkestreret Celta klogt og dygtig fra sin plads på banens midte, og som i dag skal holdes i kort snor af Casemiro, hvis man gerne vil bremse Celtas muligheder i det fremadrettet spil. Hvordan Zidane løser den udfordring bliver spændende; danskerne har nemlig en dygtig evne til at finde mellemrummene på banens midte og derigennem skabe sig plads til at være chanceskabende.
Der bliver nok at holde øje med – og snakke om – både før, under og efter den kamp, der vil blive fulgt tæt af hele fodboldspanien, og hvor særligt en region i dag skifter favorithold i et par timer.
Celta de Vigo
Álvarez – Jonny, Cabral, Roncaglia, Mallo – Hernández, Wass, Radoja – Sisto, Guidetti, Aspas
Real Madrid
Navas – Marcelo, Ramos, Varane, Danilo – Kroos, Casemiro, Modric – Isco – Cristiano, Benzema
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg magter ikke at skulle se en forkrampet kamp på søndag.
Som redaktionen har skrevet andet sted, er Nacho heldigvis alligevel til rådighed, da Madrid vandt appellen på det første afslag.
Borset fra de underlige passive Cope del Rey kampe - især den på Bernabeu som Madrid tabte - så har vi haft taget på Celta de seneste La Liga kampe, og det vil jeg fan.....også se i aften.
Nu må vi se. Det bliver under alle omstændigheder en fandens nervepirrende kamp!
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Uanset hvad så tror jeg ikke, at han starter i aften - Danilo har set stærk ud (!), og han bør egenligt fortsat have tillid - han har ikke klynket over manglende spilletid modsat andre spillere i truppen. Omvendt så skal det være for at spare Varane, der jo ellers nok skal skiftes ud efter 15-20 minutter pga. en muskelskade ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Tohmaldo skrev: Det bekymrer mig nu alligevel lidt at stille Danilo foran Pione Sisto. Jeg så Celtas kampe mod United, og han var absolut deres farligste våben - i hvert fald retur-opgøret. Han er hurtig på fødderne - og frygter han vil kunne lege med Danilo i væsentlig højere grad end med Nacho.
Jeg gik også med Danilo i første omgang, men jeg kan da godt se, at når det er en hurtig dribler, så er Nacho måske bedre. Danilo er stor i sine bevægelser, og kan koste!
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus skrev:
Tohmaldo skrev: Det bekymrer mig nu alligevel lidt at stille Danilo foran Pione Sisto. Jeg så Celtas kampe mod United, og han var absolut deres farligste våben - i hvert fald retur-opgøret. Han er hurtig på fødderne - og frygter han vil kunne lege med Danilo i væsentlig højere grad end med Nacho.
Jeg gik også med Danilo i første omgang, men jeg kan da godt se, at når det er en hurtig dribler, så er Nacho måske bedre. Danilo er stor i sine bevægelser, og kan koste!
Danilo skal ikke tage så mange ture frem i dag, dem kan Marcelo sørge for i modsatte side. Så må vi nøjes med at angribe med 6 spillere, hvilket heller ikke er lidt. Det kunne sagtens være interessant at spille med Nacho på højre.
Tror det jeg frygter mest er at vi kommer bagud, samt at Celta spiller en af de der power kampe. Man kan dog kun håbe at de stadig er udmattet efter kampen mod Man U og selvtilliden hænger lidt.
Har valgt at takke af på forum!
Jeg kan absolut ikke se grund til bekymring over et hold der ligger på en 13 plads i ligaen, og samtidig ikke kan slå mægtige Manchester United ud i Europa League over to kampe. Real Madrid er i en god stime hvor de henter de resultater de nu engang har brug for, mesterskabet tilhører os i år, og det kan et hold som Celta Vigo ikke ændre på.
Florentino Pérez
El once del Madrid en Balaídos: Keylor; Danilo, Varane, Ramos, Marcelo; Modric, Casemiro, Kroos, Isco; Benzema y Cristiano
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- Brylle
- Gæst
-
Selvfølgelig skal Danilo frem på den kant. Der er ingen grund til at ændre på noget, der virker. Nu hvor vi spiller uden en højre kant, så ville det jo betyde, at der ingen bredde er på højre. Ellers kunne Nacho lige så godt spille. Der skal presses på som vi plejer, og der skal skabes noget fra både Danilo og Marcelo. Der er ingen grund til at ændre i fremgangsmåde, for så skal det nok blive 90 lange minutter.Hugol skrev:
Kratmus skrev:
Danilo skal ikke tage så mange ture frem i dag, dem kan Marcelo sørge for i modsatte side. Så må vi nøjes med at angribe med 6 spillere, hvilket heller ikke er lidt. Det kunne sagtens være interessant at spille med Nacho på højre.
Tror det jeg frygter mest er at vi kommer bagud, samt at Celta spiller en af de der power kampe. Man kan dog kun håbe at de stadig er udmattet efter kampen mod Man U og selvtilliden hænger lidt.
Celta er skrald pt., og det skal udnyttes med fuld fokus.