Optakt: Wass-å Madrid?

9 år 2 måneder siden #61 af Steen
Besvaret af Steen på emne Optakt: Wass-å Madrid?

Brylle skrev:

Steen skrev:

Brylle skrev:

Hugol skrev: Brylle jeg talte en offensiv aktion fra Danilo med bold og 1 uden. Når man så ser at vi slet ikke kan holde på bolden, mens vi heller ikke er i stand til at erobre den højt på banen, så gør det altså også Danilos kamp svær.

Generelt om 1. halvleg: Navas gør det godt dernede og spiller fint med bolden i dag. Danilo ligger (ligesom sidste kamp) meget isoleret i store dele af kampen. Modric hjælper lidt, men han har kun mulighed for at kigge mod midten og så har de let ved at lukke ham. Casemiro og Kroos sejler og skal oppe sig i 2. halvleg. Det var glædeligt at se så meget aktivitet fra Benzema, men der mangler stadig det sidste. Kampen er langt fra slut, og jeg håber, at vi får Lucas på banen forholdsvis hurtigt, så der kan komme noget bredde og noget tempo. Så kan Celta ikke bare pakke midten, når der intet sker bredt i banen.

Hvad er det lige præcis Keylor Navas gør godt? Han har ikke skulle redde noget som helst, udover frisparket, som han af uransalige årsager parerer lige ud til en Celta spiller, som heldigvis er offside.
Og du siger at Kroos sejler, mens Modric hjælper til? Du er godt klar over, at Kroos har haft 3 succesfulde tacklinger mod Modric 0, og har 90% succesfulde afleveringer, mod Modric' 79%? Kroos har bundet spillet sammen, og bidraget både offensivt og defensivt.

Sorry, men du er helt væk i forhold til Navas. Det er sygt så meget du hater på den mand... Frisparket flyver jo gennem en mur, så det er nærmere disse spilleres skyld, for der kommer noget af et brag, som han først ser i sidste øjeblik. Bolden må aldrig flyve igennem der. Han skal reagere på et splitsekund. Det, han gør godt, er hans kommunikation i dag. Han kommer ud til rigtig meget og har her i 2. halvleg igen reddet holdet. Samtidig har hans boldomgang været rigtig god i dag.

Kroos løber ikke hjem og har smidt en del bolde væk. Så er det meget muligt, at han har tacklet mere end Modric, men Modric er hele tiden nede og støtte Danilo i en periode, hvor Celta virkelig lagde et tryk. Kroos har Ronaldo, Benzema, Isco og Marcelo omkring sig, mens Modric er meget isoleret sammen med Danilo. Han har lidt sværere betingelser. Kroos har spillet sig lidt op i 2. halvleg, men jeg er ikke imponeret.

Lidt mere generelt om kampen, så er det godt at man får Casemiro ud nu, så vi også får holdt Kovacic i gang. Måske han har en rolle at spille helt til sidst. Ronaldo bør også tages ud så han ikke får et dumt kort.

Du har tydeligvis en agenda kørende mod Kroos, når jeg netop har bevist, at Kroos ikke har tabt flere bolde end Modric og at han har bidraget mere til defensiven end Modric har. Jeg spurgte hvorfor Modric gjorde det bedre end Kroos, og det eneste ''argument'' du kommer med er ''men Modric er hele tiden nede og støtte Danilo i en periode''. Det siger vidst det hele.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #62 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Optakt: Wass-å Madrid?
Klasse Kroos.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 2 måneder siden #63 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Optakt: Wass-å Madrid?
Hold kæft hvor er Benzema klasse! Vanvittigt at have så god en spilstation på holdet.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista, Zyconith, Fondo_Sur, Hansen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #64 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Optakt: Wass-å Madrid?

Steen skrev:

Brylle skrev:

Steen skrev:

Brylle skrev:

Hugol skrev: Brylle jeg talte en offensiv aktion fra Danilo med bold og 1 uden. Når man så ser at vi slet ikke kan holde på bolden, mens vi heller ikke er i stand til at erobre den højt på banen, så gør det altså også Danilos kamp svær.

Generelt om 1. halvleg: Navas gør det godt dernede og spiller fint med bolden i dag. Danilo ligger (ligesom sidste kamp) meget isoleret i store dele af kampen. Modric hjælper lidt, men han har kun mulighed for at kigge mod midten og så har de let ved at lukke ham. Casemiro og Kroos sejler og skal oppe sig i 2. halvleg. Det var glædeligt at se så meget aktivitet fra Benzema, men der mangler stadig det sidste. Kampen er langt fra slut, og jeg håber, at vi får Lucas på banen forholdsvis hurtigt, så der kan komme noget bredde og noget tempo. Så kan Celta ikke bare pakke midten, når der intet sker bredt i banen.

Hvad er det lige præcis Keylor Navas gør godt? Han har ikke skulle redde noget som helst, udover frisparket, som han af uransalige årsager parerer lige ud til en Celta spiller, som heldigvis er offside.
Og du siger at Kroos sejler, mens Modric hjælper til? Du er godt klar over, at Kroos har haft 3 succesfulde tacklinger mod Modric 0, og har 90% succesfulde afleveringer, mod Modric' 79%? Kroos har bundet spillet sammen, og bidraget både offensivt og defensivt.

Sorry, men du er helt væk i forhold til Navas. Det er sygt så meget du hater på den mand... Frisparket flyver jo gennem en mur, så det er nærmere disse spilleres skyld, for der kommer noget af et brag, som han først ser i sidste øjeblik. Bolden må aldrig flyve igennem der. Han skal reagere på et splitsekund. Det, han gør godt, er hans kommunikation i dag. Han kommer ud til rigtig meget og har her i 2. halvleg igen reddet holdet. Samtidig har hans boldomgang været rigtig god i dag.

Kroos løber ikke hjem og har smidt en del bolde væk. Så er det meget muligt, at han har tacklet mere end Modric, men Modric er hele tiden nede og støtte Danilo i en periode, hvor Celta virkelig lagde et tryk. Kroos har Ronaldo, Benzema, Isco og Marcelo omkring sig, mens Modric er meget isoleret sammen med Danilo. Han har lidt sværere betingelser. Kroos har spillet sig lidt op i 2. halvleg, men jeg er ikke imponeret.

Lidt mere generelt om kampen, så er det godt at man får Casemiro ud nu, så vi også får holdt Kovacic i gang. Måske han har en rolle at spille helt til sidst. Ronaldo bør også tages ud så han ikke får et dumt kort.

Du har tydeligvis en agenda kørende mod Kroos, når jeg netop har bevist, at Kroos ikke har tabt flere bolde end Modric og at han har bidraget mere til defensiven end Modric har. Jeg spurgte hvorfor Modric gjorde det bedre end Kroos, og det eneste ''argument'' du kommer med er ''men Modric er hele tiden nede og støtte Danilo i en periode''. Det siger vidst det hele.

Det har jeg absolut ikke. Statistik er en ting, men jeg vil langt hellere danne mig mit eget indtryk på banen. Jeg giver ikke så meget for afleveringsprocenten, for når man har med spillere som Kroos og Modric at gøre, så skal der selvfølgelig satses med bolden, fordi deres visioner og præcision er som den er. Kroos har spillet super godt i 2. halvleg, hvor han har fundet gode positioner og har sat sine medspillere op. Jeg forstår ikke, hvordan det skulle være en agenda mod Kroos.
Jeg tror det gælder om at sætte tingene lidt i perspektiv i stedet for at kigge på tal og lade være at forstå, hvad der sker på banen. Venstre side var flere gange i første halvleg solgt lidt, fordi Kroos aldrig gider løbe tilbage i et ordentligt tempo, men kommer luntende ned. Når jeg snakker om at sætte det lidt i perspektiv, så tænker jeg på kampens forløb inden jeg skrev, hvor Celta sad på kampen og skabte en del ting, der kunne blive farligt, og det gjorde de blandt andet fordi der ikke blev arbejdet hårdt nok fra Kroos, mens Casemiro løb forvirret rundt. Det er her, jeg efterlyser, at en central midtbanespiller simpelthen er nødt til at bidrage, hvis der skal spilles med to luksusspillere på toppen, som stort set ikke forventes at bidrage.
Modric har spillet godt, fordi han trods en lavere afleveringsprocent er kommet fint ud af en del situationer i den periode, hvor der var pres på. Samtidig var han en god støtte defensivt, hvilket er en stor del af den position som Kroos og Modric spiller. Selvfølgelig er Casemiro der for at give frihed, men når Celta etablerer noget, så kræver det at alle tre deltager og arbejder for at vinde bolden tilbage.

Jeg håber, at det var svar nok på dit spørgsmål. Det er selvfølgelig lettere at lade være at over tingene og bare kigge på tal, men jeg vil hellere se på spillet. Ellers kan spillerne jo stå inde på midten og alle gå efter 100% i afleveringer ved at spille den en meter til siden eller bagud og derefter kræve en plads på holdet, men så bliver der jo ikke lavet mål. En fodboldkamp er meget mere end at spille en kort bold. Se på Isco, der sætte bolden på spil ved det andet mål og får fuld udbytte af sit sats.

9 år 2 måneder siden #65 af Steen
Så må vi være uenige, for jeg har det komplet modsatte indtryk af Kroos vs. Modric, UDEN at kigge på statistikken. Statistikken brugte jeg bare for at bakke op omkring mine påstande.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #66 af Brylle

Steen skrev: Så må vi være uenige, for jeg har det komplet modsatte indtryk af Kroos vs. Modric, UDEN at kigge på statistikken. Statistikken brugte jeg bare for at bakke op omkring mine påstande.

Og det er også meget flot, men det er for dumt at klandre mig for at bruge få argumenter, når du selv har to tal til at bakke det op. Så er det lige med at passe på dobbeltmoralen :)

Vi lukker den vist bare her.

9 år 2 måneder siden #67 af Steen

Brylle skrev:

Steen skrev: Så må vi være uenige, for jeg har det komplet modsatte indtryk af Kroos vs. Modric, UDEN at kigge på statistikken. Statistikken brugte jeg bare for at bakke op omkring mine påstande.

Og det er også meget flot, men det er for dumt at klandre mig for at bruge få argumenter, når du selv har to tal til at bakke det op. Så er det lige med at passe på dobbeltmoralen :)

Bestemt ikke, for alt hvad du skriver er direkte forkert. Du så ikke kampen, du så hvad du ville se. Størstedelen af dit indlæg handler om hvordan du vil ''danne mit eget indtryk på banen i stedet for statistikkerne''. Resten af dit indlæg bruger du på at belære mig, hvor nemmere Kroos har det, da han spiller ved siden af Marcelo og Ronaldo. Ergo forholder du dig ikke til deres individuelle præstationer i første halvleg, hvorfor jeg ikke kan se en grund til at fortsætte den.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #68 af Brylle

Steen skrev:

Brylle skrev:

Bestemt ikke, for alt hvad du skriver er direkte forkert. Du så ikke kampen, du så hvad du ville se. Størstedelen af dit indlæg handler om hvordan du vil ''danne mit eget indtryk på banen i stedet for statistikkerne''. Resten af dit indlæg bruger du på at belære mig, hvor nemmere Kroos har det, da han spiller ved siden af Marcelo og Ronaldo. Ergo forholder du dig ikke til deres individuelle præstationer i første halvleg, hvorfor jeg ikke kan se en grund til at fortsætte den.

Jamen så siger vi, at jeg ikke så kampen. Næste gang kan du så lade være at gemme dig uden foran mit vindue og overvåge mine aktiviteter under diverse kampe :)
Jeg vurderer på, hvordan opgaver løses i forhold til de forudsætninger, de har.

9 år 2 måneder siden #69 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Wass-å Madrid?
Brylle skrev:

Statistik er en ting, men jeg vil langt hellere danne mig mit eget indtryk på banen.

Det her er simpelthen verdensklasse Brylle haha :D

Jeg forstår dig godt, for på den måde vil man altid have ret, men skal dine holdninger tages seriøs, så burde de nok indeholde bare lidt mere end dit eget indtryk af tingene :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #70 af Brylle

Dios skrev: Brylle skrev:

Statistik er en ting, men jeg vil langt hellere danne mig mit eget indtryk på banen.

Jeg forstår dig godt, for på den måde vil man altid have ret, men skal dine holdninger tages seriøs, så burde de nok indeholde bare lidt mere end dit eget indtryk af tingene :)

Hvorfor? Jeg synes nu, at jeg forklarer det meget godt. Det er lettere at lægge på over 90% i afleveringer, hvis ikke man forsøger sig med noget. Eksempelvis Isco ligger givetvis længere nede, fordi han hele tiden forsøger at lukke modstanderen op med stikninger, indlæg og andre ting. Det giver vel god mening? Jeg ser bestemt ikke pointen i at du hverken griner eller lægger det over på, at det er for at få ret, for det er der ingen grund til. Det er jo netop fordi det ikke altid giver det retvisende billede, ligesom det ikke altid er manden med flest tacklinger, som bidrager mest defensivt, da der også skal løses andre opgaver. Der er så meget mere end tal i fodbold.

EDIT: Og jeg går da ud fra, at når folk herinde ser fodbold og kommenterer herinde, så er det netop med de indtryk, de har fået gennem kampen og ikke en bunke statistik om spillerne. Ellers er der ingen grund til at se kampen for at have en holdning til tingene, da man bare kan kigge tal igennem bagefter, så jeg føler, at du går galt i byen med din kommentar.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Brylle.

9 år 2 måneder siden #71 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Wass-å Madrid?

Brylle skrev:

Hvorfor? Jeg synes nu, at jeg forklarer det meget godt. Det er lettere at lægge på over 90% i afleveringer, hvis ikke man forsøger sig med noget. Eksempelvis Isco ligger givetvis længere nede, fordi han hele tiden forsøger at lukke modstanderen op med stikninger, indlæg og andre ting. Det giver vel god mening? Jeg ser bestemt ikke pointen i at du hverken griner eller lægger det over på, at det er for at få ret, for det er der ingen grund til. Det er jo netop fordi det ikke altid giver det retvisende billede, ligesom det ikke altid er manden med flest tacklinger, som bidrager mest defensivt, da der også skal løses andre opgaver. Der er så meget mere end tal i fodbold.

EDIT: Og jeg går da ud fra, at når folk herinde ser fodbold og kommenterer herinde, så er det netop med de indtryk, de har fået gennem kampen og ikke en bunke statistik om spillerne. Ellers er der ingen grund til at se kampen for at have en holdning til tingene, da man bare kan kigge tal igennem bagefter, så jeg føler, at du går galt i byen med din kommentar.

Jeg griner, fordi du vel i 2-3 kampe har smidt om dig med sætninger á la: Kroos smider for mange bolde væk. Det er din opfattelse af tingene. Nogle timer efter bliver statistikken taget i brug. Kroos smed 4 bolde væk. Alligevel vil du hellere danne dit eget indtryk i stedet for at lytte til statistikken.
Nuvel, så er det taget ud af kontekst, og ja, så er det vores egne indtryk under kampen som danner vores meninger, men når de meninger bliver haglet til jorden af facts, så lytter man og retter ind efter det.

Nu vil jeg ikke ind i debatten om hvor afleveringerne bliver slået henne, men mon ikke Kroos har en del flere lange afleveringer end nogen anden spiller i Real Madrid. Finder du det modsatte frem, så lukker jeg og mit indtryk af, at Kroos slår flest lange bolde bliver lukket ned, fordi jeg ikke har ret, eller indtrykket ikke er korrekt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 2 måneder siden #72 af Brylle

Dios skrev:

Brylle skrev:

Jeg griner, fordi du vel i 2-3 kampe har smidt om dig med sætninger á la: Kroos smider for mange bolde væk. Det er din opfattelse af tingene. Nogle timer efter bliver statistikken taget i brug. Kroos smed 4 bolde væk. Alligevel vil du hellere danne dit eget indtryk i stedet for at lytte til statistikken.
Nuvel, så er det taget ud af kontekst, og ja, så er det vores egne indtryk under kampen som danner vores meninger, men når de meninger bliver haglet til jorden af facts, så lytter man og retter ind efter det.

Nu vil jeg ikke ind i debatten om hvor afleveringerne bliver slået henne, men mon ikke Kroos har en del flere lange afleveringer end nogen anden spiller i Real Madrid. Finder du det modsatte frem, så lukker jeg og mit indtryk af, at Kroos slår flest lange bolde bliver lukket ned, fordi jeg ikke har ret, eller indtrykket ikke er korrekt.

Roooolig nu, det er to kampe :)

Nej, man retter ikke ind, hvis man har en anden opfattelse og ikke er overbevist. Min anke mod Kroos i sidste kamp var, at han tabte dueller. Ikke at han tabte bolde. Der er ingen grund til at opfinde ting. Jeg skrev, at han var offer for at Zidane fejlplacerede ham. Han tabte duellerne på midten, som en defensiv midtbane skal vinde for at beskytte forsvaret. Men hvis vi antager at Ronaldo har en afleveringsprocent på 95 og dribler lige ind i en mand hele tiden, så fortæller statistikken jo også, at han ikke har tabt mange bolde, da præcisionen er høj. Det er simpelthen bare for tyndt at lade det stå alene.

Kroos er super god til at slå de lange diagonaler, og det skal han roses for. Min anke er heller ikke, at han er en dårlig passningsspiller. Det har jeg ikke skrevet nogle steder. Problemet er for mig, at hans defensive bidrag er forfærdeligt i de her kampe, for mens modstanderen spurter frem, så kommer han luntende tilbage og trækker sig i for mange dueller. Som du kan se i karaktergivningen har jeg stadig givet ham en fin karakter pga hans 2. halvleg, så det er altså udelukkende 1. halvleg, jeg bedømte ham på da jeg skrev det første indlæg (for det var i halvlegen, jeg skrev det).

Men hvis vi skal droppe at se kampe og så se på tal i stedet, så lyder det sgu en anelse kedeligt.

Leveret af Kunena Forum